Tigress schreef:Mijn week #1
Vandaag een fotomeeting gehad. Veel foto's om uit te kiezen, maar tot nu toe springt deze er voor mij uit. Niet vanwege compositie of kleuren, maar om de lol die deze hond mocht beleven. Hij had het eigenlijk wel even gehad met stil zitten, en dus mocht hij even wild doen met het speeltje. Ennnn....daar ging 'ie

[
Afbeelding ]
Mooie foto! Jammer dat hij zo donker is. Qua kleur vind ik hem prachtig, en de hond is duidelijk blij! Goed gelukt
IsaCalixa schreef:Niet een super bijzondere foto, maar heb van behalve de ijzel deze week nergens foto's van gemaakt.

Ook even zonder logo.
Week 1 [
Afbeelding ]
Verzamel hier
Leuke macro foto. Foto lijkt niet echt scherp helaas. Genoeg licht maar ik mis nog wat kleurrijks en iets waar je naar blijft kijken
caaramel schreef:Wil dit jaar weer een poging wagen...
Dus hierbij, mijn week 1
[ [url=m/4JdKeG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bokt upload
Pfoe... Wat is het moeilijk om kippen te fotograferen!
Dat kopje staat geen seconde stil!
Jammer dat de kip is afgesneden rechts. Mooie foto verder qua licht en kleur. Lijkt scherpte op de kip zelf te missen
Agossie schreef:Mijn eerste van 2016. Ik ga écht niet weten of ik het ga redden. Ben echt wat inspiratie kwijt, maar hoop het weer terug te krijgen. Ik weet dat dit écht niet de mooiste foto is die ik kan maken, maar (zo gaat dat met inspiratie) ik had geen zin om de studio op te zetten...
Hier is ze dan. Mik.
[
Afbeelding ]
Mooie close up. In het zwart witte net wat te donker en ik zou liever wat meer ruimte om de hond heen zien
Lolleke schreef:Toffe lijst! En ben blij dat ik meedoe!
De feedback is leerzaam, maar ook wel een beetje goed voor mijn ego
Maakt ook wel dat ik weer wat inspiratie begin te krijgen en ook weer zin heb wat uitdagingen op te pakken. Heel leuk ook om al die verschillen te zien!
Ik gooi meteen mijn week 2 er in, volgende week moet ik ook op maandag, want ga op vakantie dus dan kan ik er mooi omheen werken
Vanaf nu toch maar even een naam in mn foto gezet, voorkomt natuurlijk nooit 100%, maar schrikt misschien wel iets af
en dan nu geen gebla meer maar de foto, passend bij de huidige situatie in het zuiden
Week 2: another rainy day...[
Afbeelding ]
Oh wat een deprimerende foto. Zo is het weer hier ook al de hele week
.
Wel heel mooi vastgelegd, want het geeft echt de sfeer weer van het Hollandse weer!
Bellatrix schreef:Week 2. Nog een Faery foto..het is namelijk geen weer om buiten iets te fotograferen.

[
Afbeelding ]
Waarschijnlijk vinden sommige van jullie de foto hard maar ik vind dit mooi.

Ja ik vind hem veel te hard maar ik mis ook kleur. Ik vind het een grauwige foto.
MarijeR schreef:Mijn week #2
[
Afbeelding ]
Mooi die zwarte achtergrond! Lekker scherp en een mooie scherptediepte. Goed gelukt deze plaat!
Murosch schreef:Week 2 ijs-takjes
[ [url=m/zJVXEb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hmmm.. Ik mis scherpte denk ik. Lijkt een soort onscherpe rand om het takje heen te zitten. Opsich wel een interessant onderwerp maar ik mis nog iets. Kan mijn vinger er niet op leggen. Qua licht en kleur is ie wel goed.
Luckyy80 schreef:Mijn week 2
[ [url=m/sSeQYR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mooie compositie, maar toch vind ik dat er links te veel ruimte is en dat je aan de rechterkant en onderkant te veel van het hoofd hebt afgesneden. Daarnaast is het paardenhoofd niet lekker scherp. Foto is wel licht genoeg.
k_m schreef:Week 2! Ook van hieruit bedankt voor alle feed back

[
Afbeelding ]
Heerlijke frisse collage van deze foto's! Lekker licht, veel kleur. Goed gelukt, niets op aan te merken!
Maaaarije schreef:Week 2.Zebra kont

er lijkt wat een gloed over heen te zitten maar ik heb geen idee hoe ik dit weg krijg.
[
Afbeelding ]
Ja mooi. Lekker scherp, interessant lijnenspel van de zebra en toch niet alleen de saaie lijnen omdat je de staart hebt meegenomen. Niets op aan te merken eigenlijk
CrazyIris schreef:Sorry! De eerste week en ik ben al te laat

Komt door al die examens... Eventjes eentje uit de oude doos (deze zomer

)!
[
Afbeelding ]
Ik verzamel hier:
https://www.flickr.com/photos/irismasel ... 2858986390
Mooie foto! Lekkere sfeer zit er in. Jammer dat het gezicht van het meisje niet te zien is door haar haren. Lekker scherp, lekker licht. Goed gelukt!
Sicayes schreef:En nu voor mezelf dan!!
Week 2:[
Afbeelding ]
Eerste keer strand voor deze puppy.

