[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 22:26

horserider22 schreef:
Strasshorse schreef:
Beetje jammer dat sommige alleen 2 of 3 boven hun taxeren. Als je taxaties van anderen wilt zou het fijn zijn als je ook 1 of 2 pagina's terug taxeerd

Hier ben ik het mee eens. Ik heb er net 3 getaxeerd, maar dat zijn de 3 sinds mijn laatste taxatie. Wat ik bij taxeren hanteer is of sinds mijn laatste post taxeren of als dat heel lang geleden is 2 a 3 pagina's.

Ja dat doe ik ook, neem er even de tijd voor om anderen ook te taxeren ipv ff snel je foto's neer te zetten en veel reacties wilt. Ik reageer pas als ik ook daadwerkelijk even 2 a 3 pagina's terug kan taxeren. Zo krijgt iedereen feedback en reacties, net zo leuk :)

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 14:11

Vanaf mijn laatste post taxeren is me een beetje te gek (meer dan 10 pagina’s terug, denk ik :’) ), dus vanaf pagina 85!
Pagina 85:
Gerdjehoran: Ik heb wel betere foto’s van je gezien als ik eerlijk mag zijn, niet persee qua compositie, meer qua kleuren. Mijn stijl is het niet helemaal :o Toch zijn ze wel gewoon goed scherp en prima qua compositie, dus €20.

Brenda_85: Foto 1 is een mooi moment, alleen hij is niet scherp. Ook had ik voor of een compleet silhouet gekozen, of voor helemaal niet. Foto 2 is mooi qua belichting etc. alleen de make-up vind ik too much. In foto 3 mis ik wat contrast denk ik, hij is wat grauw. €15

Louiisaa: Jij gaat goed vooruit zeg! €25 / €30

Horserider22: Je foto’s doen het niet..

Xkathy_love: Ik vind ze niet zo bijzonder, de laatste foto is wel mooi. €15

Murosch: Ik mis bij alle foto’s scherpte en ze vallen erg groenig uit bij mij. €10

Joy_mennings: Ligt het aan mij of zit er veel ruis op de meeste foto’s? Hoe stond je ISO? Wel zijn ze allemaal goed scherp. Let wel op de momenten, op de rijfoto heeft het paard z’n oren naar achter en bij de tweede hondenfoto is het hem net niet helemaal. Alles bij elkaar rond de €15/€20

Pagina 86:
XBVN: Prachtig! Je hebt een hele gave stijl! :D €60/€70

Saskiaa_: Ik heb nog niet echt verstand van mensenfoto’s, maar vind ze erg leuk. :) Leuke composities. De kleuren mogen van mij nog wel wat spannender. €30

Xmaxxie: Jij bent ook super vooruitgegaan! Mooi! €35/€40

IsaCalixa: Er zitten foto’s tussen die ik echt heel gaaf vind, maar ook foto’s die me wat minder aantrekken. Wel mooi scherp en de kleuren zitten ook goed. Wat het de bedoeling dat je blackfoto niet helemaal zwart is? :o €35

Puppy1128: De eerste en laatste foto vind ik heel gaaf, de anderen wat minder. Wel goed scherp. €20
Tomaatje: Ik zou nog even dooroefenen. De momenten zijn niet altijd fijn.

Strasshorse: Mooi! Sommige foto’s ogen echter wel wat groengelig. Wel goed scherp en nette composities. €30

Horserider22: Je foto’s doen het weer niet :o

Pagina 87:
Mzara: Ik zou de shoot gewoon gratis doen. Goed voor jouw portfolio en ook fijn voor de betreffende vriendin. Er hoeft niet altijd overal geld voor gevraagd te worden.

Louka69: De kleuren van de hondenfoto’s vind ik erg mooi zo op het randje. Jammer dat het paard z’n mond open heeft op de rijfoto :o Ook zit er nog een stuk touw op de laatste foto. €15/€20

Horseydude: Ze zijn erg ruizig en ook niet zo mooi qua kleur. Hoe stond je ISO? Qua compositie is er ook nog veel te oefenen, dus dat zou ik gewoon gaan doen.

Mie123gie: Ik vind ze vaak wat flets, ook lijken ze scherpte te missen? Let ook op de drukke achtergronden. Ik zou gewoon lekker je portfolio uit gaan breiden.

En dan mijn foto’s :D Ik heb ze geupload met Flickr, en ze lijken onwijs oversharped. Dat zijn ze in het echt niet, dan zijn ze gewoon normaal scherp.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 14:18

Joysieee schreef:
Horserider22: Je foto’s doen het niet..

