OMG Bedankt zeg! Je maakt van mij ook een verslaafde! Heb dit topic net gevonden en heb heel het verhaal net gelezen. Meid kan jij even schrijven Als je het idd uitgeeft, PM me dan maar snel! Dit koop ik direct! Laat ons aub niet te lang wachten op het volgende
Hoofdstuk 30 Tanja bood haar wat te drinken aan. Gulzig dronk Marja het op. “Moet je ook nog wat eten? Of wil je eerst douchen?” Vroeg Tanja aan marja. Marja vroeg om een boterham met ham. Tanja maakte het klaar, en gaf het aan marja. “Eetsmakelijk.”
Marja at haar boterham op, en bedankte Tanja. “Mag ik vragen, waarom je weg rende? En je tranen?” Vroeg Tanja.
Marja besloot alles maar uit te leggen. Ze begon, over haar en haar moeder. Dat het de laatste tijd niet echt super tussen hun ging. Tanja begreep haar helemaal. “Mijn moeder, is zo veranderd, door die Nico...” Marja keek naar buiten. Om haar tranen te voorkomen. Tanja legde haar hand op Marja’s schouder. “je mag hier een tijdje komen wonen als je wilt?” Zei Tanja. Marja vond het een lief gebaar, en zei ook dat ze dat graag wou.
Ook vertelde Marja over haar vader. Tanja begreep niet, waarom haar vader ineens zo deed. Marja stopte met praten over haar vader. Het was nog te pijnlijk om over hem te praten.
Marja vertelde verder. Ze besloot over Aron te vertellen. “Echt, ik vond het een leuke jongen. Nu nog steeds, maar wat hij de laatste dagen heeft gedaan... Nee nooit van hem verwacht. Hij ging te ver, en hij was bijna niet te stoppen.” Tanja begreep het niet helemaal. “Waar woont die jongen?” Vroeg Tanja. Marja keek Tanja aan. “Hoezo? Je wilt toch niet zeggen dat je iemand kent met die naam?” Vroeg Marja. “Nou, hier in de buurt woont er ook zo’n jongen. Hij heeft mijn beste vriendin, de prositutie ingeleid. Die jongen is vreselijk gevaarlijk Marja!” Tanja werd kwaad. Marja keek Tanja geschrokken aan. “Ik denk dat we de zelfde bedoelen.” Zei Marja.
Tanja stond op. “Ik weet waar hij woont. Ik weet wie het is, en ik weet wat ik nu ga doen.”
Marja wist niet wat Tanja nu zou doen. Daarom hield Marja Tanja tegen. “Wat wil je doen? Aron word overal gezien. Hij word nooit uit het oog gehouden!” Zei Marja. Tanja keek Marja aan. “Ik wil dat jij de politie belt. En alles verteld!” Marja besefte dat Tanja gelijk had. Ze pakte de telefoon.
Hoofdstuk 31 Marja drukte het nummer van de politie in, en wachtte af. Marja wist niet hoe ze zich voelde, ze wist ook niet of dit wel eerlijk tegen over Aron was. Hij kon er ook niks aan doen, dat hij in de gaten werd gehouden! “Hallo, u spreekt met de Politie Abbeloo. Ik ben Geertje. Waarmee kan ik u verdienst zijn?” Werd er gezegt aan de andere kant van de telefoon. “Uh... Hallo, u spreekt met Marja, Marja Miksens.” Zei marja twijfel achtig. “Dag Marja, waarmee kan ik je helpen?” Vroeg Geertje. “ Nou ik wil graag” Marja keek Tanja aan. Tanja knikte. Marja moest het zeggen. “Ik wil graag aangifte doen.” “ Dat kan. Kan je anders hier heen komen? Dan kan ik je sneller helpen.” Zei Geertje. Marja keek Tanja weer aan. Tanja hoorde wat geertje had gezegt. “Ik ga met je mee.” Fluisterde Tanja. “Ja dat kan. Mag ik iemand mee nemen? En waneer kan ik komen?” Vroeg Marja.
Al snel had ze een afspraak gemaakt.
