Focussed schreef:De 7D body is aangekomen in Amsterdam, kreeg net en belletje.... Heb zin om vrijdag even te gaan kijken!!
You will love it!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bagheera_206 schreef:Focussed schreef:De 7D body is aangekomen in Amsterdam, kreeg net en belletje.... Heb zin om vrijdag even te gaan kijken!!
You will love it!
Molfre schreef:Ik zie door de bomen het bos niet meer, zowel qua info op bokt als over de rest van het internet.
Ik maak nu foto's met een echt HTK toestel, al van betere kwaliteit dan de meeste HTK camera's, maar ik wil toch eigenlijk wel over op een mooie spiegelreflex camera.
Ik ben dus een echte beginner wat camera´s betreft, dus wat kunnen jullie mij aanraden en waar moet ik op letten?
Nu heb ik van kenissen etc. al verschillende modellen aangeraden gekregen, waaronder verschillende Canon en Nikon camera's.
Wat kunnen jullie een beginner aanraden en waar moet ik op letten?
Focussed schreef:Ja als het goed is wel! (Is nog niet helemaal zeker, vriend ging het proberen te regelen iig).
Wat ik nu ontdek is dat de 7D sneller is in de "burst mode' (8 f p/s versus 5,6 f p/s), fijnere indeling van knopjes en een magnesium allloy body heeft, tegenover de "plastic" touch op de 60D.
Twijfel twijfel... Of een 7D met een 2.8 Type 1 lens... Of een 60D met een 2.8 type 2 lens....
Bagheera_206 schreef:Molfre schreef:Ik zie door de bomen het bos niet meer, zowel qua info op bokt als over de rest van het internet.
Ik maak nu foto's met een echt HTK toestel, al van betere kwaliteit dan de meeste HTK camera's, maar ik wil toch eigenlijk wel over op een mooie spiegelreflex camera.
Ik ben dus een echte beginner wat camera´s betreft, dus wat kunnen jullie mij aanraden en waar moet ik op letten?
Nu heb ik van kenissen etc. al verschillende modellen aangeraden gekregen, waaronder verschillende Canon en Nikon camera's.
Wat kunnen jullie een beginner aanraden en waar moet ik op letten?
Als je de zoekfunctie van Bokt gebruikt zul je o.a. de Canon 1100D en de Nikon D3100 tegen komen. Die raad ik je aan.
Yvonne_Mika schreef:Ik wil ook graag de Nikon 3200 eens gaan bekijken! Ik ben een beginneling met spiegelreflex, wil voornamelijk paarden op de foto zetten en leuke HD films in elkaar kunnen flansen. Dat zou wel moeten lukken met de d3200 toch??
lovey_ou schreef:Mwhaa hoeft niet je hebt verschillende soorten bestanden zoals RAW en JPEG. RAW is nog ruw en onbewerkt en JPEG heeft wat bewerking over zich heen gekregen simpel gezegt. In JPEG kan je ook nog verschillende formaten kiezen dus dan word het formaat al kleiner. Maar waarschijnlijk zul je niet merken dat de camera trager is hoor
En een groot geheugen is altijd handig nu gaat in de nikon 3200 SD kaartjes welke helemaal niet zo duur zijn. Je hebt daar ook verschillende class in. Class 10 is het beste geloof ik. Een SD class 10 met 16 GB geheugen kost 35 euro en daar heb je meer als genoeg aanWeet alleen niet hoeveel geheugen het filmen kost maar ook voor het filmen zal je een wat snellere geheugen kaard nodig hebben dus dan een class 6 of 10.
Correct me if im wrong
Yvonne_Mika schreef:Even een vraagje, als je de Nikon d3200 neemt met 18-55mm lens, heb je daar dan genoeg aan om mooie paardenplaatjes te schieten, of is een 18-155mm een must? Wat zijn precies de verschillen qua lenzen?