Horserider22: Je foto’s doen het weer niet :o

De eerste keer kan kloppen. Had mijn website aangepast en deze foto's er af gehaald. De tweede keer doen ze het hier wel nog gewoon, en ze staan ook nog op mijn site. Raar, dat ze het bij jou niet doen dan.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 15:09

Ben toch wel benieuwd :)

edit: maximaal 3, OHJA :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 15:34

Joysieee schreef:
Joy_mennings: Ligt het aan mij of zit er veel ruis op de meeste foto’s? Hoe stond je ISO? Wel zijn ze allemaal goed scherp. Let wel op de momenten, op de rijfoto heeft het paard z’n oren naar achter en bij de tweede hondenfoto is het hem net niet helemaal. Alles bij elkaar rond de €15/€20

Ruis valt wel mee volgensmij. Maar ze zijn wel verscherpt door flickr naar mijn idee, dus misschien is dat wat je ziet.

Dit zijn de instellingen van de foto's:
1. ISO 800 f/5 1/500 sec
2. ISO 400 f/5,6 1/500 sec
3. ISO 400 f/5 1/500 sec
4. ISO 200 f/5 1/1250 sec
5. ISO 800 f/5 1/1600 sec
6. ISO 800 f/5,6 1/125 sec
7. ISO 800 f/13 1/200 sec
8. ISO 100 f/5 1/200 sec

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 15:37

xBVN: Leuke stijl, vooral de tweede spreekt me erg aan. 60 euro
Saskiaa_: Interessante composities, maar ik mis nog wat kleur. 35 euro
xMaxxiee: Mooie sfeer, jammer van de bewegende hand op de derde foto. 30 euro
IsaCalixa: De compositie van de eerste vind ik wat apart en de hondenfoto’s in de sneeuw vind ik iets te blauw. Verder erg leuke spontane foto’s. 45 euro
Puppy1128: De laatste twee vind ik erg mooi, de rolfoto spreekt me niet echt aan. 30 euro
Tomaatje: De foto’s zijn nog niet heel speciaal. Ik zou nog even verder oefenen.
Strasshorse: De hondenfoto spreekt me heel erg aan. Mooi kleurgebruik, ook bij de paarden. 30 euro
Horserider22: Jammer van de harde schaduwen, de foto’s spreken me nog niet heel erg aan. 10 euro
Mzara: De foto’s spreken me nog niet echt aan. Ik zou nog even verder oefenen.
Louka69: Ik vind de foto’s wat te licht, wel een nette scherpte. 20 euro
HorseyDude: Ik kan over twee foto’s niet heel veel zeggen, maar de hoek waaruit de eerste genomen is, is een beetje raar en de foto’s zijn niet heel speciaal. Nog even verder oefenen.
Mie123gie: Sommige foto’s zijn nog wat donker, wel leuke spontane composities. 10 euro
Joysieee: Nette scherpte, mooi kleurgebruik. 35 euro
ODonoghue: De composities zijn een beetje vreemd, ook mis ik nog wat scherpte. Nog even verder oefenen.

Hierbij mijn foto's. Ik vraag momenteel nog niets.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 15:10

ODonoghue schreef:

[ [url=m/dNGWAn.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cJimCn.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/z4sjF0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niemand gaat jouw foto's taxeren als je zelf niet de moeite neemt om anderen te taxeren..

Misschien netjes om dat toch eerst even te doen..

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 17:19

Fem schreef:
ODonoghue schreef:

[ [url=m/dNGWAn.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cJimCn.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/z4sjF0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niemand gaat jouw foto's taxeren als je zelf niet de moeite neemt om anderen te taxeren..

Misschien netjes om dat toch eerst even te doen..

Sorry, ik wist niet dat dat moest, ik heb ook niet genoeg verstand van fotografie omdat te doen, dus negeer mijn post verder maar, het spijt me

hamsterfan

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 17:26

Je kan toch een inschatting geven van wat jij er voor zou geven? :)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 17:28

Kan iemand me PB'en over hoe te taxeren? Ik fotografeer zelf wel (voornamelijk dieren) maar ik vind taxeren erg lastig. Ik wil niet onderwaarderen maar ik vind 80 euro soms knettergek.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 17:34

xniieeenke schreef:
Kan iemand me PB'en over hoe te taxeren? Ik fotografeer zelf wel (voornamelijk dieren) maar ik vind taxeren erg lastig. Ik wil niet onderwaarderen maar ik vind 80 euro soms knettergek.

