Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Captain schreef:Oke daar komt de uitleg haha!Er zijn vast ook nog wel andere manieren maar zo doe ik het altijd:
Stap 1: Selecteer het onderwerp
[ [url=m/oDxvJM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stap 2: Randen verfijnen, ik doe meestal wat doezelaar en vloeiend
[ [url=m/OvK3m4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stap 3: achtergrond transparant maken kan door het icoontje rechtsonderin te selecteren
[ [url=m/Wmck95.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stap 4: Daarna een nieuwe laag maken, deze laag komt boven de achtergrond en moet je naar beneden slepen zodat hij onder de achergrond komt (anders zie je alleen een wit beeld)
[ [url=m/CbNToc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stap 5: Achtergrond vullen met een kleur, ik kies zelf altijd wit
[ [url=m/hkkkaA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qd5ctg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stap 6: Eventueel kun je ervoor kiezen het onderwerp zwart/wit te maken, ik heb dat in dit geval gedaan. (ook manen toegevoegd maar ga er vanuit dat je weet hoe dat moet)
[ [url=m/rtChog.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stap 7: de afbeelding die je in het onderwerp wilt verwerken plakken over je onderwerp heen
[ [url=m/1T1pvp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stap 8: Afbeelding in het onderwerp laten 'bleken'
[ [url=m/iGjcrl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stap 9: Transformeren indien nodig
[ [url=m/sIpG1Z.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stap 10: Eventueel de helderheid/contrast aanpassen tot je tevreden bent!
[ [url=m/b697LC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hopelijk is het zo duidelijk!
Captain schreef:Euhh deze heb ik gedaan op mijn vaste computer. Maar ik gebruik op beide Photoshop!
showteam schreef:Wat grappig zeg ik had toevallig laatst ook een double exposure 2-luik gemaaktAlleen dan net een beetje anders:
[ Afbeelding ]
Marriet ik vind die eerste (zelfportret) heel mooi gedaan. Roodkapje ook super tof maar in alle 3 de bewerkingen zit vrij veel kleurverschil in de wolf en Roodkapje waardoor het net niet helemaal lekker 1 geheel wordt. Verder vind ik m serieus gaaf!
YentlShots schreef:Captain schreef:Euhh deze heb ik gedaan op mijn vaste computer. Maar ik gebruik op beide Photoshop!
Okeee, mag ik dan vragen welke laptop je wel gebruikt?Heb momenteel namelijk een verschrikkelijke laptop met een processor uit de prehistorie, en wil zelf graag een macbook. Alleen die dingen zijn duur, en ben opzoek naar een Windows laptop als goed alternatief. Gewoon waar je zonder problemen Lightroom en Photoshop (tegelijkertijd) kan gebruiken.