Bedankt voor de uitgebreide uitleg!

Ik ben ook "maar" hobby"fotograaf" en doe het vooral voor mijn eigen plezier en niet om er 'bakken vol geld' uit te krijgen, dus ik zit een beetje in een twijfel-situatie.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LOLLYYwood schreef:En ik ben links!
Bedankt voor de uitgebreide uitleg!De 60D is dus 'beter' voor mij als de 700D, doordat die beter in balans zou zijn?
Ik ben ook "maar" hobby"fotograaf" en doe het vooral voor mijn eigen plezier en niet om er 'bakken vol geld' uit te krijgen, dus ik zit een beetje in een twijfel-situatie.
KletsKoekje schreef:Mijn vriendin heeft de 1000d van 1.5 jaar met 60000 clicks met kitlens en 70 200 gekocht voor 250 euro. Misschien heb je er wat aan
EarthFocus schreef:KletsKoekje schreef:Mijn vriendin heeft de 1000d van 1.5 jaar met 60000 clicks met kitlens en 70 200 gekocht voor 250 euro.
Misschien heb je er wat aan
Ik verkoop alleen de kitlens erbij. 60000 clicks is wel veel voor een 1000d.
Mijn 70-300 lens van 580,- (incl uv en zonnekap) ga ik er niet bij verkopen. Dat vind ik zonde.
Ik denk dat ik er 200,- voor vraag.
Dorus schreef:Ik heb twee jaar geleden de canon eos 350d van mijn moeder gekregen samen met een nieuwe 18-55mm kitlens. Ik heb veel plezier gehad van de camera, maar nadat ik eens met de nieuwe 600d van mijn moeder gespeeld had, heb ik eigenlijk altijd wel tzt een nieuwere versie op m'n verlanglijstje gehad. Maar omdat ik naar mijn zin niet genoeg ermee doe voor de investering is dat op de lange baan geschoven.
Een paar weken terug besloot m'n camera ermee te stoppen. Twee jaar terug had hij dezelfde problemen en toen konden ze niets vinden, maar deed hij het wel weer. In mijn hoofd was hij nu alleen niet meer reparabel en had ik al een 600d in m'n uitrusting.
Nou blijkt hij dus idd overleden en heeft de fotograaf een 400d aangeboden voor 75 euro. Voordeel, naast de prijs, is dat m'n accu's erin passen en wsl m'n grip (waar ik erg aan verknocht ben) ook. Maar het is natuurlijk ook al een oud beestje en geen 600d met een hoop opties die de 400d nog niet heeft.
Ik weet nu niet goed wat ik moet kiezen. Ergens wil ik graag investeren in een 600d en daarmee gaan spelen, maar er is ook een stemmer dat vraagt "ga je hem dan wel echt gebruiken?".
Wat zouden jullie doen?
Jaan81 schreef:Ben nog steeds opt gemakje aan het snuffelen voor een (tweedehands) spiegelreflex.
Als jullie moesten kiezen voor je eerste camera van Canon tussen een 1100D en een 450D, welke heeft dan je voorkeur en waarom?
ikke schreef:Hoe groot is je beschikbare budget?
Als je gewoon argeloos een nieuwe 600D (of wellicht een 700D?) kunt betalen, zou ik terughoudend zijn met die 400D. Is geld voor een nieuwe body wel een issue, kun je voor zo'n bedrag nog zeggen: ik heb weer even respijt om te sparen voor een nieuwe body. Bovendien biedt het je wellicht die tijdsspanne om te bepalen of je echt meer wil of dat het een leuk speeltje blijft.
Dorus schreef:Ik zie mezelf die camera alleen niet zo vlug meer verkopen, dan blijft hij eerder in de kast liggen
Over een 1000d heb ik eerlijk gezegd niet nagedacht en ergens wil ik dat ook niet, ze hebben allemaal een xxxD bij ons thuis. Maar dat is puur een gevoelskwestie en daar komt niets rationeels bij kijken. Misschien eens de specs naast elkaar leggen. Lenzen zijn toch wel onderling uitwisselbaar?
EarthFocus schreef:Ik zit erg te twijfelen tussen de 60 en de 70d.
De ene is al ouder, bij de andere zit er wifi op en kan je bewerken via je camera, maar dat heb ik eigenlijk niet echt nodig.
Wat raden jullie aan?
Bagheera_206 schreef:EarthFocus schreef:Ik zit erg te twijfelen tussen de 60 en de 70d.
De ene is al ouder, bij de andere zit er wifi op en kan je bewerken via je camera, maar dat heb ik eigenlijk niet echt nodig.
Wat raden jullie aan?
Als je veel sportfotografie doet is de AF van de 70D zeker een pluspunt tov de 60D. Ook gaat het filmen en scherpstellen via Live View een stuk sneller.
Bagheera_206 schreef:Canon heeft tegenwoordig 3 mounts in omloop. Niet alles is onderling uitwisselbaar.
EF-M past alleen op het M mount.
EF past op EF en EF-S mount
EF-S past alleen op EF-S mount