Je moet gewoon zeggen wat je er zelf voor zou geven. Je kan evt. Ook kijken naar wat anderen taxeren. Het blijft altijd een mening dus jij kan iets minder waard vinden dan een ander.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:31

@ Joysiee Bedankt voor het compliment! Ik moet zeggen dat ik zelf ook steeds meer tevreden ben met mijn foto's haha. Leuk om te lezen dst anderen dit ook zien!

En ik ben het inderdaad eens met bovenstaande. Wel zo netjes om iig een aantal pagina's te taxeren, anders worden er mensen algauw overgeslagen of krijgen er mensen heel weinig feedback, is toch wel jammer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:31

xniieeenke schreef:

Houd erbij in je achterhoofd dat die 80 euro is voor alles. Dus de shoot, foto's, nabewerking, kosten apparatuur etc etc :)

En verder wat jij er voor wilt geven inderdaad.

Al vergist men zich er in het werk achter de schermen..

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:40

Ik ga ook eens een poging doen! :) Ik ben alleen niet zo goed in taxeren, dus let vooral op de feedback en minder om het geld wat ik zeg!

Pagina 84

xkathy_love Je foto's zijn wat klein om de kwaliteit echt goed te zien. De eerste foto is een mooi klassiek beeld! Alleen jammer van de omgeving. Let daar goed op, de omgeving is belangrijk voor een foto :) Ik zou nog even dooroefenen en nog even wat meer ervaring opdoen!
LOLLYYwood Ik vind je foto's mooi helder en scherp. Wel vind ik de houdingen soms wat tegen vallen. De derde foto bijvoorbeeld, staan zowel paard als ruiter er net een beetje gek op. Was je iets naar recht gaan staan en had het paardje er net wat meer het nekje uit gehad, dan was het al heel anders geweest! Ook staat de voet van het meisje een beetje gek gedraaid. De ogen van de hond zijn erg helder. Probeer nog iets meer uit de schaduwen te halen! €25,-
Fosco Wát een prachtige foto, die eerste. Heb er een tijdje naar staan kijken. Je foto's zijn mooi scherp en het kleurgebruik is interessant. €60,-
LisannePruts Je foto's zijn niet helemaal scherp en vaak wat te donker. En als tip zou ik zeggen, als je iemands gezicht niet wil of mag laten zien, doe dan de hele foto niet in je portfolio. Zo'n hartje ervoor is erg jammer van je foto! Ik zal nog even dooroefenen.
sunnybellami Ik zag een hoop Flickr-scherpte, en toen las ik je tekst. Ik had nog gelijk ook! Probeer je foto's te verkleinen voor je ze upload. Dan doet Flickr als het goed is niks aan je kwaliteit :) De foto's zien er verder mooi uit, de belichting is mooi en ik denk dat ze mooi scherp zijn als Flickr niet van de partij was geweest. Wel zou ik er iets meer kleur in doen! €35,-
Its_Juliaa Erg mooie foto's! Het hoofdstel oogt wat rommelig op de tweede foto. De eerste en de laatste foto vind ik echter erg mooi, interessant standpunt en mooie kleuren! €60,-
Phiep Prachtige foto's. Die eerste hondenfoto, wauw! Mooi kleurgebruik ook. €75,-
Art_Ificious Sommige foto's zien er uit alsof ze naderhand verscherpt zijn, maar niet helemaal scherp waren. Dit geeft een apart beeld. Ik vind die laatste wel erg speciaal, geeft een apart effect omdat je vrij dicht bij het paard lijkt te staan. €15,-

Pagina 85

GerdjeHoran Mooie, heldere foto's! De bovenste foto's vind ik wat donker en ik heb er een ISO-onscherpte gevoel bij. Let er verder op dat het tuig goed zit bij het paard. Ik krijg bijna last van mijn neus als ik naar die laatste foto kijk! Fototechnisch is die foto mooi 'ruw', wat ik er wel bij vind passen. €30,-
Brenda_85 Je eerste foto oogt voor mij heel erg onscherp, helaas. Verder heb ik niet echt een 'wauw' effect bij je foto's. De kleuren van de make-up zijn nét verkeerd voor mijn gevoel bij de tweede foto, en de make-up geeft het voor mij ook een beetje een gek, clown-achtig effect. De laatste foto vind ik mooi afgewerkt, maar wat groen ogen. €25,-
louiisaa Blackphoto's van een zwart paard, jij durft! Ik vind ze erg vriendelijk en 'zacht' ogen, erg mooi! De kleuren vind ik ook goed. De laatste twee ogen erg lief/vriendelijk, maar zijn niet zo speciaal natuurlijk. €30,-
horserider22 Je foto's zijn niet zichtbaar.
xkathy_love Je foto's zijn niet helemaal scherp. Ook vind ik het gebruik van flits (het lijkt in ieder geval zo) op de eerste foto niet zo mooi. Flits geeft snel een 'plat' effect. Ik heb een beetje het gevoel alsof een andere camera beter voor jou zou zijn, ik zou op dit moment nog even dooroefenen.
Murosch Je foto's zijn niet helemaal scherp en de eerste twee hebben voor mij een kleurwaas, helaas. Probeer bij het veulentje een wat lager standpunt te nemen, dan lijken de verhoudingen beter. Nog even dooroefenen :)
Joy_Mennings Je foto's hebben een kleurwaas. Let ook op je compositie: als een hond naar rechts kijkt, is het mooi om wat 'kijkruimte' over te laten. Je hond lijkt tegen de foto aan te lopen nu! Verder, pas op met het gebruiken van een flits, het maakt je foto wat plat. €15,-

