[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:02

Echt heel irritant ja :) Ik ben dan ook heel selectief, maar als fotograaf hoor je dat ook te zijn.. Van die 20 zullen er alsnog maar +- 3 foto's goed zijn bij mij en de rest 'zo zo' of niet speciaal..
Voor welke prijs vraag je het dan?

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:58

Klopt inderdaad, vaak zitten er rond de 5 'echte toppers' tussen, en de rest is dan voor mij niet meer zo speciaal (standaard poses etc.). Ik vraag €15, dus dat is sowieso al helemaal niks.. :=

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:24

Joysieee schreef:
Klopt inderdaad, vaak zitten er rond de 5 'echte toppers' tussen, en de rest is dan voor mij niet meer zo speciaal (standaard poses etc.). Ik vraag €15, dus dat is sowieso al helemaal niks.. :=

Dan mogen ze zéker niet klagen :=

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:30

*D
xTitanic schreef:
Joysieee schreef:

Dan mogen ze zéker niet klagen :=

Haha ik herken het. Ik vraag €20 excl reiskosten voor 15 tot 20 foto's op webformaat en 1 origineel bestand.

Heb ook wel eens advertenties voorbij zien komen ja voor 10 euro lever ik 100 foto's.

Ik denk dan echt bij mezelf dit kan nooit, of je bent maanden bezig en 100 foto's dan heb je nooit iets afwisselend want ga mij niet vertellen dat die 100 foto's allemaal totaal verschillend zijn

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:32

Sorry maar voor 10 euro 100 foto's, dat kan gewoon kwalitatief niet goed zijn :')

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:39

xTitanic schreef:
Sorry maar voor 10 euro 100 foto's, dat kan gewoon kwalitatief niet goed zijn :')

Nee precies dat was ook mijn gedachte :p

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:12

Waar taxeren we eigenlijk op?

Bijv. 10 tot 15 foto's?? Of.......? Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar :D
Als iemand dus zegt, ik denk €30,-. Waarvoor dan 30 euro?

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:03

Ik kijk een beetje naar wat ik zou geven voor een shoot aan de hand van de foto's die ik zie.

Soms kijk ik ook naar de potentie van de foto's. Er zitten hier een aantal steen goede fotografen tussen die foto's leveren die zo in de National Geographic kunnen, of die je zo aan de muur kan hangen. Ja dan ligt de taxatie hoger haha

Even terugkomend op het aantal foto's, ik fotografeer eigeblijk alleen nog maar voor vrienden of op meetings. Voor vrienden kies ik gewoon alle leuke foto's (ik bewerk ze dan niet allemaal even serieus). En bij meetings hou ik toch 10 tot 15 aan, en dat vind ik eigenlijk wel zat :') 20 foto's per shoot lijkt mij prima!

Brenda_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:02

Vanaf pagina 86:

-mzara: Ze zijn nog wat donker en spreken me nog niet zo aan, nog even dooroefenen :)
- Louka69: 1ste vind ik mooi maar de foto's lijken niet zo scherp, ik denk door het uploaden en dat ze normaal wel scherp zijn? De lensflare bij het paard vind ik jammer, het voegt niks toe en ziet er niet natuurlijk uit. Zou nog even dooroefenen maar je bent wel goed op weg!
-HorseyDude: Ook nog te donker en niet zo sprekend, lekker even dooroefenen.
-mie123gie: Zijn meer nog leuke kiekjes, zou er nog niks voor vragen.
-Joysieee: de 3de vind ik erg mooi! Soms wat te veel contrast in de foto's lijkt het maar wel mooie kleuren en scherpte. 35 euro
-ODonoghue: Mis nog scherpte en mooie kleuren, zou er nog niks voor vragen.
-Naomi-king: 1ste vind ik nog wat donker en ze missen wat scherpte maar denk door uploaden, verder wel leuke foto's. 20 euro
-Joy-Mennings: Je bent leuk op weg maar zou er nu nog niks voor vragen, ze zijn nog wat donker en mis wat.
-Murosch: Jammer dat bij de laatste foto de benen er niet helemaal opstaan, dat vind ik mooier in het water, mis ook wat scherpte verder wel leuke foto's. 10 euro
-Desiree-2001: Zijn nog wat gewoontjes, zou er nog niks voor vragen.
-marijepagter: Mooie kleuren en leuke foto's, ze lijken alleen niet zo scherp door uploaden? 15 euro

