[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 23:10

@ Remy: WAUW wat zijn die mooi! Ik moest gewoon even reageren...
tja prijs... ben niet zo thuis in 'kleur' zeg maar, ik denk toch minimaal 50 euro voor A4 en dat vind ik eigenlijk al veel te weinig. Ze zijn echt heel mooi gedaan.

wat gaat het topic hard zo... even niet gekeken en whoops gelijk alweer tig bladzijden achter. Ik zie wel dat Smeetjoew goed aan het schatten is geweest. Ik ga er even voor zitten om de achterstand in te halen.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 23:30

daar gaan we dan...

@mylittlejoy: om heel eerlijk te zijn wil ik aan een computertekening geen prijs hangen omdat dat een hele andere markt is dan tekeningen/schilderijen die met de hand gemaakt zijn. Ik heb zelf ook een Wacom en ik weet dat je dan heel veel technieken voorhanden hebt die je met gewoon tekenen/schilderen waarschijnlijk niet eens onder de knie hebt. Vind eigenlijk dat je het dus niet met echt handwerk kunt vergelijken. Wat balpen betreft ... denk niet dat dat 'verkoopt' alhoewel hij wel wat heeft. Heb je ook echte potloodtekeningen o.i.d.?

@JoSav: van de 3 die je laat zien vind ik de eerste het mooiste en die zou ik toch zeker tussen de 50 en 100 euro schatten (A3). De tweede zo'n 50 euro en de laatste tja die vind ik niet zo heel erg mooi.. ik vind de 2 andere in de links die je geplaatst hebt weer veel mooier. Ik denk toch dat je voor je 'gekleurde' werk ook wel gauw tussen de 50 en 100 kunt gaan zitten. Ik weet niet helemaal zeker of dat realistisch is moeilijk vind ik het...

@mymymy: ik zou nog geen prijs vragen en nog even door blijven oefenen met het realistischer maken van de tekeningen.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:37

Jee, t gaat iid hard hier! Neem ik me iedere x om even de tijd te nemen om ook te proberen te "taxeren", zijn we al zoveel pagina's verder .
Ik neem even de laatste pagina

turbotinker: netjes! Ik denk iid dat de manen her en der nog net iets netter zouden kunnen, ze zijn nu nét ietsje krasserig maar zeker niet slordig!
Nu zou ik zeggen: ong 15 euro?

elovesp: ik zie er zeker n fjordje in . Ik vind hem al heel erg netjes maar op sommige plekjes net nog wat krasserig. Sommige details (zoals bijv t bakstukje) zou je nog iets meer kunnen uitwerken, dan is ie helemaal mooi!
Ong 10 euro voor jou?

hafjesbokker: bij deze pony klopt volgens mij net t oogje niet (oogt wat groot?) maar hij is zeker mooi. 15 euro?

alena: wat ik knap aan jouw tekening vind: de uitstraling is helemaal tzelfde als die van t paardje op de foto. Sommige stukjes van je tekening vind ik wat te vlakkerig (bijv de oortjes) terwijl t oogje en de manen wel gedetailleerder (levenechter, zachter?) zijn.
Ik denk met wat oefenen dat je wel veel potentie hebt!
nu ong 7.50?

Remy: prachtig, t zijn net foto's . Ik denk zeker in de klasse 50-100 euro!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:52

Serieus, zoveel had ik eigenlijk niet verwacht.

Lontje: Is dat echt alles? (Of je ben je nog bezig)

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 00:03

@linzzz: de kat vind ik erg mooi gedaan 10 euro A4 (sorry allemaal maar hier spreekt mijn hart hihi), schedel 3 euro, meisje 5 euro? Ik vind ze wel meer waard dan alleen de verzendkosten.

@Talisa: ik denk voor deze tekening maximaal 5 euro. Het oog.. hij knijpt nu een beetje met zijn oog dat zou wat ronder mogen en donkerder. Een paardenoog heeft altijd een streepje als pupil (het heeft een speciale naam maar kan er even niet opkomen) dus zelfs als je dat niet kunt zien op de foto kun je dat wel tekenen. Kijk maar eens goed in de ogen van een paard.

Tja (en daar komttie weer) waar zijn de snorharen gebleven? Er zijn er maar weinig die een paard tekenen met gewoon potlood waarbij de snorharen te zien zijn terwijl ze ook op deze foto heel duidelijk te zien zijn. Met pastel/verf wordt dat juist wel weer gezien/getekend

@Mariekje22: dat vind ik nou echt ook weer een topper, zeker tussen de 50 en 100 euro voor A3. Wat is het voor formaat? (staat er niet bij) Niet van jezelf zeg je vertel?