Pagina 86

xBVN Mooie foto's en mooie kleuren! Die laatste foto is geweldig. Precies goed, de kleur is goed en het petje, zo leuk! Je hebt gevoel voor de goede kleuren op het juist moment, imo. €50,-
Saskiaa_ Lieve foto's. Ik vind je kleuren niet erg bijzonder, je had er misschien een interessant, liefdevol tintje aan kunnen geven. €25,-
xMaxxiee Mooie foto's en mooie kleuren! Je composities zijn interessant. De laatste foto (en je één na laatste foto ook een beetje) hoort er niet helemaal bij voor mijn gevoel. Er zit een beetje kleurwaas over en ik vind de kleuren wat donker. Je één na laatste foto lijkt alsof hij overbelicht wás, maar hij is later donkerder gemaakt. Dat vind ik toch jammer. Verder mooi! €35,-
IsaCalixa
Mooie foto's! De foto's van de Ijslander en de witte Herder (ofzo) springen er voor mij echt uit. De fell-pony/fries/zwart paard vind ik wat te licht en het heeft wat veel contrast. Verder vind ik je kleuren leuk! €30,-
puppy1128 Mooie foto's! De laatste twee vind ik erg mooi, ook qua bewerking. De eerste vind ik ook erg mooi! De tweede valt er een beetje buiten, leuk moment maar ik vind hem erg slordig ogen. €30,-
Tomaatje Qua compositie vind ik de derde erg leuk! De eerste twee en de één na laatste ogen wat donker. Ik vind het lastig om te beroordelen, aangezien het wat verschillende momenten en onderwerpen zijn. Ik zeg €25,-.
Strasshorse De welbekende fotomeeting! De foto's van de vos ogen wat groen, en de derde foto een beetje onscherp. De kleuren van de hondenfoto springen er echt bovenuit, erg mooi! €40,-
horserider22 Ik vind het erg lastig! Ik vind je foto's erg wisselend qua scherpte en helderheid. Misschien komt het door het weer? Als het zonnig is, lijken er veel betere foto's uit te komen. Wel vind ik de één na laatste erg mooi, al lijkt die ook met bewolking gemaakt. Daar vind ik de kleuren en helderheid juist weer erg goed. €30,-

Pagina 87

mzara De kleuren ogen voor mij een beetje apart en de hoek is niet altijd helemaal goed. Ik zou er voor je vrienden nog even niks voor vragen. Misschien €10,- aan vreemden.
louka69 Het zou goed kunnen dat mijn scherm te licht staat ingesteld, of die van jou te donker. Ik kan namelijk sommige details op jouw foto's niet goed zien. Ik vind je foto's qua houdingen allemaal erg mooi, behalve de laatste. Die oogt een beetje gek. Ook heeft die een beetje een paars/magneta achtig randje (ik ben even de naam kwijt). De eerste foto is niet helemaal scherp. €25,-
HorseyDude Je foto's ogen donker en het standpunt van jou is niet helemaal goed. Probeer wat lager te gaan zitten! Ook is de groene streep erg gek. Wat voor ponies zijn het? Van de kwaliteit, kleuren en helderheid vind ik het moeilijk in te schatten van wat voor soort camera het is. Ik zou nog even oefenen.
mie123gie Probeer met je foto's goed te letten op het licht of de schaduw. Soms klopt dat niet helemaal bij jouw foto's zo lijkt het. Probeer de schaduwen eens wat lichter te maken, of gebruik te maken van een reflectiescherm! Ook vind ik de kleuren niet heel interessant en zijn de foto's soms niet helemaal scherp. €15,-