Dan hier weer een paar van mij. Ben veel met honden bezig geweest de laatste tijd :) en wil me ook vooral gaan richten op de honden en de paarden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:15

Brenda_85 Wauw, jouw foto's spreken me heel erg aan! Ze zijn verfrissend, en vooral niet zo standaard! Ik zou hier toch 50+ voor neer leggen! Wanneer kom je een keer langs voor de mijne? :P

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:17

Het is al een tijd geleden dat ik foto's geplaatst heb. Ik zal de afgelopen 2 pagina's taxeren :). Anders wordt het wel erg veel.

Pagina 88
Joysieee De foto's van de paarden vind ik persoonlijk het mooiste. Erg mooie heldere foto's, 40 euro.
ODonoghue Ik mis scherpte en de composities kunnen beter. Nog even door oefenen :)
Naomi_King Jammer dat de personen niet echt ontspannen kijken. Dit vind ik wat afleiden. Verder mis ik nog wat kleur in je foto's. 15 euro.
Joy_Mennings Erg mooie scherpe foto's. Vooral de eerste foto vind ik mooi. Jammer van het blauwe op de achtergrond van de tweede foto. Voor de eerste foto 30 euro.
Murosch Ik mis wat scherpte. De foto's ogen wazig. Door het missen van de scherpte zou ik nog even door gaan met oefenen.
Desiree_2001 Ik zou nog wat werken aan je composities en iets meer kleur in je foto's aanbrengen. Nog even door oefenen :)
marijepagter Leuke foto's :) Bij de paardenfoto's zou ik nog wat meer kleur willen zien. Verder mist soms wat scherpte. Nog even door gaan met oefenen :) Let er bijvoorbeeld op dat de voeten er volledig op staan (een na laatste foto)

Pagina 89
Brenda_85 Erg mooie scherpe foto's. Mooie kleuren! 50 euro.

Dan nu mijn foto's :) Afgelopen weekend had ik een fotomeeting waar ik deze foto's gemaakt heb. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:56

Ik ga ook even taxeren!

pagina 87:
mzara: leuke foto's, ik zie dat je al wel probeert te spelen met de composities! probeer de sluitertijd niet te hoog te houden als het onderwerp niet te veel beweegt dan word je foto al snel lichter! 5/10 euro
loaka69: Heel eerlijk vind ik je foto's behoorlijk overbelicht, soms kan dit een mooi sfeertje geven maar dit keer spreekt het mij niet zo aan sorry. je foto's lijken ook niet allemaal even scherp. 15/20 euro
Horseydude: leuke foto's maar nog niet heel bijzonder. nog lekker door oefenen! ik zou er nog niks voor vragen of misschien 5 euro.
mie123gie: leuke foto's! probeer nog iets meer met composities en kleuren uit te proberen! 10 euro

pagina 88:
Yoysieee: gave foto's! ze zijn mooi scherp en ik vind je kleurgebruik mooi! op de eerste foto staat het paard niet met zijn oren naar voren dat zou de foto af maken. 20/30 euro
ODonoghue: Je foto's zijn niet helemaal scherp, probeer de sluitertijd iets hoger te zetten en de camera stil houden. ook je composities kun je mee spelen. probeer op ooghoogte te blijven van het object en zorg dat je niet perrongelijk een stukje van de oortjes af snijd. ik zou nog niks tot 5 euro vragen.
naomi_king: Mooie scherpe foto's! je composities en kleuren spreken mij aan! 15 tot 20 euro
Joy_Mennings: leuke foto's maar nog niet heel speciaal, de kleuren lijken ook een beetje dof op de foto. 10/15 euro
Murosch: Mooie composities! probeer de foto's nog iets scherper te krijgen dan heb je al een heel ander beeld weer. 10/15 euro
Desiree_2001: Je hebt leuke foto's! alleen ze zijn nog niet echt heel speciaal dat je er naar blijft kijken. misschien kan je wat met de composities en kleuren spelen? 10 euro
marijepagter: mooie foto's al. foto 3 spreekt mij aan door de compositie en het kindje is mooi scherp! probeer de paarden soms ook iets scherper te krijgen. 15/20 euro

