[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kathmandu

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 13:26

Fenn: Leuk gemaakt hoor, ik vind het alleen zonde dat er weinig detail en contrast in zit... Zo'n 10-15 €.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 13:58

Ik ook maar.

Afbeelding Sorry dat de foto zo slecht is Bloos Oogje is ondertussen ook iets veranderd!
EDIT misschien een beetje krasserig?

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 14:18

@ Fenn dat vind ik een hele goeie Ja
Ik zal in de opening ook proberen wat tips te zetten voor wat betreft een foto maken van je werk. Ennuh bedankt voor al je taxaties!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 18:20

Fenn,
Allereerst bedankt voor je taxatie.
Ik vind jouw schilderij erg leuk, ik denk echter dat hij mooier zal worden als je duidelijkere/heldere kleuren gebruikt. Dus je verf minder verdunnen. Nu taxeer ik hem op 10 euro. Als je dezelfde compositie zou hebben gemaakt maar dan zoals ik al zij minder verdund dan zou ik al snel naar de 20 euro gaan en afhankelijk van je techniek misschien nog wel hoger.
je gebruikt je acryl nu als waterverf en dat vin dik een beetje jammer. (ook wel een kwestie van smaak natuurlijk)

Norway_girl,
Ik vind dat het paardje maar weinig uitdrukking heeft. Ook kan het detail nog wel wat verbeteren. taxatie; tot 5 euro.

Een acrylverf schilderij:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Malenka op 26-12-06 18:24, in het totaal 2 keer bewerkt

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 18:21

Dit is mijn eerste portret en eerste zwart-wit tekening, dus echt fantastisch is hij niet Lachen maar op zich ben ik wel aardig tevrede over het resultaat

Afbeelding

en herkennen jullie hem Tong uitsteken of is hij daar niet duidelijk genoeg voor Vork

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 18:50

@ _Jennifer_: 1e: Mooi! Vorm van de tekst past er goed bij, 20 euro?
2e: Ook mooi, hier vind ik de naam eronder jammer, maar de tekening vind ik mooier, 25 euro.

@ Melenka: 1e: Ik vind de achterkant niet echt mooi, dat had je beter 1 gehele kleur kunnen doen, 15 euro
2e: Deze vind ik zelf wat minder mooi, 10 euro.

@ Wendy15: Hmm..Oog mist een uitstraling, dat maakt het een beetje "duf" 5 euro.

@ Fenn: Ahh wat schattig! Ook heel leuk gemaakt, en mooi natuurlijk. 15 - 20 euro

@ Norway_girl:
Ik vind hem eerlijk gezegt geen geld waard, nog even goed oefenen!

@ Melenka:
Prachtig! ik vind hem echt geweldig, al gauw 20 - 30 euro.

@ Nujaro: Tja, ik vind nog steeds het hoofd te schuin, verkeerde uitstraling. Voorderest wel goed ingekleurd. 0 - 5 euro.

En dan ga ik zelf weer:

Afbeelding
Heel A4 tje.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 20:42

Pardon?? Nors opkijken

Heb wel slechtere gezien!

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 20:46

wow rustig!
iedereen heeft een andere mening, dit topic is bedoeld om een idee te krijgen. als jij er geld voor wilt vragen, doe je dat toch?
om dan te gaan roepen dat je wel slechtere hebt gezien vind ik niet netjes. hou dat dan voor jezelf!

Zal een dezer dagen wel ff bij taxeren, maar om ff bij jouw te blijven. Ook ik zou er geen geld voor geven. Probeer meer leven in het oogje te krijgen(lichtpuntje doet al veel) en goed kijken naar de verhoudingen. probeer door schaduwen te gebruiken diepte te creëren.

Zoals ik al zie, de rest taxeer ik een dezer dagen bij Lachen

Het zou leuk zijn als mensen die werk plaatsen ook wat zouden taxeren...

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 20:56

Fantine schreef:
wow rustig!
iedereen heeft een andere mening, dit topic is bedoeld om een idee te krijgen. als jij er geld voor wilt vragen, doe je dat toch?
om dan te gaan roepen dat je wel slechtere hebt gezien vind ik niet netjes. hou dat dan voor jezelf!