Pagina 88

Joysieee Ik vind je foto's qua kleur ontzettend interessant! Om kwaliteitsverlies/oververscherping tegen te gaan, zou ik je foto's nog in je bewerkingsprogramma verkleinen. Naderhand je copyright erop (zodat het altijd dezelfde, leesbare grootte heeft) en dan uploaden met Flickr. Dan is het kwaliteitsverlies minimaal! Fototechnisch en qua kleuren vind ik ze echt erg mooi. €45,-
ODonoghue Je foto's zijn wat 'zacht' en missen daarmee scherpte. Let er goed op dat je met paardenfoto's altijd een beetje borst op je foto moet hebben! Nu lijkt je zwarte paard net een nek met een hoofd erop. Dat oogt een beetje gek. Ook vind ik de laatste twee wat donker. Nog even oefenen!
Naomi Ha, Naomi! Probeer je foto's met een goede kwaliteit op te slaan/te uploaden. Ze ogen nu alsof ze met een beetje een lage JPEG zijn opgeslagen, of via Facebook (heel jammer voor de kwaliteit) zijn geupload. Flickr is een erg fijne site, mits je vooraf verkleint! Ik zal vooral eerst nog even gaan uitproberen met de nabewerking, en een beetje jouw grenzen op te zoeken, wat vind jij mooi, welke sfeer kan je je foto extra meegeven? Een vignet staat meestal al heel anders op je foto (mits mooi gedaan). Ze zijn nu nog niet zo interessant qua kleur. Ik zou er nu €15,- tot €20,- voor geven :)

Wát een werk, zeg!

Edit: even iets beter en duidelijker neergezet.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:01

Anoniem schreef:
xniieeenke schreef:

Houd erbij in je achterhoofd dat die 80 euro is voor alles. Dus de shoot, foto's, nabewerking, kosten apparatuur etc etc :)

En verder wat jij er voor wilt geven inderdaad.

Al vergist men zich er in het werk achter de schermen..

Klopt idd. :D er wordt hier vaak rond de 20/30 euro getaxeerd, dat zijn eigenlijk echt spotprijsjes in vergelijking met het werk dat je ervan over hebt.

Maar goed, de kwaliteit van de foto's speelt natuurlijk wel mee. Maar ik vind 60 tot 80 euro voor een goede kwaliteit foto's geen gekke prijzen hoor!

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:13

Mariett schreef:
Joy_Mennings Je foto's hebben een kleurwaas. Let ook op je compositie: als een hond naar rechts kijkt, is het mooi om wat 'kijkruimte' over te laten. Je hond lijkt tegen de foto aan te lopen nu! Verder, pas op met het gebruiken van een flits, het maakt je foto wat plat. €15,-

Volgensmij heb ik bij die foto's geen flits gebruikt ;) Bij welke foto dacht je te zien dat ik een flits heb gebruikt?

Bedankt voor alle taxaties!
Dit zijn mijn taxaties vanaf de laatste keer dat ik getaxeerd had.

Bladzijde 87
mzara Ik vind je foto's wat te donker. Verder vind ik de composities niet zo mooi. Bij de eerste was het mooier geweest als je de ogen van het model zag. Bij de foto van het paard vind ik de afsnijding een beetje apart. De benen staan er niet helemaal op en rug ook niet. Ik zou nog even door oefenen voordat je er geld voor kan vragen. \
louka69 Ik vind de achtergrond (lucht) iets te fel op sommige foto's. Hierdoor vallen de hond en het paard minder op doordat ze zelf ook licht zijn. Verder erg mooie foto's! Ik zou er ongeveer €30,- voor geven.
HorseyDude Ik vind de foto's niet heel speciaal. Ook een beetje aan de donkere kant. Bij de laatste foto was het mooier geweest als het paard zijn oog meer open had. Ik zou er nu nog niks voor geven.
mie123gie Ik vind de foto's niet echt mooi. De composities zijn niet speciaal. Sommige foto's zijn te donker en bij de laatste vind ik het licht storend. Ook lijken ze niet allemaal scherp te zijn. Ik zou er nu nog niks voor geven.

Bladzijde 88
Joysieee Mooie foto's! Ik zou er rond de €50,- voor geven.
ODonoghue Je foto's lijken allemaal onscherp te zijn. Ik zou er nu nog niks voor geven.
Naomi_King Leuke foto's. Niet heel speciaal maar zeker niet slecht. Ik zou er nu rond de €15,- voor geven.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En dan nu mijn foto's. Ik vraag nog steeds geen geld voor foto's omdat ik zelf vind dat ik nog even moet door oefenen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

©Joy Mennings Fotografie

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:44

Ik had het heet erg bij jouw 6e foto! Van dat kindje met het statische haar :)

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:49

Mariett schreef:
Ik had het heet erg bij jouw 6e foto! Van dat kindje met het statische haar :)

Dat kan ik me wel voorstellen ja. Maar ik heb geen flits gebruikt haha. De ruimte was heel open dus was niet nodig.