pagina 89:
Brenda_85: hele mooie scherpe foto's! je compositie en je kleuren spreken mij heel erg aan! 30/40 euro
anne_Joy: gave foto's! vooral de eerste twee sprken mij aan! je kleuren en composities heb je daar mooi! de andere drie foto's vind ik persoonlijk iets minder. het lijkt net alsof je scherpte in de foto's is weggegaan daar kun je misschien nog mee bezig! 20/25 euro voor de eerste twee en voor de andere 10/15

Ik hoop dat iedereen het er een beetje mee eens is. Ik ben ook niet proffecioneel maar dit is wat ik zie!

een paar van mijn foto's, ik probeer wat meer op de composities en kleuren te letten maar soms is dit nog wel lastig. ik heb wel het gevoel er vooruitgang in zit vergeleken met mijn vorige post. Ik hoop in de zomer weer meer te kunnen fotograferen.

even wat informatie, ik weet dat het mooier is om paarden met hoofdstel te fotograferen maar de eigenaar wou met dit halster en dat moet je ook accepteren vind ik. De hond is al heel oud waardoor hij een waas voor zijn ogen heeft en hij was heel vies geworden door een modderplas. we hebben dit expres zo gelaten omdat dit het karakter van de hond is en zo zou hij ook herinnerd worden. sommige dingen moet je niet mooier willen maken dan dat het is!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:40

Pagina 88
Joysieee: Mooie scherpe foto’s, soms iets te scherp. Persoonlijk vindt ik de nabewerking too much ;) Op foto 4 lijken de modellen wat bleek. Voor nu €20,-

ODonoghue: Ik mis was scherpte in de foto’s en de composities zijn ook niet zo geweldig. Ik zou voor nu nog niets vragen ;)

Naomi_King: Leuke composities heb je! In de eerste foto mis ik wat scherpte, licht en kleur. €20,-

Joy_Mennings: Let bij de laatste foto op je horizon, die is nu scheef. €10,-

Murosch: Je foto’s zijn allemaal net niet mooi scherp. Voor nu €10,-

Desiree_2001: Eerste foto kan ik qua taxeren niet zoveel mee. 2de foto vind ik wel leuk! :) De derde foto was mooier geweest vanaf een lager standpunt. €10,-

marijepagter: Leuke foto’s! Op de eerste foto zit er een beetje een blauwige gloed over de hond, de laatste foto is wat flets. Ik denk €30,-

Pagina 89
Brenda_85: Aaaaahw, vindt dat hondje op de eerste foto zooo schattig <3 Oh wacht, het hondje op de tweede en derde foto zijn ook al schattig!! :o Erg mooie foto’s! Geweldig! Ik denk rond de €50,-

anne_joy: Leuke foto’s! Vooral de eerste springt er wel uit. Dit komt door de mooie kleuren! De andere zijn wat doffer van kleur. Aan de hand van deze foto’s zeg ik €25,-. Op je website zag ik trouwens mooiere foto’s voorbij komen! :j

matedor: De eerste drie foto’s vindt ik erg mooi van kleur. De laatste foto is jammer genoeg onscherp en wat gek van kleur. Ik denk €25,-

En mijn foto's :)
1. Een beetje verscherpt door Flicker
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:48

Heel erg bedankt voor de tips iedereen! Ik zal zo snel mogelijk weer verder gaan met taxeren :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 22:09

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:)

Brenda_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:25

Bedankt voor je compliment xMaxiee! Altijd leuk om te horen, wil best xtje langkomen hoor :)

Photoyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:18

Hoi! Ik ben erg benieuwd wat er over mijn foto's gedacht wordt omdat ik het moeilijk vindt om een goede prijs te kiezen voor fotoshoots.

