[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:29

Vervolg week 5 vanaf pagina 83

monbyou: Leuke oortjesfoto!

Sicayes:
Fijn dat het na zoveel keer proberen toch gelukt is :-)! Mooi vlammetje. De rest is wel erg donker, maar dat heeft ook wel weer wat. Zou misschien nog iets gecropt kunnen worden.

Killyenn: Aparte stijl!

Ponyaddicted: Het silhouet van de persoon vind ik best goed gelukt, maar komt niet mooi naar voren door de achtergrond. Die is te druk en aan de onderkant te zwart.

Ash_: Leuke kat, mooi scherp op de ogen! De afsnijding links vind ik minder en wat is daar linksboven op de achtergrond? Oh wacht dat is zijn staart, of heb ik het mis? Dat ziet er een beetje gek uit.

verography:
Ik vind het plaatje op zich wel wat hebben. Vooral dat lichte aan de onderkant en het donkere meer naar boven. Wel jammer van de afsnijding links en rechts is nog wat ruimte 'over'. Misschien de volgende keer nog een stapje naar achteren, zodat de kerk er zowel links als rechts helemaal op staat. De onderkant krijgt dan ook iets meer ruimte.

Rianne_: Leuke foto. Misschien had je nog iets meer door de knieën kunnen gaan.

Racheel: Leuke foto. Het bloemetje had nog iets meer uit het midden gemogen.

MZorro: Ziet er apart uit met die strepen (takken?) op de achtergrond en een streep (tak?) naar voren. Geen idee wat ik hierin moet zien.

Kanzi: Aparte foto. Ik zie er wel iets van donsveertjes in, maar mis scherpte en duidelijkheid.

Brechtjee: Lief knuffeltje, ziet er wel iets wat smoezelig uit. De achtergrond vind ik wel erg donker en er is veel schaduw.

sorsie: Mooi die sneeuw erop. Jammer dat dit net de schaduw kant is en wat zijn die zilveren balletjes?

Marjoow:
Mooie foto en stijl!

Deetjeeuh: Leuke sneeuwfoto! Het groen vind ik wel wat donker/grauw.

Quartel:
Wauw, mooi paard! Wel heeeeeeel jammer dat er zo weinig ruimte om het paard heen is en dat zijn neusje er niet helemaal op staat.

calice: Hele mooie foto!

Jespri
: Mooie foto. Misschien zijn de gezichten net iets te bleek, maar dat heeft ook wel weer wat.

Asselruiter: Hele mooie foto!

Babel: Wauw, gave foto! Alhoewel die ogen er apart/onnatuurlijk? uitzien.

Hanna_94: Mooie foto! Alleen die spriet langs zijn rechterpoot had van mij wel weg gemogen.

Ylvy: Lekker bekkie met die tong uit zijn mond :-). De zijkanten hadden misschien nog wel wat gecropt kunnen worden of de hond iets uit het midden.

LinSa: Mooie foto. Al zou er aan de onderkant iets minder ruimte mogen zijn.

Jacobeho: Leuk probeersel!

tesseke: Leuk, weer een Danbo foto! Is alleen niet scherp op de ogen van Danbo. Het zwart/wit vind ik wel wat hebben.

LauraBloem: Lieve foto. Wel jammer dat het hoofd van haar er net niet op staat.

MyHu: Leuke foto, had nog iets gecropt kunnen worden.

Iejoorr: De donkere wolken tegen het licht vind ik wel wat hebben. Verder zoals je zelf zegt niet echt een bijzondere foto.

Agossie: Mooi paard! De afsnijding onder en aan de rechterkant vind ik alleen niet zo mooi.

caaramel: Leuke foto! Wel jammer van de achtergrond aan de rechtergrond.

Jolijnn: Mooie foto! Maar is de achtergrond nu iets scheef?

_Patriciaa: Mooie foto!

jooproo: Leuk, weer een maanfoto! Mooi die wolken om de maan heen. Wel jammer dat de linkerkant erg donker is.

