Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nouks schreef:Marielle, puur even nieuwsgierigheid, waarom zie je het lenzen wisselen niet zitten?
Kijk eens naar de Panasonic Lumix FZ-serie
marielle231 schreef:Nouks schreef:Marielle, puur even nieuwsgierigheid, waarom zie je het lenzen wisselen niet zitten?
Kijk eens naar de Panasonic Lumix FZ-serie
Zal eens kijken naar de panasonic thanks
Tja ik ben iemand die lekker rond schiet dus niet eerst moet bedenken ohja ik moet die lens hebben en het moment alweer voorbij is![]()
Zo kijk ik er nu naar hoor, misschien dat ik straks alsnog een SR ga aanschaffen maar werk denk ik liever met een compact.
engelina schreef:Olympus E-420 14-42 Live View Spiegelreflex
is deze carama geschikt voor een eerste spiegel reflex
waar ik nog jaren mee vooruit kan zonder een betere te willen?
kakanox schreef:engelina schreef:Olympus E-420 14-42 Live View Spiegelreflex
is deze carama geschikt voor een eerste spiegel reflex
waar ik nog jaren mee vooruit kan zonder een betere te willen?
Dat hangt héél sterk af van wat je met je carama gaat willenBen zelf met DSLR's begonnen met een nieuwe Sony, al snel ging ik naar Nikon... naar Canon, en nu werk ik met een combi van Canon en Nikon. Dit alles binnen 2 jaar... M'n ervaring, eisen en wensenpakket is in de tussentijd dan ook sterk veranderd.
engelina schreef:ik wil gewoon voor eigen gebruik mooie foto's kunnen maken van de paarden.
zowel binnen als buiten bak
kakanox schreef:engelina schreef:ik wil gewoon voor eigen gebruik mooie foto's kunnen maken van de paarden.
zowel binnen als buiten bak
dan denk ik dat de camerabody niet zoveel uitmaakt, maar dat het glaswerk dat je erop zet belangrijker is.
voor binnen heb je een heel erg lichtsterke lens nodig, bijv. een 35mm 1.8 ofzo (voor een olympus).
voor buiten is een korte tele handig, liefst ook redelijk lichtsterk.
14-42 = beperkt bruikbaar voor wat jij ermee wil.
waarom eigenlijk een olympus?
lifaya schreef:engelina als je goede binnebak foto´s wilt met een spiegelreflex moet je echt wat dieper in je portomonee grijpenin dat geval raad ik zoiezo niet olympus aan omdat de markt daar kleiner en beperkter is qua objectieven en ik had bij mijn olympus e500 erg veel last van ernstige ruisvorm bij hoge ISO.
lifaya schreef:wat is je budget? wil jij in een donkere binnebak goede foto´s kunnen maken?
engelina schreef:lifaya schreef:wat is je budget? wil jij in een donkere binnebak goede foto´s kunnen maken?
nouja zichtbare foto's in iedergeval........
budget heb ik niet echt in mijn hoofd maar tweedehands is ook een mogelijkheid.
ik sta eigenlijk voor alles open.
het liefst voor een dubbeltje op de eerste rang maar ben me ook bewust dat dat niet mogelijk is.
AhvG schreef:Haaaj,
ik wil graag een leuke camera kopen voor mooie foto`s, maar ze zijn allemaal zo duur en ik ben maar een beginnertje in foto`s maken
maar vind het wel heel leuk, wij hebben nu zo`n klein fototoestelletje maar kan bijv. geen bewegende foto`s maken, en in het donker word het ook moeilijk,
welke raden jullie mij aan ?
lifaya schreef:engelina schreef:nouja zichtbare foto's in iedergeval........
budget heb ik niet echt in mijn hoofd maar tweedehands is ook een mogelijkheid.
ik sta eigenlijk voor alles open.
het liefst voor een dubbeltje op de eerste rang maar ben me ook bewust dat dat niet mogelijk is.
Ik denk dat je dan het beste voor een nikon of canon kan gaan. Wil je perse spiegelreflex?
Je moet je wel bedenken dat ook 2e hands duur kan zijn als je kwaliteit wil. Donkere binnebakken zijn zoiezo heel moeilijk te fotograferen, wat voor camera of lens je ook hebt
AhvG schreef:haha sorry
voor foto`s van me pony, dat hij in het land of in de bak gek doet, zulke dingen.. maar ook als ik aan het rijden ben ofzo, want als er nu foto`s worden gemaakt dan zie je 1 vlek omdat het beweegt. (kan er natuurlijk ook gewone foto`s mee maken van de natuur ofzo.)
onder de 200 euro ? maar die profesionele zijn natuurlijk best prijzig.
Romyv schreef:even een vraag voor een vriendinnetje van me.. ze wilt een nieuwe compactcamera waarmee ze alles kan wat ook met een spiegel reflex kan!!! Hij moet handzaam zijn (Dus niet te groot en gebruiksvriendelijk), goede kwaliteit foto's leveren, snelle verwerking en een goede zoomfunctie hebben..
iemand ideeeen welke kant ze op moet kijken?