[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 15:43

Mijn week 6:

Afbeelding.
Totaal geen speciale foto deze week, en dit zie ik zelf ook in. Ik had een erg leuk idee voor deze week, maar alle pogingen mislukten, volgende keer beter!

Ik verzamel hier.

Edit; Het enige wat ik bewerkt heb is de lijnen rechtzetten en warmer maken, vinden jullie dit warme mooi, of vinden jullie koeler mooier?

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 15:48

Agossie schreef:
Fijn dat je weer beter bent, Jessica!
Doe je dan ook nog even je week 5 plaatsen? Het liefst in één post met boven de foto "Week 5" en "Week 6".

Op die manier kom je nog op de lijst voor "het hele jaar vol" omdat je netjes van te voren hebt aangegeven dat je ziek was en even niet kon inzenden. :j

Dat is goed!

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 16:18

Mijn feedback bij week 6.
Ik ben echt een beginner qua fotograferen dus ik zeg gewoon wat mij opvalt aan de foto en als ik er

Glenstorm: Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken, er is gewoon iets mee, ben er alleen nog niet over uit wat :’) Misschien was dit ook wel de bedoeling van je foto, mensen laten denken, als dat zo is heb je het goed uitgevoerd, haha :P

Mariett: Wauw, die is gaaf! Supercreatief en dan vooral die ogen erbij! Wauw!

Revanches: Die mogen ze wel langs komen brengen! :D Hele mooie foto.

K_m: Mooi gedaan.

Rianne_: Leuk! Vind het tuigje enkel wat storen, maar ik snap heel goed dat je die omgelaten hebt.

Verography: Echt heel erg mooi zo met dat water.

Sodeletuut: Haha, weer zo een denkfoto :’) Ik dacht eerst dat het een meeuw ofzo was, maar ik zie nu wat het is.. Gaaf!

Binky: De foto lijkt scherpgesteld op de neus, waardoor de ogen niet helemaal scherp zijn. Je zou hiervoor het diafragma kunnen verhogen, dan wordt het scherpe stuk groter  Ook staat het linkeroortje er niet helemaal op, dat stoort wel een beetje. En als laatste kun je nog letten op de achtergrond, die is een beetje druk.

PenS: Mooi!

Carolaaxxxx: Ik had persoonlijk voor een uitsnede van alleen het hoofd gekozen, vind het hoofd en de hals nu zo klein lijken bij het lichaam. Maar dat is mijn eigen smaak natuurlijk! Je zou ook de paal onder de buik misschien nog weg kunnen werken.

MarBri: Wauw! Heel erg mooi! :D

Billionache: Heel mooi, paard staat er lekker alert op. Daar hou ik van!

Taarss: Ook heel mooi, de kleuren maken het helemaal af.

SharonPlugge: Zoals je zelf al zegt is het halster wel jammer, maar het stoort niet heel erg. Mooi.

Hilly200: Haha, wat leuk! Niks op aan te merken :D

MB_foto: Lief, vind het alleen jammer dat haar haren aan de linkerkant een beetje wegvallen 

Magda_90: Gaaf met die analoge! Mooie bokeh ook.

Manonfleur: Hij is een beetje grauw, en het is jammer dat niet het hele woord scherp is vind ik.

En dit is mijn week 6:
Afbeelding
Vind zelf het halstertouw zo jammer, maar die is lastig weg te werken door die snorharen.. Die witte dingetjes op de hals zijn trouwens de strikjes van de knotjes :')

Kimmetjee04

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 17:53

Weer wat feedback voor week 6.
ik ga vanavond weer aan de slag (en wordt weer vies haha :+ )

Billionache
Leuke foto en mooi paard! Het donkere vlak van de deken stoort mij wel een beetje (trekt te veel aandacht).

Taarss
Schattige hond zo met die stok haha! Ik vind de oranje/rode gloed net iets te, maar ik snap je bedoeling om de foto wat warmer te laten lijken!

SharonPlugge
Goed scherp gesteld op het oog! Halster is doordat ie onscherp is inderdaad niet heel storend.

Hilly200
Haha grappig, ik had het op de radio gehoord van world nutella day. Leuk bedacht 

Mb_foto
Schattige foto! Persoonlijk vind ik de rechterkant van het meisje (dus links op de foto) net iets te licht omdat je de contouren van haar schouder amper kunt zien. Maar mooie sprekende ogen!

Magda_90
Leuk, eens wat anders dan een spiegelreflex! Ik zal zo eens in je topic kijken.

Manonfleur
De foto houdt mijn aandacht niet vast, misschien had je de tekst iets meer naar links/recht kunnen zetten ipv in het midden?

Joysieee
Leuk oplettend paard! De ogen lijken op mijn beeldscherm niet helemaal scherp. Ik snap je probleem met halstertouw wegwerken haha, ik gebruik dan vaak de clone stamp tool en ga met een kleine brush aan de slag. Heb adobe photoshop? Daar zit die tool namelijk wel op!

