[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:29

Hoezo "blijkbaar"? Zelf ervaren of wat? Zou eigenlijk niet weten of Pentax er zo veel beter mee is... Heb met 350D, 20D, 30D, 1D en 1D mark II van Canon geen van allen problemen gehad met stof of vocht eigenlijk.

Liiesjjj

Berichten: 1187
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:40

Ik heb me laten vertellen dat Canon niet goed stof-bestandig is, de meeste foto's zullen in een binnenbak worden gemaakt.
Lekker stoffig dus :Y)

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:42

Liiesjjj schreef:
Ik heb me laten vertellen dat Canon niet goed stof-bestandig is, de meeste foto's zullen in een binnenbak worden gemaakt.
Lekker stoffig dus :Y)

Wie heeft je dat verteld? Ik zou niet zomaar alles van iedereen aannemen. Heb zelf een 300D gehad, de 20D van Nouks in bruikleen gehad en heb nu zelf een 40D. Nog nooit problemen gehad en in zat stoffige en vochtige omstandigheden gefotografeerd.

Liiesjjj

Berichten: 1187
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:48

Mensen van de winkel.
De Canon deed het stof opslaan in de camera, wilde je dat schoon maken koste dat 50 euro.
De Pentax heeft alle openingen gesealt met een of ander iets en daardoor kan het stof er minder goed doorheen.
Het is mij allemaal nog wat vaag :=

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:50

Door welk gat denk je het stof in je body te krijgen dan? :D

Liiesjjj

Berichten: 1187
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:57

Om het vastzetten van stofdeeltjes te voorkomen, is de Pentax K200D uitgerust met een op nanotechnologie gebaseerde coating op het LowPass filter. Mochten er toch stofdeeltjes op de sensor terecht komen, dan worden deze verwijderd door het trilmechanisme. En alsof dit nog niet genoeg zekerheid biedt, is de Pentax K200D voorzien van een Dust Alert functie die een signaal geeft als er toch stof op de sensor zit. Het camerahuis van de Pentax K200D wordt stof-, vuil-, en waterdicht afgesloten op 60 afdichtingspunten.

Even gekopieerd van internet, hoop dat het daar wel goed staat :P

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:03

Ja, en wanneer krijg je stof op je sensor? Zoek dat ook maar eens op. :D

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:30

Liiesjjj, ben je je ervan bewust dat de 450D die jij bezit een "Sensor Cleaning" systeem heeft ingebouwd, waarbij eventuele stofjes iedere keer dat je de camera uit zet... juist ja.... van je sensor.... getrild worden?

Kortom, klinkt als een verkooppraatje van een Pentax-fanaat.

dorieeen

Berichten: 988
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Beilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:40

Elessar schreef:
Door welk gat denk je het stof in je body te krijgen dan? :D


Als je de lens verwisseld? O:)
maar als de canon 400D zecht ook als je hem uit doet sensor cleaning?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:05

dorieeen schreef:
Als je de lens verwisseld? O:)


Door dat gat kan bij de Pentax ook stof :+

LisaLuna

Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:50

Jammer dat er geen topic is (in beginpost) over de Sony A200.
Of ben ik scheel ? :))

Iemand voor en na-delen ervan?

Liiesjjj

Berichten: 1187
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:34

Mmm, nee geen idee.
Maar iig, ookal zou het een verkooppraatje van een Pentax-fanaat zijn, hebben jullie ervaringen met deze camera?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:46

Nouks schreef:
Dat overschakelen kan erg hard gaan. Meestal gaat gewoon vrij snel na de introductie van een nieuw model de voorganger in de uitverkoop tot 'ie op is. Misschien dat je nog ergens een aanbieding met een restpartij zou kunnen vinden, maar hoewel ik niet zo veel zicht heb op de verkoop van compactcamera's vermoed ik dat 't best eens lastig zou kunnen worden er nog één nieuw te vinden... Net geluk mee hebben of goed zoeken, denk ik.


Hmm .. jammer .. Dan misschien toch even wat verder kijken.
De G10 lijkt me niet meteen wat (groter, zwaarder, minder zoom ..).

