[VER] alles en niets...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

naomivenema

Re: [VERHAAL] alles en niets...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:27

leuk joh

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:04

Leuk weer Lachen

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:05

goed weer,!!

next (A)

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-06 17:11

voordat ik het stukje plaats...

ee nbeetje laat maar dacht er opeens aan Tong uitsteken dat ik het hier nog niet geplaats had dus Knipoog ..

Afbeelding

zoo en nu een nieuw stukje....

Ik zag zijn buik op en neer gaan. Gelukkig hij leefde in ieder geval nog! Opgelucht zuchtte ik een keer.
Opeens zag ik op zijn hoofd een bult waar bloed uitstroomde. Snel pakte ik een T-shirt uit de tas die we de hele tijd hadden meegesleept. Ik scheurde het in reepjes en verbond zijn hoofd, zo goed mogelijk. We waren al een stuk verwijdert van het kamp, gelukkig maar. Straks waren ze weer terug gekomen, maar nu zouden ze het niet snel doen. Gelukkig niet!
Ik pakte nog meer spullen uit de tas, een paar truien legde ik over Jason heen. Zo werd hij in ieder geval niet heel koud, aangezien het alweer kouder werd.
We hadden ook een touw in de tas gedaan, waar ik nu heel blij mee was. Ik haalde het eruit en zocht wat takken bij elkaar. Zo probeerde ik tussen wat bomen een soort van dak te maken. Ik was er een hele tijd mee bezig, maar uiteindelijk was ik dik tevreden met het resultaat. Hierna ging ik eten zoeken. We hadden nog wel wat meegenomen, maar dat wilde ik liever niet meteen opmaken, terwijl er hier ook nog genoeg was. Ik legde alles onder het “dak”. Eigenlijk vroeg ik me af waarom ik een dak had gemaakt, want op zich was het helemaal niet nodig. Misschien omdat ik me dan veiliger voelde. Ik ging naast Jason zitten en keek even naar hem. Toen pakte ik zijn hand en ging bij hem liggen. Even uitrusten kon geen kwaad. Snel kon ik niet in slaap komen, het was ondertussen ontzettend koud geworden en ik had alle truien en de enige deken over Jason heen gedaan. Ik liet Jason zijn hand los en draaide me een paar keer om. De slaap wou alleen echt niet komen.

Toen voelde ik opeens de deken over me heen die ik net over Jason had gedaan. Snel draaide ik me om en keek recht in het gezicht van Jason.
“Jason!” Hij glimlachte wat zwakjes. “Het gaat wel.” Antwoordde hij als eerste. Ik schudde mijn hoofd en keek hem nog altijd blij aan. “Ik schrok zo toen ik je zag liggen!” Ik liet hem wat drinken en dronk zelf ook wat. Eten hoefden we beide nog niet. Na het drinken ging ik weer naast hem liggen. Terwijl Jason net de deken over me had gedaan, toch had ik het nog koud. “Kom, als we tegen elkaar aan gaan liggen krijgen we het allebei warmer.” Even keek ik verontwaardigd, maar toen ik Jason zag snapte ik dat hij er echt niets mee bedoelde. Zou ook sowieso niet kunnen in zijn conditie. Ik ging tegen hem aanliggen en hij deed zijn arm om mij heen.
“Helpt het een beetje?” Ik knikte.
“Mooi.”
“Jason?”
“Ja?”
“Nee, nee laat maar.”
“Nee wat is er?”
“Ik weet niet.”
“Probeer het te zeggen.”
“Ik schrok gewoon zo toen je daar lag.” Ik draaide me om en keek Jason aan.
Hij glimlachte even. “Maar gelukkig is alles goed nu.”
“Gelukkig wel, maar wat ik wou zeggen is...” Ik bleef even stil. Ik durfde het niet goed te zeggen.
“Ik snap het.” Antwoordde hij om me te helpen.
“Maar wat als we terug in Nederland zijn? Als we daar ooit nog komen..”
“Natuurlijk komen we in Nederland. We zien het dan wel weer, goed?”
“Oké..” Ik kroop nog wat dichter tegen hem aan en zuchtte opgelucht. Zo het was eruit.
“Slaap lekker”
“Jij ook.”
Al snel viel ik in slaap. Sinds tijden sliep ik rustig en diep. Toen ik de volgende morgen wakker werd, wist ik ook niet meer wat ik droomde.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 17:16

van hetzelfde Haha!

leuk stukje weer Ja

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 17:22

Hetzelfde Haha!
Mooi stuk Ja Haha!

