[verhaal] De nieuwkomer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Irismacho

Re: [verhaal] De nieuwkomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:34

Zó was het topic kwijt zeg Scheve mond

Héé waar blijft dat nieuwe stuk Bloos

MarRic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 15:50

Ben nu ook erg nieuwsgierig naar het volgende stuk..

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 15:54

Zal eventjes antwoorden voor Mirzam als ik zo vrij mag zijn.
Mirzam is bezig met verhuizen, dus erg druk en haar internet doet het niet.
Hopelijk hebben jullie nog eventjes geduld Haha!

Irismacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 15:58

Tuurlijk hebben we geduld.. Jammer dat het wat langer duurt, maar goed IK wacht iig wel Haha!

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 16:10

Ik ook wel hoor Knipoog

laurien_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 18:23

Tuuurlijk hebben we geduld Bloos
Maar danm oet ze wel snel zijn Vork!

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 23:54

Nou heb weer internet! zal morgen eens kijken of ik tijd vrij kan maken voor een eniuwe stuk!!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 07:24

bedankt! Lachen

Kim_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:06

Als het maar mooi word Vork haha Knipoog

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:53

Nou Mir,je word bedankt,

werd nieuwschierig toen je vertelde dat je een verhaal had gemaakt,
En laat nou net net dit soort verhalen een soort verslaving van me zijn.

Ik heb net alles zitten lezen,en wil alweer de volgende!!!!!!!!!!!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:45

open dat je snel wer tijdheb!

groetjes

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 11:49

Nou, ik ben weer bezig met een stuk, nu hopen dat ik veen neit getoord wordt en het snel kan afmaken!!

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 13:03

Nou mensen, ik hoop dat ook dit stuk weer het wachten waard was!

Rick moet in contact zien te komen met Simon Vermeer, maar hoe? En wat voor verband zou het verhaal van Anna hebben met Ferdi. Rick loopt de trap af en bedenkt zich dat hij nog niet onder de trap heeft gekeken. Als Rick onderaan de trap staat draait hij zich naar de muur waar in zijn visioen het deurtje zat. Rick ziet niks. Hij glijdt met zijn hand langs de muur om te voelen of er misschien achter het behang iets zit. Ook dit levert niks op. Hij kijkt naar de zijkant van de muur en ziet dat de muur een stukje voor de trap uitkomt, niet veel, slechts een paar milimeter. Misschien zijn er gipsplaten voor gemaakt denkt Rick, om dat zeker te weten zal Rick ze weg moeten halen. Zijn ouders zullen het daar natuurlijk niet mee eens zijn dus Rick moet wachten tot zijn ouders weg gaan. Rick besluit morgen niet naar school te gaan en als zijn ouders naar het werk zijn te kijken of er iets achter de muur zit. Ondertussen kan Rick mooi wat informatie zoeken over Simon Vermeer.

Rick loopt naar boven. Zijn computer staat nog en Rick laat zich op zijn stoel zakken. Automatisch start MSN op en opent Rick de ‘google’zoekpagina. Als snel verschijnt er een knipperend schermpje in de taakbalk. Rick opent het schermpje en krijgt het even warm als hij ziet dat het Crissie is.

~~Crissie~~ Oh, what a feelin’! zegt:
Hey Ricky.
Rick zegt:
Hey Cris.
Hoe issie?
Rick zegt:
Ja gaat wel, er zijn een hoop dingen gebeurt weer, maar dat vertel ik je later allemaal.
Ow, je maakt me wel erg nieuwsgierig nu.
Rick zegt:
Ja dat begrijp ik, maar het is allemaal nog zo vaag, krijg het zelf niet helemaal op een rijtje.
Toch niet al te enge dingen he? Als het te erg wordt moet je er gewoon mee stoppen he! Dan kom je maar gewoon naar mij.
Rick zegt:
Dat is lief van je, maar ik denk wel dat ik op het goede spoor zit. Kun je me misschien helpen informatie over Simon Vermeer te zoeken? Liefst een telefoonnummer ofzo. Hij is een journalist die een stuk over een moord heeft gedaan.
Simon Vermeer? Die naam klinkt erg bekend.
Rick zegt:
Meen je dat nou?
Ja, maar weet zo niet waarvan ik die naam ken.

Dan is het even stil. Rick zoekt met Google naar informatie over Simon Vermeer, het lukt hem echter niet om iets te vinden wat bruikbaar is. Dan knippert het schermpje in de taakbalk weer.

