[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:45

En ik ben links! :D

Bedankt voor de uitgebreide uitleg! :D De 60D is dus 'beter' voor mij als de 700D, doordat die beter in balans zou zijn?

Ik ben ook "maar" hobby"fotograaf" en doe het vooral voor mijn eigen plezier en niet om er 'bakken vol geld' uit te krijgen, dus ik zit een beetje in een twijfel-situatie. :=

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:53

LOLLYYwood schreef:
En ik ben links! :D

Bedankt voor de uitgebreide uitleg! :D De 60D is dus 'beter' voor mij als de 700D, doordat die beter in balans zou zijn?

Ik ben ook "maar" hobby"fotograaf" en doe het vooral voor mijn eigen plezier en niet om er 'bakken vol geld' uit te krijgen, dus ik zit een beetje in een twijfel-situatie. :=

Maar je bent wel een hobbyfotograaf met een 70-200mm. ;) Dit is voor mij een hobby die geld kost en geen werk wat geld oplevert. :+ Maar als zoals jij zegt de 700D en 60D allebei nieuw bijna even duur zijn is het inderdaad een lastige keuze... :=

LOLLYYwood

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:38

Deze maand toch ja. := De 700D body +18-55 en 55-200 is €899,- en de 60D body + 17-85IS komt nog op €839,- in Solden.. :=

Het is moeilijk, zeker omdat ik echt een leek ben op dat gebied. := Wil gewoon een goede body, waarmee ik verder kan, want ik merk dat ik door mijn 1100D wordt tegengehouden bij bepaalde dingen..

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:57

Maar waarom zou je de 700D in een set kopen je hebt toch al een kitlens en een fijne telelens, losse body is maar 520 ofzo.

Waar loop je tegenaan met je 1100D?

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:14

Ik wil een nieuwe body, want ik mis gewoon een hogere iso. Ik heb nu de 1000d, een simpele beginnende body. Ik zoek wat meer en zat te kijken naar de 7d, maar vind hem toch wat te duur en 2ehands durf ik het niet aan.
Ik wil niet boven de 700,- uitkomen.

En dan nog een vraag. Mijn body is nu 2.5jaar oud en nog geen 20.000 clicks meegemaakt. Voor wat zou ik die kunnen verkopen?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:52

Mijn vriendin heeft de 1000d van 1.5 jaar met 60000 clicks met kitlens en 70 200 gekocht voor 250 euro. Misschien heb je er wat aan

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 20:08

KletsKoekje schreef:
Mijn vriendin heeft de 1000d van 1.5 jaar met 60000 clicks met kitlens en 70 200 gekocht voor 250 euro. Misschien heb je er wat aan

Ik verkoop alleen de kitlens erbij. 60000 clicks is wel veel voor een 1000d.
Mijn 70-300 lens van 580,- (incl uv en zonnekap) ga ik er niet bij verkopen. Dat vind ik zonde.

Ik denk dat ik er 200,- voor vraag.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 20:42

liedje89: losse body heb ik nog niet voor gekeken, dat zijn gewoon de sets die ze in de winkel hier te koop aanbieden.. Ik ga eens verder kijken, dan mijn neus lang is. :+
En waarom? Ik mis soms een hogere iso, hij wordt ook 3 jaar dit jaar, en ik vind het wel tijd voor een nieuwe.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:10

Haha 60.000 is inderdaad erg veel. Moet ook 6000 zijn, nulletje teveel.
Denk dat 200 euro wel een nette prijs is ja.

EarthFocus schreef:
KletsKoekje schreef:
Mijn vriendin heeft de 1000d van 1.5 jaar met 60000 clicks met kitlens en 70 200 gekocht voor 250 euro.
Misschien heb je er wat aan

Ik verkoop alleen de kitlens erbij. 60000 clicks is wel veel voor een 1000d.
Mijn 70-300 lens van 580,- (incl uv en zonnekap) ga ik er niet bij verkopen. Dat vind ik zonde.

