[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:15

Brenda: cute <3 €50/60
anne_joy: ik vind ze gaaf, ja ik mis wat scherpte, maar I love the sfeer! €35,-
matedor: goed dat je naar wensen van eigenaar luistert en naar hoe het dier echt is! €20,-
Joeluna: vind kattenfoto's meer kiekjes, mis sfeer. Cross foto's zijn gaaf! mooi moment :) bij eerste modellen foto mis ik scherpte en bij de tweede vind ik de schaduw niet mooi in gezicht. probeer bijvoorbeeld in schaduw te fotograferen, heb je ook geen geknepen ogen. €20,-
horseyDude: nog lekker even door oefenen! Ik mis sfeer en spanning, doordat er zoveel scherp is trekt niet echt iets je aandacht. Waar fotografeer je mee? probeer als je telezoom hebt bijv eens van een afstand helemaal in te zoomen (wel lastig op zulke bloemetjes), maar zo kan je smokkelen als je geen 1.8/2.8 lens hebt bijv!
Photoyara: ik mis echt scherpte. Ook vind ik de honden foto's te hard in belichten (maarja misschien ook deels smaak) en te verscherpt. Voor paarden foto's zeg ik €30,-
GerdjeHoran: lastig, aangezien enkele foto's mij stuk meer aanspreken dan andere. €20,- Lijkt ook scherpte te missen, maar misschien van verkleinen enuploaden
horserider: ik mis scherpte en foto 1 lijkt op de jurk overbelicht. €10,-
Ushanka: wauw €60,- sterke foto's, als je hele reeks van dit niveau is dat je aflevert, kan je in mijn ogen zelfs meer dan €60 vragen
Joy_Mennings: je kan zeker wat vragen hoor! Ik zeg €30,-
Lindatjuhhh: love them! Heb zelf ook ruzie hoe ik scherpte blijf behouden na verkleinen. tot nu toe gebruik ik slimverscherpen.. maar vind ik ook net niet helemaal..
Ik zeg €40/50, omdat ik de sfeer erin erg mooi vind!

blijf het lastig vinden van taxeren :P

zal ik maar eens := (zie dat ik door uploaden toch weer scherpte kwijt ben |o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CoonArt

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 20:10

Voor de bokkers: ja, ben al wel wat aan het oefenen alleen het scherpstellen gaat rottig (steeds een rood vierkantje terwijl later blijkt dat de foto juist goed is. Dus eigenlijk groen en omgekeerd. Rare glitch dus.) Ook scherptediepte wil niet zoals ik wil. Maar heus, ik oefen me rot hahaha! Ik geef het NIET op!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 20:14

hahaha goedzo! soms heb ik zelf wel neiging om camera in hoek te smijten als niet lukt :P

gecontroleerd op front/back focus?

Lindatjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:29

Gianti: geweldig toch! vooral die eerste foto, ik zeg 60 euro voor de eerste en rond de 40 voor die andere twee.
HorsetDude: ik begrijp hoe frustrerend het soms kan zijn, heeeeeel langzaam begint bij mij ook af en toe een kwartje te vallen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 08:52

Gianti schreef:
hahaha goedzo! soms heb ik zelf wel neiging om camera in hoek te smijten als niet lukt :P

gecontroleerd op front/back focus?

Dat &%%^&%-ding doet zijn eigen willetje....... SNOTVERRRRRRRRRRR.........................

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 11:24

Een rood vierkantje is juist de bedoeling. Dat is het punt waarop de camera scherp zal stellen. :P

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 11:25

Marit schreef:
Een rood vierkantje is juist de bedoeling. Dat is het punt waarop de camera scherp zal stellen. :P

Uh?! Niet groen?! -O- -CONFUSED!-

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:13

Hee meiden, ik heb een vraag, als je een foto taxeert.. is het dan bijv 50,- euro wat je voor 1 foto zou betalen of betekend dat je 50,- voor een shoot van die gene wil betalen?

