[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:36

Afbeelding

de tweede in link, vind ik zelf beter maar hij is te breed https://picasaweb.google.com/1003142597 ... 6049837298

FemkeRoosje leuke foto's vind alleen de halshouding van het eerste paard niet prechtig. Maar ach, jij kan daar niets aan doen :+

ThreeFingers vooral de eerste vind ik erg mooi! Moest er 3x naar kijken, maar daar houd ik wel van. Tweede is ook leuk.

goof die tweede, wouw! Spat van je scherm af. Vind de compositie (door de knieën?) ook erg leuk! Eerste is ook erg stoer! mooi om de concentratie te zien

ivonka de lol, super om te zien! spetters ook mooi scherp (geen wazige vlekken) zou hem misschien nog wat dichterbij gehaald hebben

Lipydo wat gaaf! leuk dat hij boven zo wit is waardoor de meeuwen echt moeten verschijnen. en dan de onderste grijzer. erg goed gelukt!

Irene96 mooie lichtinval, ben zelf gene fan van halve mensen, maar dat is persoonlijk.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:41

Mag ik mij hier ook melden?
Ik ben geen professioneel fotograaf, maar sinds de zomer heb ik mijn eigen cameraatje en ben ik lekker aan het foto's maken :)

Irene96, mooie foto met een mooie lichtinval zo van de zijkant :j
Lipydo, erge mooie foto! Het zwart-wit maakt het hem wel voor mij, het straalt een bepaalde rust uit (voor mij)
Ivonka, net plaatje, mooi scherp met het opspattende water :j
Goof, 2 leuke actieplaatjes :) Bij de eerste stoor ik me iets aan het (linker)voorbeen, het lijkt niet 100% scherp te zijn, maar dit kan ook door het water komen.

Afbeelding

Afbeelding

Bij de tweede foto irriteer ik me een beetje aan het licht boven het hoofd van de eerste persoon. Ondanks dat vind ik het toch een waanzinnig gave foto geworden, het was moeilijk fotograferen met het continue veranderende licht recht voor me, het was donker, mensen die uiteraard totaal niet stil staan en de rook =P

Bagheera_206

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:26

@xJolijn: Mooie plaat toch, die 2e? Het blijft ook enorm lastig om concerten te fotograferen hoor. :=

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:29

FemkeRoosje: Die grasspriet vind ik ergens wel wat hebben :P Nette foto's, niet heel speciaal, gewoon.. normaal.
ThreeFingers: Eerste foto doet me niks, tweede foto heb je een gaaf moment te pakken, alleen jammer van de kwaliteit, de foto lijkt heel erg na-verscherpt.
Goof: Gaaf zeg die eerste foto! :) Tweede vind ik net iets te krap genomen
Ivonka: Jaa die is leuk zeg :j
Lipydo: Aparte foto, gaaf zo in het zwart wit. Die onderste meeuw trekt gelijk de aandacht. Ik zou alleen het takje rechts hebben weggewerkt.
Irene96: Hm nee, het is wel een mooie foto maar het moment pakt me niet.. het paard lijkt het ook helemaal niet fijn te vinden met die ruiter op zijn rug..
Jette: Grappig moment maar de foto is fototechnisch niet bepaald goed, het pootje staat er niet op en de kleuren zijn best wel flets.
xJolijn: Hmm jammie! :) Wel erg jammer dat er niet 1 punt is waarop is scherpgesteld, eigenlijk is de foto nergens echt scherp.
Tweede foto mooie kleuren, maar concertfotografie heb ik niks mee.. wat niet wegneemt dat het een nette foto is.

Okay mijn tweede poging tot zwevende foto's... like/dislike?

#1.
Afbeelding

#2.
Afbeelding

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:03

Mooi hoor Loontje! Ik vind het wel beter dan die andere waar je een topic voor geopend had. Deze zijn net wat meer uitgediept qua bewerking.
Alleen vind ik die zwevende koffer wat raar overkomen.

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:23

Haha ja ik vond het ook wel apart. :Y) Maar inderdaad, dus deze foto's zijn beter gelukt?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:29

Naar mijn idee wel. :) Het beeld wat je er mee bereiken wil is wat duidelijker. Je werd in de andere plaatjes iets afgeleid door de gele lichtpuntjes en de scheve kast. :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:39

@Jette
Wel leuk,
jammer dat het pootje er niet helemaal op staat.

@xJolijn
Ik vind dat cakje er echt heel lekker uit zien :9
Die andere vind ik knap omdat het moeilijk is maar niet bijzonder mooi :)

@Loontje_
Super leuk!
Hoe heb je dat gedaan met die koffer?