Ik wil ook graag mijn mening over andere fotoshoots geven, maar dat doe ik in een andere post. Ik heb er namelijk nog niet veel idee over, dus ik ga even dit topic goed doorspitten en reageer dan op een later moment op de foto's!

Paarden:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Honden.:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:08

Pagina 86

xMaxxiee:
Wauw heerlijke foto’s en fijne eigen stijl! 40 euro
IsaCalixa: hele fijne sfeer zit er in je foto’s. De honden foto’s zijn perfect maar bij de mensen foto’s mis ik nog net iets voor mijn gevoel.. Bij de portretten zit het gezicht net teveel in het midden denk ik. 30 euro
puppy1128: Kleurrijke platen! Qua compositie zit je al erg goed maar het mag nog wel wat spannender. 25 euro
tomaatje: heerlijk om te zien hoe je speelt met het licht :D bij sommige foto’s mis ik nog wel net wat contrast. 30 euro
strasshorse: Mooi! Vooral de hondenfoto spring er geweldig uit. 35 euro
horserider22: de kleuren in je foto’s zijn heeel erg verbeterd! 25 euro

Pagina 87
Mzara: jou had ik al getaxeerd
Louka69: ze zijn net een tikje te licht.. verder wel erg gaaf! 30
Horseydude: De foto’s mogen wat spannender. Ik zou nog even niks vragen, vooral lekker door blijven oefenen want je gaat de goede kant op!
Mie123gie: Ik ben fan van je stijl! Zeker ook de stijl van de modellen. Niet iedereen zal het mooi vinden maar ik wel :D Let wel goed op de lichtinval. Voor nu 20 euro

Pagina 88
Joysieee: Wow gaaf! Heerlijke sfeer en prachtig licht 50 euro
ODonoghue: foto’s zijn volgens mij niet helemaal scherp. Als ik jou was zou ik nog even door oefenen
Naomi_King: Fijne sfeer in de foto’s 30 euro
Joy_Mennings: ik zie al veel verbetering! Voorlopig nog wel even oefenen maar zo te zien kom je er wel!
Murosch: Ik mis veel scherpte en het onderwerp kan er nog veel meer uitspringen! Je 3e foto is wel echt ontzettend goed en op basis van die foto zou je 30 euro kunnen vragen. Bij de andere foto’s zou ik nog even goed dooroefenen.
Desiree_2001: Ik vind ze nog niet zo bijzonder. Je kunt nog veel verbeteren qua kleur en compositie
Marijepagter: je bent al ontzettend leuk bezig! Je pakt mooie momenten en de composities zijn erg fijn. 30 euro

Pagina 89
Brenda_85: heerlijke foto’s!! 50 euro
Anne_joy: je bent erg mooi bezig zo! Ik mis soms net nog een beetje contrast maar verder erg leuk :D 30 euro
Matedor: Leuke foto’s 20 euro
Joeluna: ik geniet altijd zo van je foto’s :D let bij de modellen wel op de schaduwen in het gezicht. 30 euro
Horseydude: Deze foto’s vind ik al beter. Er zit meer kleur in en je hebt meer aandacht aan de compositie besteed. 10 euro
Photoyara: de paardenfoto’s zijn prachtig maar de hondenfoto’s zijn net iets teveel verscherpt voor mijn gevoel. 35 euro

wilde eigenlijk mijn eigen foto's er ook bijzetten maar daar is het nu een beetje laat voor :Y)

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 15:37

Zo bij deze dan mijn foto's! ik heb er heel wat foto's bij sinds de laatste keer dat ik foto's plaatste. :D

Een selectie maken was erg moeilijk :Y) Ze staan op volgorde

Ik ben wel ontzettend erg aan het proberen met mijn bewerkingen en aan de laatste taxaties was te zien dat niet iedereen het mooi vond. Nu kan dat natuurlijk ook niet maar daar leer ik wel weer veel van :D

AfbeeldingZoo by winniefotografie, on Flickr

AfbeeldingZoo by winniefotografie, on Flickr

Afbeelding_MG_4232 by winniefotografie, on Flickr

Nog een paar foto's van deze meeting:
https://flic.kr/p/EhLm5f
https://flic.kr/p/Fg4rTS

