Mijn vraag: hoe kan je de zon er op die manier op krijgen...Ik vind het echt een prachtige foto, maar ik probeer vanalles maar het lukt me niet!
Misschien tips?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Steef_ schreef:Heej,
Ik heb een vraagje, een kennis van me heeft vlekken op al zijn foto's maar zijn dit nu vlekken op de lens of de camera?
http://i215.photobucket.com/albums/cc31 ... 1270463748
het lijkt meer op vlekken die in de camera zitten vind ik, maar als dit zo is, wat kun je hier dan het beste mee doen?
Weet nooit echt goed hoe ik de foto 'mooi' kan maken, het is net alsof er iets niet 'juist' staat. Ik kan het me dik inbeelden, maar af en toe als ik ga inzoomen op de foto (ook op pc) blijf ik ruis tegenkomen? Hoe kan ik dit minimaliseren? Ik verwacht met de standaardlens nog geen wauwfoto's, maar het ligt waarschijnlijk gewoon aan mezelf?

Assepoetster schreef:Ben nu aardig wat aan 't oefenen met m'n nieuwe Sony Alpha (230), maar bewegende beelden krijg ik amper scherp met een gewone kitlens. Watvoor dingen kan ik hier voor instellen dat dit scherper wordt? Sportstand maakt amper uit, verder kan ik ook niets vinden in 't boekje..
Assepoetster schreef:Ben nu aardig wat aan 't oefenen met m'n nieuwe Sony Alpha (230), maar bewegende beelden krijg ik amper scherp met een gewone kitlens. Watvoor dingen kan ik hier voor instellen dat dit scherper wordt? Sportstand maakt amper uit, verder kan ik ook niets vinden in 't boekje..
), maar wel een andere vraag voor mensen die wel eens op wedstrijden en evenementen fotograferen.
maar als alles uitloopt? En je kan bijv. door omstandigheden een combinatie niet fotograferen?
Om iedere combinatie bij naam op te zoeken is niet te doen, er zijn vaak zoveel wijzigingen in een startlijst!
Dankjewel voor de tips, ga ze deze week wel meteen uitproberen