[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 21:11

week 6 ,ik zie zo veel hondenfoto's voorbij komen dat ik dat ook wel eens wilde proberen dus bij deze Puck!

Afbeelding

PenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 00:16

Week 6. Het zachte snuitje van mijn paard.

Afbeelding

Cioccolato

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:16

Mijn, te late maar alsnog, week 5
Afbeelding

Mijn week 6
Afbeelding

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:27

Wat een mooie foto's weer deze week zeg. En weer veel respect voor de feedback, ik ga dit zeker weer meenemen de volgende keer.

_Elke schreef:
Marbri; het lijkt wel of die zwart wit is en dan het gras niet. Als dat het idee was goed gelukt

Dat was niet de bedoeling := Ik heb er niets aan nabewerkt waardoor hij zwart-wit zou worden? Het was die dag wel erg grauw weer. Maar op mijn scherm is hij gewoon volledig kleur?

Voor week 6 heb ik een eerste poging gedaan tot macrofotografie.
Week 6
Afbeelding

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:32

Oh die vind ik heel erg mooi!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:03

MarBri schreef:
Wat een mooie foto's weer deze week zeg. En weer veel respect voor de feedback, ik ga dit zeker weer meenemen de volgende keer.

_Elke schreef:
Marbri; het lijkt wel of die zwart wit is en dan het gras niet. Als dat het idee was goed gelukt

Dat was niet de bedoeling := Ik heb er niets aan nabewerkt waardoor hij zwart-wit zou worden? Het was die dag wel erg grauw weer. Maar op mijn scherm is hij gewoon volledig kleur?

Ik denk dat het inderdaad komt doordat het grauwe weer. Hihi

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:21

Zou ik eventueel nog mee mogen doen? Ik kijken bijna dagelijks of er foto's instaan.. dus dan moet 1 keer in de week iets plaatsen ook wel moeten lukken.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:27

Ja hoor, je bent welkom :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:31

Cleo_ schreef:
Zou ik eventueel nog mee mogen doen? Ik kijken bijna dagelijks of er foto's instaan.. dus dan moet 1 keer in de week iets plaatsen ook wel moeten lukken.

Lees de op even goed door! Dan weet je de regels enzo :)

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:36

Revanches
Wat een dotjes! Bij mij lijkt er inderdaad ook iets een blauwe gloed op te zitten.

k_m
Mooie foto! Heb je deze foto zonder fliter(s) gemaakt? (ivm geen reflectie zichtbaar in de ogen)

Rianne_
Leuke foto!

verography
Mooie foto!: mooi landschap en die zon zo!

Sodetuut
Leuk effect zo met de zon/het licht!

Binky
Leuke foto! Op mijn pc lijkt de neus scherper dan de ogen, wat was hier je focuspunt?

PenS
Leuke detailfoto. Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd naar het totaalplaatje van je paard, ik vermoed een knapperd :P

Carolaaxxxx
Leuke foto, ik had het paard misschien wat anders afgesneden.

MarBri
Prachtig die scherpte diepte! Voor je eerste poging vind ik hem zeker geslaagd!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:42

Mijn week 6 :-) eentje van de shoot vanmiddag!

Afbeelding
277mm
1/500s
f/5.0
ISO 500

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:59

Mijn week 6:
Afbeelding

Vandaag geschoten in de sneeuw in het bos.
Zelf wel tevreden aangezien mijn hond meestal een concentratie heeft van een garnaal :')
en ik dus erg blij was dat hij even naar mij wou kijken en stil stond haha
Ik heb de foto expres wat warmer gemaakt omdat het contrast van de witte sneeuw en mijn donkerbruine hond erg 'hard' overkwam op de foto

Ik verzamel hier

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:32

Marit schreef:

nu wordt ik verlegen! Ik volg trouw jouw blog. Het is voor mij een inspiratie voor mijn fotografie. Wel heel erg leuk om dan een complimentje van je te krijgen. :o Het is trouwens een sneewklokje.

Kimmetjee04 schreef:
MarBri Prachtig die scherpte diepte! Voor je eerste poging vind ik hem zeker geslaagd!