Crazymel: Verlate Kerstfoto ;-)? Jammer dat het paardje er niet helemaal op staat.

catyenbeau: Wauw, wat een mooie kleuren! Super!

jilinda: Leuke foto. Wel een beetje flets en lijkt niet helemaal scherp?

Bumblehorse:
Mooie foto! Vooral in combinatie met de kleuren van de achtergrond. Hoe heb je dit gedaan?

Leonyr: Zeker een toffe foto! Mooi contrast licht en donker.

joeluna: Leuk, dat spoor in de sneeuw. Misschien had je nog wat meer door je knieën kunnen gaan en nog wat spelen met de kleur van de sneeuw?

Dit was het voor het nu. Morgen ga ik weer verder. :-)

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:57

it_is_me schreef:
Vervolg week 5 vanaf pagina 83

Bumblehorse:
Mooie foto! Vooral in combinatie met de kleuren van de achtergrond. Hoe heb je dit gedaan?

Mijn opstelling was als volgt.
Een bureau met computerscherm en een lamp.
Het computerscherm met een rood blad geplakt en achter dat rode zit nog een geel dik papier (onderkant foto).
achter de papieren een bureaulamp die ik had neergelegd en dus licht tegen in scheen. De tinkerbell op een afstand van een halve meter op de bureau en ik zelf ongeveer anderhalve meter daarachter. De bureaustoel met een hoop dingen op om op ooghoogte met tinkerbell te zitten diende als statief.
Soms moet je creatief zijn :p

Jespri

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:00

It_is_me. Ik heb niks aan de huidskleur veranderd, doe dit ook liever niet. Bedankt voor je feedback. :)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:22

Haha, heel creatief Bumblehorse.

Kimmetjee04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:53

JewEmm
Leuke foto, vind hem alleen wel wat druk (maar dat is logisch in een stad), zodat ik niet weet of ik nou naar het gebouw op de voorgrond of ‘de drukte’ op de achtergrond moet kijken.

Glenstorm
Gave foto! Is dat met een gezichtsmasker gemaakt? Misschien kan je het linkeroog van de persoon iets oplichten, het oog lijkt vrij donker vergeleken met de wang waar wel wat meer licht op valt.

Mariett
Hele gave en sterke foto! Hoe heb je de ogen zo ‘uitgesproken’ gemaakt? Daarna zeker een lekkere douche genomen :P

Ik ben zelf nog aan het nadenken voor een apart zelfportret. Iemand nog suggesties? :+

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:43

Mijn POTW #6:
Afbeelding

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:51

<3 <3 <3 <3
Ik voel me ineens heel ziek, kan je deze 'fruitmand' niet langs komen brengen? :D

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:55

teckels :D oeh kan niet wachten tot mijn pup geboren wordt. Wat een geweldige foto.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:43

Revanches schreef:
Mijn POTW #6:
[ Afbeelding ]

Ik zou even kijken naar je witbalans! Er zit een blauwe zweem over heen :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:16

Revanches, Ahh. <3 Mooie foto, hij oogt wel iets naar het blauwe zoals Marjoow ook al aangaf.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:30

Er zit een bewerking overheen waardoor die (beeldscherm afhankelijk) mogelijk wat blauw kan lijken. Extreem is het niet, maar wel aanwezig.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:12

Edit:

Hmm ik ga maar eens even naar flickr kijken want met tinypic is het echt heel vuil

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:16

Ik ging er inderdaad ook van uit dat Revanches' 'blauwzweem' een bewuste bewerking was :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:37

Zo via flickr! Blijft vervelend dat uploaden.

Afbeelding_MG_2243

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 17:39

Ik ben een middagje bezig geweest met feedback geven :)

Ik ben niet helemaal fit dus hoop deze week nog iets te kunnen schieten.