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:53

misschien een beetje laat maar ik stroom ook ff in.

week 6

Afbeelding

foto is van m'n vriendin's fries veulen Jesper, het is echt een dotje

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:54

Vervolg week 5 vanaf pagina 86

LOVESUSHI: Lief hondje. Jammer dat de scherpte niet op de ogen ligt. Mooie rustige achtergrond. De foto had wel iets gecropt kunnen worden en het hondje iets uit het midden.

k_m: Aparte foto. Het zwart/wit vind ik goed gekozen. Misschien was het iets mooier geweest als je de foto in de breedte had genomen.

Fellow: Wauw mooi paardje en mooie foto!

Robin_Rikkie:
Leuke foto. Welk ras is dit? Lijkt mij een groot soort en door de afsnijding iets uit verhuiding (klein hoofd en groot lijf).

femmelz: Leuke oortjesfoto. Ik stoor mij alleen wel aan het rode draad.

SuperLiesje:
Leuke foto. Jammer dat de rechterkant zo in de schaduw is, maar daardoor knallen de meiden er wel lekker uit. En misschien was het ook leuk geweest als alle drie de meiden er scherp opstonden.

Revanches:
En toch heeft het ook wel weer wat. Verder geen opmerkingen.

Dit waren de laatste. De feedback voor week 6 laat ik even aan mij voorbij gaan.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 21:01

Feedback vanaf pag. 79 Week 5

taarss: Wat een mooie zachte foto. Je hebt de compositie goed gekozen en een mooie scherpte. Vind dat zachte altijd zo geweldig, hoe doe je dat? (ik weet oprecht niet hoe je een foto zo zacht maakt).

glenstorm: Ik vind het geen goede foto, alleen al qua compositie. Ik had meer ruimte rondom het paard gelaten. Dus zeker 2 a 3 cm boven de oren en de rest tot aan de borst. Nu is de foto te krap omdat het onderwerp (zijn hoofd) echt net in beeld past. Verder vind ik je bewerking wel oké, mogelijk had je nog een curves laag eroverheen kunnen doen die de foto lichter maakt (en dan kan je altijd alleen het hoofd lichter maken dmv de brush tool op je curves laag.

Joysieee: Leuke foto, ik vind je uitsnede interessant, zeker omdat de ogen niet in het midden staan maar wel volledig zichtbaar zijn. Zeer geslaagd. (ik vind je origineel beter)

ismy: Mooi! echt heel mooi. Niets aan toe te voegen/te verbeteren. Goed gebruik van lijnenspel en kleur.

EskeGirl: met een zonsondergang foto moet je altijd even goed kijken naar je witbalans. Ik vind je foto te geel/rozig en dat zie ik aan de blauwe lucht in de hoek, die is bij mij namelijk meer grijs ipv blauw.

laurajoy15: Erg mooi, heb je de sneeuw erover gestrooid tijdens het maken van de foto of was het toen nog gewoon aan het sneeuwen? Mooie kleuren en interessante foto.

SharonPlugge: Mooie scherpte diepte en compositie. De kleuren zijn ook goed, let er alleen op dat je overbelichte delen in de nabewerking wat highlights wat eruit haalt.

Marit: Mooie foto, fijn ook dat hek aan de zijkant. Maakt het interessant.

KimdeGroot94: Mooie foto, geweldig hoe die zo ligt. De scherpte had iets beter gekund (grotere diafragma) oogjes zijn namelijk onscherp. En zoals eerder vermeld idd de huid zachter maken (misschien kan dat ook gewoon met diffuus licht).

Gub: Toffe foto, mooi moment gepakt en gaaf gedaan met het licht.

hilly200: Ik vind het een hele toffe foto, hij had wat donkerder gemogen en de schutting wat minder licht (dat kan je simpel doen met een lager in PS met curves en dan dmv de kwast de bewerking weggummen bij het hek). Zo kan de foto duisterder worden waar het hek juist uitspringt.

MarijeR: Prachtig, niets op aan te merken. Onwijs mooi. (de foto lijkt wel heel erg naverscherpd op de vogel)

IsaCalixa: Je ogen zijn goed scherp en dat is al heel wat dus zeker niet verkeerd. De reden dat de neus onscherper is, komt omdat de neus verder van de ogen af staat. Hoe groter je diafragma hoe groter het bereik van de scherpte is, maar als nadelig effect betekend dat wel dat de kans ontstaat dat je achtergrond ook niet meer mooi onscherp is.

_Elke: technisch goede foto, maar ik had toch een lagere positie gepakt. Denk dat de foto dan veel sprekender wordt.

it_is_me: Leuke foto! Mooie kleurbalans en contrasten.

