[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:58

Focussed schreef:
De 7D body is aangekomen in Amsterdam, kreeg net en belletje.... Heb zin om vrijdag even te gaan kijken!!

You will love it! :+

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:59

Ik zie door de bomen het bos niet meer, zowel qua info op bokt als over de rest van het internet.

Ik maak nu foto's met een echt HTK toestel, al van betere kwaliteit dan de meeste HTK camera's, maar ik wil toch eigenlijk wel over op een mooie spiegelreflex camera.
Ik ben dus een echte beginner wat camera´s betreft, dus wat kunnen jullie mij aanraden en waar moet ik op letten?
Nu heb ik van kenissen etc. al verschillende modellen aangeraden gekregen, waaronder verschillende Canon en Nikon camera's.
Wat kunnen jullie een beginner aanraden en waar moet ik op letten?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:00

Bagheera_206 schreef:
Focussed schreef:
De 7D body is aangekomen in Amsterdam, kreeg net en belletje.... Heb zin om vrijdag even te gaan kijken!!

:D :D
Ik hou de 60D ook nog een in m'n achterhoofd, en ga vrijdag bij Kamera Express ook vragen of ik dit model kan zien en kan vergelijken met de 7D.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:03

Molfre schreef:
Ik zie door de bomen het bos niet meer, zowel qua info op bokt als over de rest van het internet.

Ik maak nu foto's met een echt HTK toestel, al van betere kwaliteit dan de meeste HTK camera's, maar ik wil toch eigenlijk wel over op een mooie spiegelreflex camera.
Ik ben dus een echte beginner wat camera´s betreft, dus wat kunnen jullie mij aanraden en waar moet ik op letten?
Nu heb ik van kenissen etc. al verschillende modellen aangeraden gekregen, waaronder verschillende Canon en Nikon camera's.

Als je de zoekfunctie van Bokt gebruikt zul je o.a. de Canon 1100D en de Nikon D3100 tegen komen. Die raad ik je aan. ;)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:04

Focussed schreef:
Bagheera_206 schreef:

:D :D
Ik hou de 60D ook nog een in m'n achterhoofd, en ga vrijdag bij Kamera Express ook vragen of ik dit model kan zien en kan vergelijken met de 7D.

Je kon hem bij de paardjes uitproberen toch? :)

Odysseus

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:11

Ja als het goed is wel! (Is nog niet helemaal zeker, vriend ging het proberen te regelen iig).

Wat ik nu ontdek is dat de 7D sneller is in de "burst mode' (8 f p/s versus 5,6 f p/s), fijnere indeling van knopjes en een magnesium allloy body heeft, tegenover de "plastic" touch op de 60D.

Twijfel twijfel... Of een 7D met een 2.8 Type 1 lens... Of een 60D met een 2.8 type 2 lens....

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:18

Focussed schreef:
Ja als het goed is wel! (Is nog niet helemaal zeker, vriend ging het proberen te regelen iig).

Wat ik nu ontdek is dat de 7D sneller is in de "burst mode' (8 f p/s versus 5,6 f p/s), fijnere indeling van knopjes en een magnesium allloy body heeft, tegenover de "plastic" touch op de 60D.

Twijfel twijfel... Of een 7D met een 2.8 Type 1 lens... Of een 60D met een 2.8 type 2 lens....

Je vergeet de AF en de 100% viewvinder. <3 Dat vind ik zelf belangrijker dan de burstrate. :=

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:21

Heeft de 7D betere AF dan de 60D?

Zit nu allerlei filmpjes over die twee camera's te kijken en de crop viewfinder kwam net aan bod inderdaad... Heb nog veel te leren :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:29

Focussed schreef:
Heeft de 7D betere AF dan de 60D?

Zit nu allerlei filmpjes over die twee camera's te kijken en de crop viewfinder kwam net aan bod inderdaad... Heb nog veel te leren :D

Ja. 7D heeft er speciaal een 2e processor voor. ;)

OnTheRocks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:51

bedankt allebei!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:27

Bagheera_206 schreef:
Molfre schreef:

Als je de zoekfunctie van Bokt gebruikt zul je o.a. de Canon 1100D en de Nikon D3100 tegen komen. Die raad ik je aan. ;)

Oke. Hmm misschien moet ik daar dan toch maar naar gaan kijken naar de Canon 1100D. Vond hem fijn in de hand liggen, maar de 3200 vond ik ook een super fijne camera, ook het menu etc. Die van de Canon heb ik nog niet gezien want die stond niet aan.. aagh wordt zo gek, haha. Ga gewoon ine mine mutte spelen denk ik haha. :')

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:46

Naja als je het menu van de nikon fijn vond zou ik voor die gaan :j De instapmodellen van canon hebben namelijk dezelfde menu's als ik het goed zeg dus daar zit dan geen verschil in

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:38

Naja ik zie het morgen wel als ik naar de mediamarkt ga. Vol de nikon en de canon nog even in de hand en dan maak ik een besluit tussen de nikond3200 en canon 1100d.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:54

Ja inderdaad ik heb ook heel lang getwijveld hoor en wel 10 keer allebei de merken vast gehouden :P

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:09

haha jaa lastig is dat he.. denk dat ik tot en met de mediamarkt twijfel haha. nee ergens zegt mij gevoel dat ik de nikon d3200 moet doen, waarom ik heb geen flauw idee haha. als het nou tien euro was, maar het gaat best om wat geld en dan wil ik zekerheid haha.