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-06 17:34

dank jullie Lachen

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 18:31

Leuk!
Ik had de eerste 2 stukken gelezen en toen was ik het vergeten nu lees ik weer verder mee!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 21:37

Super hoor! Jij ook fijne feestdagen & een goed 2007!
Ik heb even heel veel stukken bijgelezen, en ik blijf het volgen. Ja
Lief, die Jason Tong uitsteken

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 09:20

dankje! Haha!

Jaa hij is lief... Lovers

Britneeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 11:08

Erg leuk stukje weer!

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 14:09

Leuk stukje!

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 15:47

Danielle_ schreef:
Al snel viel ik in slaap. Sinds tijden sliep ik rustig en diep. Toen ik de volgende morgen wakker werd, wist ik ook niet meer wat ik droomde.

Even rekte ik me uit en stond toen op. Jason sliep nog en ik liet hem ook nog maar even lekker slapen. We hadden nog helemaal niet afgesproken over hoe het verder zou gaan. Jason zou vast nog niet volop kunnen lopen, maar misschien konden we in ieder geval een stuk lopen. Dan waren we tenminste wat verder weg van dat kamp en was ik wat rustiger.
Zo was ik even in gedachten totdat Jason me eruit haalde. Hij was rekte zich uit en ik glimlachte even.
“Goeie morgen, lekker geslapen?” vragend keek ik hem aan.
“Ja, heel goed! Al zat jij een paar keer te praten in je slaap.”
“Hm, volgens mij doe ik dat vaker!”
Ondertussen was Jason ook op gestaan. Hij pakte wat fruit en ging naast me zitten.
Even was het stil en toen keek hij me aan.
“Hoe gaan we het nu verder doen?”
“Het gaat nu om jou, of jij iets kan doen.”
Weer was het even stil, allebei in onze eigen gedachten.
“We gaan wel verder. Ik zie het vanzelf wel als het toch niet meer gaat.”
Ik knikte. “Dan maar zo snel mogelijk.”
Snel aten we ons fruit en stonden erna op. Pakten de spullen wat we weer mee moesten nemen en stopten het in onze tassen. Zonder dat Jason het wist deed ik meer in mijn tas. Als hij het wist wou hij het waarschijnlijk niet, maar voor hem was het al zwaarder om nu te gaan lopen. Ik keek naar zijn hoofd waar het bloed door zijn verband waren gegaan. Ik pakte uit de tas de andere repen die ik er de dag ervoor in had gedaan en legde het naast me neer. Toen stopte ik de rest van de spullen erin en liep met het verband naar Jason.
“Je moet even nieuw verband om je hoofd, deze is ontzettend smerig geworden.”
Zonder wat te zeggen ging hij zitten. Ik haalde het verband van zijn hoofd en keek naar de wond. Het zag er allemaal niet heel fris uit, maar ik durfde het ook niet schoon te maken. Toch deed ik het maar even. Ik pakte een van de reepjes en doopte het in het kannetje water. Toen depte ik voorzichtig zijn wond schoon. Hierna verbond ik het weer zorgvuldig. “Zo, je kan er weer even mee door.” Zei ik tevreden.
Hij stond op. “Dan gaan we nu verder.”
“Hey! Een bedankje of een kus kan er toch ook wel af?!”
Ik keek wachtend naar hem op.
“Natuurlijk kan dat!”
Hij gaf me een zoen op mijn neus en even keek ik hem verontwaardigd aan. Hij lachte en pakte zijn tas.
“Nou kom je nog?”
“Jaja” mompelde ik en pakte mijn tas. Hij wachtte op mij en liepen toen naast elkaar verder.
Wat een vent was het ook zeg. In gedachten schudde ik mijn hoofd.