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:20

IrishCold schreef:
Hee meiden, ik heb een vraag, als je een foto taxeert.. is het dan bijv 50,- euro wat je voor 1 foto zou betalen of betekend dat je 50,- voor een shoot van die gene wil betalen?

Ik taxeer voor een shoot. Ik zou zelf denk ik nooit €50,- voor een enkel bestand neertellen als particulier.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:49

Oh oke thanks!

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:45

Ook weer even wat taxaties van mijn kant,

pagina 87
louka69: mooie heldere foto's al had van mij bij de hond wat meer contrast in mogen zitten, hond valt erg weg in de achtergrond nu wat zonde is en probeer bij de laatste en 3e foto de horizon recht te houden :) €25
HorseyDude: ik vind dit meer kiekjes, zou even dooroefenen
mie123gie: de modellen vallen wat weg in de achtregrond, en dan voornamelijk de laatste. bij het eerste model oogt zij zelf al heel erg druk met die verschillende kleuren haar en piercings, ik had daar voor een rustigere achtergrond gekozen zodat het model eruit springt.

Pagina 88
Joysieee: Mooie heldere foto's, ook je nabewerking spreekt me erg aan €40
ODonoghue: vind de composities niet geweldig en vind ze erg donker, probeer wat meer met licht te spelen, dan worden je foto's nog spannender en probeer dieren altijd op hun eigen ooghoogte te fotograferen
Naomi_King: Mooie foto's al had de nabewerking van mij wel wat spannender gemogen, de modellen hadden van mij nog meer naar voren mogen komen, €30
Joy_Mennings: Vind deze een beetje moeilijk beoordelen, landschap is mooi scherp maar nogal somber door het weer en dat is op alle 3 de foto's eigenlijk zo, zou nog even dooroefenen, bij de 1e foto zie ik nog best wat ruis (wat waarschijnlijk komt door het slechte weer)
Murosch: Knappe modelle, vind de foto's alleen nog wat somber, van mij mag het kleurgebruik wel wat vrolijker, ook is de laatste foto van de fjord niet helemaal scherp volgens mij
Desiree_2001: De eerste foto is mooi duidelijk maar doordat je zoveel lijnen hebt zie je helaas ook meteen dat hij niet helemaal recht is, foto 2 had ik persoonlijk in kleur gelaten en op foto 3 lijd het tuigje en riem af van de rest.
marijepagter: mooie foto's helaas niet allemaal scherp, de foto's van de kindjes vind ik het mooiste €20

pagina 89
Brenda_85: hele mooie foto's, fijn om naar te kijken en mooi kleurgebruik €45
anne_joy: mooie composities, al hadden de kleuren er wat meer uit mogen springen zijn nu wat flets €30
matedor: foto's vd vos vind ik het mooist vanwege de sprekende kleuren, de rest vd foto's vind ik erg grauw ten opzichte van deze, jammere is dat het halster bij de vos te groot is en door de bontjes teveel afleiden, als je deze had afgelaten was de foto 'mooier' geweest €15
joeluna: mooi scherp, bij de kat iets te verscherpt naar mijn mening maar mooie foto's €25
HorseyDude: ik zou nog even dooroefenen, kleuren zijn mooi maar verder niet heel speciaal naar mijn mening'
Photoyara: mooie modellen zeg! paarden foto's vind ik beter dan de honden foto's €35
GerdjeHoran: prachtig! elke foto is wel boeiend om naar te kijken €55
horserider22: mooi kleurgebruik, composities kunnen wat spannender €20
Ushanka: foto 1 vind ik echt prachtig! mooie scherpte diepte, mooie kleuren, compositie en de uitdrukking van de hond kloppen allemaal, €70
Joy_Mennings: mooie foto's €50
Lindatjuhhh: 1e foto vind ik mooi! mooie zachte kleuren, foto 2 vind ik in kleur mooier maar de kleuren kloppen daar naar mijn mening niet helemaal €15

Pagina 90
Gianti: in 1 woord 'PRACHTIG!' €100

Ik heb as zaterdag weer een leuke meeting op de planning staan met paarden en modellen in jurk op het strand, deze foto's heb ik laatst bij een kennis gemaakt.
geupload met bokt.upload helaas daardoor missen ze scherpte want ze zijn haarscherp

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:09

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 08:55

Bedankt voor jullie taxaties van mijn laatste foto's!