Ik denk dat ik er 200,- voor vraag.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:12

Ben nog steeds opt gemakje aan het snuffelen voor een (tweedehands) spiegelreflex.
Als jullie moesten kiezen voor je eerste camera van Canon tussen een 1100D en een 450D, welke heeft dan je voorkeur en waarom?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 21:17

Ik heb twee jaar geleden de canon eos 350d van mijn moeder gekregen samen met een nieuwe 18-55mm kitlens. Ik heb veel plezier gehad van de camera, maar nadat ik eens met de nieuwe 600d van mijn moeder gespeeld had, heb ik eigenlijk altijd wel tzt een nieuwere versie op m'n verlanglijstje gehad. Maar omdat ik naar mijn zin niet genoeg ermee doe voor de investering is dat op de lange baan geschoven.

Een paar weken terug besloot m'n camera ermee te stoppen. Twee jaar terug had hij dezelfde problemen en toen konden ze niets vinden, maar deed hij het wel weer. In mijn hoofd was hij nu alleen niet meer reparabel en had ik al een 600d in m'n uitrusting.

Nou blijkt hij dus idd overleden en heeft de fotograaf een 400d aangeboden voor 75 euro. Voordeel, naast de prijs, is dat m'n accu's erin passen en wsl m'n grip (waar ik erg aan verknocht ben) ook. Maar het is natuurlijk ook al een oud beestje en geen 600d met een hoop opties die de 400d nog niet heeft.

Ik weet nu niet goed wat ik moet kiezen. Ergens wil ik graag investeren in een 600d en daarmee gaan spelen, maar er is ook een stemmer dat vraagt "ga je hem dan wel echt gebruiken?".

Wat zouden jullie doen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 21:32

Dorus schreef:
Ik heb twee jaar geleden de canon eos 350d van mijn moeder gekregen samen met een nieuwe 18-55mm kitlens. Ik heb veel plezier gehad van de camera, maar nadat ik eens met de nieuwe 600d van mijn moeder gespeeld had, heb ik eigenlijk altijd wel tzt een nieuwere versie op m'n verlanglijstje gehad. Maar omdat ik naar mijn zin niet genoeg ermee doe voor de investering is dat op de lange baan geschoven.

Een paar weken terug besloot m'n camera ermee te stoppen. Twee jaar terug had hij dezelfde problemen en toen konden ze niets vinden, maar deed hij het wel weer. In mijn hoofd was hij nu alleen niet meer reparabel en had ik al een 600d in m'n uitrusting.

Nou blijkt hij dus idd overleden en heeft de fotograaf een 400d aangeboden voor 75 euro. Voordeel, naast de prijs, is dat m'n accu's erin passen en wsl m'n grip (waar ik erg aan verknocht ben) ook. Maar het is natuurlijk ook al een oud beestje en geen 600d met een hoop opties die de 400d nog niet heeft.

Ik weet nu niet goed wat ik moet kiezen. Ergens wil ik graag investeren in een 600d en daarmee gaan spelen, maar er is ook een stemmer dat vraagt "ga je hem dan wel echt gebruiken?".

Wat zouden jullie doen?

Hoe groot is je beschikbare budget?
Als je gewoon argeloos een nieuwe 600D (of wellicht een 700D?) kunt betalen, zou ik terughoudend zijn met die 400D. Is geld voor een nieuwe body wel een issue, kun je voor zo'n bedrag nog zeggen: ik heb weer even respijt om te sparen voor een nieuwe body. Bovendien biedt het je wellicht die tijdsspanne om te bepalen of je echt meer wil of dat het een leuk speeltje blijft.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 22:12

Jaan81 schreef:
Ben nog steeds opt gemakje aan het snuffelen voor een (tweedehands) spiegelreflex.
Als jullie moesten kiezen voor je eerste camera van Canon tussen een 1100D en een 450D, welke heeft dan je voorkeur en waarom?