S_imonee: Let bij indoorfotografie wel op je kleurbalans, dese is nu bruin/groenig bij mij.

horserider22: Mooie foto, ik had alleen of de voorkant eruit willen zien springen of de achterkant.

rosslover: je kan een donkere foto (zeker met een lage ISO waarde) ook altijd iets oplichten in de nabewerking. Met wat contrast toevoeging daarna toch nog een mooie foto overhouden.

Heavenslove: Mooie foto, let aub wel goed op de achtergrond. Als je een laag in photoshop erover heen doet en de brightness helemaal hoog doet en de contrast laag zie je wat ik bedoel ;)

Gracezella: Geweldig, heel creatief! Niets op aan te merken. Vond het een erg intrigerende foto.

Kimmetjee04: Wauw! mooie foto, qua idee en uitwerking (vooral ook superscherp). Heb je je oogkleur nabewerkt?

NESCAFE: Prachtige drieluik! Niets op aan te merken.

Sanne_com: Mooie gedaan! Geen commentaar.

XiiaaooNaa: Wat een prachtig moment, en mooie scherpte. Ik zou alleen je kleur (al is het alleen maar de hond) meer realistisch aanpassen. Het is nu te rood waardoor de hond rozig overkomt.

billlionache: Technisch zeer goede foto! Kleuren zijn goed, scherpte is goed alleen jammer van de achtergrond (maar dat wist je zelf ook wel :) ).

GerdjeHoran: Ik weet niet goed wat ik van de foto moet vinden. Aan de ene kant vind ik hem geweldig, de compositie en de intensiteit. Aan de andere kant vind ik hem wat te fel en donker op de donkere stukken. Ik ben er dus niet over uit. En dat maakt het juist ook een goede foto!

Astor: Mooie foto, fijne compositie. Misschien had ik rechts nog wat meer ruimte willen zien.

crazy_horses: Gaaf dat je de rook ervan af zie komen, mooie positionering. Ik had alleen meer ruimte willen zien (wat meer rook zeg maar).

monbyou: Ik vind het geen goede foto, de scherpte zou op de oren liggen, maar ik zie het in deze foto niet echt supergoed. Het deken leidt af.

Sicayes: Prachtig! Geweldig idee en geweldige foto! echt top dat je dit zo hebt weten vast te leggen.

Ash_ Prachtig! Zeker goed gelukt, hij had wat opgeluchter mogen zijn, maar verder hartstikke goed.

Rianne_ Ik vind de takken de foto juist 1 geheel maken. Mooie foto, fijne sfeer.

Racheel: It’s al in the plain simplicity. Heel mooi!

Mzorro: Intrigerend, mooie kleuren, fijne positie (alhoewel ik het onderwerp nu juist wel in het midden had gezet). Geweldige DOF.

Kanzi: Wauw, dat je er überhaupt om komt om zoiets te fotograferen. Is dat niet miniscul. Idg goed gedaan zeg, erg mooie foto.

Brechtjee: grappig gedaan, ik had hem alleen rechts onder gepositioneerd.

Jespri: Mooi geslaagde foto, leuk idee zo!

Ylvy: Haha heerlijke foto, mooi in het moment. Onderwerp had wat meer rechts mogen staan omdat hij naar links kijkt, maar verder goed. Kijk wel even je lens/spiegel na. Links bovenin zit een vlek op de foto.

LinSa: Mooie foto, zo toevoegen vind ik ook niet geslaagd. De foto is van zichzelf al prachtig!

Jacohebo: zeker een tof idee zeg! Zitten de dubbels dan gewoon op je glas? Zo ja, pas wel op met een lens die zoomt waarbij de lens ook langer of korter wordt, als de lens nat is tijdens het zoomen heb je kans dat het water in je lens slaat.

tesseke: Je foto is niet meer zichtbaar.

LauraBloem: Wat een zoete foto! probeer het volgende keer in een ruimte te doen waar je niet ziet dat het de huiskamer is. Dus bij de muur of iets dergelijks.

Iejoor: toch leuk voor iets iets snels. Ik zou hem rechts alleen bijsnijden zodat de foto het normale formaat weer krijgt.

Agossie: Nice, tof dat je met een studio werkt. Enig puntje is rechts wat meer ruimte in de foto, verder top.

Jolijnn: Ik kan je aanraden de volgende keer een veel groter diafragma te kiezen. Nu zie ik dat de muts scherp is en haar gezicht en die van de hond niet.

jooproo: VET! erg goed gedaan. Ik vind het juist wel een topper van een maanfoto (je had alleen nog een foto kunnen maken maar dan onderbelichten zodat de maan niet zo overbelicht is. Foto’s samenvoegen, maan van de onderbelichte foto, rest van deze foto en tata topplaat gemaakt. Ik vind je keuze voor de bomen zo erg goed, compositie is goed en geweldig dat je de wolken zo ziet.

jilinda: De foto is overbelicht en niet scherp op het hoofd.Verder mis ik contrast de manen zijn bijna plat grijs.