Vervolg pagina 89
Desiree_2001 - Ik mis wat leven in je onderwerp, het is nog te "gewoon" denk ik. Lekker dooroefenen en je stijl ontwikkelen :j
marijepagter - De ene foto spreekt me wat meer aan dan de andere, maar er zitten al best hele knappe tussen. Daarom zeg ik voor nu €15,-
Brenda_85 - Dat eerste hondje lijkt wel scheel te kijken :D . Mooie, scherpe en heldere foto's! €40,-
anne_joy - De laatste vind ik erg gaaf. De andere.. misschien kun je eens spelen met de positie van je onderwerp, ze staan nu allemaal zo in het midden van het plaatje. Totaal nu: €30,-

bladzijde 90
matedor - Ik mis op sommige foto's wat scherpte. Ik vind ze wel leuk verder. €20,-
joeluna - Mooie foto's, netjes. €30,-
Horseydude - mooie bloemen maar geen spectaculaire plaatjes. Ik zou er nog geen geld voor vragen
Photoyara - Leuke foto's. €30,-
Gerdjehoran - De mensenfoto vind ik prachtig. Ik had ook je topic gezien van de veulentjes en daar vond ik ook hele mooie foto's bij (beter dan nu in dit lijstje, vond ik zelf). Totaal €35,-
horserider22 - Ik vind het al leuke foto's, dit. Voor nu €20,-
Ushanka - wat een beauty's! Mooi vastgelegd. €45,-
Joy_Mennings - prima foto's! €35,-
lindatjuhhh - Ik vind foto 1 en 3 wel wat hebben. Bij foto 2 vind ik de kleuren iets te roodachtig. Voor nu €15,-
Gianti - Knappe foto's, vooral de derde vind ik veel sfeer hebben. €60,-
Strasshorse - Ik vind het hele mooie foto's. Van mij had er in de kleuren nog iets meer warmte gemogen, maar dat is denk ik smaak. €50,-

Ik ga straks even kijken welke foto's ik nu ga plaatsen hier.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 09:11

Hier komen er een paar. Wel met bokt upload:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 12:27

HorseyDude schreef:
Staat dat paard nou TULPEN te eten? Is dat niet schadelijk? :oo (zo nee, dan had peerdlief genoeg te eten blijkbaar! :) )

Oeioei, dus toch giftig! ;(

[ [url=m/mjjRYd.jpg]Afbeelding[/url] ]
(Bij de T van Tulip, http://www.aspca.org/pet-care/animal-po ... plant-list)

Tulp hebben we uiteraard uit haar mond gehaald maar stond wel even grappig op de foto. Ze was ons even te snel het het pakken van de tulp

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:19

Het zal een hele kluif zijn, maar ik ga terug taxeren tot begin dit jaar...

Pagina 84:
LOLLYYwood: €30-40,- Kwaliteit is nog wat wisselend.
Fosco: €100,- Gewoon werkelijk geweldig
Horseydude: Gewoon lekker door blijven fotograferen, maar ik zou hier nog niets voor geven.
LisannePruts: Lekker door blijven oefenen, nu nog erg 'huis-tuin-en-keuken' Kiekjes..
Sunnybellami: €35,- op basis van het feit dat de kwaliteit niet zo best is: Mooie sfeer, maar toch zit er behoorlijk wat ruis in je foto's. Heb je ze misschien enorm verscherpt al voordat je ze hebt geupload op Flickr?
Its_Juliaa: €40/50 Heerlijke sfeer, ga op zoek naar afwisseling qua compositie.
Phiep: €80,- Prachtig!
Art_Ificious: Nog even verder oefenen, ik zou hier persoonlijk nog niets voor betalen.