Sorry ik ben misschien nog niet heel goed in foto's maken maar ik blijf het proberen en oefenen :D
Ik vond de eerste op zich wel wat hebben maar ik weet niet wat jullie er van vinden :x

Afbeelding

Afbeelding

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:43

Loontje_ ik vind ze erg mooi zeg! :) Je hebt zo te zien snel het trucje door, ik verwacht dat je het nog verder gaat uitbouwen?

Kaus, ik vind de eerste foto wel 'iets' hebben, maar omdat er bijna geen scherpte in zit is dat ook gauw verdwenen. De 2e vind ik niet zo veel zeggen. :)

Ik was van de zomer op vakantie in Indonesië, en daar heb je dus genoeg moois om te fotograferen! :D

Java:

Afbeelding

Lombok:

Afbeelding

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 05:07

xLoki Wauw die tweede foto is prachtig.

Loontje Mooie foto's, heel apart.

Ivonka Mooie foto met al die spetters.

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 09:34

Ivonka
Gave foto! Vind hem heel mooi zo ruim genomen, die vele druppels doen het 'm :j

Lypido
Heel mooi, en mijn aandacht wordt gelijk naar de onderste getrokken. Die kijkt je bijna aan. Fijne sfeer :j Van mij hadden die blaadjes rechts wel weg gemogen, dan was er wat meer evenwicht geweest in het beeld.

Irene96
Leuke foto, maar niet heel bijzonder. Licht en kleur zijn fijn, maar er is niet iets waardoor je ernaar blijft kijken.

Jette
Leuke foto, niet meer dan dat. Het 'sprankelende' gras vind ik wat toevoegen aan de foto maar hij was denk ik leuker als hij 1 moment later was genomen. Dan had de hond er ook helemaal opgestaan.

xJolijn
Smakelijke foto die eerste, maar blijf er niet naar kijken. Die tweede vind ik heel knap gedaan, lijkt me ontzettend moeilijk!

Loontje
Ik ben echt fan van jouw foto's! Deze zijn iet wat te donker op mijn scherm, maar ik vind ze echt gaaf :j

Kaus
Die eerste doet me niks. Tweede vind ik leuk, hou van tegenlicht.

xLokip
Prachtig! Zowel de eerste als de tweede. Lijkt me heel gaaf daar te fotograferen.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 14:13

Bij deze ook iedereen:
Afbeelding

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:33

@Jette beide foto's vind ik maar wat gewone kiekjes je hond loopt van je af wat je foto totaal niet interessant maakt..

@xjolijn je eerste foto mist toch scherpte hoor je 2de foto vind ik eigenlijk juist wel netjes gedaan in t donker fotograferen is niet makkelijk

@loontje je eerste foto vind ik echt heel erg gaaf hele mooie warme sfeer zit erin de 2de foto vind ik t wat jammer van de dubbele benen die had ik persoonlijk weg gelaten.

@kaus je eerste foto vind ik totaal niet scherp je 2de foto mist het paard een stuk oor maar qua tegenlicht is hij opzich wel goed gelukt

@xloki lijkt me een prachtig land om foto's te maken vind je foto's erg gaaf vooral de 2de.

@lisa en eigenlijk ook de rest bij deze ook iedereen een hele fijne kerst toegewenst en een super 2012

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:32

Jette: Jammer dat hij er niet helemaal op staat! Probeer de pootjes ook mee te pakken. Ik had hem zelf ook wat meer ingezoomd zodat het onderwerp centraler staat. Tweede foto is fototechnisch goed, maar ik kan er geen duidelijk onderwerp in vinden.

xJolijn: Leuke frisse foto! Lekker fruitig met die kleurtjes. Jammer dat hiu niet helemala scherp is, kijk uit met het scherpstellen zo dichtbij. Tweede foto vind ik erg knap, al vind ik de man met de bandana er het best op staan. De rode gloed vind ik net iets té.

Loontje_: Hele gave plaat. Ik vind hem net ietsjes te geel, maar het stoort niet. Ik vind hem rechtsbovenin wel íets te donker. Tweede foto is ook erg gaaf. Ik vind het alleen jammer dat je daar zo goed kan zien dat het een kast was. Als je daar iets anders van zou maken zou het een hele bovennatuurlijke foto zijn met die mist.

Kaus: Zoek een punt waar je op scherpstelt. Je hebt nu een vage massa waarin je egienlijk geen scherp of duidelijk punt ziet. In je tweede foto heb je een stuk oor eraf gesneden! Let daar op.

xLoki: Hele gave foto zeg! Hij is echt ongelooflijk scherp. Hele mooie scherpte diepte en die rode bessendingetjes op de achtergrond maken hem echt een stuk interessanter :j Tweede vind ik iets minder, maar alsnog een mooi gesechoten plaat. Mooie horizon!

