[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kathmandu

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:49

Wizzy: hier en daar klopt hij niet, en ik vind hem iets te egaal...
€0-5
nujaro: Nog even dooroefenen Knipoog.
Mik: Zo mooi! €25

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 21:25

Wat valt er voor zoiets te vragen? Clown ben wel benieuwd wat anderen zeggen Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:24

Jennietje: Ik vind jou tekeningen heel erg knap gemaakt altijd! Jammer van de letters, maar dat is persoonlijk Knipoog.
Voor de 1e zou ik zo'n 15 euro geven, doordat hier en daar toch niet helemaal klopt
Voor de 2e zou ik zo'n 25 euro geven, deze heeft een hele mooie uitdrukking, en ik vind die haren zo knap.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:25

@Jennietje: mooi Ja
Ik vind het geheel wat krasserig, die lip van de 1ste heb je prachtig gedaan 15 euro

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 12:18

Ben ik weer Doei! hier komen mijn taxaties:
Al mijn taxaties zijn voor A4 formaat tenzij door jullie of door mij anders vermeld

Blz. 85

Woest: leuke tekening, vind alleen dat je b.v. de ogen wat beter had kunnen afwerken. Ze zijn nu b.v. wat vaag (zoals ooglid, rimpels etc.). Wat contrast zou het ook mooier maken. Als je hier wat meer tijd in steekt worden de tekeningen al beter. Wel hele leuke compositie. Zoals de tekening nu is hmmm 2 paarden... 7,50 euro

Liedje_: zonde dat je papier wat gekreukt lijkt? Een tekening komt mooier uit als je die op echt tekenpapier maakt (forgive me if I'm wrong). Hij heeft een mooie uitstraling, mooie blik in zijn ogen. De neus en de mond vind ik wat minder mooi afgewerkt door de duidelijke lijnen die er staan. Ook in de oren had wat meer diepte gekunt. 5 euro

_Evelijn_: mooie tekening, heel netjes afgewerkt. Mss de manen wat meer maar goed, het paardje heeft een mooie uitstraling en is technisch goed, vind de manen dan ook niet zo heel erg opvallen.
tss 20-25 euro

astridjhu: vind die van jou moeilijk te beoordelen door de onduidelijke en overbelichte foto waar door met name de hals gedeeltelijk weg valt. Wat ik zo zie vind ik ook dat het oog niet goed genoeg is afgewerkt, die had veel gedetailleerder gekunt. 5 euro

==> Ogen zijn, naar mijn mening, bijna het belangrijkste van een tekening. De uitstraling die daarvan uit gaat bepalen de sfeer van de tekening. Maar vaak ook of het getekende dier/mens etc. lijkt op het origineel. In het algemeen kan ik als advies geven goed te kijken naar verschillende ogen van verschillende diersoorten en onszelf natuurlijk. Het zal je misschien verrassen hoeveel details je tegen gaat komen Clown

Cyntje: mooie tekening, voor mijn gevoel is het hoofd wel een tikkie te smal uitgevallen ondanks dat het paard een lang en smal hoofd heeft. Ik denk voor deze 15 a 20 euro

nujaro: aquarel is een moeilijk medium vind ik, erg leuk dat je daar ook mee bezig bent. Wat de tekening betreft vind ik de verhoudingen nog niet kloppen, daar zou je nog wat meer mee moeten oefenen.

Blz. 86

Plaudar: heel mooi uitgewerkte tekening! die vacht heb je echt zo goed weergegeven Ja Voorpluk had naar mijn gevoel ietsje lichter gemogen die valt wat weg in het geheel maar dan zit ik wel een beetje te muggeziften Clown A3 40 a 50 euro

Liedje_
: hmm ook hier zie ik weer dat het papier gekreukt is. Dat is zo zonde voor je tekeningen vind ik Bloos Deze tekening vind ik over het algeheel minder mooi dan die andere van je die je eerder plaatste. Alleen verzendkosten.

Lunas schreef:
Ik sta erg achter met taxeren en als straf heb ik hier meer dan een uur tekeningen zitten bekijken. We beginnen eraan:

Haha! Haha! laat het een troost zijn dat het zeer gewaardeerd wordt Ja Dank je wel Lunas voor al je werk!!!

WannieSannie: heel leuk gemaakt maar ik denk dat je nog even moet oefenen. Als er een liefhebber is zou ik materiaalkosten vragen en een klein beetje erboven op (5 euro?).