Dankjewel. :o Ik heb gewerkt met een hele goedkope set tussenringen (zonder AF). Wat dus blijkbaar wel werkt, je kunt alleen tussendoor je diafragma niet meer aanpassen. Hij lag er al een hele tijd. In een opwelling besteld, toen besloten dat dit niet bruikbaar is voor digitale fotografie. En nu kwam ik een artikel tegen, waarin beschreven werd dat het dus wel kan. Als ik het erg leuk ga vinden ga ik een wat luxer setje aanschaffen!
Manueel scherpstellen is nog wel een hele oefening, maar wel erg leuk om te doen!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:38

Week 6
Afbeelding

Ben erg tevreden met de foto, vind ergens het halster wel jammer maar niet erg storend :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:31

MarBri schreef:
Marit schreef:

nu wordt ik verlegen! Ik volg trouw jouw blog. Het is voor mij een inspiratie voor mijn fotografie. Wel heel erg leuk om dan een complimentje van je te krijgen. :o Het is trouwens een sneewklokje.

Haha oh wat leuk! :D Dankjewel! :D Ja ik ben niet zo van de macro bloemen foto's maar deze vind ik echt erg mooi!

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:13

Ik zal straks mijn feedback van week 5 afmaken, laat ik weet het maar heb het echt niet af kunnen maken afgelopen week.

Hierbij mij week 6. Ik had de hele week geen inspiratie, tot mijn vriend vandaag aan kwam zetten dat het world nutella day is *\o/* Als groot nutella addict kreeg ik ineens allemaal inspiratie :+ . Hierbij dan ook het resultaat.

Week 6

F2.8
1/2000
ISO 100
50 MM

Afbeelding
IMG_4369B by HillyWest, on Flickr

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:56

Eline91 Mooie foto, heeft wel een sfeertje, niks op aan te merken.

Niene87 Ah lastig die fb kwaliteit, vind het over het algemeen een mooie foto maar kwalitatief niet zo, zit nogal wat korrel en onscherpte in. Jammer, denk dat hij nabewerkt al veel mooier zal zijn.

Sodeletuut Gave foto, bijzonder zo met die rook.

MarBri Mooie foto, lekker scherp ook. Netjes gedaan.

Mallow Vind het een mooie foto maar had er zelf wat meer diepte in willen zien. Ook is een borstel over het hoofd ook geen verkeerd idee, de haren die nu aan elkaar zitten doen afbreuk vind ik. Maar dat is dan wel heel mierene*kerig denk ik :P

showteam Gave foto, mooi sfeertje.

Lipydo Hele gave foto, hier kan ik ook echt geen commentaar op vinden :+

manonfleur Leuke foto, maar had qua compositie zelf geprobeerd om hem niet zo direct in het midden te zetten of in ieder geval wat meer ruimte aan de zijkanten te houden.

SternPhoto Vind ik een mooie foto, enkel jammer dat de snuit niet zo scherp is, dat grijze snoetje maakt het juist af.

magda_90 Ik zie dat je toch voor de bewerking bent gegaan, ik was fan van foto 3 maar deze is inderdaad net wat gaver, bijzonder eigenlijk hoe zoiets als druppels toch zo bijzonder kunnen zijn. Mooi gedaan.

Mb_foto Vind dit een mooie foto, niks op aan te merken :)

Mariett Heerlijk hoe de spontaniteit van schoenen niet aan doen (wat mij echt veelste koud zou zijn) tot zo’n leuk plaatje kan lijden, gaaf gedaan.

Irene96 Gaaf, heel apart, bijzonder dat komt er zo in mij op. Ik doe het je niet na, netjes gedaan.

taarss prachtige foto, alleen jammer van het iets te aanwezige zonnetje maar dat was al gezegd geloof ik.

wendy1987 Ik vind hem gaaf, mooie kleuren ook.

glenstorm Ik vind de houding van het paard heel mooi vastgelegd, precies goed maar vind de kleuren te hard. En misschien als het lukt de teugels wegwerken?

Joysieee Lieve foto, enige wat mij stoort is dat hij niet niet helemaal recht oogt, of komt het door de frontriem iets stoort me daar aan helaas.

ismy Wauw, de lucht, de sneeuw wat over het pad is gewaaid, de compositie, de bomen, echt heel mooi!

EskeGirl Ik vind de kleuren heel mooi, en de zonsondergang ook prachtig vastgelegd enkel zoals al benoemd is vind ik de verhouding ook niet mooi. Maar over het algemeen mooie foto.

laurajoy15 Mooie foto, mooie kleuren springt er echt uit door de sneeuw. Vraag me alleen af wat die witte korreltjes op de foto doen, is dat hele fijne sneeuw? Vind het iets storend.

SharonPlugge Mooie foto, kleuren ook mooi warm.