Agossie; jammer dat de het paard er niet helemaal op staat. Vooral jammer dat de benen er niet op staan.
Ash: Mooi scherp alleen ook jammer dat niet de hele kat erop staat.
Asselruiter: Leuke foto, waarschijnlijk kon je er niet iets aan veranderen maar de achtergrond vind ik een beetje storen.
Astor: hele mooie foto! Zo een heb ik ook van mijn paard en groot aan de muur. Echt heel mooi!
Babel: mooi, lek detail dat hij het tongetje eruit heeft hihi
Bellatrix: Op mijn scherm is die niet helemaal scherp. De compositie is ook niet echt mijn ding maar dat is smaak.
Billionache: Zit de hond op een helling of is de foto niet helemaal recht? Verder mooi beeld.
Binky: mooi maar volgens mij niet helemaal scherp. Wel mooi sprekend beeld.
Brechtjee: beetje eng beeld z’n knuffeltje alleen hihi
Bumblehorse Heel life, alsof er echt een elfje staat , mooi
Caaramel mooi, niets verder te zeggen
Calice Schattig vogeltje, klein detail jammer dat je het oogje niet meer ziet. Maar wel erg leuk! Lijkt mij ook moeilijk om zo snel te zijn!
Cathyenbeau Mooi maar ik vind persoonlijk de paars roze vlekken er niet mooi op.
Crazy_horses Jum, zou zo op een verpakking kunnen!
Crazymel: Mooi beeld alleen zou ik hem liever iets meer vanaf oog hoogte willen zien. Maar dat is dnek ik smaak.
Dandy200: mooi, nix op aan te merken. Was het mijn uitzicht maar.
Deetjeeuh Mooi
Eline91: mooi pand.
Eskegirl; mooi alleen jammer dat de zon meer een grote vlek is.. de rook stoort mij niet eens..
Fellow; nix op aan te merken. Lief hoofdje
Femmelz inderdaad jammer van het draadje. Wel erg mooi scherp!
Gerdjehoran; ik vind het contrast erg mooi zo. Ik hou daar wel van. Wel jammer dat ze op mijn scherm niet helemaal scherp zijn.
Glenstorm; ik vind hem ook iets te blauw, de compositie vind ik wel mooi
Gracezellaa; heel mysterieus, wel erg mooi
Gub; wauw, dit wil ik ook wel eens proberen. De spetters is streep vorm vind ik heel goed gelukt!
Hanna_94 ; mooi, nix op aan te merken
Heavenslove; jammer dat het hele paard er niet op staat. Vooral de benen. Verder als ik heel muggezifterig ben vind ik de bakstuk en neusriem gespjes raar zitten ;)
Hilly200; kan er niet veel over zeggen, beetje gekke kleur/waas over de weg. Maar dat stoort niet heel erg..