@babe: wat stripachtig, ik vind dat je nog wat moet oefenen om het wat realistischer te maken. Ik zou er nog geen geld voor vragen en anders alleen verzendkosten.

@alena: ik zie alleen kruisjes. en ik ben toch wel heel benieuwd wat jij met een ikea potloodje getekend hebt!!
Ohw verderop kan ik er 1 zien waar de foto bij staat... Ik zou nog even door oefenen, vooral de contouren zeg maar (lijntjes) zou je op kunnen letten. Een lip is meer dan een lijntje bijvoorbeeld en dat geldt eigenlijk voor de neus en de rest ook.

@turbotinker: ik ga met Smeetjoew mee ong. 10 euro

@elovesp: kan wel zien dat het een Fjord is hoor . Ik denk rond de 10 euro A4, de oren zouden iets gedetailleerder mogen, ik vind hem wel een lieve uitstraling hebben. Ga zo door.

@hafjesbokker: het lijkt bij deze dat de oren te ver uit elkaar staan, verder zie je wel verschil in je vorige tekeningen en deze. Ik weet niet meer wat er voorheen geschat is maar ik denk deze ook rond de 10/15 euro.

@Lessien_2810: beetje moeilijk te zien maar deze schat ik max. 5 euro.

pfew.... 3 uur later en ik ben bijgewerkt (geloof ik)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 01:04

Ik heb trouwens net de sites van Ellende en Fnanne zitten bekijken en die vind ik ook van heel hoge kwaliteit.

@ Ellende: ik kan echt genieten van je tekeningen, super mooi! Ik ben alleen niet zo into fantasy, maar je realistische tekeningen zijn echt geweldig!

@ Fnanne, ik vind dat je een hele leuke, typisch eigen stijl hebt. Heel mooi schaduwgebruik. Dat flemende paard op je site is echt heel knap gemaakt.

Lessien_2810

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 21:43

heey,

misschien kunnen jullie mij een beetje helpen, ik teken veel voor mensen...
vb: http://eshare.hpphoto.com/FilmStripHome ... HP&Index=0

Maar als ik mensen vraag om er een klein beetje voor te betalen omdat ik er nogal tijd en energie in stop en ook i.v.m. met materiaal willlen ze het opeens niet meer.. moet ik nog steeds gratis blijven tekenen? en hoelang zou dat kunnen? iemand een idee?

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 22:00

Lessien_2810: heb je misschien meer tekeningen om te laten zien?

Die je nu plaatst is mooi maar erg simpeltjes. Ik denk dat als t n paard was dat je in opdracht na had getekent, dat je ook weinig van de uitstraling van dat paard had gezien omdat t zo simpeltjes is.
Ook zit er eigenlijk nog net ietsje teveel wit om t paardje heen, dat werkt denk ik ook nog mee in t "koele" sfeertje.
Maar hij is echt niet slecht! Schaduw ed werk je al heel erg mooi mee!
Ik zou nu zeggen zo'n 5 euro? Maar ik ben wel heel erg benieuwd naar je verdere werk!

Lessien_2810

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 22:02

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 22:39

Wow... Wat gaan jullie hard!!! Tijd om even een goede inhaalslag te maken. Gaat 'ie:

@ Lessien: ik ga in mijn commentaar mee met Naomi21, het is nog een wat eenvoudig werk, zoals je zelf al zegt behoorlijk licht. Ik krijg het idee dat het nog wat verder uitgewerkt zou kunnen worden.

@ Remy: mooie kleuren, fijne stijl. Je eerste tekening spreekt me wat meer aan dan de tweede, net alsof het paardje zo van het papier kan stappen. Echt goed! Ik vind wel dat je mag inzetten op een euro of 40/50. Top!

@ Alena: volgens mij klopt het anatomisch nog niet helemaal. De bovenzijde van het hoofd is nog niet helemaal in verhouding met de rest. Ook zitten er nog wat 'vlakken' in, als je begrijpt wat ik bedoel. Overgangen zouden wat meer geleidelijk kunnen. Ik zou nog even blijven oefenen voordat je er geld voor vraagt.

@ Hafjesbokker: dat (voor de kijker) rechter oortje vind ik echt goed!!! Ik weet, het is een detail, maar ik moest het even kwijt Anatomisch gezien kan het nog een stukje beter (maar in vergelijking met je eerdere tekeningen: verbetering!!!) euro of 10.

@ Elovesp: je kan zien dat het een fjord is hoor Er zou nog wat meer detail in mogen zitten. Euro of 5/10?

@ Turbotinker: jammer dat je er een collage van hebt gemaakt, ik denk dat ze afzonderlijk beter uitkomen. Euro of 15 zou ik er wel voor over hebben.

@ Mariekje22: mooie tekening!!! Paardje kijkt me echt recht aan. 25 euro.