Laatst bijgewerkt door EngeltjeS op 08-07-05 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt
hoofdstuk 32 Marja was aan het tv kijken met Tanja, toen ineens de voordeur open ging. Marja werd zenuwachig, en angstig. Terwijl ze wist dat er niks kon gebeuren in dit huis. Tanja stond op, en keek wie er binnen kwam. “Heej Wouter.” Zei Tanja. Marja wist niet of ze daar nou blij mee was. Ze werd verlegen, en hoopte dat hij ‘anders’ dan Aron was. “Heej Zusje.” Hoorde marja wouter zeggen. Tanja liep terug naar de bank en keek naar marja, die onzeker naar de grond keek.
Het was ineens stil in huis. Alleen de tv stond aan. Marja hoorde voetstappen dichter bij haar komen. Ineens zag ze een schim. Marja kreeg het benouwd, en begon ineens te hyperventileren. Tanja schrok van marja. “Wouter, wil je snel de dokter bellen? Het gaat niet goed met marja!” Wouter keek snel naar marja. En pakte de telefoon, en belde snel de huisarts. “Dag meneer, u spreekt met Wouter, ik heb hier iemand die vreselijk aan het hyperventileren is, kunt u zo snel mogelijk langs komen?”
Wouter gaf snel het adress door.
Enkele minuten later, ging de deurbel. Marja was een beetje aan het ontspannen, tot de deurbel voor de tweede keer ging. Marja keek angstig naar Tanja, die zei dat er niks aan de hand was. Dat alleen de dokter aanbelde. Wouter deed snel de deur open. “Dag dokter. Komt u snel binnen.” Wouter liet de dokter binnen. De dokter zag meteen marja. “Heb je een glas water?” Vroeg hij aan Tanja. Tanja pakte snel een glas, en vulde deze met water. De dokter was intussen aan het praten met marja. Hij probeerde haar gerust te stellen. Maar niets leek te helpen. Tanja gaf het glas aan de dokter. Hij pakte het aan, en zette het naast hem op de grond. Even was het stil. Tanja stond naast Wouter, en ze keken samen naar wat er nu zou gebeuren.
De dokter pakte zn koffer, en graaide er even in. Hij pakte een doosje, en nam er een pilletje uit. “Hoe heet ze eigenlijk?” Vroeg de dokter aan Tanja. “Ze wilt het niet tegen mij zeggen namelijk.” “Ze heet Marja” Zeiden Wouter en Tanja tegelijk. De dokter keek naar marja. “Marja, wil je dit pilletje innemen? Hier heb je een glas water.” Marja keek angstig naar de dokter. Haar ogen begonnen te draaien. De dokter keek snel weer in zn koffer. Tanja en Wouter werden bang, ze wisten niet wat er zou gaan gebeuren.
hoofdstuk 33 De dokter pakte een spuitje en vulde deze met een vloeibaar iets, dat uit een potje kwam. Marja zag de spuit, en werd lijkbleek. De dokter pakte haar arm, en prikte snel de spuit in haar arm. “Schrik niet, dit is een middeltje dat ze rustiger word.” De dokter keek onzeker naar marja, die langzaam haar ogen sloot.
Tanja rende naar de wc. Wouter stond in zn eentje te kijken naar Marja. “Gaat alles nog wel goed?” Vroeg Wouter aan de dokter. “Nou ik weet alleen dat ze snel naar het ziekenhuis moet.” De dokter pakte snel zn telefoon die in zn koffer lag. Hij belde 112, en vroeg om een ambulance. Hij had info over marja en haar situatie nu.
Wouter keek naar marja. Tanja was nog steeds in de wc. “Waar is dat andere meisje?” Vroeg de dokter. “Wil je even bij haar kijken?” Wouter rende naar de wc, en zag dat Tanja aan het huilen was. “Ik kan het niet aan zien!” Zei ze tegen Wouter. Wouter ging bij zn zusje staan, en trooste haar. “De ambulance komt er aan.”
Tanja keek Wouter aan. Even was het stil. Uit de verte hoorde ze een sirene. Snel kwamen ze samen uit de wc, en gingen naar de dokter en Marja.
Tanja ging keek naar buiten, en zag een ambulance staan. Snel liep ze naar de deur. En deed de deur open door de ambulance leden.