Ik kan ze dus niet op de 10x15 formaat afdrukken als ik ze hebt bij gesneden. Dan krijg ik dus bijvoorbveeld een 8x10 formaat foto. Snappen jullie het zo. Lastig uit te leggen. Ik laat ze afdrukken bij het kruidvat.
probeer het eens met Photoscape.. Ff gratis downloaden via google. Dan rechts bovenin (als je het opent) klikken op foto bewerken. Dan je foto openen, links. Dan in het midden klikken op bijsnijden.. Het tabje moet je dan niet op vrij snijden zetten maar op oorspronkelijke verhouding. En dan kun je bijsnijden (gewoon slepen) En dan opslaan, en probeer het dan nog eens? Anders zou ik het echt niet weten.
Even een vraagje aan de mensen met verstand van photoshop: Ik wil een tekst om een vierkant een schrijven, dat het helemaal rondloopt dus. Maar dan op de lange zijdes recht, en het hoekje ombuigen. Hoe kan ik dat het beste doen? Hoe ik het nu doe worden de letters op het hoekje helemaal vervormd
Navanja
Geplaatst: 13-09-09 10:29
ik heb ook de vraag hoe ik in PS lightroom 2.1 een kader ommijn foto's kan maken..
steinstein
Een blackphoto moet je zo fotograferen dat de achtergrond/omgeving al grotendeels zwart wordt. Je kunt vervolgens indien nodig de achtergrond nog wat egaler zwart maken in de nabewerking.
imd
Geplaatst: 14-09-09 11:43
Heb even een voorbeeldje gemaakt, zo ziet het er nu dus uit:
Zoals je ziet zijn de letters op de rechte lijn stukken mooier dan de letter in de ronde hoek. Hoe los ik dit op?
ik bedoel dat je dan gewoon het woorde afmaakt, en dan gewoon verder gaat, zonder dat het woord in de hoek staat. maar als je het toch rond wil hebben, kan ik je helaas niet verder helpen.
Kan iemand mij helpen met omzetten in zwart/wit en sephia? Ik heb Paint Shop Pro en engelse Adobe (ik ben slecht in engels, dus snap het niet) En ik kan gewoon nergens vinden waar ik een foto om kan zetten in die kleuren. Kan iemand mij helpen?
Owjee.. ik gebruik daar een veeeeel makkelijker programma voor. Photoscape even gratis downloaden via google. Als je dan je foto opent bij foto bewerken, dan zie je in het midden onderin een keuze menu.. Links daarvan kun je klikken op zwart/wit of sepia.. Kan je zelf kiezen. Computer doet de rest. Je hoeft m alleen nog maar op te slaan. Rechts. eitje