Pagina 85:
GerdjeHoran: €40,- Let wat op de belichting, hier en daar op het verkeerde punt belicht (het onderwerp is onderbelicht en de omgeving goed belicht bijvoorbeeld).
Brenda_85: €35,- Ga zo door!
louiisaa: €30,- Wat simpel qua compositie. Weinig variatie.
xkathy_love: €20,-/30,- Blijf oefenen.
Murosch: Ga zo door, je bent lekker bezig, maar de foto's zijn veel onderbelicht, niet goed scherpgesteld. Ik zou nog even blijven oefenen voordat je geld vraagt.
Joy_Mennings: De foto's zijn erg groen en oranje uitgeslagen. Ik weet niet of je je scherm wel eens kalibreert?
Voor nu zou ik €10,-/15,- zeggen, maar wanneer de kleuren op betere kwaliteit zijn waarschijnlijk meer.

Pagina 86:
xBVN: €60,- / 70,- Super! Prachtige platen, heel mooi lichtgebruik. Je kunt zien wie een van je inspiratiebronnen is ;) !
Saskiaa_: €35,-/40,- Ik mis wat warmte en daardoor ook sfeer in je foto's.
xMaxxiee: (alleen de laatste 4 foto's doen het nog) €40,- Mooie sfeer probeer je te vangen in de foto's. Ik vind ze wel iets te contrastrijk.
IsaCalixa:€50,- Je gaat super vooruit, je ziet dat je echt een eigen stijl begint te ontwikkelen.
puppy1128: €25,- Prima scherpte, prima kleur, prima contrast, maar het doet me niet zo veel. Ga op zoek naar emoties, verhalen, etc.
Tomaatje: Blijf lekker dooroefenen, compositie is al prima, ga nu werken aan scherpte, juiste belichting, contrast, etc.
Strasshorse: €45,-/55,- Ga op zoek naar spannendere composities.
horserider22: Je hoeft niet meer gratis te fotograferen, maar wat mij betreft mag je nog wel veel blijven oefenen. Ik zou zo'n €15,-20,- voor de moeite vragen als ik jou was.

Pagina 87:
mzara: €10,- voor de moeite, je hebt er volgens mij wel oog voor, maar nu nog werken aan de technische kant.
louka69: €15,- Ik mis scherpte, ga daar aan werken en dan kun je volgens mij wel wat meer vragen.
HorseyDude: Het blijven kiekjes, ik zou er nog steeds niets voor geven.
mie123gie: Ik zou nog blijven oefenen, let op belichting, scherpte, omgeving.

Pagina 88:
Joysieee: €45,-/50,- Mooie foto's, naar mijn smaak net een te hoog contrast bij sommige foto's. Maar de sfeer vind ik wel erg prettig.
ODonoghue: Als eerste wil ik zeggen dat het niet netjes is om niemand te taxeren.
Daarnaast zou ik nog door blijven oefenen, de foto's zijn wat mij betreft nog geen betaling waard.
Naomi_King: Goed bezig, voor de moeite zou ik waarschijnlijk €15,- vragen, maar vooral nog door blijven oefenen. Let op scherpte!
Joy_Mennings: €15,- Absoluut beter qua kleur, hiervoor waren ze erg groen en oranje. Maar mijn advies blijft om veel te oefenen, veel verschillende dingen.
Murosch: €20,- Absoluut verbeterd, maar ik blijf er bij dat de scherpte ook hier nog niet goed is, niet op de juiste plek of de hele foto ligt een waasje er over.
Desiree_2001: Ik zou hier nog niets voor geven. Het zijn voor mij 'kiekjes'. Blijf vooral lekker dooroefenen!
marijepagter: €15,- Let op belichting, scherpte, afleidende omgevingsfactoren, compositie.