Marit Mooie foto weer ontzettend scherp, maar mis toch iets van jou stijl er in ben normaal erg fan van je foto’s maar heb hier net geen wow! Gevoel bij. Maar qua foto is er niks op aan te merken verder.

KimdeGroot94 Hele schattige foto maar mis scherpte op het hoofdje.

Gub wow, wat een kleuren vind het persoonlijk wat teveel van het goede maar ik denk dat het zeker lastig is om zo’n foto te maken dus verder netjes gedaan.

MarijeR Mooie foto, vind alleen de kleuren van de vogel wat flets ogen, verder erg mooi.

TeSzZz Leuke foto, niks op aan te merken.

Murthul Hij is niet helemaal scherp inderdaad, voor de rest is het wel een leuke poging en je doet het al beter dan mij, druppels vastleggen is niet mijn ding :)

_Elke Vind het een leuk idee maar had hem zelf niet van bovenaf genomen. Meer op gelijke hoogte met de ganzen, dan spreekt de foto net wat meer.

WiancaR Mooie foto, niks op aan te merken.

PenS Gave foto, niks op aan te merken.

it_is_me Leuke foto, die bomen op de achtergrond vind ik erg mooi. Niks op aan te merken.

S_imonee Ik vind dat je precies het goede moment hebt qua houding van ruiter en paard alleen zonde
dat ze zo wegvallen in het donker terwijl de hindernis juist wel heel duidelijk aanwezig is.

horserider22 Mooie foto, mooi sfeertje.

rosslover Hij is inderdaad erg donker, jammer, denkt dat het met een beetje oplichten het al een veel mooier plaatje was geweest.

HeavensLove Mooie foto niks op aan te merken.

Kimmetjee04 Gewaagd maar wel geslaagd, mooi, apart je ogen ook zo.

NESCAFE Ondanks dat hij door het raam is genomen vind ik het een mooi 3 luik, het sfeertje de kleur, vind hem leuk.

Sanne_com Heel tof, kan hier ook wel even naar blijven kijken.

XiiaaooNaa Leuke foto, wel vind ik het hondje nogal rood ogen, is hij dat van zichzelf of heeft dat te maken met de nabewerking?

billionache Mooie foto, achtergrond is misschien iets afleidend maar ik ken je probleem ;).

Dandy200 Mooi winters plaatje.

GerdjeHoran Mooie foto, nabewerking heeft ook wel wat, vind alleen de lucht te ‘wit’ maar dat is maar een klein puntje.

Ingvild Mooi paard, mooie foto!

Bellatrix Bijzondere foto, niet geheel mijn smaak maar begin wel duidelijk jou stijl in foto’s te zien,dat is ook heel netjes ben zelf nog erg zoekende daarna.

Nefertarie Persoonlijk vind ik hem het net niet hebben, het idee is leuk maar het stoort mij dat het hoofd ineens ophoud bij de rand :+ en de blik spreekt mij niet aan, maar nogmaals vind het idee wel leuk.

marijepagter Mooi paard, mooie foto! Het grauwe grijze zie je nog wel, maar ik begrijp je uitleg.

binky Mooie foto.

Suuszels Toffe foto.

Astor Gave foto, kan hier echt geen commentaar op vinden.

crazy_horses Oh prachtig!

monbyou Mooie foto, maar had persoonlijk net iets meer scherp willen zien in het paard zoals de manen ook, verder wel mooi gedaan.

Sicayes Hele gave foto, de moeite meer dan waard geweest zo te zien!

Killyenn Mooie foto, niks op aan te merken.

ponyaddicted Wat je zelf zegt, zwarte oogt een beetje nep, ook vind ik hem wat druk, kleuren van de lucht vind ik dan wel weer mooi.

Ash_ Mooie foto, had hem zelf enkel iets ruimer genomen.

verography Gave foto, niks op aan te merken.

Rianne_ Mooi, maar wel iets te verscherp, heb ik soms ook met flickr. Dan wil je net het zachte tonen en verscherpt flickr het juist. Maar pracht foto verder.

Racheel Mooi, enkel zonde van de bruine bloem op de achtergrond, dat stoort wat.

MZorro Weet eigenlijk niet wat ik van deze foto moet denken, enerzijds vind ik het erg knap dat je dat ene kleine stukje sneeuw scherp hebt gekregen maar anderzijds vind ik de rest veelte wazig.

Kanzi Hmm, zelfde commentaar eigenlijk als bovenstaande echter vind ik de foto nu ook wel wat zachtheid uitstralen dat vind ik dan wel weer mooi.