Misschien lijkt het plat omdat ze erg dicht bij de achtergrond ligt.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:18

Iedereen bedankt voor de kritiek! Ik vind het alleen wel een beetje jammer dat ik eigenlijk geen tips krijg om de punten die nog niet helemaal goed gaan te verbeteren. Nu kan ik er weinig aan veranderen! Ik wil er trouwens wel even bij zeggen dat de donkere foto's met de graffiti op de achtergrond voor een urban blog waren en daar door ook heel donker, ruig en kleurloos moesten zijn. Veder vind ik compositie en licht inderdaad heel lastig, vooral ook omdat ik heel erg fan ben van standaard saaie foto's :') Qua scherpte heeft bokt helaas de kwaliteit een verslechterd, dit kan ook door het verkleinen komen want de originele foto's zijn toch echt haar scherp (op twee na)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:05

Vanaf mijn laatste taxatie ga ik verder:

Pagina 86, vervolg
Joy_Mennings - foto 1 en 4 spreken me aan van deze serie. Op basis van alle foto's zou ik zeggen €15,-
xBVN - mooie serie, alleen de laatste is naar mijn gevoel iets te blauwig. € 40,-
Saskiaa_ - Ik vind dit lastig te taxeren. Ik denk dat je hebt neergezet wat je graag wilde neerzetten maar dit soort shoots spreken me niet zo aan. € 25,-
xMaxxiee - leuke composities, €30,-

pagina 87
IsaCalixa - erg mooi! €40,-
puppy1128 - de foto's zijn wel mooi genomen en mooi scherp maar mij wat te veel kleur. € 20,-
Tomaatje - Je bent al mooi op weg en probeert verschillende dingen. Ik zou nog even door oefenen.
Strasshorse - Mooi! € 50,-
horserider22 - gemiddeld van alle foto's €15,- , waarbij ik de eerste foto het mooiste vind
mzara - je mensenfoto's vind ik het mooiste. Die zou ik op €35,- taxeren.
louka69 - foto 1 vind ik erg mooi. Bij de tweede valt de kleur van de hond wat weg tegen de achtergrond. De derde vind ik geen mooi onderwerp (kont van het dier). Het paard lijkt wat uit verhouding in deze pose en het rij-moment heb je mooi vastgelegd, alleen ziet het er niet echt paardvriendelijk uit, dus ik zou hem niet in mijn portfolio willen hebben zeg maar. Al met al € 20,-
HorseyDude - zo te zien een heel lief paard, maar qua taxatie vind ik de foto's niet geld-waardig.

pagina 88
mie123gie - ik vind het idee origineel en leuk, maar de foto's zouden nog wat scherpte en kleur kunnen gebruiken. Voor nu zou ik even door oefenen
Joysieee - ik vind het al hele knappe foto's! € 30,-
ODonoghue - Leuk idee met de appel!! Mist alleen wat scherpte. De paarden zijn ook niet scherp en de laatste is uit verhouding door de pose. Ik zou nog even door oefenen.
Naomi_King - Leuke foto's! €25,-

Pagina 89
Joy_Mennings - volgens mij is je horizon op de laatste foto niet recht? Op basis van deze foto's zou ik ze op €10,- taxeren. Je vorige serie sprak me meer aan.

Dan mijn foto's (en nog dank voor de reacties op de vorige serie).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:41

Ik kom me hier ook even melden, ik ben stiekem wel benieuwd of iemand iets zou geven voor mijn foto's :)
ik zal proberen een aantal foto's te taxeren, maar ik heb er niet heel veel verstand van dus excuses als ik er volledig naast zit.

mzara Rond de 20 euro, ik vind je foto's erg mooi maar naar mijn mening zijn ze een beetje donker.
louka69 Ik vind je foto's erg mooi! ik zou er wel 50 euro voor geven.
horseydude Ik zou er rond de 15 euro voor geven, ik vind de foto's een beetje donker.
Joysieee Ik vind je stijl erg leuk! rond de 40 euro lijkt mij een net bedrag.
Naomi_King Ik zou er rond de 20 euro voor geven, ik kan zo niet echt zeggen waarom niet meer.
Joy_Mennings Ook hier weet ik niet echt waarom, maar rond de 20 euro.
Murosch Ongeveer 15 euro, op sommige foto's mis ik nog wat scherpte, maar verder spreken ze me wel erg aan.

voor meer heb ik nu geen tijd.