Bumblehorse: Cool, heb ook gelezen hoe je het gedaan hebt. Heel creatief en goed resultaat.

Leonyr: Heel mooi, tja weer een mooie foto. Zie ik nou tussen de wolken ook nog het rondje van de zon? Hoe krijg je toch de lucht zo goed qua belichting (geen overbelichte zon of iets).

joeluna: Ik vind de foto niet heel bijzonder, maar wilde reageren op je erop vraag. Als je gaat droppen (in PS) en je houdt je shift in, dan cropt het programma evenwijdig aan het originele formaat.

LOVESUSHI: Ik snap niet waarom je deze foto gekozen hebt. De gehele foto is onscherp op de achterpootjes en stukje grond na.

Fellow: Fijne scherpte en kleuren!

SuperLiesje: Leuk idee en foto, het is wel erg moeilijk scherpstellen omdat er diepte in zit en de meiden achter elkaar staan. Een grotere diafragma kan je hierin helpen.

Revanches: hoezo geen hoogstandje, hoe moeilijk is het wel niet om alles scherp te krijgen in een sportschool. Je keuze voor zwart wit vind ik goed gemaakt, net als de wat grijze zweem (die overbelichting de kop in drukt). Goede foto! Een visitekaartje voor de sportschool.

Oke en dan nu nog Week 6:

glenstorm: VET echt onwijs mooie plaat. Ik zou hem alleen van rechts iets bijsnijden ivm het raam. Verder heel goed uitgevoerd. Ik vind het leuk dat je oog op de donkere kant meer oplicht, maar ben wel benieuwd hoe het eruit zou zien bij een evenredige belichting.

Mariett: ook al zo’n verschrikkelijke gave foto. Prachtige scherpte en DOF en wat heb je op je gezicht zitten? Ogen zijn duidelijk nabewerkt (het wit en de irissen), maar trekken ook duidelijk de aandacht. Mooie plaat!

Revanches: Ik had het volgens mij al geroepen he, teckels!!! :P maar ook ik ben geen fan van de kleurzweem, zwart is niet zwart en dat vind ik wel jammer.

k_m: mooie rustige foto, fijne compositie. Uitsnede vind ik ook erg goed.

Rianne_: Leuke foto! ik zou wel graag wat meer contrast/licht zien. Hij is nu wat vlak (een soort plat grijzig).

Sodeletuut: Wauw, wat een machtige foto, tof dat je dit zo hebt weten vast te leggen. Allen het plukje manen dat zo oplicht leidt mij af van de billen, misschien dat je hem nog wat bij kan snijden, of dmv een plaatselijke laag het overbelichte bij de manen weg te halen, of zelfs dmv een kloontool. Idg dat zou ik proberen.

binky: Honden zijn hele leuke onderwerpen. Probeer alleen wel een rustige achtergrond te zoeken, afstand te nemen van je onderwerp, je diafragma hoger te zetten (ivm scherpte ogen en neus en het juiste punt te zoeken van scherpstellen (hij is nu scherp op de neus ipv ogen). Als ik moet kiezen, kies ik altijd voor ogen, of het moet een bizarre close-up zijn.

Carolaaxxxx: Je week 5 vind ik erg mooi, fijne sfeer en goed vast gelegd. Fijne scherpte ook.

MarBri: Sluit mond en veegt kwijl van haar kin. Wat een plaat! wat een scherpte en kleur! Wat i nog het mooiste vind is de scherpte binnenkant, dan een stukje ondscherp (de ring erom heen) en dan de scherpe stukken op de bladeren. Heel apart.

billionache: Mooie foto, ondanks het deken wat ik altijd ongepast vind bij foto’s, stoor ik mij er hier niet aan. Het lijkt er gewoon bij te horen. Ik denk dat je scherpte op het ook en fijne belichting en compositie daarvoor zorgen.

taarss: Zeer leuke foto, ondanks je haast is die goed gelukt. Je kleurzweem vind ik er leuk bij passen.

magda_90: Ik geef toe, analoog heeft mijn hart gestolen, ondanks dat de foto niet perfect is, een onscherpe zweem rechts van het hoog (wat nog een beetje in de v groef van het oog loopt) vind ik het een hele fijne zachte plaat. Lijkt haast wel of de scherpstellijn verticaal zit ipv horizontaal bij de gebruikelijke camera’s. Fijne kleuren, DOF en zachtheid. Deken stoort wel een beetje.

elle108030: Tof, fijne foto zo, lekker apart. Let bij het oplichten van een foto wel op de ruis. Deze is nu heel erg zichtbaar.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 21:19

Sodeleuut Mooie foto, niets aan toe te voegen.