Ik ben rustig. En trouwens als er gezegd wordt dat het NIETS waard is zakt mijn broek af hoor! En ik zeg geen namen met "de slechtere" Bloos ik vind het bericht naar mijn toe net zo onbeschoft hoor. Er zitten zat uren in! In mijn berichtje stond dat het oogje al gedaan is. En de foto is slecht ja!

Ik ben uitgesproken! streep eronder!

WannieSannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:05

@ Norway_girl: hij is wel schattig alleen hij heeft weinig uitdrukking 0-5 euro.

@ Melenka: wou heel mooi 20-35 euro.

@ Nujaro: voor de eerste keer vind ik hem wel mooi, alleen ik herken hem niet heel erg 0-7 euro.

Liedje_: mooi gedaan 10-20 euro.

en ik heb er ook nog 2 Tong uitsteken (op A2)
de eerste (helaas is er een glas drinken overheen gevallen daardoor zitten er een paar vlekken op)
Afbeelding

en de tweede deze klopt niet helemaal
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door WannieSannie op 26-12-06 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:08

ja, ieder zn eigen mening.
zoals ik al zei, als jij er geld voor wil vragen doe je dat toch lekker? je hoeft niet te luisteren naar wat andere zeggen.
en ja, tekenen kost tijd. veel tijd. en als je dat er niet voor over hebt moet je t niet doen, en als je er alleen maar geld mee wilt verdienen moet je je ook afvragen of je dat op die manier wel wilt. De tijd/geld verhouding zal volgens mij eigk altijd uitslaan dan dat je meer tijd en energie kwijt bent dan dat een tekening oplevert.

Ik vind het geen onbeschofte reactie eerlijk gezegd omdat het netjes wordt gezegd en niet gescholden of kleinerend wordt gedaan.
dit wordt namelijk wel vaker tegen mensen gezegd.

dit moet je ook niet al te persoonlijk opvatten, want eigk geld dit gewoon voor iedereen Knipoog

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:18

Fantine schreef:
ja, ieder zn eigen mening.
zoals ik al zei, als jij er geld voor wil vragen doe je dat toch lekker? je hoeft niet te luisteren naar wat andere zeggen.
en ja, tekenen kost tijd. veel tijd. en als je dat er niet voor over hebt moet je t niet doen, en als je er alleen maar geld mee wilt verdienen moet je je ook afvragen of je dat op die manier wel wilt. De tijd/geld verhouding zal volgens mij eigk altijd uitslaan dan dat je meer tijd en energie kwijt bent dan dat een tekening oplevert.

Ik vind het geen onbeschofte reactie eerlijk gezegd omdat het netjes wordt gezegd en niet gescholden of kleinerend wordt gedaan.
dit wordt namelijk wel vaker tegen mensen gezegd.

dit moet je ook niet al te persoonlijk opvatten, want eigk geld dit gewoon voor iedereen Knipoog

Nou goed dan. Ik zal maar niet beginnen met taxeren? Ben vast niet goed genoeg! Go jij! Go jij! En ik wil verder van dit topic geen heisa maken dus toedeloe en veel plezier verder he?!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:25

Fantine schreef:
wow rustig!
Het zou leuk zijn als mensen die werk plaatsen ook wat zouden taxeren...

ik wil wel taxeren, maar dan is het wel meer gewoon gokken denk ik Knipoog maar wil het best wel proberen hoor Lachen

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:29

Norway_girl schreef:
Nou goed dan. Ik zal maar niet beginnen met taxeren? Ben vast niet goed genoeg! Go jij! Go jij! En ik wil verder van dit topic geen heisa maken dus toedeloe en veel plezier verder he?!

jammer dat je niet wilt proberen JOUW mening over tekeningen te geven. ieder heeft een eigen mening over iets. dat maakt, vind ik, dit topic interessant. die verschillende meningen over een tekening. je moet er gewoon uitpikken waar je vind dat je wat aan hebt. als je het er niet mee eens bent, laat je t toch gewoon naast je liggen?

nujaro: dat zou heel fijn zijn als je een poging wilt wagen. desnoods noem je geen bedragen maar geef je wel (opbouwend/onderbouwd) commentaar. vinden mensen vast ook fijn Lachen

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:32

Ik werk even bij Lachen :

wizzy: mooi rustig geheel, schaduwen zijn nog wat vlakkerig maar ook weer niet storend. Ong 10 euro Lachen .

nujaro: is dit aquarelpotlood? Ik zie nog wat krasserige stukjes her en der, en die gele vlek op de snoet vind ik net teveel uit t geheel vallen. Op deze zou ik zeggen: nog even oefenen hoewel dit al veel dichter tegen het verkoopbare aanzit dan je eerdere werk. Je gaat snel vooruit (velen hier trouwens) en das leuk om te zien Ja .