@ Talisa: ik zou graag nog wat meer detail erin willen zien. Heb het idee dat het nog een opzet is. Kan er nog weinig over zeggen.

lilykashmir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 23:21

Fnanne: ik ben echt zo fan van je werk ! Geweldig!

Wat gaat het trouwens in ene snel, deze topic .

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:41

Remy schreef:
Ik heb dit topic uit interesse al een tijdje gevolgd, en ik sta er echt van te kijken wat een talentvolle mensen hier posten. Ik heb heel veel mooie tekeningen gezien, maar de twee mooiste tekeningen vind ik die van Elanor en Mariekje22, die vallen echt in de categorie van tussen de 50 en 100 euro bij A4 formaat. Dan shet van Lontje, de potloodtekeningen van Valiente, Tamara, Josav (met name de zwart/wit tekeningen), MylittleJoy allemaal in de categorie 25-40 euro.
Fantasy tekeningen vind ik moeilijk te beoordelen, dat hangt echt van iemands smaak af, zelf voel ik meer voor natuurgetrouwe tekeningen.

Verder zie ik dan heel veel mooie tekeningen die nog nét niet dát hebben. Ik denk als er nog lekker doorgeoefend wordt, daar nog best veel potentie in zit. Ik zie trouwens ook een heleboel kruisjes.

En dan zal ik zelf ook met de billen bloot gaan, be nice... Twee pasteltekeningen op A4 formaat.

*tekening*

*tekening*

U zegt?! Jeetje, als ik dat ervoor kon vragen... Dan zou ik wat meer tijd vrij moeten maken om te gaan tekenen want dan kon ik wel stoppen met werken Jeetje, wat een bedrag!

Ik vind trouwens jouw pastels echt prachtig, ik zou daar zeker tussen de €50 en €100 voor geven, vooral die 1e vind ik erg mooi! Erg knap gedaan, kijk mijn ogen uit! Ik ben eigenlijk wel benieuwd, wat vraag je zelf voor een tekening?

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:05

En nu een serieuze vraag aan al die tekentalenten hier.
Zijn er bepaalde boeken (met tips/trucs) die jullie echt hebben geholpen bij het tekenen van paarden, of dingen in het algemeen. Ik ben na jaren terug beginnen tekenen en ik merk dat bepaalde 'onderdelen' van het paard beter kunnen. In het algemeen kan eigenlijk alles wel beter . Je kan oefenen, oefenen en oefenen, maar voor sommige onderdelen/technieken zijn er toch trucjes die je (goed op weg) helpen, vandaar deze vraag.

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:12

@lunas: problemen met je tekeningen kun je vragen aan de experts hier op bokt misschien dat die je wel willen helpen (sorry experts als ik jullie nu belast met miljoenen pb's )
en ik heb zelf ook wel wat hulp gehad van mijn moeder (die is ook erg goed in tekenen) en zo'n boek van ''paarden tekenen'' is ook erg handig. dat is wat ik doe, misschien doen anderen het wel heel anders

succes

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:14

Ben eigenlijk ook wel benieuwd waarop jullie mijn grafiet taxeren

Afbeelding
10x12cm (merens)

Afbeelding
18x26cm (appaloosa)

Afbeelding
25x35cm (cremello, quarter)

Hele lichte delen zijn op de scans weggevallen zoals de manen van de appaloosa en veel details van de cremello, vandaar ook even de merens erbij gezet omdat die wel goed gescant is .

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:21

die manen van de merens alleen vind ik de kaak en de hals wat te breed...
de appaloosa is erg mooi!!! ik vind 't alleen jammer dat je maar één oor ziet... lijkt net alsof ie maar één oor heeft, maar het kan natuurlijk ook zijn weggevallen door de scan of op de foto zo zijn
die laaste is ook erg mooi!!! alleen het rechteroog klopt niet helemaal, die is wat ''lelijk'' vergeleken z'n linkeroog.
dat waren eventjes mijn KLEINE kritiekpuntjes, niet té groot opvatten hoor

maar ik zou er ong. 35-45 euro op A4 voor vragen

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:27

Wat betreft het oor heb je helemaal gelijk, normaal gesproken zou ik er ook een tweede bijtekenen maar ik had geen foto van het andere oor en bij een appaloos is dat erg gevaarlijk om zelf erbij te verzinnen (elk stipje zit ook op de goede plek )
Maar de merens klopt echt helemaal hoor, verhoudingen zijn precies goed voor een merens (ideale klassieke type). Denk dat jij gewoon geen de merens niet kent .

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 08:33

ik ken de merens idd niet...
verder mooie tekeningen hoor!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 12:12

Lontje schreef:
daar gaan we dan...