Vajente: ... Wow! ... *zucht* ... kijkt nog eens ... is dat echt geen foto? ... Wow!
m.a.w. echt prachtig gedaan!!! Dit is meer dan 150 euro waard en waarschijnlijk wel meer dan 250 euro! Zo onwijs knap gedaan!

xXVeronaXx: heel mooi sprekend koppie, heel mooi weergegeven, 30 euro
[b]

Ik ga straks verder en begin dan bij blz. 87

Ik wil wel nog even via deze weg iedereen hele fijne feestdagen wensen!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:23

Jij ook lontje Knipoog

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:38

van hetzelfde Lachen

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:02

Jij ook fijne feestdagen Lontje! *LOL*

Oke ik werk mijn achterstandje ook even bij, was bij Rooslovertje geloof ik!

Rooslovertje Ik vind er persoonlijk nog een beetje weinig detail inzitten, dat zou nog wat beter kunnen, je hebt wel mooie warme kleuren gebruikt! €5,-

Ammygek Ik vind ze door de vele lijntjes een beetje stripachtig lijken, volgens mij zijn ze mooier als je ze inkleurt!!€5,-

Wizzy Zoals al gezegd is klopt de kaak/mond niet helemaal, maar ik vind de schaduwwerking en de manier waarop je ingekleurd hebt wel super mooi! €10,-

Nujaro Ik vind deze er al mooier uitzien dan je vorige! Oogje is mooi zo €5,-

Mik_ Erg krachtige tekening, hij knalt van het papier af! Ik vind alleen zijn linkerneusgat, en zijn mondje iets minder mooi, ik kan niet echt vertellen waarom precies volgens mij komt het doordat het linkerneusgat platter lijkt dan de rechter? Toch zon €20,-

Jennietje Echt mooie tekeningen,! De tweede heeft inderdaad een onwijs lieve uitstraling:) Ik vind alleen de letters een beetje jammer, maar dat is natuurlijk je eigen keus! €15,-

Zo dat was het weer even!

Lessien_2810

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 18:56

jennietje: vind ze allebei heel erg tof getekend, wat ik wel jammer vind is dat vegen (als ik me niet vergis) 5,-!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 19:38

Jennietje: Heel mooi! In de 2e mocht het iets ''rustiger''. Het wilde haar geeft een ietwat (te) druk effect.

Iedereen bedankt voor de taxaties van mijn tekening!!! Maar ik heb een vraag; wat is er zo apart aan mijn stijl dat jullie m altijd herkennen?! Nagelbijten / Gniffelen Ik zie het niet. Clown

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 21:47

smeetjoew schreef:
Jennietje: Heel mooi! In de 2e mocht het iets ''rustiger''. Het wilde haar geeft een ietwat (te) druk effect.

Iedereen bedankt voor de taxaties van mijn tekening!!! Maar ik heb een vraag; wat is er zo apart aan mijn stijl dat jullie m altijd herkennen?! Nagelbijten / Gniffelen Ik zie het niet. Clown

tis gewoon smeetjoewstijl Ja Bloos
jouw gebruik van potlood de manier van 'kleuren'
en je kijk op het paarden hoofd Ja

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:48

Lontje schreef:
smeetjoew schreef:

tis gewoon smeetjoewstijl Ja Bloos
jouw gebruik van potlood de manier van 'kleuren'
en je kijk op het paarden hoofd Ja

Hmm... Clown Is dat positief of Negatief? Want de prijzen voor mijn tekeningen blijven altijd het zelfde(niet dat ik geld ga vragen; maar even als vb.) ongeveer. Moet ik iets veranderen?

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 21:51

hmm is dat zo van die prijzen? ik bedoel het in ieder geval positief Ja

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:31

Oke, ook even iets van mij omdat ik inderdaad wel erg benieuwd ben:
Prezwalski, pastelkrijt;
Afbeelding

Eenhoorn, pastelkrijt:
Afbeelding

Mijn acryl schilderijen komen nog... die staan nu niet online.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:32

@Malenka: op UK moet alles zichtbaar zijn, dus kun je hem ff tussen IMG zetten?