LisaDijk: Prachtige foto, zoals altijd :D Al vind ik het halster stiekem wel jammer :o Ook fijne kerst!

Afbeelding

Afbeelding

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:14

Threefingers: De eerste doet mij niets. De tweede vind ik een beetje een onrustige achtergrond geven, en de houding ziet er op een of andere manier een beetje raar uit.
Goof: Vooral de eerste vind ik erg gaaf, bij de tweede heb ik het idee dat het paard een beetje voorover valt.
Ivonka: Wauw, vind hem echt erg gaaf! Zeker ook met die spetters, en die groene achtergrond!
Lypido: Ik vind het idee erg gaaf, persoonlijk zou ik hem mooier vinden als de onderste alleen uitgesneden zou zijn bijvoorbeeld. Ik stoor me aan de takjes rechts, en de afgeknipte vogel.
Irene96: Mooie foto! Al mist hij voor mijn idee toch iets, weet alleen niet wat. :')
Jette: Ik vind hem eigenlijk niets, vooral omdat de hond af is gesneden. De 2de in link trekt mij ook niet echt.
xJolijn: Leuke kleuren bij die eerste! Ik heb echt geen enkel verstand van concertfotografie, maar ik vind hem er netjes uit zien!
Loontje_: Ontzettend gaaf dat zwevende, vind ze echt wat hebben!
Kaus: Bij de eerste kan ik geen punt vinden waar mijn ogen op blijven hangen, wel een interessant idee! Bij de tweede vind ik het zonde dat de oren er niet op staan, en de verhoudingen lijken een beetje vreemd.
xLoki: Beide erg gave platen! Vind die eerste ook zeker wel typerend voor Java!
LisaDijk: Mooie foto! Ben wel benieuwd hoe jij dat hebt gedaan met dat omhoogkomende witte gedeelte?
Marit: De eerste vind ik leuk! Bij de tweede stoor ik me aan het boze gezicht van de amazone, wel erg gaaf met dat licht.

Vinden jullie deze beter nu het touw is weggewerkt, en de grasspriet?

Afbeelding

Heb hem ook nog met spriet:
Foto met spriet

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 20:28

Bedankt, had de kerstkaar natuurlijk niet geplaatst om commentaar te krijgen.. dan had ik uiteraard wel alleen de foto geplaatst :') maar bedankt in ieder geval. heb het gewoon gemaakt in Photoshop met de animatie "tool". en dan beeld voor beeld etc. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 23:46

Jij (en iedereen!) ook fijne feestdagen, leuke kaart Lisa!
Loontje, ik vind ze erg gaaf. De houding bij foto 2 vind ik erg mooi- toch vind ik de foto uit je andere topic meer 'af' qua nabewerking, de scheve kast en de lichtjes vond ik dan juist wel weer wat toevoegen, alsof de hele kamer ook zweefde / verschoof (wilde fantasie? :+ ).
Kaus, ik vind het wel leuk dat je wat lijkt te experimenteren, die eerste vind ik wel wat hebben, even puzzelen om hem te ontcijferen ;)
xLoki, mooi, die tweede, lekker tropisch :) Die eerste is ook 'gewoon leuk', voor in een album ofzo, en een originele manier om dat landschap vast te leggen, maar doet me verder wat minder.
xJolijn, die eerste oogt lekker fris, jammer dat hij scherpte mist. De tweede is ook qua belichting fijn, maar jammer dat hij wat scheef is en dat er wat stukken onderwerp (artiest ;) ) zijn afgesneden. (Kan ook soms bijna niet anders)
Marit, fijne scherpte/achtergrond bij die eerste. Ik had hem nog iets gedraaid, zodat het paard iets meer omhoog lijkt te gaan, en misschien iets anders uitgesneden. De rug oogt nu iets 'ingezakt' als het ware. De tweede heeft een heerlijke sfeer, qua compositie misschien iets centraal, maar wel mooi gebruik gemaakt van het licht.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 00:03

Jette, ik vind je foto meer een kiekje. Hondje staat er niet helemaal op en hij is wat flets.
xJolijn, de tweede vind ik erg gaaf. Heb verder geen verstand van concertfotografie, dus heb geen tips voor je.
Loontje_, bij jou vind ik ook de tweede beter. En sowieso al beter dan in je topic op FK!
xLoki, mooie kleuren, vind de tweede prachtig!

Hierbij ook mijn 'kerstkaartje', hoef geen tips, gewoon voor de leuk. :+
Afbeelding

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 00:28

Leuk topic Lisa, Ik heb het van het begin af aan al gevolgd, maar vanwege veel werken afgelopen week geen tijd gehad om nog te reageren. Ik ga mijn best doen over iedere foto iets te zeggen, dus hier komt 'ie.