Brechtjee Heel tof, had misschien wat meer ruimte boven bij de oren willen zien maar vind de schaduw die zo neervalt en het donker grijze van de omgeving erg mooi.

sorsie Mooie foto, mooie scherpte maar vind hem persoonlijk niet heel bijzonder maar dat is smaak eigen, vind het licht ook mooi op de sneeuw vallen.

Marjoow Prachtig, mooi sfeertje.

Deetjeeuh Ik vind hem leuk, mooi winters sfeertje.

quartel Mooi dier, vind de kleuren ook wel passen bij het ridderlijke had alleen zelf wat meer ruimte in de foto willen zien, ik mis nu de neus bijvoorbeeld.

calice Prachtige foto, mooie kleuren en de houding van de vogel maakt het helemaal af.

Jespri Mooie foto.

Asselruiter Mooie foto.

Babel Prachtig, die ogen, deze zou ik zo uitvergroot boven mijn bed hebben willen hangen!
Hanna_94 Mooi, vind zijn hoofd ook heel mooi schilderachtig benadrukt en die ogen springen er ook uit. Prachtig.

Ylvy Mooi maar ik zie wel veel ruis op de foto, dat doet wel afbreuk aan de mooie foto, jammer.

LinSa Mooie foto, zonnetje staat inderdaad weggedrukt maar vind de foto zo ook mooi, heel scherp ook.

Jacobeho Je experiment is zeker geslaagd maar mis inderdaad zelf een onderwerp in de foto

tesseke Gaaf, heel mooi gedaan, vertelt echt een verhaal zo.

LauraBloem Sprekende foto, had de hond zelf misschien iets scherper willen hebben.

MyHu Je ziet zelf heel goed de mindere punten dus zal ze niet nog eens benadrukken, vind het verder wel een mooie foto.

Iejoorr Mooie lucht, wel geslaagd zo.

Agossie Mooi gedaan, niks op aan te merken.

caaramel Gefeliciteerd met je aankoop, zal een hele wereld voor je open gaan nu. Mis een beetje scherpte, verder mooie foto.

Jolijnn Lieve foto, had het meisje zelf liever even scherp willen hebben als het hondje maar dat is maar een klein puntje, vind hem wel mooi zo.

_Patriciaa Mooi, krijg hier echt zo’n vakantie gevoel bij.

jooproo Ik vind hem helemaal goed zo, niks aan doen verder!

Crazymel Mooi, enige puntje vind ik dat de onderkant zo afgeknipt is.

cathyenbeau Vind de kleuren prachtig, maar stoor me aan de 3 vlekken onder en boven.

jilinda Mooi, vind de belichting zelf net iets te hard maar verder niks op aan te merken.

Bumblehorse Tof gedaan.

Leonyr Prachtig.

joeluna Mooie foto, verhouding lijkt wel te kloppen. Waarmee heb je gecropt? Zie onderaan nog een wit
randje en rechts ook.

LOVESUSHI Ik vind de houding en compositie geslaagd maar het scherpte punt ligt verkeerd, z’n ‘pipi’ :+ is scherp terwijl de rest dat niet is. Je kunt dit heel makkelijk oplossen door het hondje te selecteren in photoshop (als je die hebt) en hem dan te verscherpen.

k_m Gaaf niks op aan te merken.

Fellow Mooi, prachtig beertje en goed scherp :).

Robin_Rikkie Mooi, niks op aan te merken.

femmelz Jammer van het lijntje inderdaad, vind hem zo persoonlijk niet heel bijzonder. Welk bewerkings- programma gebruik je?

SuperLiesje Ik vind het een leuk idee, vind de kleuren ook mooi mis alleen de scherpte op de meiden, deze ligt nu op de boomstammen links.

Revanches tof, weer eens wat anders, vind hem wel wat hebben.

Week 6.
JewEmm Prachtig uitzicht, niks op aan te merken.

glenstorm Tof, heel mooi, had zelf onderaan wat meer ruimte willen hebben dat je net iets meer mond zag maar dit is denk ik bij zo’n foto nogal smaakgebonden.

Mariett Heel gaaf, niet mijn smaak, maar vind hem wel gaaf.

Revanches Kom maar brengen! Heel mooi zacht vastgelegd.

k_m Prachtig.

Rianne_ Mooi, mis enkel wat scherpte op het hondje, maar vind het geen directe afbreuk doen aan de foto.

verography Een woord.. PRACHTIG!

