Mijn eerste Double Exposure ooit!
Ben er best tervreden mee, heb er meerdere afbeeldingen in gezet. Alleen bij het hoofd mis ik nog wat, maar ik weet niet wat.. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Astor schreef:showteam schreef:Wat grappig zeg ik had toevallig laatst ook een double exposure 2-luik gemaaktAlleen dan net een beetje anders:
[ Afbeelding ]
Marriet ik vind die eerste (zelfportret) heel mooi gedaan. Roodkapje ook super tof maar in alle 3 de bewerkingen zit vrij veel kleurverschil in de wolf en Roodkapje waardoor het net niet helemaal lekker 1 geheel wordt. Verder vind ik m serieus gaaf!
Wat ontzettend gaaf zeg! Zijn dat je eigen kippetjes?

katja_silke schreef:thanks Captain voor de uitleg! Ik snap t eindelijk en heb het meteen geprobeerd!hier de foto
:
Voor:
[ Afbeelding ]
Na:
[ Afbeelding ]
Ik mis wel nog steeds iets, maar weet niet wat
Ik had zelf denk ik eerst het halster weggewerkt, nu met deze foto er in impliceer je vrijheid maar een paard met een halster ziet er niet echt vrij uit! 
prugelpiet schreef:Deze foto, samen met eentje in dezelfde houding maar dan met handen voor de ogen (die ik niet kan plaatsen, het is namelijk een vriendin en niet ik)
[ [url=m/KD8juE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Werd dit
[ [url=m/ORYRps.jpg]Afbeelding[/url] ]
Iets met verveling op school

Astor schreef:Before
[ [url=m/mwWqmW.jpg]Afbeelding[/url] ]
After
[ [url=m/q7sdlK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Biebz schreef:Ik heb het na de uitleg ook geprobeerd! Helaas met een mobiel foto, maar dat maakt de pret niet minder
Voor
[ [url=m/2UCEVh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na
[ [url=m/71NssN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Celine_Famke schreef:Snelle bewerking gemaakt van onze kat
[ [url=m/26UJVg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Welke foto heb je hierin gebruikt?Fenia schreef:[ Afbeelding ]
Mijn eerste Double Exposure ooit!Ben er best tervreden mee, heb er meerdere afbeeldingen in gezet. Alleen bij het hoofd mis ik nog wat, maar ik weet niet wat..
Captain schreef:Oke daar komt de uitleg haha!Er zijn vast ook nog wel andere manieren maar zo doe ik het altijd:
Stap 1: Selecteer het onderwerp
[ [url=m/oDxvJM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stap 2: Randen verfijnen, ik doe meestal wat doezelaar en vloeiend
[ [url=m/OvK3m4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stap 3: achtergrond transparant maken kan door het icoontje rechtsonderin te selecteren
[ [url=m/Wmck95.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stap 4: Daarna een nieuwe laag maken, deze laag komt boven de achtergrond en moet je naar beneden slepen zodat hij onder de achergrond komt (anders zie je alleen een wit beeld)
[ [url=m/CbNToc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stap 5: Achtergrond vullen met een kleur, ik kies zelf altijd wit
[ [url=m/hkkkaA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qd5ctg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stap 6: Eventueel kun je ervoor kiezen het onderwerp zwart/wit te maken, ik heb dat in dit geval gedaan. (ook manen toegevoegd maar ga er vanuit dat je weet hoe dat moet)
[ [url=m/rtChog.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stap 7: de afbeelding die je in het onderwerp wilt verwerken plakken over je onderwerp heen
[ [url=m/1T1pvp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stap 8: Afbeelding in het onderwerp laten 'bleken'
[ [url=m/iGjcrl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stap 9: Transformeren indien nodig
[ [url=m/sIpG1Z.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stap 10: Eventueel de helderheid/contrast aanpassen tot je tevreden bent!
[ [url=m/b697LC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hopelijk is het zo duidelijk!
Dit was de originele foto: 
Celine_Famke schreef:Captain: Bedankt!Dit was de originele foto:
[ [url=m/kw2nNJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
d4rkhorse: Jaa ik heb een tutorial op Youtube gevolgd! Anders lukt het niet hoor, uit mijn hoofd! Ben pas sinds een weekje bezig met Photoshop haha!
karlli: Héél gaaf jouw edit! Wauw!
Mariett: Super mooi bewerkt! En wat een verschil inderdaad! Maar de foto is echt prachtig geworden, hij spreekt mij echt aan!![]()
Ik ben net ook weer even los gegaan met Photoshop! Weer iets nieuws geprobeerd!
[ [url=m/9lvqZC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een heel ander soort foto dan de eerste.