Laurahh foto 1: Leuke foto, de hond kijkt heel attent op de foto
foto 2: Deze vind ik persoonlijk iets minder, qua compositie had je het leuker kunnen doen, nu kijkt hij de foto uit in plaats van de foto in. Het had denk ik beter geweest als je iets meer ruimte aan zijn voorkant had gehouden. Daarnaast is het standpunt waaruit de foto is genomen vrij hoog. Je kan ook een foto heel laag nemen, dat kan, zeker met kleine dieren, een leuk effect geven.

Milan_lover foto 1: Goede foto, maar als je het oog niet zo in het midden had gedaan was de foto denk ik beter geweest. Ken je de regel van de derden? Anders hier een (engelse) uitleg http://www.digital-photography-school.c ... -of-thirds, daarmee kan je de foto interessanter maken
foto 2: Leuk paard, maar weer in het midden gefotografeerd. Daarnaast is de achtergrond een beetje afleidend. Dit kan je de volgende keer voorkomen door hem een beetje waziger te maken. Dat kan je bereiken door het paard iets verder van de achtergrond af te zetten (in dit geval dus de bomen) en dan je diafragma zo groot mogelijk open te zetten (een klein f-getal dus), bijkomend voordeel daarvan is dat je sluitertijd langer kan omdat je meer licht opvangt.

vroli1 foto 1: Leuke hond en mooie kleuren! Ook fijn dat de achtergrond wazig is maar er op de juiste plekken ook wat gebeurt.
foto 2: Deze vind ik zelf iets minder mooi omdat de grond vrij rommelig is met dat gras en vrij grauw. Verder zou ik zelf iets meer ruimte aan de voorkant hebben overgelaten zodat hij nog een beetje de foto in kijkt, nu is hij behoorlijk in het midden uit gesneden.

X_Audrey Mooi paard zeg! Ook leuk dat hij zo attent kijkt.

lifaya Dit is echt een prachtige foto Renee! Ik zou zelf wel iets meer ruimte geven bovenaan bij de neus, maar bijzonder is hij zeker door het zwart witte. En door de actie in de foto komt er wat spanning in. Echt heel erg mooi gedaan!

Daantjee12 Leuke foto, maar ik denk dat het spannender was geweest als het meisje de camera in had gekeken. Maar desalniettemin een mooie foto hoor :)

WildWings voor beide foto's geld, prachtig paard en door de donkere achtergrond springt het paard echt van de plaat af. Wel vind ik het bij de tweede foto jammer dat zowel de voor als de achterbenen een beetje achter elkaar zitten als je snapt wat ik bedoel. Maar beide wel prachtige foto's hoor!

NathalietjeB foto 1: kinderen fotograferen is zeker heel moeilijk, maar deze foto spreekt me toch niet zo heel erg aan hoewel hij wel prima is gemaakt. Ik kan dan ook niet helemaal mijn vinger erop leggen waarom hij me niet zo aanspreekt.
foto 2: Prachtig paard. Ik zou zelf wel meer ruimte aan de voorkant hebben gelaten en hem dus een iets andere compositie hebben gegeven. Maar de zwaaiende manen en het opspattende water maken deze foto wel mooi :)

LisaDijk Wat een ontzettend prachtige foto Lisa! Hier ben ik best wel jaloers op haha! Sowieso heb je daar een prachtig paard, maar je hebt hem ook op het juiste moment gefotografeerd en die manen die over zijn hals worden geblazen geeft de foto zoveel kracht. Ontzettend goed gedaan!

Channiiiej foto1: Leuke foto, ik zou zelf de achtergrond liever "vager" zien, maar omdat de achtergrond hier niet zo storend is geeft dat niet zo. Wel vind ik het jammer dat sommige delen overbelicht zijn, met name bij de rijbroek, het pad onder het zadel en een beetje in het gezicht van de ruiter.
foto 2: Leuke foto, het hondje kijkt heel ondeugend en de kleuren zijn erg mooi, compositie mooi genomen. Alleen lijkt de foto een beetje onscherp (vooral bij zijn ogen).

Fosco Wat een ontzettend leuk paard heb je daar op de foto gezet, en in een mooi gebied ook. Alleen zelf houd ik niet van die scheve horizons, ook al zie je hier dat het expres gedaan is, het blijft er toch een beetje raar uitzien vind ik.

boooo foto 1: nette portret foto, kijk wel uit voor schaduwen bij het fotograferen maar op deze foto gaat dat goed hoor ;)
foto 2: hij lijkt onscherp?