Een uurtje later zag ik aan Jason dat hij het moeilijk kreeg.
“Zullen we even stoppen?” vroeg ik.
Hij keek me aan. “Ik kan nog wel een tijdje door.”
Ik draaide met mijn ogen. Ja, hij kon nog heel lang door. Daarom was hij er bij gaan zitten, toen hij het zei. Maar dat zei ik niet tegen hem, want dan zou hij het toch ontkennen, mannen!
“Ja, misschien kan jij nog wel door, maar ik niet!” Antwoordde ik in plaats daarvan.
“Hm, oké dan gaan we uitrusten.”
“Mooi!” Ik legde mijn tas op de grond en keek om mij heen. Volgens mij hoorde ik iets, maar wat?!
“Hoor jij dat ook?” vroeg ik aan Jason.
“Wat moet ik horen dan?” Vragend keek hij me aan.
“Het klinkt als stromend water ofzoiets.”
Ik stond op en liep de richting op vanwaar ik het geluid hoorde. Steeds harder klonk het en op een gegeven moment was het zo hard dat je elkaar niet meer zou verstaan.
Vlak voor me was een waterval. Ik keek er een tijdje na, het zag er super mooi uit! Het was niet echt een grote waterval, maar zeker ook niet klein. Ik had het wel eens op de tv gezien, het was dan op zich wel mooi, maar meer ook niet. Dit zag er echt super uit! Na een tijdje ging ik snel terug naar Jason.
“Jason, ga je mee? een stuk verderop is een waterval en daar kunnen we dan meteen onze kleren wassen.” Hij knikte en we pakten onze spullen.
We liepen verder dan de waterval, zo hadden we ook geen last van al dat geluid en konden we elkaar tenminste normaal verstaan. Ik keek naar het water. Eigenlijk zou ik me wel willen wassen, maar ik had niets mee. Ik zou het natuurlijk in mijn kleren kunnen doen. Dat moest ook wel een keer gewassen worden. Bedachtzaam keek ik naar het water en naar Jason. Aan de andere kant was ik zeker niet van plan om zonder kleren te gaan zwemmen. Dan zou ik ze wel makkelijker kunnen wassen. Als ik ze aan zou houden zou het echt niet veel schoner worden.

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 16:02

Goed stuk weer!
Ben benieuwd wat ze gaat doen..

dniejs_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 16:03

leuk stukje weer =D

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 16:05

Jaa idd ben ook wel benieuwd Haha!
Twee leuke stukjes trouwens!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 16:17

Leuk stukje! Woehoeh Go jij! Go jij!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 16:45

Nice, but you allready know that Knipoog

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 10:00

Mooi stuk! je moet maar snel verder schrijven! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 10:05

Leuk stuk Haha! , ben al een paar dagen bezig met lezen Vork

Nog een stuk Schijnheilig

only18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:47

een vervolg zo echt wel fantastisch zijn ! Clown

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:52

Ik heb net je verhaal gelezen.. erg spannend hoor !

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 18:42

Toen bedacht ik me iets. Ik pakte de tas en haalde er een lange T-shirt uit. Snel verkleedde ik me en pakte de kleren die ik de hele tijd aan had gehad. Snel boende ik de kleren en legde het daarna te droog, hierna sprong ik in het water. Het was heerlijk om even te zwemmen en zelf schoon te worden. Ik ging liggen en liet me meedrijven op het water. Zo lag ik er een tijdje.
Opeens voelde ik hoe ik onder water werd getrokken. “HEE!” Snel zwom ik weer naar het oppervlak en keek recht in het lachende gezicht van Jason.
“Jij!” Ik sprong boven op hem en duwde hem onder water, toch wel een beetje voorzichtig voor zijn hoofd. Snel zwom ik weg voordat hij me weer kon pakken.
Zo ging het een tijdje door tot we het zat waren en we op de kant lagen te zonnen.