Ik zou voor een 1100D kijken, de 450D is als je naar het aantal cijfers kijkt wel een range hoger maar het is een veel ouder model (2006 vs 2011) en als je naar de specificaties kijkt komt de 1100D dus op een aantal punten gewoon beter uit de verf, daarbij is een 450D die je nu koopt dus ook gewoon ouder (en dus waarschijnlijk meer versleten)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 01:55

ikke schreef:
Hoe groot is je beschikbare budget?
Als je gewoon argeloos een nieuwe 600D (of wellicht een 700D?) kunt betalen, zou ik terughoudend zijn met die 400D. Is geld voor een nieuwe body wel een issue, kun je voor zo'n bedrag nog zeggen: ik heb weer even respijt om te sparen voor een nieuwe body. Bovendien biedt het je wellicht die tijdsspanne om te bepalen of je echt meer wil of dat het een leuk speeltje blijft.

Je zet me aan het denken, maar vooralsnog schiet ik er niet veel mee op :+
Budget is er, maar ga ik die investering wel voldoende benutten? Heb ik mezelf laten tegen houden door m'n oudere camera met simpele kitlens of ben ik gewoon weer afgeleid door andere dingen die ik ook wil doen? Ik vind dat een lastige vraag om te beantwoorden.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 03:08

@Dorus: Heb je ook gedacht om iets er tussenin te kopen of het het echt een beetje "alles of niets"?
Ik zou persoonlijk niet zo gauw zo'n oud bakkie meer kopen omdat ik bang zou zijn dat hij er ook binnen no-time mee ophoud maar aan de andere kant als je er nog even over na wilt denken val je je er geen buil aan als overbrugging.

Aan een nieuwe camera val je je trouwens ook niet perce een buil als het je na een jaar niet bevalt, ik heb mijn 1000D met twee lenzen in totaal voor 360 gekocht en voor 290 verkocht, terwijl ik hem 2,5 jaar heb gebruikt er is best veel markt voor tweedehands :$ . In die zin kan je een nieuwere camera ook gewoon "proberen" misschien.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 07:29

Ik zie mezelf die camera alleen niet zo vlug meer verkopen, dan blijft hij eerder in de kast liggen :+
Over een 1000d heb ik eerlijk gezegd niet nagedacht en ergens wil ik dat ook niet, ze hebben allemaal een xxxD bij ons thuis. Maar dat is puur een gevoelskwestie en daar komt niets rationeels bij kijken. Misschien eens de specs naast elkaar leggen. Lenzen zijn toch wel onderling uitwisselbaar?

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:14

Dorus schreef:
Ik zie mezelf die camera alleen niet zo vlug meer verkopen, dan blijft hij eerder in de kast liggen :+
Over een 1000d heb ik eerlijk gezegd niet nagedacht en ergens wil ik dat ook niet, ze hebben allemaal een xxxD bij ons thuis. Maar dat is puur een gevoelskwestie en daar komt niets rationeels bij kijken. Misschien eens de specs naast elkaar leggen. Lenzen zijn toch wel onderling uitwisselbaar?

De lenzen kan je gewoon op alle bodys van canon plaatsen.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:15

Ik zit erg te twijfelen tussen de 60 en de 70d.
De ene is al ouder, bij de andere zit er wifi op en kan je bewerken via je camera, maar dat heb ik eigenlijk niet echt nodig.

Wat raden jullie aan?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:15

Canon heeft tegenwoordig 3 mounts in omloop. Niet alles is onderling uitwisselbaar. :=

EF-M past alleen op het M mount.
EF past op EF en EF-S mount
EF-S past alleen op EF-S mount

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:16

EarthFocus schreef:
De ene is al ouder, bij de andere zit er wifi op en kan je bewerken via je camera, maar dat heb ik eigenlijk niet echt nodig.

