Mijn eerste Double Exposure ooit!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Astor schreef:showteam schreef:Wat grappig zeg ik had toevallig laatst ook een double exposure 2-luik gemaaktAlleen dan net een beetje anders:
[ Afbeelding ]
Marriet ik vind die eerste (zelfportret) heel mooi gedaan. Roodkapje ook super tof maar in alle 3 de bewerkingen zit vrij veel kleurverschil in de wolf en Roodkapje waardoor het net niet helemaal lekker 1 geheel wordt. Verder vind ik m serieus gaaf!
Wat ontzettend gaaf zeg! Zijn dat je eigen kippetjes?
katja_silke schreef:thanks Captain voor de uitleg! Ik snap t eindelijk en heb het meteen geprobeerd!hier de foto
:
Voor:
[ Afbeelding ]
Na:
[ Afbeelding ]
Ik mis wel nog steeds iets, maar weet niet wat
prugelpiet schreef:Deze foto, samen met eentje in dezelfde houding maar dan met handen voor de ogen (die ik niet kan plaatsen, het is namelijk een vriendin en niet ik)
[ [url=m/KD8juE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Werd dit
[ [url=m/ORYRps.jpg]Afbeelding[/url] ]
Iets met verveling op school
Astor schreef:Before
[ [url=m/mwWqmW.jpg]Afbeelding[/url] ]
After
[ [url=m/q7sdlK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Biebz schreef:Ik heb het na de uitleg ook geprobeerd! Helaas met een mobiel foto, maar dat maakt de pret niet minder
Voor
[ [url=m/2UCEVh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na
[ [url=m/71NssN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Celine_Famke schreef:Snelle bewerking gemaakt van onze kat
[ [url=m/26UJVg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fenia schreef:[ Afbeelding ]
Mijn eerste Double Exposure ooit!Ben er best tervreden mee, heb er meerdere afbeeldingen in gezet. Alleen bij het hoofd mis ik nog wat, maar ik weet niet wat..
Captain schreef:Oke daar komt de uitleg haha!Er zijn vast ook nog wel andere manieren maar zo doe ik het altijd:
Stap 1: Selecteer het onderwerp
[ [url=m/oDxvJM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stap 2: Randen verfijnen, ik doe meestal wat doezelaar en vloeiend
[ [url=m/OvK3m4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stap 3: achtergrond transparant maken kan door het icoontje rechtsonderin te selecteren
[ [url=m/Wmck95.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stap 4: Daarna een nieuwe laag maken, deze laag komt boven de achtergrond en moet je naar beneden slepen zodat hij onder de achergrond komt (anders zie je alleen een wit beeld)
[ [url=m/CbNToc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stap 5: Achtergrond vullen met een kleur, ik kies zelf altijd wit
[ [url=m/hkkkaA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qd5ctg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stap 6: Eventueel kun je ervoor kiezen het onderwerp zwart/wit te maken, ik heb dat in dit geval gedaan. (ook manen toegevoegd maar ga er vanuit dat je weet hoe dat moet)
[ [url=m/rtChog.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stap 7: de afbeelding die je in het onderwerp wilt verwerken plakken over je onderwerp heen
[ [url=m/1T1pvp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stap 8: Afbeelding in het onderwerp laten 'bleken'
[ [url=m/iGjcrl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stap 9: Transformeren indien nodig
[ [url=m/sIpG1Z.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stap 10: Eventueel de helderheid/contrast aanpassen tot je tevreden bent!
[ [url=m/b697LC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hopelijk is het zo duidelijk!
Celine_Famke schreef:Captain: Bedankt!Dit was de originele foto:
[ [url=m/kw2nNJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
d4rkhorse: Jaa ik heb een tutorial op Youtube gevolgd! Anders lukt het niet hoor, uit mijn hoofd! Ben pas sinds een weekje bezig met Photoshop haha!
karlli: Héél gaaf jouw edit! Wauw!
Mariett: Super mooi bewerkt! En wat een verschil inderdaad! Maar de foto is echt prachtig geworden, hij spreekt mij echt aan!![]()
Ik ben net ook weer even los gegaan met Photoshop! Weer iets nieuws geprobeerd!
[ [url=m/9lvqZC.jpg]Afbeelding[/url] ]