Binky Mooie foto. Probeer wel op de ruimte te letten. Nu is links het oor er afgesneden.

PenS Mooie foto, niets op aan te merken.

Carolaaxxxx Mooie foto. Persoonlijk had ik iets meer ingezoomd zodat de benen er niet op hadden gestaan en het paard zelf dichterbij had geweest.

MarBri Mooie foto, niets op aan te merken.

Billionache Mooie foto, niets op aan te merken.

taarss Mooie foto, niets op aan te merken.

SharonPlugge Mooie foto. Vind de kadering niet helemaal lekker kijken. Het oor staat er half op. Had persoonlijk gekozen om deze helemaal er op te houden of niet en dus meer te focussen op het oog.

Hilly200 Mooie foto, niets op aan te merken. Bedankt voor je feedback. :)

Mb_foto Lieve foto, niets op aan te merken.

Magda_90 Mooie foto. Vind de kleur persoonlijk niet heel mooi een beetje groen/gelig oogt hij hier. Verder goed gedaan!

manonfleur Mooie foto. Had persoonlijk de L scherp gesteld, maar hij is goed gelukt.

Joysieee Mooie foto. Voor mijn gevoel is alleen de neus scheper dan de ogen. Verder goed gelukt.

elle108030 Mooie foto, niets op aan te merken.

Verography Bedankt voor je feedback. :)

Ik twijfelde tussen een paar, maar toch voor deze gekozen.
Hierbij mijn week 6:
Afbeelding

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 21:30

Pfft, ik ben net terug van een buitenlandse conferentie waar ik moest presenteren en ik ben bekaf. Ik heb toch even geprobeerd feedback te geven op de foto's van week 6, ik hoop dat ik niemand vergeten ben! :o

glenstorm Gave foto, heel bijzonder :)

Mariett Leuk! Speciaal sfeertje, en wat staan je ogen er mooi op!

Revanches Knap gedaan, ik vind je foto heel gaaf!

k_m Gaaf, is dat een zelfportret! Ik vind hem in elk geval best geslaagd!

Rianne_ Leuke foto hoor! De sneeuw toont wel een beetje grauw, wellicht had je wat langer kunnen belichten?

verography Ontzettend gaaf, wat een leuk landschap zeg! De kleuren, belichting en contrasten zitten ook helemaal goed in je foto :D Ik ben fan!

Sodeletuut Leuk effect met dat licht, maar ik vind het een beetje jammer dat enkel de rug op de foto staat.

binky Knappe foto hoor :) Voor het mooie had je misschien een andere achtergrond kunnen kiezen, maar je hond staat er in elk geval wel leuk op!

PenS Wat een bijzonder sfeertje weet je daar weer te geven met je foto, heel leuk gedaan!

Carolaa_xxx Je week 5 is ontzettend gaaf zeg! Je week 6 vind ik qua achtergrond weer niet zo bijzonder, het gras geeft een wat te fel contrast tegen de grijsachtige lucht.

MarBri Ik vind hem echt heel geslaagd, respect voor je eerste keer macrofotografie ;)

billionache Heel leuk gedaan!

taarss Heel bijzonder sfeertje, echt knap gedaan zeg!

SharonPlugge Ik vind het echt jammer dat de bovenkant van het oor net ontbreekt, maar het oog staat er wel mooi op.

hilly200 Wat een grappige foto, ik krijg spontaan zin in nutella! :D

Mb_foto Knap gedaan, ik vind de foto heel leuk! De keuze voor zwart-wit geeft een speciaal karakter aan de foto, al zou ik de kleurenversie best wel eens willen zien :)

magda_90 Gaaf dat je hem analoog geschoten hebt, hoe heb je de foto gedigitaliseerd? Foto-technisch vind ik je andere analoge foto's beter, in deze is er wat raars met het licht en ik vind hem ook iets te ver ingezoomd.

manonfleur Ik weet niet, het rood komt iets te fel over op de 'warmere' achtergrondkleur, ik denk dat iets koeler leuker was geweest.

Joysiee Leuk gedaan! Het halstertouw steekt eigenlijk niet zo hard af hoor, ik vind het niet echt storend.

elle108030 Ik vind hem iets te donker uitgevallen, maar de scherpte zit wel goed. Eigenlijk ben ik niet zo'n fan van zulke ingezoomde foto's, voor mij ontbreken vooral de oren op de foto.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 21:34

@Eline. Nee is geen zelfportret jammer genoeg! Vriendin van me :)

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 21:49

Bedankt voor de feedback iedereen!
De hond is een Rodegian ridgeback :)

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:43

Dank jullie wel voor de leuke feedback :) Asselruiter, Kimdegroot94, Taarss, Eline91, S_imone, Jespri, It_is_me, Sicayes, _Elke, Hilly200 en Verography

@ It_is_me: over de foto maat die je ziet die je als eerste opent op flickr lijkt een verscherping te zitten maar zeker weten doe ik het niet.

