Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LBfotografie schreef:Ik weet niet of het hier goed staat maar had toch even een vraagje.
ik heb ongeveer 2 weken geleden mijn canon 55-250mm IS gekocht (met garantie)
ik ben er gewoon rustig mee omgegaan maar als ik hem nu op m'n camera zet met image stabilisator aan en als ik dan de ontspanknop half indruk gaat ie een soort van pruttelen. dit deed ie eerst niet. en met image stabiliasator uit doet ie het ook niet.
het ligt overigens niet aan m'n camera aangezien die het niet doet met m'n kitlens erop.
Wat kan dit zijn? Het valt onder de garantie, maar m'n ouders hebben geen zin om weer naar apeldoorn te gaan. en anders en ik 16 euro aan verzendkosten kwijt en ik wil hem niet zo lang kwijt...
jenne schreef:Mijn man heeft een Canon 40D met een 17-85mm lens, maar wil wat meer met portret fotografie gaan doen. Nou is hij binnenkort jarig en ben ik wat aan het rondkijken voor een lens die daar geschikt voor is maar ik heb er dus helemaal geen verstand van.
Ik schiet weleens wat plaatjes met zijn camera, maar dingen zoals sluitertijd diafragma enz gaan mij de pet (nog) te boven.
Mijn vraag is dan ook waar moet ik op letten, of wat voor lens raden jullie aan.
HLPhoto schreef:jenne schreef:Mijn man heeft een Canon 40D met een 17-85mm lens, maar wil wat meer met portret fotografie gaan doen. Nou is hij binnenkort jarig en ben ik wat aan het rondkijken voor een lens die daar geschikt voor is maar ik heb er dus helemaal geen verstand van.
Ik schiet weleens wat plaatjes met zijn camera, maar dingen zoals sluitertijd diafragma enz gaan mij de pet (nog) te boven.
Mijn vraag is dan ook waar moet ik op letten, of wat voor lens raden jullie aan.
Wat wil je uitgeven?
absque_dubio schreef:Beantwoord je even na m'n maaltijdHallo,
Ik heb een vraag, en ik hoop dat je het niet erg vind dat ik jou die vraag stel.![]()
Ik ben opzoek naar een fijn statief. Maar ik heb géén idee waar ik op moet letten, en in welke richting ik moet kijken..![]()
Het liefst eentje die van zo'n 50cm tot 160cm kan. Budget tot 100,-
Hopelijk kan jij me hierbij helpen.![]()
Groetjes
jenne schreef:Bedankt voor je reactie!
Ik denk dat het 1 van de eerste 2 wordt. Ben er nog niet helemaal uit welke.
Budget-technisch is de eerste natuurlijk erg aantrekkelijk, maar de 85mm is waarschijnlijk een lens waar hij iets meer mee kan.
(Jammer dat er geen geldboom in de tuin groeitmaar misschien samen met vrienden wel te doen)