Afbeelding_MG_6761 by winniefotografie, on Flickr

Afbeelding_MG_6344 by winniefotografie, on Flickr

https://flic.kr/p/G5CVn1
https://flic.kr/p/FCTEyh

Afbeelding_MG_7921 by winniefotografie, on Flickr

Deze foto's zijn van een shoot die ik 2 weken terug gedaan heb. In die week heb ik ook nog een shoot gedaan met een meisje waarvan haar pony wegging.
de foto's hiervan zijn echt ontzettend goed gelukt maar deze mag ik denk ik niet online zetten helaas..

https://flic.kr/p/GBALtr
https://flic.kr/p/GBALbT

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:16

blz 88
Joysieee: Mooie foto's, wel erg verscherpt, maar dat kan inderdaad ook komen door flickr. €35,-
ODonoghue: Ik mis scherpte in je foto's. Ook is je compositie niet top. Let erop dat je niks afsnijd (oren op de 3e foto). Ik zou voor nu nog niks vragen.
Naomi_King: de 3e foto is wat pixellig. Voor de rest mag er wat meer kleur in de foto's (kan er ook aan liggen dat het weer wat minder was). €15,-
Joy_Mennings: De 2e foto spreek me niet erg aan. Ik weet niet precies waarom, ik denk omdat het dier in elkaar gedoken zit. €10,-
Murosch: De 2e foto lijkt niet helemaal scherp. Ook mag er wat meer kleur in je foto's. €10,-
Desiree_2001: Je foto's spreken me niet zo aan. De 1e is niet scherp, de 2e is voor mijn idee net niet het goede moment en de 3e is erg basic. Ik zou voor nu nog niks vragen.
marijepagter: De 4e foto is een beetje donker, maar voor de rest erg leuk qua compositie en goede kleuren. €20,-

blz 89
Brenda_85: Erg schattig die honden! Mooie kleuren in je foto's.€40,-
anne_joy:Ik vind de 1e foto erg leuk! In de andere foto's mag wat meer kleur. €25,-
matedor:De laatste foto is niet scherp. En de bontjes bij het halster trekken wat mij betreft net te veel aandacht (ook omdat het halster wat losser zit). €20,-
joeluna:Mooie foto's. Wel allemaal erg centraal vastgelegd. €25,-
HorseyDude:Ik mis kleur en je composities zijn niet top. Ik zou voor nu nog even dooroefenen.
Photoyara:In de 1e hondenfoto zit wat mij betreft te veel contrast. €30,-
GerdjeHoran:Erg mooi qua compositie. Je kleurgebruik vind ik wel wat hebben. €30,-

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dan nu mijn eigen foto's. Ik vraag momenteel niks voor een shoot, omdat ik bezig ben mijn portfolio uit te breiden en mezelf niet goed genoeg vind om er een bedrag voor te vragen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sneeuwneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:35

Ik doe mee, bij dezen mijn taxaties. Het mag duidelijk zijn dat ik heel kieskeurig ben en ik de bedragen baseer op wat ík ervoor zou geven. Laat je dus aub niet ontmoedigen. :')

Pagina 86
xBVN: Ik vind dat je een prachtige, natuurlijk ogende stijl hebt. De laatste foto is alleen iets te paars naar mijn smaak, ook de compositie ligt me daar niet echt lekker. €45,-
Saskiaa_: Mooi! Ik zie duidelijk een stijl terug waarbij het niet draait om (veel) nabewerken, I like it. Eigenlijk heb ik er niks op aan te merken. €55,-
Xmaxxiee: Je eerste foto's doen het niet meer. Er zitten erg gave platen bij, maar bij sommige vind ik de bewerking een beetje too much. Zo zie je bij een paar foto's wel heel duidelijke vignettering. €30,-
IsaCalixa: De eerste foto vind ik erg flets, wat jammer is omdat de rest enorm leuk is. Ik hou van deze stijl, vooral de foto's van de witte herder in de sneeuw zijn erg artistiek in kleur. Bij de mensenportretten stoort het me een beetje dat er steeds maar één oog scherp is. €40,-
puppy1128: Mooie foto's, maar ze spreken me niet heel erg aan. Ik wil ze niet saai noemen, maar eigenlijk komt het daar wel op neer. Je kleurgebruik vind ik daarentegen wel leuk, lekker fel! €20,-
Tomaatje: Naar mijn mening zou je daar best leuke platen van kunnen maken met wat nabewerken, maar voor nu zijn het in mijn ogen meer kiekjes.
Strasshorse: Wat een prachtige stijl! Duidelijk, mooi kleurgebruik, interessante platen e.d. Het liefst zou ik iéts meer scherpte zien. €55,-
Horserider22: Leuke foto's, maar sommige komen meer over als kiekjes. Daarbij vind ik je logo erg groot, storend en onprofessioneel. Je eerste twee foto's vind ik wel erg mooi! €15,-