Iejoor; kan er niet veel over zeggen. Het zegt mij ook niet zo veel. De zon had misschien al hoger mogen komen
Ingvild; nix op aan te merken
Irene96; ik snap dat ander dit heel mooi vinden maar ik heb hier echt helemaal nix mee. Sorry . Wel mooi scherp.
Isacalixa; bijzondere kleuren van de hond! Mooi.
It-is-me; hij is niet helemaal scherp bij mij. Jammer . de compositie vind ik wel erg leuk.
Ismy ; knap rustig plaatje
Jacobeho; mooi bewerkt , hoe krijg je die licht bellen erin?
Jespril; het heeft wel wat, de ogen van de bovenste zijn super mooi helder. Alleen vind ik hem toch te veel overbelicht.
Jilinda; jammer dat hij over belicht is op de manen en halve hoofd. Wel lief koppie
Joeluna, mooi scherp maar ik vind hem een beetje saai… niet banketstaaf bedoeld maar ik was er snel op uitgekeken
Jolijnn; lieve foto,mis toch nog wat kleur.
Jooproo; mooie foto, bijvoorbeeld voor een thriller boek omslag ;)
Joysiee; wel scherp maar is die niet ook mooi in kleur? De volgende keer zou ik persoonlijk ook de oortjes erop zetten.
Kanzi; knap gefotografeerd maar ik vind hem iets wat saai. Kan ook komen omdat ik nog niet heel veel ervaring heb en misschien niet weet hoe moeilijk dit is..
Killyenn; knap dat je jezelf zo op de foto krijgt. Hierbij vind ik het overbelichte wel wat hebben.
Kimdegroot94; super lief en mooi!
Kimmetjee04; is dit een zelf portret? Wat een mooie aparte ogen. Sprekend.
K_m; ik vind hem zeer creatief. Maar niet echt mijn ding..
Laurabloem; echte liefde
Laurajoy15; mooi, zaten die spikkels in de lucht of op je lens? Geeft een leuk effect!
Leonyr; mooi beeld. Nu lijkt het net of alle rook zo de lucht heeft gemaakt. Mooie overgang.
Lipydo; mooi model maar met de sfeer heb ik een beetje een eng gevoel ;)
Linsa; mooi lente plaatje. Nix op aan te merken
Lovesushi; leuk moment . jammer dat hij niet scherp is.
Magda_90; apart!! Wel erg leuk!! Ik heb wel het idee dat de druppels niet helemaal scherp zijn?
Mallow; leuke foto, nix op aan te merken
Manonfleur; leuk plaatje. Al krijg ik toch het idee dat hij niet in het midden staat?
Marbri; het lijkt wel of die zwart wit is en dan het gras niet. Als dat het idee was goed gelukt 
Marriet; ik heb het idee dat hij niet helemaal scherp is. Koud krijg ik het ervan!
Marijepagter; het lijkt alsof zijn voorpluk een beetje geel uitgeslagen is? Dat trekt ook in de lucht. Is dat bewerkt of hing dat in de lucht?
marijeR; mooi vogeltje! Jammer vind ik dat links en rechts een wazige stuk zit. Wel hele mooie kleuren !
Marit super mooi plaatje!!! Echt mooi, alsof je een witte tunnel inkijkt
Marjoow; leuk bewerkt, ik vind het alleen jammer dat je het oog niet goed meer kan zien aan de linkerkant
Mb_foto; het is al een keer gezegd maar de ‘ribbel’ onder de arm stoort me. Verder vind ik de tatoo wel erg gaaf met haar hand erop.
Monbyou; gave compositie , ik zou hem alleen meer scherp willen zien op de hals en oren. Maar misschien is dat wel te lastig. Dat weet k niet ..
Murthmul; leuk geprobeerd  (niet banketstaaf bedoeld hoor!)
Myhu; knap paard. Ik vind alleen de achtergrond storend
Mzorro; ik zie niet zo goed waarop die scherp gesteld is.. te wazig.
Nefertarie; mooie blik. Niets op te zeggen
Nescafe; leuk, verder niets op te zeggen
_patriciaa; aparte foto, wat is het?
Pens; mooi winter plaatje nix op te zeggen.
Ponyaddicted; zo iets wilde ik ook proberen, ik vind het idée wel erg leuk alleen de achtergrond vind ik te druk. Als de achtergrond weg zou zijn en alleen het silhouet er zou staan zou ik het heel mooi vinden.
Quartel; prachtig!!! Wel erg ingezoomed en de achtergrond zou ik misschien wel wit ofzo maken maar het paard vind ik heel mooi!
Racheel; mooi, niet veel op aan te merken.
Revanches; ik had hem graag in kleur gezien, lijkt mij grappig als iedereen felle kleuren aan had gehad.
Rianne_ mooi plaatje, erg mooi met die vage mist.
Robin_rikkie; persoonlijk mis ik nu de helft van de hond. Of ik zou inzoomen op de kop of de hele hond op de foto zetten. Maar dat is denk ik persoonlijk. Wel mooi scherp!
Rosslover mooi overzicht. Ik vind hem misschien iets te donker. Maar ik vind de omgeving erg mooi.
Sanne_com; mooie foto nix op aan te merken
Sharonplugge; mooi, scherp ook. Mooie kleuren!
Showteam; mooi winters plaatje. Nix op aan te merken.
S-imonee, knap moment en dan zo scherp. Dat lukt vaak niet. Jammer dat die wel erg donker is.
Sicayes; ik vind hem prachtig,helemaal na het lezen dat het heel lang heeft geduurd dat het lukte haha
Sodeluut; heel mooi met die damp. Alleen heb ik het idee dat die scheef staat.
Sorsie; erg mooi, nix om op aan te merken.
Sternphoto; knappe hond. Nix op aan te merken
Superliesje; leuke opstelling , op mijn pc is die niet helemaal scherp. En het laatste model valt misschien een beetje weg.
Suuszels; prachtig! Mooie omgeving!
Taarss; de waas die erover zit trekt mij niet. Wel mooi plaatje met de draden !
Tesseke; Leuk , niets op aan te merken.
TesZzz; leuk, misschien dat de rest mij iets te wazig is.
Verography; mooi, niets op aan te merken
Wendy1987; mooie kleuren.
WiancaR; niets op aan te merken. Leuk zo met die zon. Misschien mis ik iets scherpte rond het hoofd van het paard. Maar kan ik mij ook voorstellen dat dat heel lastig is!
Xiiaaoonaa; mooie scherpe foto. Ver niet veel op te zeggen.
Ylvy; leuke foto ik zie alleen rond de hond wel een ruis.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:34