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:12

Ik wil ook graag de Nikon 3200 eens gaan bekijken! Ik ben een beginneling met spiegelreflex, wil voornamelijk paarden op de foto zetten en leuke HD films in elkaar kunnen flansen. Dat zou wel moeten lukken met de d3200 toch??

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:12

kan prima met de D3200!!!

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:16

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:20

mooi!

Ben zelf ook benieuwd hoe groot de verschil is tussen D3100 en D3200 (heb zelf de D3100)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:29

Yvonne_Mika schreef:
Ik wil ook graag de Nikon 3200 eens gaan bekijken! Ik ben een beginneling met spiegelreflex, wil voornamelijk paarden op de foto zetten en leuke HD films in elkaar kunnen flansen. Dat zou wel moeten lukken met de d3200 toch??

Ja ik ben ook echt een beginneling. Ik kom van de digitale camera's waar je met 1 druk op de knop foto's kon maken. Nu wil ik graag de overstap doen en ik kwam de Nikon D3200 toevallig tegen in de dixons winkel hier want was opzoek naar de D5100 en zag dat die daar goedkoper was als de mediamarkt. en toen zag ik die, hij voelde goed in de hand en toen ik later de reacties bekeek van de mensen zeiden ze allemaal dat het een super instap is van beginners. ik wil ook op den duur paarden fotograferen. lijkt me ontzettend leuk om te doen, maar daar heb je zowizo wel een betere lens voor nodig, maar die koop ik wel, als ik de camera onder de knie heb haha.

ik zit alleen een beetje met die 24 megapixel. mij is al verteld dat de hoeveelheid pixels absoluut niet uitmaken hoe goed de foto wordt. hoe meer pixels hoeft niet perse een betere kwaliteit op te leveren. maar wat zo is, is dat ik las uit een review, dat door de 24 megapixels de camera wat trager kan worden en een grotere opslag nodig heeft. Klopt dit? en is dat ect een nadeel? Dat is namelijk voor mij de enige reden waarom ik zo twijfel.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:20

Mwhaa hoeft niet je hebt verschillende soorten bestanden zoals RAW en JPEG. RAW is nog ruw en onbewerkt en JPEG heeft wat bewerking over zich heen gekregen simpel gezegt. In JPEG kan je ook nog verschillende formaten kiezen dus dan word het formaat al kleiner. Maar waarschijnlijk zul je niet merken dat de camera trager is hoor :n

En een groot geheugen is altijd handig nu gaat in de nikon 3200 SD kaartjes welke helemaal niet zo duur zijn. Je hebt daar ook verschillende class in. Class 10 is het beste geloof ik. Een SD class 10 met 16 GB geheugen kost 35 euro en daar heb je meer als genoeg aan :j Weet alleen niet hoeveel geheugen het filmen kost maar ook voor het filmen zal je een wat snellere geheugen kaard nodig hebben dus dan een class 6 of 10.

Correct me if im wrong :)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:51

lovey_ou schreef:
Mwhaa hoeft niet je hebt verschillende soorten bestanden zoals RAW en JPEG. RAW is nog ruw en onbewerkt en JPEG heeft wat bewerking over zich heen gekregen simpel gezegt. In JPEG kan je ook nog verschillende formaten kiezen dus dan word het formaat al kleiner. Maar waarschijnlijk zul je niet merken dat de camera trager is hoor :n

En een groot geheugen is altijd handig nu gaat in de nikon 3200 SD kaartjes welke helemaal niet zo duur zijn. Je hebt daar ook verschillende class in. Class 10 is het beste geloof ik. Een SD class 10 met 16 GB geheugen kost 35 euro en daar heb je meer als genoeg aan :j Weet alleen niet hoeveel geheugen het filmen kost maar ook voor het filmen zal je een wat snellere geheugen kaard nodig hebben dus dan een class 6 of 10.

Correct me if im wrong :)

oke, bedankt voor je toelichting. me vader kan pas zaterdag met mij naar de Mediamarkt dus heb nog even 2 dagen de tijd om te kiezen. zit nu heel erg te twijfelen tussen de NikonD3200 en de Canon 1100D.

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:02

Even een vraagje, als je de Nikon d3200 neemt met 18-55mm lens, heb je daar dan genoeg aan om mooie paardenplaatjes te schieten, of is een 18-155mm een must? Wat zijn precies de verschillen qua lenzen?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 11:18

Yvonne_Mika schreef:
Even een vraagje, als je de Nikon d3200 neemt met 18-55mm lens, heb je daar dan genoeg aan om mooie paardenplaatjes te schieten, of is een 18-155mm een must? Wat zijn precies de verschillen qua lenzen?

Je hebt een telezoom nodig voor bij de paardjes. De 18-55mm die erbij zit is een standaardzoom.

Wat is voor jou doorslaggevend geweest om voor de Nikon D3200 te gaan?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 14:48

ik weet het nog steeds niet jongens haha :') Lees ook maar geen reviews meer haha.

Nee maar even serieus. Als ik los van de camera's die ik zelf in gedachte heb, zeg: dat ik opzoek ben naar een Camera die super mooie plaatjes schiet en die ik uiteindelijk wil gaan gebruiken om natuur en dieren te fotograferen en af en toe thuis zoals kerst enz. en waar ik mocht ik er wel verder in gaan een goede camera heb. Welke zouden jullie dan kiezen, als je budget ong. 400/500 euro is. Waar ik verder geen spijt van zou krijgen.

ik vind zowel de nikon als de canon heel fijn in de hand liggen dus dat schiet ook niet op