Pagina 89:
Brenda_85: €50,- ABSOLUUT een verbetering.. Heel erg goed! Blijf vooral zo doorgaan!
anne_joy: €25,- Ik mis wat warmte, sfeer, contrast, scherpte.
matedor: €15,- voor de moeite/tijd die je er in steekt. Maar let op scherpte, belichting en compositie.
joeluna: €45,-/50,- Ik vind jou wel zo gruwelijk gegroeid door de tijd heen.
HorseyDude: Ik val in herhaling. Leuke foto's, maar wat mij betreft geen betaling waard.
Photoyara: Ondanks dat je zelf niet getaxeerd hebt, wat ik niet netjes vind, zal ik je taxeren: €35,-/40,-
GerdjeHoran: €45,- Jij blijft je ook mooi ontwikkelen! Goed bezig!
horserider22: €15,-/20,- Let op de lucht op vrijwel alle foto's. Je hebt je object goed belicht, maar daardoor is op veel foto's de lucht overbelicht, dit noemen ze 'klippen', hierdoor is er geen informatie meer te zien in de lucht, dat is jammer.
Ushanka: €65,-/75,- Prachtig!
Joy_Mennings: €20,- Scherpte is verbeterd! Je blijft in ieder geval vooruit gaan!
Lindatjuhhh: De eerste foto vind ik geweldig, als je die sfeer zou kunnen vasthouden met mooie afwisselende beelden dan zou ik zo een shoot boeken voor €50,-, maar de andere twee vind ik dan in verhouding weer wat 'saai'.

Pagina 90:
Gianti: €75,- Sterke platen!
Strasshorse: €50,-
Murosch: €25,- Scherpte is wel weer iets verbeterd, maar op sommige (Foto 1 & 4 bijvoorbeeld: sorry, dat ik het blijf zeggen) is het nog steeds niet goed.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:33

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:54

Fem schreef:

Is dit echt tegen mij? Of een persoonsverwisseling? :o

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 00:34

joeluna schreef:
Fem schreef:

Is dit echt tegen mij? Of een persoonsverwisseling? :o

Haha, echt voor jou ;)

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:41

ik ben nog maar beginner, maar wou eens zien of ze al geld waard waren?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dankjewel

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:49

Ik ga binnenkort ook maar weereens taxeren en plaatsen :))

Birgitje als je getaxeerd wil worden is het wel zo netjes dat zelf ook voor anderen te doen ;)

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 21:21

heb er niet veel verstand van, maar ga proberen ;)

brenda_85: ik word er helemaal vrolijk van! 45 euro
ann_ejoy: 30 euro, foto 3 vind ik heel mooi!
matedor: 40 euro, laatste foto is een beetje onscherp
joeluna: 30 euro, eerste foto is zo schattig <3
photoyara:35 euro, vind de 3de foto ietsiepietsie te donker
horseyDude; blijf oefenen :) , zou er nog niks voor vragen
gerdjehoran: 55 euro :)
horserider22: 30 euro sommige fotos iets te belicht
ushanka: 50 euro, scherpte is heel goed!

joy_mennings: ze zijn heel scherp! foto 3 vind ik het paard iets te belicht 30 euro
lindatjuuh: mooie kleuren! zachte uitstraling, 35 euro
gianti: geweldig! leuke sfeer! 55 euro
strasshorse: 30 euro, iets warmer naar mijn gevoel :)
murosch: laatste foto is een beeetje onscherp 25-30 euro
fem; prachtige fotos!! 55-60 euro

xMartJuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 15:55

Een vriend van mij heeft me gevraagd voor een fotoshoot en vraagt nu wat ik ervoor vraag.
Ik wou wel al geld gaan vragen voor mijn foto's maar ik weet niet zo goed hoeveel.