We waren daar 2 dagen gebleven. Zo kon Jason ook weer uitrusten voordat we weer verder konden gaan, maar na 2 dagen moesten we echt weer verder. We liepen al vet achter, omdat we bij die stam hadden gezeten.
Alle spullen hadden we al ingepakt en we gingen op weg.
Onderweg begon ik een liedje te zingen. Een heel bekend kinderliedje:

“In het bos, in het bos,
wonen indianen,
ze eten niet,
ze drinken niet,
maar schieten met bananen.
toemba toemba toemba toemba toemba toem-ba”

Even deed ik er een raar dansje bij en liep Jason toen snel achterna.
Jason keek me lachend aan. “Jij bent echt achterlijk! Weet je dat?” “Jaaa!! Kan ik er wat aan doen. Heb ik op school geleerd!” antwoordde ik vrolijk en zong verder.

“In het bos, in het bos
wonen indianen,
ze weten niet wat pijlen zijn
en schieten met bananen.
toemba toemba toemba toemba toemba toem-ba”

De tijd ging snel voorbij, we waren alweer 2 uur verder toen ik een geluid hoorde. “Hoor je dat? Dat lijkt wel een auto!” Snel holde ik naar de plek waar het geluid vandaan kwam. Jason schreeuwend achterlatend. “STOP!” hoorde ik hem roepen, maar luisterde er niet naar en rende verder. “We kunnen liften!” riep ik over mijn schouder en rende door.
“Nee!” Hij begon me in te halen. “Straks zijn het de ontvoerders! Het is hier altijd zo verlaten als wat!” Net voordat ik bij de weg was had hij mij ingehaald en was ik gestopt. “Dat zou wel heel toevallig zijn!” hijgde ik. “Je weet het maar nooit!” Op dat moment kwam er een auto langsrijden, waar een vrouw in zat. Kwaad keek ik hem aan. “Ontvoerders?” Zuchtend schudde ik mijn hoofd. “Nou ja het had gekund.” Zei ik maar voordat hij zich nog rot ging voelen. “Misschien komen er wel nog meer auto’s langs.” Probeerde hij me op te vrolijken. “Net zei je nog dat hier amper verkeer kwam.” Even was het stil en toen ging ik verder. “Zullen we dan maar verder lopen langs de weg in de bosjes, dan kunnen we het altijd nog proberen.” Jason stemde in en we liepen verder. Hopend dat er snel weer een auto langskwam.
We liepen door en door. Soms namen we een hele kleine pauze, maar nooit lang. De hele tijd kwam er geen auto langs. Volgens mij was het de stilste weg in heel Afrika ofzo! Het zou natuurlijk ook kunnen komen door ons, want zoals vaker als je iets wil, is het er niet of kan het niet of zoals nu dan,komt er niets langs rijden.
Na een tijdje viel er een boom in het bijzonder bij mij op. Ik draaide me om naar Jason “Die boom daar is aardig hoog en volgens mij kan je er makkelijk in klimmen. Denk je dat we vanaf daar wat zouden zien?” Nadenkend keek hij naar de boom en zei uiteindelijk “Ja, we kunnen het altijd proberen.”
Even later zat hij in de boom. Eigenlijk was het wel heel erg hoog en hij zat al bijna bovenin, als hij maar niet viel! “Doe wel voorzichtig hè!” Riep ik naar hem. Hij riep iets terug wat ik niet verstond, maar het zou wel ja betekenen. Maar nog geen minuut later ging het mis en gleed hij uit. “Jason!” Gilde ik geschrokken.

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 18:52

er zitten hier trouwens stukjes in die.. laten we maar zeggen.. echt iets voor mij zouden zijn Tong uitsteken .. maar er zitten wel meer lompe stukken in dit verhaal dat ik in het echt ook zo zou doen Clown

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:23

whaha, vooral de domme stukken dan he Tong uitsteken whaha oke oke hou mijn mond Lachen
leuk stukje wer *LOL* je kunt leuk zingen hoor *LOL* Tong uitsteken