Mijn week 6: ik had niet mijn nikon bij mij maar de beste camera is diegene die je bij je hebt. Deze keer dus eentje met mijn telefoon.
Ik ben nog wel teruggeweest met de "echte" camera maar de zonsopgang was vandaag niet bijzonder.
Dit was de runner up

Afbeelding

Vorige week helaas geen tijd voor feedback maar ik ga het nu weer proberen bij te houden, ik merk nu wel bij mezelf dat ik beter kijk voordat ik klik door het geven van de feedback :)

Glenstorm Ik vind de tegenstelling mooi. Het donkere oog in het lichte gezicht en het lichte oog in het donkere gezicht. De haarband(?) vind ik dan teveel informatie, ik zou meer nadruk hebben gelegd op de tegenstelling en het gespiegeld zijn van de twee gezichtshelften.
Mariet Gaaf gedaan! Het enige puntje wat ik wat minder vind is dat je lippen eigenlijk verdwenen zijn.
Revanches Geweldig, heel leuk die puppies zo.
K_M Mooie blik en kijkrichting. Als vind wel het stuk vanaf je nek naar de rand van de foto te dominant aanwezig en te saai. Ook vind ik de schaduw bij je neus wat aan de donkere kant.
Rianne_ Wat een leuke foto.Het hondje kijkt heel leuk en alert, mooie pose. Het spoor van de band leidt mooi mijn blik naar de hond. Het lichte gedeelte bovin is dan weer een beetje afleidend. Verder lijkt is de foto iets onderbelichts.
Verography Gewoon prachtig!
Sodeletuut Mooi die rim belichting die laat mooi de lijnen van het paard zien. Ik vind het wel jammer dat het stukje manen overbelicht is.
Binky Wat kijkt je hond lief! Technisch gezien is hij iets overbelicht maar een zwarte hond fotograferen is vaak lastiger dan je denkt :). Verder zou je de volgende keer wat op je achtergrond kunnen letten, nu is die wat druk.
PenS Mooie zachte foto. De vormen komen mooi uit, de neusharen tegen de donkere deken. Het halster lijkt mij wat scheef te zitten en ik vind hem ook iets aan de donkere kant. Maar gave plaat!
Carolaaxxxx Week 5 vind ik echt geweldig, net een schilderij. Week 6 is dan weer wat simpeler qua compositie. Ik vind het altijd mooier als de achtergrond niet het hoofd van het paard kruist.
MarBri Ik ga met de rest mee, prachtige foto!
Billionache Wat een prachtig paard en hij kijkt zo rustig uit zijn ogen. De deken vind ik inderdaad ook storend en met name het zwarte vlak op zijn borst.
Taarss Leuke foto, de hond die omkijkt en de kijkruimte die je dan hebt lang het pad. Qua compositie prima, de gele kleur vind ik iets te.
SharonPlugge Mooie kleuren heb je vastgelegd. Op een of andere manier vind ik hem niet helemaal lekker kijken qua het deel van het hoofd dat je laat zien. Ik denk dat er wat per perspectief vervorming in zit.
Hilly200 Wat een leuk idee en mooi uitgevoerd. Leuke foto :)
MB_foto Mooi, helemaal mijn smaak :) Misschien dat het oog aan de rechterkant iets aan de donkere kant is.
Magda_90 Die F65 heb ik ook nog ergens in de kast liggen :). Jammer van het kwaliteitsverlies bij het scannen, hopelijk vind je snel een goede oplossing. De foto vind ik mooi qua sfeer, prachtige bokeh van de lens en mooie scherptediepte. Ik neem aan dat je manueel hebt scherpgesteld wat het nog veel moeilijker maakt maar ik zou de foto net iets fijner hebben gevonden als het begin van de oogkas ook scherp zou zijn geweest.
ManonFleur Leuk idee, de foto is wel iets aan de donkere kant.
Joysieee Leuke alerte blik bij het paard. Het touwtje vind ik hier wel erg afleiden, die zou er van mij af mogen. :)
Elle108030 Het zwart-wit contrast is mooi gelukt. De kleur zwart van het paardje ook, het is echt goed zwart. Ik vind hem alleen een beetje zielig kijken :)
Jespri Mooie foto! Prachtige verschillende tinten grijs.Het enige wat mij een klein beetje stoort is het takje net voor de kin van het model.
Laatst bijgewerkt door NESCAFE op 06-02-15 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:14

Heel erg bedankt voor de feedback!

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:38

Iedereen bedankt voor de feedback!