Pagina 87
mzara: Ik zou nog even verder oefenen. €5,-
louka69: Ondanks dat je best leuke foto's hebt, vind ik ze veel te overbelicht. €10,-
Horseydude: Hier zou ik niets voor geven, sorry. De foto's zijn wel leuk, maar komen bij mij meer over als kiekjes.
mie123gie: Voor de eerste foto's geldt hetzelfde als hierboven. De laatste twee foto's spreken me iets meer aan, daarvoor €5,-

Pagina 88
Joysieee: Oh, ik hou van jouw kleurgebruik! En de scherpte, wauw! €55,-
Odonoghue: Dit zijn toch meer kiekjes in mijn ogen, ze zijn ook niet scherp. Ik zou nog even verder oefenen.
Naomi_King: De foto's zelf vind ik erg leuk, maar de scherpte en algehele kwaliteit (ruis) verpesten het voor mij. €15,-
Joy_Mennings: Ik zou inderdaad nog even verder gaan met oefenen, ook wat het nabewerken betreft. De scherpte vind ik wel mooi trouwens, wellicht €5,- voor de moeite.
Murosch: Nette foto's, maar je stijl spreekt mij persoonlijk niet erg aan. De achtergronden zijn heel storend en de kleuren zijn naar mijn mening te flets. €10,-
Desiree_2001: Ik zie hier echt kiekjes. Ze zijn leuk, daar niet van, maar persoonlijk zelf ik hier nog geen geld voor vragen.
marijepagter: Je eerste foto is te blauw, maar de rest vind ik eigenlijk heel net! Vooral de tweede en die van de kindjes, mooi natuurlijk! €20,-

Pagina 89:
Brenda_85: Prachtige scherpte, prachtige kleuren, duidelijk een eigen stijl.. Heel mooi! Ik vind je logo alleen niet zo mooi. Dat is jammer, want aan je foto's zal het niet liggen. Minstens €55,-
anne_joy: Mooie platen, al mag er van mij wel iets meer contrast in. Verder heb je leuke composities, maar iets te (naar mijn mening) duidelijke vignettering. €25,-
matedor: Die rijfoto's zouden bij mij de prullenbak ingaan, sorry. Ze zijn onscherp en hebben duidelijk ruis. De overige buitenfoto's vind ik erg mooi, op basis daarvan €20,-
joeluna: Ziet er goed uit! Van mij mag er iets meer kleur in, maar je bent goed op weg. €20,-
Horseydude: Ik zie deze foto's als kiekjes, sorry.
Photoyara: Er mag iets meer kleur in je foto's, maar ondanks dat vind ik ze erg leuk! Mooie eigen stijl, prettige composities, goed bezig. €30,-
GerdjeHoran: De rijfoto vind ik iets minder, de achtergrond is best storend. Verder vind ik dit heel mooie platen met prettige kleuren! €35,-
Horserider22: Je logo stoort me nog steeds, de eerste (de jurk) en op een na laatste foto zien er ook iets overbelicht uit. Verder vind ik het leuke foto's. €20,-

Dat duurde langer dan dat ik gehoopt had. :') Hierbij mijn foto's. Ik ben nieuw in dit wereldje en heb nooit iets gevraagd voor de tot nu toe gedane shoots, maar ik ben wel benieuwd wat jullie hiervoor zouden geven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een actiefoto (wedstrijd van vorig jaar).
Afbeelding