Ik zal wel eerst wat feedback geven op foto's. Ik heb niet zo veel verstand van prijzen, dus als dat goed is zal ik alleen feedback geven.

luna1604: Ik zou hier niks voor geven. Ik mis vooral bij de laatste een beetje de scherpte. Ook zijn ze niet heel interessant bewerkt. Ik zou nog eerst wat oefen shoots doen!
Fem: Ik vind je foto's mooi. Bij die zwart witte zou ik wat meer contrast toevoegen. Hij komt nu een beetje saai over. Maar je foto's op locaties zijn wel goed bewerkt.
Murosch: Ik vind je foto's nog niet interessant. Probeer wat meer te doen met de bewerking! Ik zou hier nog geen geld voor vragen.
Strasshorse: De foto's zelf zijn wel mooi. Misschien kan je meer letten op hoe het paard staat.
Gianti: Heel erg mooie foto's! Hou er echt heel erg van. Mag je best veel voor vragen!
Lindatjuhhh:De foto's zijn wel okee, je kan misschien wat meer letten op compositie. Bij de eerste foto bijvoorbeeld heb je net niet de ellebogen erop, toch zonde. Ik hou zelf van wat meer contrast in foto's. Maar ze zijn op zich ook wel okee zo.

Ik hoop dat jullie dit goed genoeg vinden O:)

Dan mijn foto's:

AfbeeldingCharlotte by Martine Appel, on Flickr
AfbeeldingBokt fotomeeting-7 by Martine Appel, on Flickr
AfbeeldingBokt fotomeeting-4 by Martine Appel, on Flickr
AfbeeldingFloris-5 by Martine Appel, on Flickr

amyblub

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:10

Nieuw hier! Ik vind het vrij lastig om nou te bepalen hoeveel ik voor mijn foto's moet vragen. Ik heb het ongeveer een jaartje gedaan voor niks maar ik krijg tegenwoordig zoveel aanvraagjes dat het me leuk lijkt om er ook nog hobby matig iets mee te verdienen!

Zoals ik zei, ik ben niet heel goed in taxeren van foto's maar ik ga het toch proberen, is wel zo aardig :D
Brenda_85: Erg mooie, heldere en vooral schattige foto's! Ik zou voor een serie wel >50 euro willen spenderen.
Anne_joy:Mooie foto's al ogen ze wel wat onscherp, denk ook aan je horizon, 30 euro.
Matedor:Je foto's lijken iets te overbewerkt bij het paard, naar mijn gevoel horen de kleuren niet zo fel. Die laatste rij foto had ik zelf verwijderd, 20 euro.
Joeluna:Bij de modellen wat schaduw in het gezicht en bij de eerste lijkt het alsof haar shirt overloopt in de achtergrond. De paarden foto's spreken mij wel heel erg aan, 25 euro.
Photoyara:De honden foto's vind ik niet zo, de paarden foto's vind ik leuk, vooral de eerste. 30 euro.
GerdjeHoran:Mooie foto's, al stoort de achtergrond mij soms wel. 35 euro.
Horserider22:Je foto's zijn wat overbelicht en denk om je horizon. Verder vind ik de compositie wel leuk. 25 euro.
Ushanka: Prachtige foto's, vooral de eerste spreekt mij heel erg aan! 60 euro.
Joy_Mennings:Mooie foto's, knap dat je nog zo'n heldere/niet overbelichte achtergrond hebt bij de fries! 35 euro.
Lindatjuhhh:Bij de eerste is de horizon niet helemaal recht maar ik denk dat je ook geen ruimte meer hebt om het meisje heen om dat te corrigeren, verder vind ik het wel een hele mooie foto maar ik zou hem zelf iets ruimer genomen hebben. Tweede foto vind ik iets te overbewerkt naar mijn smaak. 30 euro.
Gianti: Je foto's ogen heel professioneel! Erg mooi! Zeker >70 euro.
Strasshorse:De achtergrond is wel wat overbelicht, hier heb ik ook last van met donkere/zwarte paarden. De laatste 4 lijken wat koel voor mijn gevoel maar ik vind het zeker mooie foto's met een leuke sfeer, 35 euro.
Murosch: Ik mis scherpte bij de foto's. Bij foto 3 stoor ik me aan dat witte vlak, 20 euro.
Fem:Mooie scherpe foto's, vooral de foto van het huwelijksaanzoek vind ik mooi! 60 euro.
Luna1604:Ik vind dit geen foto's waar je geld voor kunt vragen, blijf goed oefenen met compositie en scherpte!
xMartJuH:Foto 2 en 3 zijn iets te donker voor mijn smaak, foto 4 vind ik leuk, alleen zonde van je logo dat voor zn schoen staat! Verder vind ik de foto's wel mooi scherp, 30 euro.