Wat raden jullie aan?

Als je veel sportfotografie doet is de AF van de 70D zeker een pluspunt tov de 60D. Ook gaat het filmen en scherpstellen via Live View een stuk sneller.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:59

Bagheera_206 schreef:
EarthFocus schreef:

Wat raden jullie aan?

Als je veel sportfotografie doet is de AF van de 70D zeker een pluspunt tov de 60D. Ook gaat het filmen en scherpstellen via Live View een stuk sneller.

Jouw mening kan ik uiterst serieus nemen, dus ik weet nu zeker dat ik voor de 70d ga:)

Weet je trouwens of er op de 70d wel gewoon de canon lens 70-300 op past?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:03

De 70D heeft de AF van de 7D geerft en is erg fijn voor snel bewegende onderwerpen zoals honden en paarden. :) Alledrie de 70-300mm's (L / DO / Non-L) van Canon passen op de cropjes en de voelvreempjes van Canon.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:24

Bagheera_206 schreef:
Canon heeft tegenwoordig 3 mounts in omloop. Niet alles is onderling uitwisselbaar. :=

EF-M past alleen op het M mount.
EF past op EF en EF-S mount
EF-S past alleen op EF-S mount

Kijk, dat is goed om te weten! Ik heb een kitlens die bij een 600d geleverd is, maar altijd op een 350d gebruikt is geweest. Momenteel niet bij de hand. Zou je dan zo kunnen zeggen wat voor mount die lens dan wsl is?

Ik liep trouwens net bij de makro rond en zag daar een 100d liggen. Waar moet ik die eigenlijk plaatsen in vergelijking met de andere beschikbare modellen?

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:50

Hoi, ik kom hier even binnnenvallen met een vraag.

Ik heb nu ruim 4 jaar een Canon 1000D in mijn bezit, maar merk dat hij trager wordt en eigenlijk gewoon 'op' raakt. Ook merk ik dat ik de laatste tijd wat minder tevreden ben over de kwaliteit. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe body. Na wat googlen kwam ik uit op de Canon 700D en de 60D. Beide worden op de laatste pagina's van dit topic veel besproken maar heel veel wijzer word ik daar niet van. Qua prijsklasse schelen ze niet veel, maar hoe maak je dan een keuze? :+ Wat zouden de 'experts' hier doen? Of zouden jullie voor een tweedehands 70D of 7D oid gaan? Ik ben wat betreft fotoapparatuur een beetje huiverig met tweedehands spullen.

Ik fotografeer trouwens met een Canon 70-400 F4.0, Canon 50mm f1.8 en een Tamron 10-24mm.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:18

*komt ook binnenvallen*

Omdat mijn oude trouwe camera'tje nu toch wel echt op begint te raken ben ik op zoek naar een nieuwe. Ik fotografeer nu met mijn Olympus E-510, dit is een instapmodel (toen heel nieuw als eerste met live view, maar inmiddels uiteraard al best gedateerd :D ). Ik loop regelmatig tegen de beperkingen van mijn camera aan maar heb geleerd er vrij handig om heen te werken :+ maar aangezien ik al jaren roep dat ik van plan ben een nieuwe camera te kopen moet het er toch maar eens van gaan komen.
Ik wil geen Olympus meer, het is een heel fijn ding maar hun lenzen zijn relatief duur. Zit nu een beetje rond te kijken bij Canon (en Nikon), natuurlijk is de 5D Mark III een ontzettend mooie camera maar... wel erg prijzig :7 Het mag best wat kosten, daar niet van. Ik zit te twijfelen of miss de 70D een beter optie zou zijn.
Ik fotografeer met name landschappen, natuur (ook macro), dieren... maar wil me ook meer gaan richten op portretten en vaker wat paarden shooten (wel binnen mijn eigen stijl). Vrij allround dus. Wat zouden jullie mij aanraden qua body en lenzen? En wel/geen fullframe etc?