Edit: Knipoog je hebt het al veranderd Tong uitsteken

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 22:39

Belofte maakt schuld dus hier de rest van de taxaties.
Taxatie is voor A4 tenzij anders vermeld door mij of jouwzelf
blz. 87

Nevony: leuk geheel is het geworden maar in deze opzet zou ik er niets voor geven. Als ik dan die letters weg denk, *denkt* Clown
Ik zie hier en daar wat verbeterpuntjes in de verhoudingen (benen achterste paarden t.o.v. het lijf) het voorste paard heeft voor mijn gevoel een neus wat ietsje gedraaid lijkt maar al met al een leuk geheel. Ik denk ong. 7,50 euro

janique: mooi portret, netjes af gewerkt.. 15 a 20 euro

Carita: om heel eerlijk te zijn.. ik vind het wel een leuke tekening maar erg druk voor een stalbord/tekening. Ik zou hier geen geld voor willen geven nog (anders alleen verzendkosten).

blz. 88

Nikki_jimmy: hmmm jammer dat je de rimpels op de hals als 'lijnen' hebt neergezet, de blik in de ogen vind ik erg mooi hoewel ik dan het overall plaatje te licht vind (weinig contrast). Qua verhoudingen klopt het allemaal aardig. 7,50 euro

rooslovertje: knap gedaan voor een eerste acryl, technisch gezien vind ik dat er meer details in kunnen en het geheel oogt wat 'vlak'. Ik mis diepte. materiaalkosten + 7,50

ammygek: leuke tekeningen maar ik denk niet dat deze verkoopwaarde hebben. Je zou kunnen gaan proberen om wat meer 'in te kleuren', vind het nu eigenlijk meer schetsen.

wizzy: leuke tekening, vind alleen het linker oog (voor ons) een beetje ver uit lijken te steken?
De manen zouden nog wat meer uitgewerkt kunnen worden en de donkere/schaduwvlakken kun je ook in elkaar laten overvloeien waardoor het meer 1 geheel wordt. 5 euro

nujaro: deze is al meer in verhouding dan die andere maar nog niet verkoopklaar om het zo te noemen Clown lekker oefenen, je komt er wel Ja

Mik_: 40 euro (jup kweet het kort en bondig maar tis gewoon een mooi portret Ja )

Blz. 89

Jennietje: heel eerlijk.... doordat de namen erop staan zou ik er niets meer voor willen geven maar dat is persoonlijk natuurlijk. Technisch ziet vooral de tweede er erg goed uit al, de eerste is wat ruwer (schetseriger?) weet niet goed hoe ik het moet verwoorden... Zonder de namen 10 euro voor de eerste en ong. 15 voor de tweede.

Malenka: leuk die tekeningen, vind de achtergrond bij het Preszwalski paardje wat storend, trekt de aandacht teveel naar zich toe. het paard op zich vind ik mooi gedaan, leuke stijl! Wat betreft het tweede paard, de eenhoorn, fantasie vind ik altijd wat moeilijker om in te schatten omdat je daar echt een liefhebber voor moet hebben. Zelf vind ik deze niet echt speciaal terwijl je hem technisch gezien wel netjes hebt afgewerkt. hmmm moeilijke deze ... 20 voor de eerste en de tweede... 10 euro

Doei!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:46

Dank je.
Die eenhoon was mijn tweede pastel tekening ooit...

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 23:15

Oke voor het eerst volgens mij sinds pagina 1 Clown ga ik 2 taxaties herzien, werd ergens op gewezen Clown Bloos
Afijn ik heb de twee tekeningen naast elkaar gezet en tja.... ben tot de conclusie gekomen dat ik ze alletwee op een 20 a 25 euro schat Ja
Het gaat om die van _Evelijn_ en die van janique
Conclusie ik heb die van janique eigenlijk te laag ingeschat vind ikzelf nu ook na mijn eigen vergelijkingsonderzoekje Clown
Doei!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 23:51

Haha bedankt voor je taxatie Lon Lachen

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 12:38

Taxeren kan ik niet, want heb er compleet geen verstand van en weet ook niet hoe de prijzen een beetje liggen.. Maar hoop dat er toch mensen zijn die mijn tekening wel willen taxeren Bloos

Houtskoolpotlood op A4:

Afbeelding

Afbeelding

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 13:01

Malenka: Mooi gemaakt, ik zou alleen voor een rustigere kleur als achtergrond gekozen hebben, zodat het paard er meer uitspringt! *ziet nu dat iemand anders dit ook al heeft geschreven... Ik denk dat ik er €15 voor zou geven.
Verder zijn eenhoornen niet echt mijn favorieten, maar dat maakt voor een taxatie natuurlijk niet uit! Het oog vind ik een beetje te weinig detail hebben in verhouding met de rest van de tekening. Het centenbakje klopt volgens mij ook niet helemaal. Verder storen de strepen in de nek. Al met al goed voor €5-10 Haha!.
Wendy15: Mooi! Toch komt het niet helemaal overeen met de foto. €5-10!