Mik_: ja prachtig! Levendig en technisch ook heel fijn om te bekijken Ja . Ong 40 voor jou?

_Jennifer_: die 1e heb je echt knap aangepakt, moeilijke houding! De namen vind ik persoonlijk zonde maar das voor iedereen anders. Ong 15 euro?

Malenka: geweldige kleuren en heel eigen stijl Lachen ! Ong 25 euro?

Wendy15: ik vind hem zeker gelijkend, herkende Daisy er meteen in Lachen . Qua inkleuren mag het nog iets minder krasserig en de schaduwen wat vloeiender. Ong 5-10 euro?

Fenn: leuke pose en onderwerp Lachen . Ik vind die heel zachte kleuren eigk wel passen bij de voorstelling, geeft er die tedere sfeer aan. Gezien het formaat vind ik hem ook zeker 20 euro waard.

Norway_girl: niet boos worden, ik zou voor de verkoop ook zeggen: nog even oefenen Knipoog . Op zich is het een heel nette tekening, maar er ontbreekt idd n karakter aan, het is nog wat simpel zo. Om n tekening te kunnen verkopen zul je vaak in dier in opdracht tekenen, die persoonlijkheid moet je wel weer kunnen geven.
Het oog is hier echt minder in, maar als je die aan gepast hebt, had je beter de latere versie kunnen plaatsen Lachen . Let ook op de vormgeving in de hals, nu lijkt t 1 geheel terwijl zo'n hals uit spieren bestaat. Door met de vorm mee te kleuren en meer schaduwen te gebruiken, kun je dat goed neerzetten.
Verder geef ik Fantine gelijk, dit topic is ter informatie, wat je ermee doet is aan jou Lachen .

Malenka: sfeervol! Zo'n 15-20 euro?

nujaro: ik blijf bij mijn eerdere taxatie maar toch heb je deze al knap neergezet! Dit is geen makkelijke om te tekenen, met n klein beetje oefenen in mensen denk ik dat je heel ver komt Lachen .

Liedje_: jammer dat je t raster nog kan zien, is dat nog uit te gummen? Op de hals verdwijnt de diepte, heel zonde want bij t hoofd pak je die wel al goed mee Lachen .Dat lichaam zit me dwars, daarop zou ik zeggen nog even oefenen. Terwijl alleen t hoofdje wel al rond de 10 euro te schatten is Lachen .

WannieSannie: jammer van dat water want dat maakt m natuurlijk niet meer verkoopbaar Lachen .Je verhoudingen zijn wel in orde, bij de 2e jammer dat die handen zo uit t niets komen? De 1e taxeer ik iig op ong 5 euro Lachen .

@Nujaro: taxeer mee! Haha!
Niemands mening is hier wet toch? Hoe meer taxaties, hoe meer informatie we krijgen en hoe beter we kunnen inschatten wat n eerlijke prijs is voor ons werk Ja !
En ik vind dat Norway_girl's taxaties ook welkom zouden zijn. Kom op zeg, omdat de taxaties op je eigen werk tegenvallen, ben je niet meer goed genoeg? Waar wordt dat nou gezegd?
In dit topic komen heel veel meningen voorbij, en bijna iedereen hier kon er op n volwassen manier mee omgaan, zullen we dat volhouden?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:54

Zet ook maar op de voorpagina dat dit meningen van mensen zijn. Meestal niet bedoeld om mensen af te kraken. Als iemand zegt dat het niets waard is wordt er in dit toppic bedoeld dat het qua euro's niets waard is. De jouw tekening Norway_girl kan best vier uur werk zitten, maar wat eruit is gekomen is simpelweg nog niet goed genoeg om te verkopen. Mijn tekeningen zijn dat ook niet, veel tekeningen hier zijn dat nog niet. Als je het niet eens bent met de taxatie zou je een PB kunnen sturen waarom niet? (of je zet het hier, leuke discussies zijn dat meestal... Schijnheilig )
Dat jouw tekeningen in onze ogen niet zoveel waard is betekent niet dat je mening hier niet gewaardeerd wordt? Zelfs al heb je er geen verstand van. Wat Naomi zegt is waar hoor.