Hier mijn foto's, ik doe (nog) geen shoots en vraag dus ook nog geen geld, dat ben ik voorlopig ook nog niet van plan aangezien ik zelf vind dat ik daar nog niet goed genoeg voor ben. Tips zijn natuurlijk meer dan welkom. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://myalbum.com/album/aXXItY7w9klF

De kwaliteit is een beetje achteruitgegaan met het uploaden en ik zie ook dat ze een klein beetje donker zijn uitgevallen, ik heb geen idee hoe dit komt, de originele foto's zijn een stukje lichter.

marijepagter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:51

Ik wil me hier ook even melden. Ik ben een beginnend hobby fotografe en maakte tot nu toe voor iedereen gewoon gratis foto´s. Ik ben blij me de oefening en de ander blij met de plaatjes, win-win. Maar laatste tijd (met het mooie weer nu) krijg ik steeds meer aanvragen en ook van mensen die ik niet ken. Ik wil nu toch maar wat gaan vragen, gewoon een klein prijsje, €10,- en evt. reiskosten. Maar ik heb geen idee wat eigenlijk normaal is…
Eerst even mijn taxaties. Nogmaals; ik ben hier totaal niet in thuis, maar hier wat ik er ongeveer voor zou geven.

mzara: best leuke plaatjes, ik zou €15,- doen.
louka69: eigen stijl dat is leuk, maar wat te licht voor mijn smaak. Ook €15,-
Horseydude: vind dit heel moeilijk, omdat het 2 detail-foto’s zijn. vind ze niet heel spannen en de groene streep zonde €10,-
mie123gie: eerste vind ik mooi, zou ik 25 voor vragen, maar de anderen minder, €15,-
joysieee: mooi! €40,-
ODonoghue: Ik zou hier vooral nog even gaan oefenen
Naomi_King: ook erg mooi, €30,-
Joy_mennings: vindt ze mooi, maar moeilijk om prijs te zeggen, omdat er 2 natuurfoto’s tussen zitten.. Ik zeg €15,-
Murosch: eerste 2 spreken me niet echt aan, laatste 2 erg mooi, €25,-
Desiree_2001: ik vind ze een beetje saai… €15,-

en dan nu mijn foto's, ben heel erg benieuwd, heb echt geen idee...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 00:13

Pagina 84

xkathy_love Ik zou ook inderdaad nog wachten met geld vragen. Beschik je over een bewerkingsprogramma? Je zou dan bij de eerste bijvoorbeeld de storende draden/palen kunnen wegwerken. Contrast wat hoger leggen dat je paard helemaal zwart wordt en kleuren wat feller worden. Zou al een heel ander beeld geven! Bij de tweede foto had ik wat meer borst willen zien en had ik iets meer links van het paard gestaan! Derde foto is de achtergrond jammergenoeg storend en een ongelukkig moment, paard kijkt andere kant op en is ook gefotografeerd opt verkeerde moment van de galop! Volgende keer foto's groter uploaden ;)
LOLLYYwood Mooie scherpe foto's, niet echt iets op aan te merken! 30'-
Fosco Scherpe foto's, mooie kleuren, heerlijke kwaliteit.. wat wil je nog meer :P 120'-
LisannePruts Ik zou idd ook gewoon nog niets vragen voor deze foto's
sunnybellami Nog scherper dan dat? :+ ik zou zeggen doe rustig aan met die scherpte bij het bewerken.. wel goede kwaliteit :) 30'-
Its_Juliaa Heerlijke kwaliteit ook! mooie bewerking ook. Vind de laatste heel leuk :j 40'-
Phiep Van sommigen zeg ik echt wauw!! maar van anderen zou ik dan weer denken dat ze door iemand anders gemaakt zijn! Beetje verschillende stijlen van bewerkingen door elkaar, maar dat is niet negatief ofzo. 50'-
Art_Ificious Ik zou nog niets vragen, op sommigen ziet het er een vreemde bewerking uit? ruisreductie? Ik zou er nog niets voor vragen.