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 13:02

dankjullie voor de taxatie Haha! [en de tips Haha!]

die letters zijn trouwens de keuze van de eigenaren, en ook het lettertype hebben ze zelf gekozen Tong uitsteken

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 13:19

Ik ben zo vergeetachtig als een Koe
Dus nu moet kan ik weer zes pagina's gaan taxeren. Houd je vast, hier komt het:

met eerst de gebruikelijke excuses. Voel je niet aangevallen door mij, ik zeg wat ik denk en vind. Verder heb ik er nog steeds niet superveel verstand van dus wat ik zeg kan zomaar niet kloppen. Het kan ook wel kloppen trouwens Schijnheilig Dat maak je zelf maar uit Vork

pagina 82
de EikenAls ik jou was zou ik nog meer oefenen. Het ziet er al netjes uit, maar lijkt nu een beetje gevlekt en vegerig.
EvelijnIk vind jou schaduwen op mensen gezichten altijd zo mooi. Lekker zacht, bij mij worden dan krassen. Heb stiekem het idee dat jij nog beter kan, het haar kan nog wat netter, maar dat gaf je al aan. €10,-
CaritaHet geeft een appart effect dat karton. Lijkt een beetje pixelig zo op de computer. Maar het paard heeft een lieve uitstraling en de details zijn netjes. €15,-
Lontje€80,- commentaar kan ik niet geven Wow!
Fnanne€50,-
JaniqueIk houd er van en hecht hier zeker ook waarde aan. Misschien juist omdat het fantasy is. Heel veel dure schilderijen zijn dingen waar ik niets in zie hoor Knipoog €60,- op z'n minst.

pagina 83
Wizzynog even oefenen. Probeer wat meer contrast aan te brengen en de paarden wat donkerder te maken zodat ze meer van het papier af komen.
SmeetjoewMooie glansjes Lachen Ik mis wat diepte in de oortjes en stiekem een beetje uitstraling. Maar ja het paardje staat er dan ook wel soort dufjes bij. €10,-
pollewopsieWat een schatje. Mooi die achtergrond ook. Het is echt niets voor mij zo'n soort schilderij en die kleuren, maar het is niet lelijk. €15,-
Tineke_ nog even dooroefenen.
FantineDe manen zijn nog een beetje één vlak en rond het oog mis ik wat details zodat die erg klein is. Het oogje kan sowieso wel iets groter. Verder netjes. €7,50
babe€100,- en als je iemand vind die fan genoeg is €200,- (twee iemanden die fan zijn misschien wel nog meer, maak er een veiling van... Clown )

pagina 84
NaomiJe kan makkelijk hoger vragen, maar ik vind het wel een vriendelijk bedrag. (jaah, sociaal he Lachen ) de tekening nou die is veel waard. Durf niet zo snel een prijs te noemen.
FnanneIs dat op A4? dan €40 a 50,- op A3 €70,-
Carita ik zie geen foto.
StefkeKnap gedaan. Ik mis wat detail in de manen en had persoonlijk voor een andere kleur achtergrond gekozen. Dat egale zwart kapt het zo af, zeg maar... €20,-
Talisa Mooi Ja pony kijkt je heel lief aan. €20,-

pagina 85
Lessien_2810Jij grolm, trol ding of wat het ook is vind ik zo fantasievol. Een tekening voor in een goed fantasy verhaal. Ik blijf erbij. Verder zou ik het niet aan de wand hangen, maar misschien als je zoiets groot uitwerkt en dan een mooi dier ervan maakt. Dan weer wel. Tja, klinkt wat krom, maar het is wel zo. Ik vind hem wel ontzettend mooi Lachen
WoestIk denk dat je de paarden wat te egaal hebt ingekleurd. Verder wel netjes. €15,-
LiedjeZou volgende keer wachten tot je een betere foto kan maken voor je het hier plaatst.
_evelijn_Mooi, lekker zacht. Lijkt of er iets niet klopt in de verhoudingen. (neusje te smal?) €15,-
astridjhuVolgende keer dat je een tekening hier wilt plaatsen zou ik een betere foto maken. Nu zie ik weinig details of dingen. €5,-
CyntjeMooie stijl, deze zou je voor oefening (of voor de lol) eens over moeten trekken (alleen de lijnen) en dan met kleur invullen. Als zo'n cijfertjesschilderij, maar dan lekker vlak en met bijvoorbeeld twee contrasterende kleuren. Ik weet niet of het wat is, maar klinkt als een leuk effect. (of heb je dit allang gedaan?) Ik vind deze in elk geval gaaf: €20,-
Nujaro Nog verder oefenen met Aquarel. De verhoudingen zijn een beetje raar en de kleuren een beetje vlak. Oortjes zien er al goed uit net als sommige stukjes neus.