naomi21 schreef:
Niemands mening is hier wet toch? Hoe meer taxaties, hoe meer informatie we krijgen en hoe beter we kunnen inschatten wat n eerlijke prijs is voor ons werk !
En ik vind dat Norway_girl's taxaties ook welkom zouden zijn. Kom op zeg, omdat de taxaties op je eigen werk tegenvallen, ben je niet meer goed genoeg? Waar wordt dat nou gezegd?
In dit topic komen heel veel meningen voorbij, en bijna iedereen hier kon er op n volwassen manier mee omgaan, zullen we dat volhouden?

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:16

Ik begin simpelweg gewoon NIET aan taxeren:n Straks taxeer ik iets in een lagere klasse en word ik raar aangekeken omdat ik dan toch alweer die stempel heb! Nou nee laat dat maar.

Ik wilde gewoon weten wat mijn tekening waard zou zijn, dat zegt dus NIET dat ik het wilde verkopen. Dit was mijn eerste tekening die ik echt nagetekend heb en dan is dit dus geen leuk begin. Dat het niets waard is oke dan, maar als ik als onbeschoft word bestempeld! Nou daar word ik niet vrolijk van! Clown "lijkt Rob Geus wel"

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:48

Jammer dit,! Deze mensen hebben helemaal niet slecht met je voor, ik heb ook vaak genoeg te horen gekregen dat mijn "fantasie" werk niet de smaak is van sommigen, en dat ze het daarom zelfs niet eens willen taxeren! Gewoon accepteren, leer je van! Er worden tips gegeven over het oogje, dus als je dat verbeterd taxeren ze hem waarschijnlijk hoger, want qua verhouding klopt hij toch prima? Kom op, gewoon lekker doorgaan en wat Doen met de tips! Bereik je toch veel meer mee? Lachen

Ik taxeer later weer even bij, dit moest ik gewoon even kwijt

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:51

Maar we hebben 'n soort statement, om taxaties te krijgen is het ook respectvol om ze zelf te geven...

Ik moet nog doen, ik weet ik weet, maar er is deze week een nieuwe, en dan zal ik m'n achterstand inhalen Lachen
Bedankt voor de taxaties you all Knipoog

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:08

oke dan zal ik binnenkort ook eens een poging doen tot taxere Vork

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 09:22

Okee, ik ga ook maar een taxatie geven Haha!

pagina 89:

nujaro: Hij is al goed gelukt hoor, vooral het oog Knipoog maar hij kan beter, als je de details iets meer uitwerkt! Want volgensmij kan je best goed met kleurpotloden omgaan Lachen

Mik_: die is mooi Clown minstens 20 euro!

Malenka: vind ze erg leuk! Ook je kleurgebruik, de eerste minstens 30 euro de 2e vind ik iets minder, ik denk omdat die hoorn er een beetje scheef opstaat, ik denk voor de 2e 20 euro

Wendy15: mooi! 15 euro minstens! Knipoog

pagina 90:

Fenn: vind 'm mooi en een lieve uitstraling, maar ik denk dat je toch iets minder voorzichtig hoefde te zijn met je kleurgebruik en meer details. De vlekken hadden naar mijn idee wel wat feller gemogen, maar weet eerlijk gezegd niet hoe dat er nou precies uitziet bij een giraf Vork 15 euro

Norway_Girl: nog even oefenen Knipoog De haren van het paard vind ik mooi gedaan, maar ik denk dat er net wat meer details in moet zetten, net zoals ringetjes van het halster: die zijn vaak zilver glimmend, maar jij hebt ze helemaal donker gemaakt. De manen van het paard vind ik ook mooi.
Ik denk dat je er niet zo'n ramp van moet maken Lachen ze heeft nergens onbeleefd gedaan. Toen ik hier mijn eerste tekening liet taxeren werden ze ook getaxeerd op 0 Knipoog nu een jaartja later tussen de 10 en de 20 euro, en heb ik er ook al een aantal verkocht Knipoog Terwijl ik er nu maximaal een half uurtje langer mee bezig ben dan eerst. Je krijgt het vanzelf onder de knie, oefening baart kunst.

Malenka: Knap hoor! Dat rood past er mooi bij! Minstens 30 euro!