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 23:04

Brenda_85: Mooie platen! 45,-
anne_joy: Ik mis wat kleur verder nette foto's 25,-
matedor: Niet alles is even scherp helaas. 20.-
joeluna: 20,-
Photoyara: Mooi! 35,-
GerdjeHoran: Vooral de shet vind ik leuk! 30,-
Horserider22: Simpel maar goed! 20,-
Ushanka: Wauw, je hebt het vast druk als je niks voor je foto's vraagt, ik zou zo een shoot boeken! Heel mooi! 45,-

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:36

Hoi allemaal,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik in dit topic gereageerd heb. Bedankt voor alle taxaties.

Dit zijn mijn taxaties:

Bladzijde 88:
Murosch €5-10,- De foto's spreken me nog niet echt aan. Ik vind vooral de 3e mooi.
Desiree_2001 Ik zou nog even dooroefenen. Ze lijken niet allemaal scherp te zijn en de composities zijn niet echt speciaal.
marijepagter €15-20,- Mooie foto's alleen vind ik sommige foto's een beetje vreemd afgesneden. Ook jammer dat je op de 7e foto de laars er half op hebt geknipt.

Bladzijde 89:
Brenda_85 €50,- Erg mooie foto's! Ook erg mooie kleuren.
anne_joy €35-40,- Mooie foto's. Ze lijken niet allemaal even scherp te zijn.
matedor €20-25,- Mooie foto's, ook qua kleur. Alleen de laatste is niet helemaal scherp.
joeluna €25,- Ik vind ze niet heel speciaal maar ze zijn wel mooi & scherp.
HorseyDude Ik zou nog even door blijven oefenen. Wel mooie kleuren!
Photoyara €30-35,- Mooie foto's. Vooral die van de paarden. De hondenfoto's lijken minder scherp te zijn.
GerdjeHoran €40,- Erg mooie foto's. Vooral die van de dierentuin, toevalling in zoo Antwerpen?
horserider22 €20,- De foto's spreken me niet echt aan, en sommige foto's lijken overbelicht te zijn (vooral de een na laatste)
Ushanka €50-60,- Hele mooie foto's. Mooie sfeer, kleuren en scherpte.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En dan mijn foto's, ik vraag nog steeds niks voor mijn foto's haha. Wil eerst nog verder oefenen.

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:10

Joy_Mennings bedankt voor je taxatie :) dat is inderdaad in Antwerpen!

Lindatjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:37

BLZ 89:

Brenda_85: Mooie kleuren en scherpte, ik denk aan 40 euro
anne_joy: de eerste foto spreekt mij qua compositie het meest aan. Kleuren mogen nog wat minder vlak naar mijn idee: 15 euro.
matedor: je konijntje is echt leuk! De andere foto's zijn ook mooi, maar nog niet perfect. 20 euro.
joeluna: Jammer dat hier en daar nog wat scherpte en kleuroptimalisatie ontbreekt, verder wel mooie foto's: 20 euro.
HorseyDude: Probeer eens wat meer met scherptediepte en compositie te spelen, ik zou er nu nog niks voor vragen.
Photoyara: foto 2 en 3 spreken mij het meest aan. Bij de hondenfoto's is er wat veel contrast door het felle licht. 30 euro voor foto 2 en 3 en voor de rest 10 euro.
GerdjeHoran: zeker 30 euro, ik vind die foto van de vis gaaf!
horserider22: jammer dat de witte jurk overbelicht is, de eerste hond vind ik het mooist. 20-25 euro.
Ushanka: dit zijn foto's met een wowfactor, zeker 2 en 3. minimaal 50 tot 60 euro!!
Joy_Mennings: 30 euro ik vind ze mooi, scherp zijn ze ook, soms mag er wel nog wat minder scherptediepte in de achtergrond.

Ik ben ben sinds kort overgestapt van de 400D naar de 70D, hier een paar probeersels met de nieuwe camera. Ik vraag me alleen af hoe ik scherpte kan behouden bij verkleinen en uploaden :o?

AfbeeldingIMG_0261a

AfbeeldingIMG_0085abc

AfbeeldingIMG_0082a