Marjoow schreef:Onderhandelen kan altijd, maar ik denk dat veel fotografen die zo'n aanbieding krijgen eerst: WHOEHOEW! ZE WILLEN MIJN FOTO! - gevoel hebben.
Ik had laatst ook zo'n situatie, foto op Horse Event gemaakt. Foto is nabesteld en wilde ze in een kalender krijgen. Ik heb er verder niet over nagedacht en toestemming gegeven. Resultaat: Foto is gedrukt op 200 kalenders, voorpagina én decemberpagina en ik heb €15,- voor het origineel gekregen. Uiteraard ook naamsvermelding op de kalender, maar achteraf denk je: Verrek, dat had ik anders kunnen doen.
Maar voor iemand zoals ik, die over het algemeen niet bekend is in het wereldje, is naamsvermelding en zulk soort reclame meer waard dan bijvoorbeeld voor iemand als jij of Femke.
Geloof me ik reageer ook nog steeds zo hoor, als ik een leuk mailtje krijg is het de eerste 10 minuten "WHOEEHOOEEE" dan lees ik het nog eens en ga ik goed nadenken, laat het even bezinken voordat ik antwoord, vraag als ik het echt even niet weet advies en mail dan terug. En ik ben ook al een keer de fout in gegaan hoor, ik ben er letterlijk gewoon dik ingeluisd. Maar door dat "WHOOEHOOEE" denk je soms gewoon niet "helder" na en achteraf denk ik ook krijg nu wat... 
En het is hélemaal niet erg om dat soort "fouten" te maken, (soms misschien juist goed!) want ik heb ontzettend veel geleerd van die fout en ik pak het nu gelijk helemaal anders aan