Sodeletuut Mooi hoe het licht zo valt, en de contouren benadrukt, mooi gedaan.

binky Ik vind de houding heel mooi, maar de achtergrond te druk, ook jammer van het stukje oor wat er
mist.

PenS Mooi, het zachte zie je echt in de foto terug.

Carolaaxxxx week 5: Mooi zo met die vallende sneeuw. Week 6: Heel mooi.

MarBri Ik vind hem heel mooi, niks op aan te merken.

billionache Mooi vastgelegd, het paard staat heel wijs vastgelegd, mooi.

taarss Mooi gedaan maar vind het warme zelf niet echt geslaagd maar als ik naar de sneeuw kijk snap ik je probleem, hij lijkt nogal over belicht op de sneeuw.

SharonPlugge Mooi, goed scherpgesteld op het oog ook.
TeSzZz,KimdeGroot94, IsaCalixa, it_is_me,Eline91, Asselruiter, Dandy200, taarss, S_imonee, , Jespri, Sicayes, _Elke super bedankt voor de feedback op mijn foto van week 5.

even kort terug komend op de feedback op mijn foto ( liever doe ik dat persoonlijk maar ben nu al heel lang bezig geweest zelf FB te geven).
Het was wel mijn bedoeling om het hek als onderwerp te nemen maar vond hem zelf ook te overbelicht, heb dit geprobeerd aan te passen dmv. van lagen maar dit lukte mij niet. Het blauwe touwtje was mij niet eens op gevallen, is inderdaad erg storende, de rook over de weg wou ik inderdaad zo hebben, een beetje mistachtig. Dat is dan ook de waas denk ik die gezien word?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:03

Citaat:
_Elke Vind het een leuk idee maar had hem zelf niet van bovenaf genomen. Meer op gelijke hoogte met de ganzen, dan spreekt de foto net wat meer.

Dank je wel, op dezelfde hoogte was inderdaad misschien mooier maar ik liep op een brug dus ging dat wat lastig :)

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:09

Ohh! Wat een lieve feedback allemaal over mijn week 5 :) Dankjewel :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:14

Ik wil jullie ook heel erg bedanken voor de positieve feedback :j <3

Het klopt dat mijn foto voor mooi net even te weinig ruimte heeft.
Ik schoot deze tijdens een ridder training dus er werd niks geposeerd.
Op het moment dat ik schoot deed het paard een stap dichterbij waardoor hij net buiten beeld viel.
Erg jammer natuurlijk......maar toch voond ik hem nog genoeg hebben om hem toch te plaatsen.

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 09:43

week 6!

Afbeelding

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:19

Sicayes schreef:
S_imonee schreef:
Sicayes: het is met een 135mm f1.8 gemaakt. En een ander geheimpje ik mocht de canon 5d mark III uitproberen, daar is deze foto mee gemaakt hi hi. Heb zelf een 450d
Bedankt voor de feedback! Ben ook niet 100% tevreden, maar voor de eerste keer vind ik het niet slecht.

5DMark III <3 als ik toch ooit de loterij win...

Ah dacht eerder ergens (dit topic? ander topic..) te zien dat je een 1200D net had, vandaar mijn aanname. Maar dat was jij dus niet :+ ik ben zo goed in dingen onthouden dat blijkt. Maargoed, alsnog is de foto goed gelukt.. het valt niet mee zo binnenbakselen.

Hij was helaas ook niet van mezelf :n Mocht hem van de fotograaf even vasthouden :o
Ik heb zelf een 450D. Maar nu ik iets anders geproefd heb, ga ik zeker sparen voor een camera met meer mogelijkheden :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:06

Een pot koffie gezet en ik ga beginnen met bijlezen, een erg drukke week gehad dus ik loop goed achter.

Ondertussen mijn week 6, weer een analoge foto.

Nikon F65 camera
Nikkor AF 35-70 mm f/3.3-4.5 lens
ASA 200 rolletje

Afbeelding

De F65 heb ik sinds kort, voor wie geïnteresseerd is in de andere eerste resultaten: [FK] [FOTO] Divers: analoog.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:27

Ik ga zo even foto's maken, hopelijk zit m'n week 6 daartussen :)
Ben gelukkig weer beter

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 13:40

Fijn dat je weer beter bent, Jessica!
Doe je dan ook nog even je week 5 plaatsen? Het liefst in één post met boven de foto "Week 5" en "Week 6".

Op die manier kom je nog op de lijst voor "het hele jaar vol" omdat je netjes van te voren hebt aangegeven dat je ziek was en even niet kon inzenden. :j