k_m, Mooie foto, niets op aan te merken.
_Elke, Bedankt voor je feedback. Persoonlijk vind ik hem niet te overbelicht, maar dat is een kwestie van smaak. :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 18:48

Week 6, vandaag lekker met de hondjes in de sneeuw!

Afbeelding

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:25

wauw prachtige foto hierboven!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:20

Afgelopen week steeds met mijn gezondheid aan het klooien en druk op werk, zal echt binnenkort weer een hele feedback geven op iedereen.

Vandaag mijn week 6 foto gemaakt. Ik woon in dit dorp nu sinds september en wat is het hier heerlijk. Bijna elke dag wel een mooie aanblik op steeds weer een andere plek. Jammer dat mijn ogen geen foto kunnen maken :D . Voor een fotograaf een zeer inspirerende plek.

week 6
Afbeelding

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:29

verography schreef:
Afgelopen week steeds met mijn gezondheid aan het klooien en druk op werk, zal echt binnenkort weer een hele feedback geven op iedereen.

Vandaag mijn week 6 foto gemaakt. Ik woon in dit dorp nu sinds september en wat is het hier heerlijk. Bijna elke dag wel een mooie aanblik op steeds weer een andere plek. Jammer dat mijn ogen geen foto kunnen maken :D . Voor een fotograaf een zeer inspirerende plek.

week 6
[ Afbeelding ]

Tijd voor google glasses he! Ik heb het ook regelmatig dat ik denk oh kon ik nu maar een foto maken.. Maar mooie foto!

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:34

Herkenbaar, ik zie de mooiste zonsopgang en ondergang op weg naar kantoor en terug maar allemaal op plaatsen waar je niet kan stoppen.

Hele mooie foto Verography:)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:48

Heel mooi verography!!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:50

Rianne_ Mooie hond, mooie foto. Het rechter takje had misschien weg gewerkt kunnen worden, maar voor de rest niets op aan te merken.
Verography Prachtige foto, niets op aan te merken.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:54

Kimmetjee04 schreef:
Mariett
Hele gave en sterke foto! Hoe heb je de ogen zo ‘uitgesproken’ gemaakt? Daarna zeker een lekkere douche genomen :P

Zeg dat wel ja!
Ogen heb ik wat sprekender gemaakt met 'dodging and burning' (geen idee wat het in het Nederlands is), binnenkant wat lichter, buitenkant wat donkerder (in contrast met het wit).

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 22:00

Afbeelding
Week 6