Dan nu mijn foto's, ik ben heel erg benieuwd! :D (Helaas in linkjes)

http://i1377.photobucket.com/albums/ah7 ... ygsgla.jpg

http://i1377.photobucket.com/albums/ah7 ... q3zgwb.jpg

http://i1377.photobucket.com/albums/ah7 ... 23m1cp.jpg

http://i1377.photobucket.com/albums/ah7 ... 7kknic.jpg

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:59

Iedereen bedankt voor de taxaties! ik heb alles in een wordbestandje gezet en dat is ontzettend leuk om dan zo te gaan vergelijken aangezien ik nu bijna een jaar in dit topic zit volgens mij. Door alle tips heb ik ontzettend veel geleerd. Toen ik hier de eerste keer foto's plaatste maakte ik mijn foto's eigenlijk alleen maar op de sportstand en wist ik van instellingen nog niks af :') Aan het eind van de zomer volledig over gegaan op Manueel en dat is zo ontzettend fijn en leerzaam! iedereen dus heel erg bedankt :D

Ik ben verder gegaan vanaf mijn laatste taxatie

Pagina 89

Horserider22: Mooie foto’s wel mis ik wat kleur en contrast lijkt het. Composities zijn wel goed. 20 euro
Ushanka: werkelijk prachtig! Compositie, kleuren en scherpte is gewoon perfect! 80 euro
Joy_Mennings: Mooie platen al :D Op sommige foto’s is de achtergrond nog wel erg druk maar dit kun je verminderen door een kleiner diafragma getal te kiezen en zo minder scherptediepte te creëren. Zo valt de achtergrond dus minder op. De kleuren zijn goed wel een tikje veel contrast maar dat doe ik zelf vaak ook ;) 35 euro
Lindatjuhhh: Ik zie dat je lekker speelt met de bewerkingen en dat ziet er erg leuk uit : ) wel zie ik een paar overbelichte dingen of die bijna overbelicht zijn. 25 euro

Pagina 90

Gianti: Wauw die stijl is heerlijk en de kleuren zo fijn! Ik heb er eigenlijk niks op aan te merken :D 70 euro
Strasshorse: Leuke foto’s wel teveel zwart waardoor de foto’s erg donker worden die niet helemaal past bij de sfeer die je probeerde vast te leggen. 40 euro
Fem: Mooi vastgelegd weer! Ben altijd een fan van je foto’s, er zitten mooie duidelijke kleuren in en je speelt ontzettend leuk met de composities 50 euro
xMartJuH: mooie foto’s maar toch mis ik nog wat… Kleuren zijn wat donker lijkt het maar de scherpte is goed. 25 euro
amyblub: Composities zijn erg leuk maar er mist wel veel contrast heb ik het idee. Hierdoor zijn ze een beetje flets. 25 euro

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://flic.kr/p/HdQY9d

Afbeelding

Afbeelding