[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:55

Weer eens 2 fotootjes van mij. Benieuwd hoe jullie ze vinden :)

Afbeelding

Afbeelding

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:59

ThreeFingers : Grappig dat de foto met een HTC gemaakt is. Enige min punt van de foto vind ik de kleuren. Die vindt ik te flets.
capopjekop: croppen zou ik zeker niet doen, vind de compositie juist nu erg fijn om naar te kijken. Prachtige foto!
Nell_ : Die foto laat meer details zien dan ik zou willen zien.. Brr, mooie foto, netjes scherp. Jammer dat de insect er niet helemaal opstaat.
NatassJa : Ik had je foto al gezien in jouw topic en vind het een hele fijne foto om naar te kijken. De bewerking heeft de foto veel goed gedaan.
lifaya : Ik vind de kleuren die je in je foto heb kunnen pakken echt prachtig. De paarden staan er netjes op.
Liezzel: In het circus fotograferen is zeker een grote uitdaging. Vind het een spontane foto. Alleen jammer dat de trap scherper en duidelijker naar voren komt dan de man.
Channiiiej : Paard staat er op beide foto's netjes scherp op. Naar mijn mening had ik liever gehad dat de achtergrond minder scherp was dan het paard. Vind de bladeren achter het paard wat storen.

Technische details:
S - stand
F 5,6
Iso 125
Sluitertijd 1/8

Afbeelding

annelindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:28

Channiiiiej: Momenten zijn erg mooi :) Had alleen liever de achtergrond wat waziger gezien, nu leidt het wat af vind ik.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:06

Goof schreef:
Ik vind vooral de onderste mooi Lifaya.
Vind het trouwens wel jammer dat je weinig tot niet reageert op andere foto's ;)

Helaas heb ik daar gewoon praktisch geen tijd voor of staat mijn hooft er niet naar op dat moment ;) En ik reageer echt wel maar niet op veel foto's tegelijk. Maar als het stoort dan plaats ik wel niets meer. Ik heb hier momenteel de zorg over een stuk of 15 paarden en nu 1 moederloos veulen. dan heb je nou eenmaal minder tijd of doe je andere dingen in je pauze

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:41

Lifaya je pakt het te zwaar op. :(:)
Er is ook en tijd geweest dat anderen ook commentaar kregen en er niets mee deden, heeft hen er ook niet van weerhouden om foto's te plaatsen. (die foto's zijn trouwens de laatste tijd een stuk beter!!!!! +:)+ )

Strekte iig met het verlies van de merrie en de zorg van het veulen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:43

Het gene wat ik jammer vind is dat ik wél reageer... Alleen niet uitgebreid, gewoon 1 of 2 mensen per keer ;) Kijk voor de lol maar in mijn geplaatste berichten

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:47

lifaya schreef:
Het gene wat ik jammer vind is dat ik wél reageer... Alleen niet uitgebreid, gewoon 1 of 2 mensen per keer ;) Kijk voor de lol maar in mijn geplaatste berichten

Je hebt gelijk, maar ik denk dat mensen meer een inhoudelijke reactie verwachten, of opbouwende kritiek.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:52

Als ik het me goed kan herinneren is het niet de bedoeling dat dit verwacht word gezien je dat wel een topic op FK zelf aanmaakt :) Dat was dacht ik aangegeven door een mod omdat dit topic een verzameltopic is en niet een kritiek en beoordeel elkaars foto topic. Maar ik zal het wel fout hebben

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:18

Channiiiej schreef:
Geloof inderdaad dat je met tussenringen niet op de automatische stand moet zetten (dus niet op AF maar op MF).

Nou op AF en dan op de M stand pakt ie de mn lens toch.
Máár als ik door mn kijk gat kijk (sorry weet t woord even niet :') ) zie ik een vage zon met een blauwe stip erin. Als ik klik blijven mn fotos zwart. ik zie er niks door heen.. wat doe ik fout?

Ik heb een d60 dus niet met beeldscherm..

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:28

Waar heb je je instellingen op staan? En als je je lens op MF zet?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:34

ISO 400 1/2000
Witbalans op automatisch.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:35

Oh hij stond op mf al !