@mylittlejoy: om heel eerlijk te zijn wil ik aan een computertekening geen prijs hangen omdat dat een hele andere markt is dan tekeningen/schilderijen die met de hand gemaakt zijn. Ik heb zelf ook een Wacom en ik weet dat je dan heel veel technieken voorhanden hebt die je met gewoon tekenen/schilderen waarschijnlijk niet eens onder de knie hebt. Vind eigenlijk dat je het dus niet met echt handwerk kunt vergelijken. Wat balpen betreft ... denk niet dat dat 'verkoopt' alhoewel hij wel wat heeft. Heb je ook echte potloodtekeningen o.i.d.?

Ik had niet begrepen dat het alleen voor traditionele media was...Ik denk, gooi er ook 's een tekening op..

Het is natuurlijk heel iets anders dan dat je echt gaat schilderen (de handjes blijven schoon ), maar om nou te zeggen dat het geen handwerk is? Het is natuurlijk jouw mening (en je bent niet de enige die dat vindt hoor ), don't get me wrong, maar ik vind het wel apart dat heel veel mensen zoiets hebben van "als het uit de PC komt, is het hartstikke makkelijk".

Tuurlijk, er zijn wel allemaal filters en gereedschappen die je kunt gebruiken (welke ik niet gebruik omdat ik vind dat ze het geheel een beetje nep maken), maar je moet het toch allemaal zelf tekenen. Het enige echte voordeel dat je hebt vind ik, is dat je veel meer kunt experimenteren dan wanneer je op papier/canvas werkt, omdat je tussendoor kunt saven en dan proberen hoe een bepaald iets staat. Mocht het dan helemaal knudde zijn, kan je weer terug naar je laatste save.

Ik heb nog wel ergens potloodtekeningen denk ik, maar die zijn echt al een paar jaar oud. Ik zou dan even moeten zoeken!

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 12:19

@mylittlejoy: neemt niet weg dat ik het knap gedaan vind maar tja ik zou er, doordat het op de computer gemaakt is, echt geen prijs aan kunnen hangen, computertekeningen (waarde daarvan) zijn mijn gebied niet... Dat het hartstikke makkelijk is hoor je mij niet zeggen hoor . Heb dus geen flauw idee wat je voor zoiets zou kunnen vragen dat is dus eigenlijk het probleem. Daarnaast kun je het zo niet in je woonkamer hangen dan moet je hem uitprinten maar vallen er geen details weg als je die uitprint? Snap je?

Dus tja er zit nogal wat verschil in in vergelijking met gewoon papier/canvas verf/potlood/krijt etc. naast alleen vieze vingers hi hi

Ik weet niet of er anderen zijn die wel een idee hebben van wat zoiets waard zou kunnen zijn? Ik heb echt geen flauw idee.
Laatst bijgewerkt door Lontje op 19-12-05 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariekje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 12:31

Lontje, dank voor je reactie, de tekening is op a3 formaat en heb er 45 euro voor moeten betalen..... en ik heb m niet zelf gemaakt.de moeder van een vriendin van mij maakt zulke prachtige tekeningen, ben er echt zo blij mee..........

Lontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 12:35

@Mariekje22: dan heb je echt een koopje vind ik

Mariekje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 12:36

nou dankje, zal doorgeven dat ze dr tekeningen wel wat duurder mag maken hahahaha......

Lontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 12:44

Lessien_2810 schreef:
moet ik nog steeds gratis blijven tekenen? en hoelang zou dat kunnen? iemand een idee?

Je moet natuurlijk niets maar ik denk niet dat mensen al echt veel geld voor je tekeningen willen geven. Het is toch zo van je kunt wel een hoge prijs vragen maar als mensen het er niet voor over hebben dan schiet je er niks mee op...
Er zit ook geen tijd aan verbonden, ligt er gewoon aan hoe goed je bent/wordt/zal worden...

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:20

*Tamara* schreef:

Ik vind trouwens jouw pastels echt prachtig, ik zou daar zeker tussen de €50 en €100 voor geven, vooral die 1e vind ik erg mooi! Erg knap gedaan, kijk mijn ogen uit! Ik ben eigenlijk wel benieuwd, wat vraag je zelf voor een tekening?

Bedankt voor alle complimentjes

Ik ben eigenlijk pas sinds een paar maanden weer begonnen met pasteltekenen, de laatste 12 jaar heb ik niet of weinig getekend, te weinig rust in m'n leven.

Ik krijg momenteel wel veel vragen om in opdracht te gaan tekenen, en uiteindelijk wil ik dat wel gaan doen. Maar ik weet dat ik mezelf nog steeds verbeteren kan, dus blijf ik nog even lekker dooroefenen. Ik wil over elke tekening die ik maak 100% tevreden zijn anders wil ik er geen geld voor vragen.