Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suusje92 schreef:Mooi dat ik dit topic tegen kom, want ik heb namelijk een vraag!
Ik wil een Canon 70D gaan halen met een 70-200 mm 2.8 IS lens, Heeft iemand ervaring met deze combinatie of betere tips als combi?
Bagheera_206 schreef:Misschien moet ik toch maar niet mijn 7D upgraden naar een 7D2, maar braaf doorsparen en upgraden naar 5D4.
http://www.canonrumors.com/2014/06/eos- ... -2015-cr1/
ikke schreef:Suusje92 schreef:Mooi dat ik dit topic tegen kom, want ik heb namelijk een vraag!
Ik wil een Canon 70D gaan halen met een 70-200 mm 2.8 IS lens, Heeft iemand ervaring met deze combinatie of betere tips als combi?
7D met dito lens![]()
Maar wat ben je van plan?
Wellicht dat hier wat info in staat die het overwegen waard is:Bagheera_206 schreef:Misschien moet ik toch maar niet mijn 7D upgraden naar een 7D2, maar braaf doorsparen en upgraden naar 5D4.
http://www.canonrumors.com/2014/06/eos- ... -2015-cr1/
Ligt eraan hoeveel tijd je jezelf wil/kunt geven.
Natsuki schreef:Gisteren mijn spiegelreflex besteld bij de mediamarkt! Op de site stond echter dat ie er vandaag al zou zijn (stond heel duidelijk: zondag besteld, maandag in huis) en had ook al online van mensen gelezen dat dit zo was. Niet dus..
Bagheera_206 schreef:Suusje92 schreef:Het is voor de paarden/sport/motor fotografie. Ik had al wat meer gelezen over de 70D puur vanwege de vele pixels en de 2.8 vanwege de goede lichtopvang en het snelle scherpstellen.
De Canon EOS 70D met de Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM is een prima combinatie!
Bagheera_206 schreef:In principe heb je IS niet nodig voor bij de paardjes, maar de f/4.0L IS en de f/2.8L IS II zijn wel de twee objectieven die het scherpst/contrastrijkst zijn van alle 70-200mm's van Canon.
Suusje92 schreef:Bagheera_206 schreef:In principe heb je IS niet nodig voor bij de paardjes, maar de f/4.0L IS en de f/2.8L IS II zijn wel de twee objectieven die het scherpst/contrastrijkst zijn van alle 70-200mm's van Canon.
Heb nu namelijk een 70-300 van Tamron, wat ik eigenlijk een bagger lens vind, omdat ie nog te veel ruis weergeeft.. Hbe met een 70-200 f2.8 zonder is gefotografeerd en dat zag er duizendmaal beter uit dan de mijne haha
Bagheera_206 schreef:Suusje92 schreef:
Heb nu namelijk een 70-300 van Tamron, wat ik eigenlijk een bagger lens vind, omdat ie nog te veel ruis weergeeft.. Hbe met een 70-200 f2.8 zonder is gefotografeerd en dat zag er duizendmaal beter uit dan de mijne haha
Was dat op je eigen body of op een andere body? Ruis ligt eerder aan te hoge ISO van de sensor dan aan de lens. Scherpte en detail ligt vaker aan de kwaliteit van het objectief.
Bagheera_206 schreef:Vaak zijn er eind vh jaar / begin vh jaar cashbackacties van Canon. Er zijn dan kortingen op bodies en lenzen. Zo heb ik mijn babyCanon met kitlens en flitser weten te scoren voor 329 euro.Ik heb mijn macrolens met 100 euro cashback gekocht en op de Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM zit vaak 200 euro cashback. Dat scheelt best veel op zo een grote uitgave.
Suusje92 schreef:Bagheera_206 schreef:Vaak zijn er eind vh jaar / begin vh jaar cashbackacties van Canon. Er zijn dan kortingen op bodies en lenzen. Zo heb ik mijn babyCanon met kitlens en flitser weten te scoren voor 329 euro.Ik heb mijn macrolens met 100 euro cashback gekocht en op de Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM zit vaak 200 euro cashback. Dat scheelt best veel op zo een grote uitgave.
Inderdaad en vaak zit er op de duurdere lenzen en body's ook hogere kortingen. Laatst kwam ik de 2.8 is tegen voor maar €1800,- terwijl die normaliteir €2150,- kost! ff 350 euro korting