SSDesign Mooi paard gefotografeerd hoor, leuk ook zo in de herfst kleuren. Wel zou ik zelf de foto zo uitsnijden dat je niet onder het paard door kijkt zeg maar. Dus en beetje van de onderkant afhalen. Ook zie je dat de lijn is weg gewerkt omdat de ring nog horizontaal hangt. Als je de lijn weg werkt zou ik de ring ook weg werken, maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening ;).

PaulineLala Leuk hondje heb je! Ook geen slechte foto, zeker als je niet zo vaak fotografeert. Wel vind ik de bomen op de achtergrond een beetje storend. Het zou beter zijn geweest als de bomen waren gebruikt om de foto uit te kaderen. (dus de foto op de zijkant van de foto als een soort lijst).

jenne foto 1: Gave foto zo met het spetterend water en het licht van achter, mooi gedaan!
foto 2: Jammer van de stand van de achterbenen, maar wel een leuke foto zo in het water met het mooie zonnetje en de herfstkleuren.

leey foto 1: Bij deze foto zou ik van de onderkant iets afhalen, dat het erbij zit voegt nietzoveel toe aan de foto en daar gebeurt van alles waardoor het de aandacht van haar gezicht afhaalt.
foto 2: Doordat de sok over de ene knie wel is getrokken en over de andere niet krijg ik hier een beetje het gevoel dat de foto als een soort 'snapshot' is genomen, ik vind niet dat je model heel mooi kijkt op de foto, ze kijkt zelfs een beetje verveeld door deze houding.

Ojajoh foto 1: Prachtige blackfoto! Past goed bij dit paard. Een inieminiedetail, jammer dat de schaduw op het lijf is te zien, maar dat is maar zo'n klein detail. Het is een mooie foto hoor!
foto 2: Mooie actie foto van een prachtig paard! Vooral mooi dat de staart zo zwaait zeg maar.

Calanddra foto1: Wat een schattige kat! En ik zie ineens dat er ook nog een zwarte naast ligt haha. Wel jammer dat er een beetje veel gebeurt op de foto, maar naast dat is het wel een leuke foto van je kat :)
foto 2: Nette foto hoor! Ook als je hem niet zelf had gemaakt in je eentje had ik hem erg goed gevonden door de gele bloemen en een leuke compositie, dus chapeau daarvoor! :)

Romana01 Wow de ogen van je hamster komen ver zijn hoofd uit! :roll:

Kaus foto 1: Deze foto is wel heel erg van de voorkant genomen, het zou mooier zijn geweest als het lijf van het paard iets gedraaid zou zijn geweest, nu is hij/zij erg smal. Daarnaast is de achtergrond erg rommelig wat een beetje afleid van de foto van het paard. Wel leuk om zo'n knal blauw halster erop te doen, knalt er lekker af :)
foto 2: Wat een schatjes zeg! Ik ben wel een beetje jaloers dat jij in Tanzania bent geweest ;)

Movement Nette blackfoto, mooi paard ook. Wel zou ik het paard meer naar rechts schuiven in de foto als je snapt wat ik bedoel. Dit zodat hij de foto in kijkt i.p.v. eruit. Eigenlijk zoals Wildwings heeft gedaan. (netjes gedaan wildwings).

Loontje_ Bijzondere foto, ik vind de belichting/kleuren erg mooi. Goed gedaan.

1906 Prachtig paard. Het is erg mooi dat je hem zo hebt laten uitstrekken. Wel zou ik iets meer ruimte voor zijn neus houden, nu vind ik het zelf redelijk krap. Ook kan je hem van iets meer schuin van voor fotograferen, maar dat is natuurlijk een kwestie van uitproberen. Maar al met al dus goed gedaan hoor! :)

aniek1985 foto 1: Leuk detail dat de boom nog in beeld is, dat breekt het wat meer op en maakt dit een wat minder standaard foto. Wel vind ik dat jij een beetje een laag standpunt hebt gehad, waardoor je tussen zijn benen door tegen zijn buik aan kijkt, dat vind ik zelf een klein beetje minder mooi. Maar wel een mooie foto hoor met dit licht en de kleuren.
foto 2: Ik zou het zelf mooier vinden als hij iets meer naar links kijkt of juist meer naar rechts. Maar dat is een kwestie van smaak ;)

xJitskee foto 1: Leuk zo die dubbele regenboog. Zelf zou ik de foto iets meer omlaag hebben genomen zodat de bomen op 1e van de foto zou zijn.
foto 2: Deze spreekt me minder aan dan je eerste foto.

Ivonka Sprookjesachtig. Heel leuk!

lifaya Prachtige actiefoto! Wel zou ik zelf iets meer ruimte hebben gelaten aan de onderkant, maar dat is weer eigen mening ;).