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:39

Nell_: Jammer dat je op de rug hebt scherpgesteld ipv op het hoofd, maar voor de eerste keer vind ik het een leuk resultaat
NatassJa en Lifaya: Jullie laden niet op de een of andere manier.
Liezzel: Qua expressie een leuke foto, maar hij lijkt niet helemaal scherp.
Channiiiej: Weinig aan op te merken al vind ik de achtergrond wel afleiden.
v33ri3:Je foto heeft wel wat, alleen is hij op mijn pc aan de donkere kant, maar dat kan ook aan mijn scherm liggen. Al valt de rest van de foto's wel mee qua donkerte.

@Jolanda: Je moet nu alle instellingen handmatig instellen, anders werkt het niet. Is je iso hoog genoeg en je sluitertijd niet te kort? Diafragmaopening niet te klein? Want die kan je nu niet via je body instellen dus dat moet je via je lens doen als je een diafragmaring op je lens hebt.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:47

Zo, even naar buiten vast op de bloemetjes..

Nu zie ik was. 1/400 gezet,

Nu snap ik meteen dat draai ringetje (ik wist niet dat die camera zo veel kon := )maar goed dat ik een cursus ga doen in september. Ik snap die werking nu
.
Nu even met ISO spelen en wat instellingen. Zie nu nog wel dat wazige door mn lens gemixt met de foto die ik wil maken.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:52

Stomme mieren bewegen te snel maar begin t te snappen. Super vet dat macro! :D
Thanks. Zal zo sn mogelijk een foto maken en ff reageren op andermans fotos

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:12

@Capopjekop, Kan je met een gewone kitlens dan ook op de lens zelf je diafragma bepalen? Want ik het diafragma inderdaad niet via de body instellen.. Ben ook telkens macro-foto's aan het proberen xD maar ik zie alleen maar 1 grote waas xD

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:44

Ik geef t op. Ik ga sparen voor een goede macro tussenring met af of macro lens :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:49

Dat heb ik niet geprobeert. Ik gebruik mijn 50mm lens ervoor en daar zit een diafragmaring op en dus kan ik die gebruiken voor mijn diafragma, mijn kitlens heeft die ring niet, dus volgens mij werkt het dan ook niet.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:52

Channiieej mooie foto's!

Jolanda, mieren op de foto zetten lijkt mij ook erg moeilijk! Die lopen super snel :+

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:54

Wat zijn jullie veel bezig met macro's, leuk! :D Heb zelf net ook met omkeerring even weer gebruikt, maar die foto's heb ik nog niet nabewerkt. Hieronder een ander dus. :)

V33ri3; Vind het niet een hele pakkende foto. Vooral het jing-jang teken stoort me heel erg. Die vind ik niet passen bij de rest.
Channiiej; Nette foto's, goeie momenten. De achtergrond had - zoals al vaker gezegd - wat waziger mogen zijn. :)

Afbeelding

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:00

Ik mis een beetje contrast en hij lijkt een beetje te licht? Het was mooier als het zwart meer zwart is, ik vertel het mss een beetje ingewikkeld :P

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:08

Saskia, het paard oogt erg paars hier en wat aan de lichte kant. Doet pijn aan mijn oogjes B-)

lifaya schreef:
Als ik het me goed kan herinneren is het niet de bedoeling dat dit verwacht word gezien je dat wel een topic op FK zelf aanmaakt :) Dat was dacht ik aangegeven door een mod omdat dit topic een verzameltopic is en niet een kritiek en beoordeel elkaars foto topic. Maar ik zal het wel fout hebben

Klopt... reageren hoeft niet. Iig niet uitgebreid... daar heb je FK voor :j

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:56

Hmm, hier helemaal niet. Mijn scherm is dus echt nog niet goed.. :n Fijn dat jullie het zeggen!

Edit; is deze ook verkeerd van kleur? Deze is van voor mijn scherm gekalibreerd is. Daarna was het mis. :=

Afbeelding

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:34

HAha, deze ziet er beter uit. Maar zwarte/bruine paarden met bewolkt weer zijn een ramp! :')

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:36

Het zwarte paard oogt nu meer blauw achtig.

en de valk ( ?? ) vind ik wat dof over komen.. Bos kleuren vind ik wel weer mooi :)