Pagina 85

GerdjeHoran De manier van bewerken staat mij niet zo aan, ik vind dat er meer kleur mag in zitten! Wat ik wel een hele gave plaat vind is dat natuurlandschap, echt heerlijk! :j Ik zou aan de hand van de andere foto's zeggen 10 euro
Brenda_85 Ik vind je foto's niet echt zuiver lijken, vooral de eerste niet.. Ze geven mij niet echt een wauw gevoel, ik zou nog even dooroefenen. Blackfoto is overigens wel heel netjes gedaan :)
louiisaa Blackfoto's vind ik leuk gedaan! foto's zijn ook erg scherp, goede kwaliteit. Maar ik mis iets.. kleur denk ik (als ik ook naar de foto's kijk op je website). 15-20
Murosch Ik zou nog niets vragen, ze zijn niet zuiver/scherp
Joy_Mennings Hmmm, je had dat vlekje op de tweede foto echt wel mogen wegwerken!! :P Sommigen zijn inderdaad wat gelig/groenig. Ik zou zeggen 15-20

Pagina 86

xBVN Leuke foto's, heel aangenaam om naar te kijken. Zo 'zacht'. 40-50
Saskiaa_ Ik had misschien heel de reeks in zwart-wit gezet.. de kleuren storen mij over het algemeen.. weet niet hoe het komt :P 20'-
xMaxxiee Leuk sfeertje hangt er bij sommige foto's! Hoewel ik het gevoel heb bij een paar dat de kleuren niet helemaal juist zitten. Verder mooie kwaliteit :D 40'-
IsaCalixa Ben er fan van de eerste.. gok dat die ook prachtig is in zwart-wit! Ik zou zeggen een 50'-
puppy1128 Ik vind de bewerking echt veel te fel. De voorlaatste foto is namelijk prachtig!! Laatste is ook zeker niet mis :) De andere foto's spreken mij niet echt aan. Ik zou zeggen alles tesamen 20'-
Tomaatje Eerste foto vind ik wel een leuke stijl maar daar wijkt de rest compleet van af.. de laatste foto is dan wel weer een interessante pose van de kat! :j ik zou nog niets vragen.
Simpel en mooi :D maar upload de volgende keer dan met iets anders ;) 40'-
horserider22 Bij de eerste vind ik het erg storend dat ze met haar paard in de schaduw staat zodat de bladeren enorm licht zijn.. vind ik helemaal niet fijn kijken die foto! Bij de rest van de foto's mis ik contrast en kleur :) zou nog even dooroefenen..

Pagina 87

mzara De eerste is niet mis maar de andere foto's doen me niets.. vind ze niet interessant genoeg, ik zou nog niets vragen :)
louka69 Sommigen zijn wel scherp, sommigen niet.. jammer, vind ze ook over het algemeen licht uitvallen :) 10'-
HorseyDude Zijn voor mij gewone kiekjes waar geen bewerking aan te pas komt, zonde. Dooroefenen :)
mie123gie Ik zou nog niets vragen.. uitsnedes storen mij soms en er mag wat meer bewerking aan te pas komen: contrast/kleur

Pagina 88

Joysieee Mooie kleuren, goede kwaliteit, goed bezig :j 40'-
ODonoghue Die appel is wel leuk gedaan! Rest vind ik echt niet van goede kwaliteit, met wat fotografeer je?
Naomi_King Ik zou voorlopig idd ook nog niets vragen. Vind de foto's een beetje flets, ze stralen geen leven uit. Hoe bewerk je ze? Blackfoto is ook niet helemaal netjes gedaan, ik zou nog plekken in het zwart!
Joy_Mennings Jammer dat bij de laatste de foto schuin is ;) 15-20
Murosch Ik blijf er bij, dooroefenen. De twee laatste vind ik wel echt interessanter! maar moesten ze nu eens haarscherp zijn he.. :D
Desiree_2001 Jammer van die tweede dat er een storende achtergrond is, anders was het wel iets :j voor de rest zijn het voor mij nog 'kiekjes'.. dooroefenen dus!
marijepagter Desondanks ben je al echt heel leuk bezig! Spelen met composite zoals op de derde foto maakt het heel interessant :) 15-20

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:32

Heel erg bedankt voor alle positieve feedback! :D

Ik denk dat dit hier hoort;
Ik hoor best vaak dat het aantal foto's wat ik lever weinig is (ik lever er 20 met logo, 2 zonder en op groot formaat). Nu is dit natuurlijk helemaal niet weinig, want in het bewerken, uitzoeken etc. zit gewoon heel veel tijd en werk. Maar de klant begrijpt dat vaak niet en wil vrijwel altijd meer, ookal staat er op mijn website dat dit de afspraak is.
Herkennen jullie dit? Hoe leggen jullie dit duidelijk aan de klant uit?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:42

Herken ik ook. Ik zeg dan vaak: tja, kan ook 50 dezelfde sturen en de mislukte foto's.. En met 10 foto's ben ik soms een half uurtje bezig.. Maar soms ook 3 uur. Als ik 50 foto's moet bewerken, kan ik nooit in 2 weken tijd leveren. Zeker niet als ik meerdere klanten heb.

Kan de tijd helaas niet stilzetten en kan ook niet sneller reizen. En een hele computer mee de trein in... _O-