Dus andere geschikte cameras: zeker welkom .. ;)
En verder ga ik gewoon eens met die van mij naar de winkel gaan, eens kijken wat ze daar zeggen en eens zien wat ze daar hebben liggen qua modellen, want ik heb echt geen zicht op wat nu op dit moment in de winkels ligt en niet :+

yvonnepuntnl

Berichten: 4482
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:03

Nouks schreef:
Liiesjjj, ben je je ervan bewust dat de 450D die jij bezit een "Sensor Cleaning" systeem heeft ingebouwd, waarbij eventuele stofjes iedere keer dat je de camera uit zet... juist ja.... van je sensor.... getrild worden?

Kortom, klinkt als een verkooppraatje van een Pentax-fanaat.

Nee nee, dat is geen verkooppraatje; deze Pentax is Stof- en spatwaterdicht
en dat is de Canon 450D niet.
Dus dat betekent dat er minder snel stof in kan komen dan in de Canon,
Ik heb overigens een Canon hoor :Y)

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:50

Yvonne, maar dat verhaal over de trillende sensor is wel gelul, want dat heeft de Canon ook ;)

Verder weet ik dat de Pentax idd weather sealing heeft, maar ik heb zelfs met een 350D in stromende regen nooit problemen gehad eigenlijk :=

yvonnepuntnl

Berichten: 4482
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:59

Dan heb je mazzel gehad, want ik ken ook iemand die er na een beetje regen niks meer mee kon.
Dat andere is idd onzin

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:10

Inderdaad een geweldig verkoop praatje. Ik fotografeer ik gewoon in de regen hoor (niet stromend) en zowel met mijn compact, als 400d als nu 40d geen last mee gehad. Of die weather sealing zo geweldig is zou ik me ook maar afvragen.. Het is puur achter knopjes een sealing dat het niet in je body loopt maar gaat het dan niet gewoon alsnog onder je knopjes zitten.. Ik zou jezelf ook afvragen in hoevere je het nodig hebt.. Ga je op wereldreis naar de tropen met veel condensatie dan is het misschien wel interessant.

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:40

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Nikon D90?
Werkt dat filmen een beetje en is dat enigszins redelijke kwaliteit? En hoe zit het qua ruis?
Heb nu een D50 en zit te twijfelen of ik gewoon wacht tot m'n camera ooit kapot gaat en dan een nieuwe koop, of nu al, maar dan moet ik er wel echt op vooruit gaan anders is het beetje zonde van het geld :D .

DorisM

Berichten: 150
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: USA

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 00:15

Ik wil graag een spiegelreflex camera kopen, nou heb ik er niet heel veel verstand van, wil eigenlijk van van alles en nog wat foto's maken, paarden natuurlijk, vakantiefoto's, portretten. Ik wil gewoon de beste camera voor binnen mijn budget eigenlijk: 300 tot 400 euro.. Mag ook best een 2ehands zijn, dat vind ik geen punt en het moet een beetje een beginnerscamera zijn.. maar nou kan ik nergens echt goed vinden wat nou de allerbeste zijn voor dat geld, er is hier vast wel iemand die mij kan helpen?

yvonnepuntnl

Berichten: 4482
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 00:21

Dat is ook wel moeilijk Doris!

Ik heb via het EOS forum (www.eosdigitaal) een 2e camera erbij gekocht voor € 300 Dat is een Canon 30D
Jij hebt veel meer aan een complete set, maar die staat er ook weleens op. Vind zo'n forum toch wel wat fijner dan bv Marktplaats

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 00:24


yvonnepuntnl

Berichten: 4482
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 00:52

2e hands bij een fotozaak is nogal wat duurder dan bij een particulier.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 01:13

Valt voor de 350 reuze mee. Plus dat je bij een zaak weet dat je een goede hebt en garantie krijgt. Voor een onervaren koper dus zeker aan te raden.

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 04:43

Tweedehands kopen als beginnend fotograaf met een eerste spiegelreflexcamera zou ik alléén aanraden via een goede fotozaak en met een degelijke garantie. Als beginner zeker niet bij een particulier kopen, dan is het dubbel zo pijnlijk als je een slecht exemplaar treft!

yvonnepuntnl

Berichten: 4482
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 08:39

Die fotozaken weten ook niet wat de vorige gebruiker er allemaal mee heeft uitgespookt. Je kunt ook een verkoper treffen die je een verkeerde camera wil aansmeren (bv een D40 waar hier al veel over is gesproken)
Je moet gewoon je gezonde verstand gebruiken of iemand meenemen die er verstand van heeft (doen we bij de aanschaf van een paard toch ook?) en een beetje mazzel hebben