Vertrekt volgende week naar de opfok dus was een soort ‘afscheidshootje’
Heerlijke frisse plaat! Onwijs jammer van het halster, ik vind de gewone nylon stalhalsters altijd zo'n afbreuk doen aan de foto
Verder is ie super gelukt!
S_imonee schreef:Mijn week 2:Mijn knappe Casanova

Ik ben zelf niet zo een dan van foto's met dekens, maar kon hem niet eerst afdoen en hem vertellen dat hij nog een keer zo lief naar mij toe moest gaan lopen

[
Afbeelding ]
Mooie foto, paard heeft een lieve blik. Zit wel een paarse gloed over je foto, dus kijk even naar je witbalans.
Gracezellaa schreef:Week 2
[ [url=m/Bggh3K.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben er zelf niet helemaal tevreden mee, voornamelijk omdat het eerste bolletje niet scherp is (en de andere twee ook niet echt). Heeft iemand tips voor fotograferen in het donker?
Qua kleur en compositie een mooie foto, maar inderdaad de scherpte is jammer. Gebruik altijd een statief in het donker en zet hem dan op zelf-ontspanner of gebruik een afstandsbediening om te zorgen dat je absoluut geen beweging hebt in je foto. Door het indrukken van de ontspanner creëer je ook beweging in je camera namelijk.
DShots schreef:Ik zag dat ik net week 1 heb gemist helaas! dus we beginnen me
week 2Hij is wel van vorige week eigenlijk haha, heb deze week nog niks staan vanwege het weer.
Sorry voor de bokt kwaliteit

, hij staat ook op
http://demivanreevenfotografie.nl/infor ... ieven.html[ [url=m/gCMhBE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Foto lijkt niet scherp en het moment van de draf vind ik erg ongelukkig. Paard lijkt enorm stil te vallen nu. Wacht nog een fractie zodat de benen naar voor wijzen. Jammer van de centrale compositie en de foto is wat aan de donkere kant. Met name op het paard lijkt er enorm veel contrast te zijn toegevoegd.
Je logo vind ik overigens ook wel storend op die plaats. Hij is groot en wit en valt net genoeg op maar ook weer niet genoeg snap je? Zo'n groot logo kun je beter gewoon in een hoek plaatsen
Joysieee schreef:[
Afbeelding ]
Week 2, helaas enorm verscherpt door Flickr. Krijg hem nog steeds niet op origineel in het selectmenu'tje, die heb ik namelijk niet..
Mooie foto, fijne sfeer. Leker helder en fijne kleuren! Misschien is de foto wat krap aan de randen
Paard_Aap schreef:Week 2Voor het eerst vuurwerk gefotografeert.
[
Afbeelding ]
Hmm ik vind de foto niet heel bijzonder. Het vuurwerk staat erop maar de foto is erg krap en er gebeurd weinig anders dan heel veel lichtpuntjes. Scherpte is moeilijk te beoordelen. Qua licht is ie prima. Ik mis hier wel kleur.
Eefsel2109 schreef:Bedankt allemaal voor de feedback

Hoop dat het lukt om van de week ook een rondje feedback te doen!
Mijn
week 2, toch maar gekeken naar de vuurwerk foto's

Ondanks dat de foto echt alleen in het midden scherp is vind ik m toch wel tof!
[
Afbeelding ]
Zelf geef je al aan dat de foto alleen in het midden scherp is, dit vind ik toch wel mooi. Alleen had het scherptepunt meer op dat dingetje zelf mogen liggen in plaats van de lichtstralen. Foto is wat krap, dat vind ik jammer. Qua licht en kleur is ie goed.
Mariett schreef:Helaas deze week geen tijd om foto's te maken, ik zit middenin de proefwerkweek! Dus een foto die ik rond kerst heb gemaakt, maar nog wel deze week heb bewerkt:
Week 2[
Afbeelding ]
I love!! Prachtige plaat zeg, heel pakkend. Toppertje 
rosslover schreef:Week 2

[ [url=m/SiSGxG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heel wat scherpte verloren door de bokt upload

Lijkt een soort onscherpe waas over de foto te zitten, jammer. Ook vind ik de foto wat vlak. Ik mis licht en kleur. Kijk even naar je witbalans, het hoofd van het paardje lijkt blauw. En let de volgende keer op de teugels. Laat haar het paard aan de teugels vasthouden bijvoorbeeld en niet nog aan een ander halstertouw.
Shiloh schreef:Helaas heb ik het vorige jaar niet af kunnen maken. Ik ben in November in een burnout terecht gekomen en heb het toen nog even vol proberen te houden, maar het ging echt niet. Langzaam gaat het echter weer wat beter. Ik wil dit jaar toch wel weer gewoon proberen. Maar merk dat ik week 1 alweer gemist heb. Ik heb wel foto's gemaakt. Dus ik hoop dat het ok is, als ik week 1 ook inlever.
Week 1
[
Afbeelding ]
Week 2:
Vandaag een beginners studio setje aangeschaft en daar beetje mee geoefend met belichten ed. Best tevreden beseffende dat ik vanochtend nog 0,0 wist over studio fotografie.
[
Afbeelding ]
Ik verzamel hier:
https://www.behance.net/gallery/3287449 ... -Week-2016
Sterkte met je burnout, hopelijk gaat het snel weer beter met je
Week 1: Mooie luchtfoto. Ik mis wat licht maar de plaat zelf is wel erg sterk.
Week 2: Superschattig! Jammer van de centrale compositie en er lijkt wat scherpte te missen. goed licht en mooie kleuren wel!