NatassJa Wauw heel erg mooi!

smeetjoew Leuke uitkadering hoor, inderdaad anders! Wel leuk gedaan.

Ojajoh Mooie foto's hoor, foto 1 vind ik erg leuk door de reflectie in de spiegel. Ontzettend goed gedaan hoor.

Irene96 foto 1: Leuke foto, door het lage standpunt lijkt de Fries extra hoog.
foto2: Leuk hondje, zelf zou ik wel iets meer ruimte om de hond heen hebben gelaten, maar dat is wederom een kwestie van smaak ;).

Laraax foto1: Door de lange sluitertijd is de foto wat overbelicht en daarom spreekt deze me niet zo erg aan.
foto 2: Is die foto van een arm? Leuk krabbetje in ieder geval :)

camilla1998 Het is me niet helemaal duidelijk wat je wilt laten zien met deze foto. De boom is ook een beetje overbelicht. Maar opzich niet een slechte foto hoor ;).

LisaDijk Wat en ontzettend mooie foto! Het is een prachtig paard en de herfstkleuren zijn ontzettend mooi en zorgen ervoor dat het paard er ontzettend mooi uitspringt. Heel erg mooi gedaan Lisa!

Fee_ Leuke foto, ik zou hem aan de bovenkant wel iets bijsnijden en dan is hij helemaal leuk ;)

Goof Apart die korte scherpte diepte, geeft een heel apart effect aan de blaadjes. Dat maakt de foto ook interessant.

Op de helft, meteen weer verder, maar ik post deze comment zodat ik al dit werk niet kwijt kan raken... ;)

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:24

hier ook mijn kerstkaartje,
iedereen alvast fijne feestdagen!!! ( tips hoeven (opzich) niet foto is door mijn moeder gemaakt )
Afbeelding

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:32

Marjoow Mooie fries heb je gefotografeerd, leuk ook die golfjes in zijn manen. Wel vind ik zelf de achtergrond een beetje rommelig om te zien, en is de kleur van de foto een beetje flets. Ook vind ik het hek op de achtergrond bij foto 1 een beetje storend, omdat hij een overbelicht is.
De foto van Tess is netjes, leuk gedaan! :)

Ivonka Leuke foto met de herstkleuren en dat de fuut ook in het water wordt weerkaatst.

tinkerfunss foto 1: Leuke blik heeft hij in zijn ogen, maar het contrast is erg laag en de kleur is heel paars.

vroli1 foto 1: Ik vind hem een beetje rommelig en daarom spreekt de foto mij persoonlijk minder aan. Maarja dat rommelige heb je al snel in een bos, dus veel kan je er ook niet aan doen.
foto 2: Leuke actiefoto van die hond, ook leuk dat het water zo opspetterd. Wel is het water een beetje overbelicht. Misschien kan je de volgende keer een beetje meer inzoomen? Ik denk ook dat je de kleuren ook iets meer ophelderen, want nu is het een beetje flets deze foto. De foto is wel lekker energiek :)

Irene96 Leuke foto, zoals je zelf al zegt is het jammer dat het hoofd van het jongetje een beetje achter het paard verdwijnt. Maar het is wel leuk dat er kleurrijke details op de foto staan. Wel is het jammer dat het shirt en het halster niet helemaal goed bij elkaar passen qua kleur. De interactie tussen het jongetje en het paard is dan wel weer heel leuk om te zien.

Yaraa_ Gaat deze foto toevallig over liefdesverdriet? Daar lijkt het wel op door het afgevallen blaadje van de roos die daar is neergelegd. Mooie kleuren in ieder geval :) Ik vind hem wel een beetje krap uitgesneden omdat de shaduw is afgesneden en er bijna geen ruimte is naast de roos aan beide kanten.

leey foto 1: Mooie portret foto, wel jammer dat hij een beetje overbelicht is. Voor de rest is het contrast wel goed en vind ik de foto wel leuk gemaakt zo. Leuk jurkje heeft ze aan ook :)
foto 2: Je ziet hier heel goed dat de foto in de mist is gemaakt, maar dat maakt wel dat de foto er onscherp en een beetje te paars uitziet.

Mabotje foto 1: Leuke foto, er spreekt inderdaad wel veel actie uit. Wel vind ik het jammer dat de koe net een beetje voor de benen van het paard loopt. De foto is naar mijn mening niet helemaal op het juiste moment genomen. Met twee dieren is dit ook bijzonder lastig omdat ze allebei hun benen op een ander moment op het ideale punt hebben en dan heb je ook nog de positie t.o.v. elkaar. Daarnaast heeft de koe last van bewegingsonscherpte.
foto 2: Mooie portretfoto. Wel zou ik de foto meer naar onder hebben genomen als je snapt wat ik bedoel. Aan de bovenkant vind ik hem te ruim en aan de onderkant iets te krap. Het paard kijkt wel attent, leuk gedaan :)

Goof Bijzondere foto's van de bloemen, ik vind het ook mooi hoe de kleuren eruit springen door de zwarte achtergrond, bij de tweede foto zou ik wel links iets meer ruimte geven, maar dat is een klein detail. Leuk gedaan :).