Verography schreef:
hilly200: Ik vind het een hele toffe foto, hij had wat donkerder gemogen en de schutting wat minder licht (dat kan je simpel doen met een lager in PS met curves en dan dmv de kwast de bewerking weggummen bij het hek). Zo kan de foto duisterder worden waar het hek juist uitspringt.

Heb deze methode ook geprobeerd maar niet in de juiste volgorde denk ik, zal hem komende week nog eens opnieuw proberen te bewerken met alle tips die ik heb gekregen :).

En ja na het maken van mijn week 6 ben ik inderdaad een broodje Nutella gaan smeren O:)
Bovenstaande foto is prachtig trouwens, zag hem al op flickr voorbij komen :D

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 23:39

Dank je wel Hilly200 :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 00:01

Week 6 :)
Afbeelding

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 01:10

Week 6
Afbeelding

PenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 01:29

Bedankt voor de feedback allemaal!!! Ik geniet erg van alle mooie foto's die voorbij komen!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 09:08

Thanks voor alle feedback! Ik heb nog steeds enkel internet op m'n mobiel dus feedback geven zit er even niet in maar komt echt zodra ik weer normaal online ben!

Ik heb de ogen van de tijger een beetje feller gemaakt maar verder geen onnatuurlijke kleuren toegevoegd oid overigens.

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 09:17

heel erg bedankt voor alle feedback!

gisteren een aantal gave foto's gemaakt en gelijk met Lightroom aan de slag gegaan :D

hierbij dus mijn week 5

Afbeelding

dit is de orginele foto:

http://i1275.photobucket.com/albums/y44 ... 1747ce.jpg

tips over bewerking zijn heel erg welkom!

ik heb alleen wel het idee dat er een klein vlekje op mijn lens zit...

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:16

GerdjeHoran schreef:
heel erg bedankt voor alle feedback!

gisteren een aantal gave foto's gemaakt en gelijk met Lightroom aan de slag gegaan :D

hierbij dus mijn week 5

[ Afbeelding ]

dit is de orginele foto:

http://i1275.photobucket.com/albums/y44 ... 1747ce.jpg

tips over bewerking zijn heel erg welkom!

ik heb alleen wel het idee dat er een klein vlekje op mijn lens zit...

Ik denk dat je bedoeld week 6? Of hou ik het niet goed bij? :)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:28

Dan is dit mijn week 5(ik was ziek en mocht hem nog inleveren)
Afbeelding

en Dit is dan week 6:
Afbeelding

Allebei gister gemaakt dus lijken nogal op elkaar, en mn hond had geen zin om te kijken

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:35

Ik loop ernstig achter in het geven van de feedback.....druk druk druk gehad.
Ik was gebleven in week 4 ergens dus daar pak ik het ook weer op.

WEEK4

JespriIk vind hem niet heel speciaal, sorry. Kan aan mijn persoonlijke afkeer tegen gebouwen liggen hoor.

DeetjeeuhMooie kleuren prima foto.....ik had alleen wat meer scherpte op de bladeren willen zien.

verographyVerry nice en mooi!

EskeGirlHet is altijd mazzel hebben als ze voorbij vliegen als je net je camera in je handen hebt. Ik probeer het ook wel eens maar vind ze nooit goed genoeg. Prima foto!!

Jessica_1998Ik mis ook wat scherpte daar maar dat geef je zelf ook al aan. Verder mooie foto prima kleuren.

sorsieIk vind hem erg leuk als spontane foto......de kleuren kan je wellicht aan pakken in de bewerking?

ponyaddictedZonder de prikkeldraad en zonder dat dak van dat huis was hij af geweest.

Irene96Ik vind de dame iets te bleek.

Dandy200Jammer van de bokt upload, daar word je plaatje minder van. Mooi die vogel daar achterin, goede compositie.

MarjoowDat was vast niet in Utrecht :+ waanzinnig uitzicht zeg!!! Erg mooie foto!!

horserider22Ach wat een dotje <3 Volgende keer misschien op de hoogte van de pony schieten......door de knietjes zakken?

SuperLiesjeZeker niet slecht! Ik zou op sommige plekken alleen de randen wat minder hard maken.

MarBrifoto 1 Mooie weergave van het weer van die week.....koud en guur.

IsaCalixa Deze vind ik wat te licht geworden. Het was misschien ook leuk geweest te schieten als het paard de oortjes naar voren had.....maar bij sommige paarden is dat nog een hele klus..

JolijnnJammer van de riem daar. Misschien ook iets te veel verscherpt? Hij lijkt er een beetje opgeplakt te zijn....hoe moet ik het zeggen??.......mooie hond, ook mooi zoals hij er op staat qua blik.

Brechtjee Hier mis ik inderdaad ook de scherpte en wat frisse kleuren.

