Oke, ik heb mezelf de Nikon D3000 aangeschaft, maar ik snap niet hoe je de sluitertijd hoger dan 1/200 kan instellen, zit hier een beetje bij vast. Wie o wie kan mij helpen?
Oke, ik heb mezelf de Nikon D3000 aangeschaft, maar ik snap niet hoe je de sluitertijd hoger dan 1/200 kan instellen, zit hier een beetje bij vast. Wie o wie kan mij helpen?
en de flitser dichtklappen gok ik
ilovehorsesx
Geplaatst: 20-02-10 00:20
Als ik aan het draaiknopje draait blijft ie op 200 staan hoor ..
Of er komt Lo op te staan, of ik kan er gewoon niets op aanpassen..
ehh binnen gaat ie bij mij ook gewoon hoger hoor als 200 waarschijnlyk staat gewoon je flits aan.
marielle231
Geplaatst: 20-02-10 18:45
Ergens dit jaar wil ik een nieuwe camera kopen, heb op dit moment een kodak easyshare Z650 waar ik nog erg tevreden over ben.
Al heel lang wil ik een SR alleen om telkens lenzen te wisselen enzo ik zie het niet zo zitten dus ga ik weer kijken voor een compact, mits die aan mijn eisen kan voldoen anders wordt het toch snel een SR.
Ik zoek dus een compact die veel van een SR weg heeft, minstens 10X optische zoom, zelf kunnen scherpstellen doormiddel van draaien ( bij de lens) bijvoorbeeld... in de periode dat ik deze digi heb gekocht was deze er ook, helaas zag ik het te laat en had ik deze dus al gekocht Zou het ook wel prettig vinden om de flitser "zachter" te kunnen zetten. Fotografeer veel binnen ( mijn huisdier muizen) en tja zonder flits is dat niet te doen, en met flits moet ik tig keer de foto overnieuw doen, alleen maar omdat de foto dan weer overbelicht is. Heb niet echt een butget op dit moment, het duurt ook nog wel ff dat er een andere digi komt, maar wilde toch vast al een beetje rondkijken...
Marielle, een goedkope instap camera met een 18-200 en externe flits? Externe flitser is écht heel veelzijdig en kan je compleet naar je eigen wensen instellen en een 18-200 is echt een héél veelzijdige lens [niet mijn voorkeur gezien het lange zoomen] en een Canon EOS 1000D ofzo is helemaal niet zo duur!
marielle je zou ook een 55-250 lens kunnen nemen of een 55-200 die zit er meestal standart bij samen met een 18-55 lens. Ligt er net aan wat je wilt fotograveren. Die getalen van een lens zeggen dus hoe ver je in kan zoomen. 50mm is vergelijkbaar met hoe wij zelf kijken.