Bagheera_206 foto 1: Leuke foto van de olifant, de kleuren op zijn huid zijn leuk :)
foto 2: Ik vind zelf de achter/ondergrond een beetje rommelig maarja, daar kan je niet zoveel aan doen. Leuke foto's heb je gemaakt in Rhenen hoor. Vind die kroonkraanvogel ook erg leuk die je had gemaakt :)

DmNqUe foto 1: Wat een prachtige foto! Ik vind zijn ogen heel sprekend, maar zijn ze bewerkt om ze eruit te laten springen?
foto 2: Wauw, dat ziet er science-ficion achter eruit, en kan me bijna niet voorstellen dat dit in Nederland/Rotterdam is gemaakt. Netjes gedaan hoor!

leey foto 1: de mist geeft deze foto wel een speciaal effect omdat hij onderaan een stuk dichter is dan bovenaan. Wel geeft de mist ook een beetje onscheprte, dat is jammer. Ook zou ik het paard anders hebben ingekaderd, meer ruimte aan de voorkant, waar hij heenkijkt en minder aan de achterkant.
foto 2: De actie is leuk, maar door de mist is hij wederom onscherp. Ook vind ik het jammer dat de voorbenen van het paard achter elkaar verdwijnen.

Marlinda Leuke foto van die kat. Wel is het te zien dat er aan bewerkt is, vooral aan de ogen. Maar dat geeft deze foto wel weer een bijzonder uiterlijk.

WildWings Deze foto spreekt me niet zo erg aan, en vanwege het onderwerp kan ik er niet zoveel over zeggen. Maar wat ik wel kan zeggen is dat de foto apart is.

Marjoow foto 1: Ik vind de kleur van de vlinder en de kleur van de bloemen niet zo mooi bij elkaar, ook zou ik ervoor kiezen om of de scherpte diepte kleiner te maken zodat je alleen de vlinder scherp ziet, of juist groter zodat je de bloemen ook ziet, nu zien de bloemen er net onscherp uit.
foto 2: de bank is wel leuk, de kleuren en de belichting is goed en geeft daarom een bijzondere sfeer.

Lipydo Deze foto is niet zo mijn ding, zeg maar. Daarom ga ik er ook niet zoveel over zeggen ;).

lifaya foto 1: Super stoere foto! Ik vond het leuk om hem voor je te bewerken, maar had inderdaad ook niet gezien dat de foto weg was :o Maar het is echt een hele stoere hengst!
foto 2: Leuke foto, goed belicht. Leuk ook de rode/roze kleur tegen de blauwe weerschijn op de vacht.

hafjesliefde Ik vind deze foto niet zo heel erg aanspreken omdat er niet een punt is om waar je echt naar kan kijken. Je had beter een paddestoel kunnen kiezen en daar had je dan op kunnen focussen.

xLoki foto 1: Zelf zou ik iets meer ruimte onder hebben gelaten, nu vind ik hem strak uitgesneden. Verder wel leuk dat je een schaduw foto hebt gemaakt :)
foto 2: Wat een grappig stel zo samen! Heel leuk :)

WildWings Ik vind de actie in deze foto wel leuk, en de kleuren zijn ook mooi. Wel vind ik de plaats van het meisje t.o.v. de arabier wel jammer. Het had mooier geweest als ze meer naar links had gestaan, maar dit is natuurlijk een kwestie van voorkeur.

Kaus foto 1: Ik vind het niet zo charmant dat je zo tegen de achterkant van deze merrie kijkt, met de staart opzij, dat kraakt deze foto een beetje imo.
foto 2: Deze is een beetje grauw van kleur.

1906 Beide foto's spreken mij niet zo erg aan. Dit komt omdat de pony nu een groot blok is omdat je hem/haar van voren hebt gefotografeerd, verder is het standpunt erg hoog en was het leuker geweest als je door je knieën was gegaan.
foto 2: Daarbij zeg je het al, beide afgesneden, verder is de achtergrond behoorlijk rommelig. Daarom spreekt hij mij niet zo aan.

robincera Leuke foto's! Ik vind het licht van achter erg goed werken hier. Ook leuk dat het meisje goed is aangekleed, niet een trui die zomaar is aangegooid zeg maar. Bij de tweede foto is het alleen wel een beetje overbelicht, dat is jammer en ik vind het halstertouw iets minder mooi op deze manier. Maar heb je een website waar ik meer foto's kan zien?