Ik heb in een oud adresboekje van mijn vader een nummer gevonden. Staat onder collega’s.
Mijn vader heeft ooit onderhouds werkzaamheden gedaan aan machines in de drukkerij, misschien dat hij hem daarvan kent. Maar waarom die naam dan bij mij bekend is ?

Rick zegt:
Ow super! Wel erg toevallig weer. Mag ik het nummer?
095-9947364, ik moet nu ff off, mijn pa heeft de computer nodig! Ik hoor het wel he!! Doei! (K)

Voor Rick nog iets kan zeggen is Crissie offline. Rick verzamelt al zijn moed en belt het nummer dat Crissie hem zojuist gegeven heeft. Rick voelt zijn hart sneller kloppen als de telefoon overgaat.
“Simon Vermeer” hoort Rick aan de andere kant van de lijn. “Goedemiddag met Rick Manders.” “Hallo” antwoord Simon vriendelijk. “Ik heb misschien een beetje een vreemde vraag.” Zegt Rick. Als het stil blijft besluit Rick snel verder te praten. “Via de redactie van een krant waar u voor gewerkt heeft heb ik uw naam gekregen met de boodschap dat u de journalist ter plaatste was bij de moord van Anna Versluis.” “Ja” antwoord Simon “Dat klopt”
“Kunt u me misschien iets meer vertellen, het artikel was nogal vaag en er is verder nooit onderzoek verricht naar deze moord.” “Waarom ben je hier dan zo geinteresseerd in?” vraagt Simon lichtelijk geirriteerd. “Ik woon in het huis” zegt Rick. “O.” Antwoord Simon en lijkt gelijk te begrijpen wat er gaande is. “misschien kunnen we dan iets afspreken, denk dat dat verstandiger is dan over de telefoon praten.” Ze kiezen een openbare plaats om af te spreken en spreken over een uur af.

Rick is nu wel een beetje zenuwachtig, hij heeft het idee dat Simon er iets mee te maken heeft. Hij heeft tenslotte de verslaglegging erg kort gehouden. En hij was een vriend van de familie. Anna is vermoord door de vriendin van de vader van haar kindje. Tenminste zo lijkt het in het in de visioenen. Wat kan Simon hier in hemelsnaam mee te maken hebben. Rick loopt naar beneden en stapt op de fiets om vast naar het cafe te gaan waar hij met Simon afgesproken heeft. Hij is wel te vroeg, maar het maakt Rick niet uit of hij nou thuis moet wachten of in het cafe. Rick kiest een tafeltje uit dat niet te dicht bij alle andere staat zodat ze zometeen rustig kunnen praten. Dan ziet Rick een man van middelbare leeftijd binnenkomen. Als de man richting de tafel waar zit loopt vermoedt Rick als dat dit Simon is.

Rick staat op en geeft de man een hand. Als de man zich inderdaad voorstelt als Simon Vermeer wordt Rick minder zenuwachtig. Hij ziet eruit als een hele normale aardige man. Ze gaan zitten en bestellen wat te drinken. Het is niet heel druk in het cafe, maar er zijn genoeg mensen voor als er iets gebeurt. Al snel begint Simon te vertellen. “Anna, het arme kind. Ze was als een dochter voor me. Ze was altijd lief en aardig voor alles en iedereen. Dat dit haar heeft moeten overkomen is echt vreselijk. Nu vraag je je natuurlijk af waarom het stuk in de krant zo beperkt geweest is. Ik weet dat ze op de redactie denken dat het is omdat ik Anna graag mocht en het daarom te gevoelig lag, maar dit is helaas niet het verhaal. Toen ik hoorde dat Anna zwanger was, vreesde ik gelijk al voor haar leven. De jongen waar ze mee omging en waar Anna heel erg gek op was, bleek een andere vriendin te hebben gehad waar hij eigenlijk niet vanaf kwam. Zij was het er niet mee eens en had de vriend van Anna volledig in haar macht. Zijn liefde voor Anna was echter te sterk om niet bij haar te willen zijn. Toen de dame in kwestie erachter kwam wat er gebeurd was, was Anna degene die ervoor moest boeten. Ze heeft Anna op gruwlijke wijze vermoord en de jongen wijs gemaakt dat het allemaal opgelost zou zijn. Ik kwam al journalist ter plaatse en hoe de dame het gedaan heeft is voor mij ook een raadsel maar de politie heeft geen onderzoek verricht. Ze heeft het op een ongeluk laten lijken. Ik wilde het hier niet bij laten, todat de dame s’avonds in mijn huiskamer stond. Als ik ooit uit zou wijden over Anna’s dood zou mij hetzelfde te wachten staan. Ik moest een artikel schrijven en heb het voor mijn eigen veiligheid maar kort gehouden en niet teveel details gebruikt.” Rick kijkt Simon aandachtig aan en is een beetje verbaasd dat het verhaal nu een andere wending krijgt als hij verwacht had. Simon is juist onschuldig. “Ik weet niet goed wat ik moet zeggen” zegt Rick “wat vreselijk allemaal.” Simon knikt “voor jou moet het ook vreselijk zijn om in het huis te wonen. Ik heb ooit een visioen gehad, waarin ik de hele gebeurtenis gezien heb en dat ze door de gruwelijke daden niks meer van mensen moet weten.” “Rick knikt “dat klopt, maar ze is niet alleen, er dwaalt nog een geest bij ons in huis, ik ben er nog niet helemaal uit wat de connectie is, maar hij heeft me laten weten dat ik voor beide de rust moet vinden voor ik zelf rust kan vinden.” Simon fronst zijn wenkbrauwen en denkt diep na. “dat is niet niks” zegt hij. “misschien kan ik je helpen.” Hij legt Rick uit dat hij vaak in contact staat met geesten, zolang ze er maar voor open staan. Rick verteld Simon dat Ferdi altijd wel contact zoekt dus dat dat misschien nog wel eens zou kunnen werken.
Ze spreken af dat Simon morgen als Rick zijn ouders weg zijn naar het huis komt om te kijken of hij contact kan maken met Ferdi of Anna.