pagina 86
plaudarmooi, leuke stijl, lekker zacht en een buiging voor je geduld Afgod €40,-
liedjede schaduwen zijn op sommige plekken zwarte lijnen. Probeer dat te voorkomen.
WanniesannieNetjes gedaan. Ik mis een stukje oog links en het oor mist wat diepte. Ook vind ik het schilderij nog wat... leeg. €10,-
Vajente€200,- (dacht eerst A3 en had al bijna €300 euro opgeschreven.) Pfoe, netjes, knap, mooie stijl, mooie uitstraling. Alles mooi Ja
xxveronaxxwat een schatje Lachen je stijl doet een beetje stripachtig aan, terwijl dat het helemaal niet is (Vaagheid ik weet het...) mooie glansjes, lieve oogjes. €30,-

pagina 87
Nevonyde kleuren zien er goed uit, knap dat je dat kan met pastel (ik kan niets met pastel Nagelbijten / Gniffelen ), maar de verhoudingen liggen raar. Het lijkt me ook een moeilijke compositie. €5,-
JaniqueVind jou fantasiewerkjes geloof ik beter. Niet dat deze slecht is, zeker niet! Maar ja, paarden zie ik heel vaak voorbij komen op bokt Knipoog €20,- kan je ervoor vragen. €7,50 is redelijk, maar als ik jou was zou ik hoger gaan vragen.
Carita leuk idee, netjes uitgewerkt. Als je het voor andere mensen net zo doet. Dus met incealen en alles erbij kan je er zo €20,- voor vragen.

pagina 88
Nikki_jimmyapparte stijl, leuk met contrast gewerkt. €10,-
rooslovertjekleuren zijn erg mooi, toch zou ik nog wat dooroefenen.
ammygekDit zijn in mijn ogen meer oefeningen en ik zou hier dus geen geld voor geven. Verder zijn ze wel goed gelukt.
wizzyde oortjes zijn heel klein. Verder wel netjes. €5,-
nujaro nog even dooroefenen met aquarel. Wat jezelf ook al zegt, je moet nog oefenen.
Mik_Daar straalt echt wat van af! €30,- voor A4 + eventuele verzendkosten.

pagina 89
_jennifer_de eerste vind ik erg mooi, knap gemaakt. Letters vind ik er bijpassen. De tweede is lief en zacht, maar hier had ik of ander soort letters of geen letters gedaan. €15,- per tekening.
Malenka Lekker kleurig en een goede achtergrond. Top Lachen de eerste vind ik iets minder waard dan de tweede maar dat is mijn persoonlijke smaak. €40,-
Wendy15Foto is wat onduidelijk. Ik snap niet precies hoe jij dat halstertouw gedaan hebt en dat lijd me een beetje af van de rest van de tekenig (het lijkt daar net een vlek) €10,-

Ik geloof dat ik klaar ben Haha! (zucht, zat er toch nog een uurtje aan ofzo...)
Een schilderij van mijzelf in opdracht voor een vriendin.
Afbeelding
*60x70, Aqrylverf.

detail:
Afbeelding
En let op mijn ezeltje Bloos http://www.mijnalbum.nl/Foto=JSRJGARW

Lontje ik weet eigenlijk niet of dat nu in de opening staat, maar misschien een opmerking over dat je het beste foto's van een zo goed mogelijke kwaliteit kan plaatsen. Dus overdag gemaakt enz.
En natuurlijk dat er zoveel mogelijk getaxeerd moet worden, het gaat om je mening. Niet om hoeveel je ervan weet, maar om hoeveel jij ervoor zou geven. Misschien juist als iemand die er weinig verstand van zou hebben.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 13:21

Fenn schreef:
Wendy15Foto is wat onduidelijk. Ik snap niet precies hoe jij dat halstertouw gedaan hebt en dat lijd me een beetje af van de rest van de tekenig (het lijkt daar net een vlek) €10,-

Bedankt voor je taxatie! Snap 1 ding alleen niet helemaal. Hoe bedoel je met dat halstertouw? Want die heb ik gewoon weggelaten...

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 13:25

Dat zag ik dus niet, Knipoog en ik denk dat het daardoor daar ook wat vaag werd. (ik kon uit de foto niet zien of je het halstertouw er nou wel of niet op had willen zetten...) (zucht, misschien moet ik toch gewoon een bril Vork )