Jette foto 1: Leuk dat er zo'n actie zit in de foto, maar ik vind hem wel te krap uitgesneden.
foto 2: Deze spreekt me niet zo aan vanwege de houding van het paard en omdat er prut in het oog van het paard zit. Altijd dat er eerst uithalen voor je foto's maakt, dat zie je op de foto's terug!

Milan_lover foto 1: Deze foto is vrij grauw en ik zou hem van onder iets bij snijden.
foto 2: prima foto, leuk gedaan :)

FemkeRoosje Ik vind de tweede foto leuker dan de eerste. Ik denk dat de eerste foto beter zou zijn geweest als het paard meer naar rechts zou hebben gekeken.

ThreeFingers Deze foto spreekt me niet aan, het is een rommelige foto en ik snap niet helemaal waarom je een foto van een fietssleutel op je stuur maakt. Maar misschien ligt dat aan mij hoor ;)
De tweede foto daarvan vind ik de blik van het paard mooi. Wel vind ik de dubbele rand als kader storend, die trekt meer aandacht dan de foto zelf.

Goof foto 1: Mooie actie! Erg leuk gedaan!
foto 2: Deze spreekt me iets minder aan, ik zou het mooier vinden als je het paard meer van de zijkant zou zien.

Ivonka Gave spetterfoto! Wel zou ik hem een beetje bijsnijden aan de onderkant persoonlijk.

Lipydo Jammer dat de meeuwen overbelicht zijn en dat de vleugel van een van de meeuwen is afgesneden. Daarom spreekt hij me niet zo aan deze foto.

Irene96 Leuke foto, wel had ik liever gezien dat er meer ruimte aan de linker kant zou zijn dan aan de rechter kant, maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak. Mooie foto in ieder geval :)

Jette Deze foto spreekt me niet aan, hij lijkt onscherp en het had mooier geweest als je de hond meer van de zijkant zou hebben gehad. Wederom kwestie van smaak ;)

xJolijn Mooie foto's met mooie kleuren! :)

Loontje_ Prachtige foto! Echt heel erg mooi!

Kaus foto 1: Leuk sfeerplaatje van de safari, ik vind hem leuk :)
foto 2: Deze foto spreekt me minder aan omdat ik de compositie niet zo mooi vind, ik zou hem van bovenaf bij snijden.

xLoki Wauw prachtige foto's Caroline! Ik wil daar ook heen! Het zijn net ansichtkaarten :)

Leuke kerstkaart Lisa :)

Marit foto 1: Leuk paard. Wel jammer van de achtergrond, het lijd een beetje af. Je had het paard verder van het bosje af kunnen zetten, dan waren deze ook minder scherp geweest.
foto 2: Leuk licht zo met de zon van achteren. Leuk gedaan :)

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:34

nee ze zijn niet bewerkt om ze eruit te laten springen we mochten ze zelf niet eens bewerken alleen omzetten naar zwart-wit dus dit is echt de originele foto!

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:52

DmNqUe schreef:
nee ze zijn niet bewerkt om ze eruit te laten springen we mochten ze zelf niet eens bewerken alleen omzetten naar zwart-wit dus dit is echt de originele foto!

Ooh dan is het helemaal netjes gedaan zeg! :)

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 03:00

Na deze bijlees posts ook mijn eigen foto's plaatsen :)

Beide foto's zijn gemaakt tijdens shoots. De eerste is van Abanto VII met zijn eigenaresse. Abanto is een PRE hengst met een hart van goud.
De tweede foto is van Amber, een Gra-kleurige Fjorden merrie.

Dit zijn twee van mijn favorieten foto's en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)

Afbeelding

Afbeelding

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 10:47

Jeetje respect merel! en bedankt voor je reacties! :)
Je eerste foto blijf hem echt prachtig vinden! De tweede is ook weer eens iets anders leuk!

Het valt me overigens op dat het hier alweer een stuk rustiger is geworden, misschien voelen sommige zich verplicht om over elke foto wat te zeggen of willen ze geen commentaar op hun eigen foto? Zullen we bij deze afspreken dat het totaal niet erg is als je geen commentaar geeft en als je graag commentaar op je foto wilt je dit dan meld en als je geen commentaar hoeft/wilt je gewoon niets zegt? Had dit topic in eerste instantie ook gewoon geopend om foto's te kijken van iedereen zonder verdere gespreksstof omdat als je commentaar op je foto's wilt je een gewoon FK topic kunt openen. :P
Laatst bijgewerkt door LisaDijk op 24-12-11 10:49, in het totaal 2 keer bewerkt