Rick gaat naar huis en trekt zich terug in zijn kamer. Hij start MSN weer op en weer is Crissie online.

Ben je er weer? Knipoog
Rick zegt:
Ja ben er weer, heb iemand gevonden die ons misschien kan helpen.
Meen je dat? Hoe dan?
Rick zegt:
Ik heb die Simon Vermeer gesproken hij kan waarschijnlijk contact kan maken met Ferdi. Misschien kan hij meer te weten komen van Ferdi. Bovendien is hij een bekende van de andere geest hier in huis, die dus minder goed gezind is, wie weet kan hij haar even positief stemmen.
Dat zou wel super zijn! Wanneer komt hij?
Rick zegt:
Hij komt morgen als mijn ouders naar het werk zijn, dus ik kom ook niet naar school. Vind dit even belangrijker.
Ja dat snap ik, wel jammer dat ik dan nog langer moet wachten voor ik je weer zie.

Rick voelt dat hij rood wordt, gelukkig is er niemand die hem kan zien. Het liefst zou hij Crissie ook snel willen zien, maar weet dat hij dit ook voor haar doet. Ze kletsen nog even verder. Dan neemt Rick afscheid om te proberen om te slapen. Hij gaat in zijn bed liggen en doet zijn nachtlampje aan. Dan ziet hij een schim achterin zijn kamer. De schim is vrij duidelijk. Het is een vrouw. Als de schim dichterbij komt herkent Rick Anna erin. Zijn adem schokt en weet dat Anna niet aardig is voor mensen. De schim is nu bijna bij het voeteneind van zijn bed en daar blijft deze hangen. Rick blijft in een soort shock naar de schim kijken. De schim wordt steeds duidelijker en Rick weet nu zeker dat het Anna is.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 15:16

goed stuk!

Vind het echt nog steeds een super goed verhaal, hopen dat je nu weer inspi hebt voor een nieuw stuk!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 15:32

O o. Ik zou echt vreselijk hard gillen als mij dat overkwam Bloos

Goed stuk trouwens weer!

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:04

Ja ik ook, die Rick is best dapper Ach gut
Verder, TOPPIE!!

Brendiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:53

Waaa ik w8 op een vervolg Hyper!

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:00

Super goed stuk Haha!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:25

Wederom een geweldig stuk!!
Wanneer komt de volgende weer????

Kim_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:09

Goed stuk weer Haha! !!
Dat was het wachten waard, wat ben ik blij dat ik die Rick niet ben(Alhoewel ik ook een meisje ben) Schijnheilig Ik zou meteen in me broek plassen.. Vork

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 21:11

Ik vind het echt een super leuk verhaal!
Je houd de spanning er erg goed in!

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 13:32

goed stuk:) spannend, ben benieuwd wat Anna van Rick wil

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 16:30

goed verhaal, wacht op een nieuw stuk Tong uitsteken

MarRic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:30

Wauw, goed stuk zeg!
Ik ben ook erg benieuwd naar het volgende stuk!

marcellaZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:32

Echt een supergoed stuk. Kwam een klein schrijffoutje tegen:
Citaat:
"Ik kwam al journalist "

Moet denk ik zijn
"Ik kwam als journalist "
Ik kan niet wachten op het vervolg !