Marit schreef:Ik heb ook CS6 maar ik ben er uitgekomen. Als je het echt niet weet vertaal machine en dan vergelijking zoeken in je eigen programma.
Welk 'licht' kies jij bij belichtingseffecten?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bagheera_206 schreef:[ Video ]
Let even niet op de kleurprofielen. sRGB is prima als je met foto's werkt en je ze op internet laat zien of laat afdrukken. Je camera hoort ook op sRGB te staan dan gaat alles vanzelf goed.
Soort gelijk dus. Klopt het dat Pixlr alleen online kunt gebruiken of moet je daar ook dingen voor installeren en kun je dan ook offline werken?
Zwitsal schreef:ik werk alleen in het gratis canon "digital photo professional" programma dat op die disc staat die bij je camera geleverd wordt.
Daar kan ik alleen kiezen tussen opslaan (in RAW formaat), of converteren naar een ander (jpg) formaat.
en dan gaat er dus mega veel kwaliteit verloren.
Enige programma die ik hier op heb staan is paint shop pro, en die kan geen RAW openen.
Maar RAW openen in photoshop, en dan opslaan als jpg , dan gaat er dus geen (of bijna geen) kwaliteit verloren? dus scherpte, contrast, kleuren etc veranderd dan niet zichtbaar?
lovey_ou schreef:Ik bewerk mijn (RAW) foto's in photoshop en dan sla ik ze vervolgens op als je ze gaat opslaan kun je het type veranderen van RAW naar JPEG doe je dat als je je foto hebt bewerkt? Dan verandert er namelijk weinig qua kwaliteit
Zwitsal schreef:DNG? dat formaat ken ik niet?
.tiff kan inderdaad ook, maar volgens mij heb ik daar hetzelfde probleem mee. heb het wel eens uitgeprobeerd maar zag niet veel verschil tussen het jpg en tiff formaat.
Misschien zit het probleem bij het converteren?
alleen "opslaan als" en dan het formaat veranderen werkt niet, ik heb dan alleen de keuze uit raw formaat.
Photoshop kan raw formaat openen toch? hopen dat ik dat nog ergens heb liggen, toch maar weer installeren dan.