MZorroAparte kleur inderdaad maar ik mis ook hier wat scherpte. Persoonlijk vind ik minder blauw denk ik mooier. De lichtere hoek stoort mij niet.

crazy_horsesHij ziet er op jouw pc misschien beter uit maar ik vind dit erg mooi met die zachte gloed. Mooi plaatje!!!

SternPhotoLeuk hondje. Ik mis nog iets in deze foto maar kan mijn vinger er niet zo goed op leggen.

jilindaSuper knap!!! Die kleintjes zijn vaak weg voor je ook maar iets kan doen. Hij lijkt wel wat groen je plaatje.

_Elke Iets te veel kleur naar mijn smaak. Verder prima foto.

LeonyrLieve trouwe ogen.....mooi hoor. Ik zie nog een klein puntje van een oor rechts boven. Ik denk dan weer.....oor er op of oor er af.

LOVESUSHIDat is mijn tak van paardensport....leuk!! Waarom zou je hem precies in het midden willen? Soms is het juist leuk om van die regel af te wijken. Deze foto heeft ietsje veel ruimte boven maar verder is hij prima.

manonfleurInderdaad gewoon wel een leuke foto. Jammer van de achtergrond.

BabelIk moest even 2 x kijken en ineens zag ik hem haha........mooi hoor!!

Ash_Leuk dier ook!! Ik vind hem alleen wat te kleurig en had meer scvherpte willen zien over de hele hond zelf.

RacheelMooi....duidelijk.....prima kleuren......voor een `simpele foto` ziet hij er toch top uit!!!

Mb_fotoSchitterend hoor!!! Ik zie alleen iets aan de benen.........misschien had ik daar een stukje weg gelaten of bij gedaan.....daar ben ik nog niet over uit :')

cathyenbeauHeel erg mooi geworden. Ik had ietsje meer oog willen zien, dat dan weer wel.

Jacobeho Ik kan me je ergenis voorstellen ja. Toch is het een prima plaatje geworden toch? Misschien ietsje te licht.

marijepagterPrachtig!! erg mooi.

Gub Ik zou hystrerisch mijn hond bij me roepen hihi maar jij maakt gewoon een een foto er van. Mooi hoor!!

IejoorrKan het kloppen dat hij scheef staat? wel mooi hoe je die mist er zo duidelijk op hebt!!!

AsselruiterUit de oude doos maar wel erg mooi deze!!!

LinSaHij lijkt wat geel maar verder zie ik er niks verkeerds aan.

Robin_RikkieLeuk idee, mooi uitgewerkt ook!!

SharonPluggeJammer dat hij niet scherp is........

YlvyJammer van de ruis maar verder prima foto.

laurajoy15 Mooie foto!!! Ik mis de scherpte in het gezicht wel een beetje of komt dat door de upload?? Ik vind deze wel uitstraling hebben!!

billionacheDeze vind ik voor mooi weer wat te donker en ik krijg het idee dat hij wat scheef staat....rechts lijkt lager dan links.

_Patriciaa`smelt` super schattig!!

Lipydo Gaaf zeg!!

MyHu Wat een leuke foto!!! Dat koppie heeft zeker wat. Ik denk te zien dat je niet op haar koppie hebt scherp gesteld maar op haar schouder.....dat is een beetje jammer.

Fellow Dit plaatje is er zo eentje die meer zegt! Knap gedaan die sneeuw en donkere pony hebben mooie kleuren zo!!

tesseke Je kunt het zelf geen super foto vinden maar ik vind hem toch echt wel erg geslaagd!!

Killyenn Bij deze foto denk ik weer......kom er maar eens op......Dit is net weer even anders dan anders.

jooproo Mooi zo een web met al die druppels.....ik kom ze zelf helaas nooit tegen.

JewEmm Ik vind vooral de zon achter de wolken links opvallen.......dat maakt je plaatje erg mooi.

Revanches Cute factor 10....te lief <3

Carolaaxxxx Jammer van de ruis, ik vind het paard ook iets te rood geworden.

CrazyIris Die kat kijkt of hij net een borrel op heeft hahaha leuk hoor!!

BumblehorseJammer van de ruis en dat er ook geen onderwerp is. Wel prima kleuren daar!!

LauraBloem Niets op aan te merken, prima foto.

femmelz Hij lijkt ietsje scheef te staan en ik mis hier de scherpte.

joeluna Mooi!! Ook de weerspiegeling van de sneeuw in het oog........prima foto.

weslyjune De kleuren van de kippen zijn wel mooi maar ze staan er allemaal maar voor de helft op. Dat is een beetje jammer.

Agossie Mooi model en prima foto. Ik zou alleen iets minder ruimte onder en meer boven zien.

Ga ik nu verder met week 5.......

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:28

Mijn week 6: :)

Afbeelding

Geüpload via picasa. De foto is donderdag avond gemaakt.

Bedankt voor de de feedback iedereen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:40

Dankjewel voor de feedback! Leuk! :D