Nujaro: Tja, ik kan het niet zo goed zien .. Vork maar volgensmij kloppen de verhoudingen niet helemaal Lachen hij is mooi ingekleurd en ik denk zo'n 10 euro

Liedje_: Hij is al mooi! Alleen ik denk dat je iets meer details kunt doen, zoals het halster [zie commentaar bij norway_girl] de neusgaten iets groter en iets minder krasserig. Voorderest is hij qua kleur- en schaduwgebruik wel goed! De oren heb je ook mooi gedaan, 5 euro.

WannieSannie: De bovenste vind ik erg mooi gedaan! 10 euro!
De onderste klopt volgensmij niet helemaal Lachen Wel is je kleur- en schaduwgebruik mooi! Misschien iets meer details, maar ook je hoofdstel is heel mooi gedaan! 5 euro!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 11:06

Mik_ schreef:
Maar we hebben 'n soort statement, om taxaties te krijgen is het ook respectvol om ze zelf te geven...

Ik moet nog doen, ik weet ik weet, maar er is deze week een nieuwe, en dan zal ik m'n achterstand inhalen Lachen
Bedankt voor de taxaties you all Knipoog

Sorry Bloos Heb wel een tekening geplaatst om te taxeren, maar het zelf niet gedaan Kijk en lees wel altijd mee, maar dacht dat het echt de bedoeling was voor serieuse taxaties van mensen die ook echt een beetje die prijzen kunnen inschatten.. Zal eens taxaties en tekeningen gaan vergelijken zodat ik een beetje weet hoe de prijzen liggen en dan doe ik ook mee! Vork

alena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 11:58

Hee allemaal,
dat is lang geleden.
jullie kennen mij vast niet emer maar ong. op bladzijde 50 heb ik mijn laatste tekening geplaatst Haha!

tijdje niet getekent en nu toch maar weer begonnen.

A4 half bladvullend met voornamelijk b2 en b9

Afbeelding

mijn taxatie`s komen zo Knipoog

alena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:26

komtie :
Ik moet nog een beetje inkomen hoor Knipoog

Blz 86
Plaudar : Ik vind hem heel mooi de oren mogen alleen wel wat minder detial want dat maakt hem een beetje druk. +- 20

liedje_ :hij is niet goed in verhoudingen en dat maakt hem direct al een stuk minder mooi kijk goed naar de lengtes van je lijnen als je die vergelijkt met die van eht paard zelf kan je er vaak al uithalen of de verhoudingen kloppen hier zou ik Nog niks voor geven.

Wanniesannie : hij is heel lief maar is detialloos probeer meer vachtstructuur aant re brengen. ik zou dus nog even door oefenen.

Vajente Niks maar dan ook niks op aan te merken, 50+

xXVeronaXx : ook heel mooi gemaakt 30+

Blz 87
Nevony : je bent goed vooruitgegaan vergeleken met de laatste keer dat ik wat van je gezien heb. ik zou nog wel wat meer detail aanbrengen ong. 10

Janique Niks op aan te merken 30+

Carita leuk gedaan maar ik vind hem ook een beetje te druk verder weet ik hier ook geen prijs aan te plakken.

blz 88

nikki_jimmy mooi, alleen de hals hoofd verhouding klopt neit helemaal kijk daar nog eens naar Knipoog

rooslovertje leuk gedaan maar ik zou hier nog niks voor geven.

wizzy leuk maar de neus klopt nog neit helemaal en de uitrukking i s een beetje te soft verder zijn de schaduwen wel mooi ! ong. 10

Mik_ Super ! 30+

Blz 98 :

_jennifer_ je kan heel mooi tekenen, ik zou de namen eigelijk weg laten want dit trekt de aandacht en doet wat onprofecioneel ogen. de paarden zelf zien er heel mooi uit
1e 15 2e 20

Wendy15 lijkt mooi maar klopt niet helemaal emt de foto. de schaduwen zijn ok wat te hard, 10+

Fenn : Mooi maar niet realistisch, ik zou meer detail aanbrengen in de hoofden. ong. 20

zo dat was het weer. Bloos

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:31

alena: vind het knap dat je al bij pagina 98 bent met taxeren Tong uitsteken whaha Tong uitsteken

ooh ik taxeer denk ik van achter naar voor Tong uitsteken
mijn taxatie komt ook zo