Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RhealLover schreef:En of! Maar je krijgt er veel voor terug, en de 55-250 is qua prijs nog wel te doen, afhankelijk voor wat voor doeleinden je het wil gebruiken. Tamron zou goed functioneren voor beetje basis fotografie, maar echt kwaliteit daarvoor moet je de orginelen hebben natuurlijk.
imd schreef:Laat nu net ook tech-pro's beamen dat het beste optische ontwerp voor een 70-200 2.8 in handen is van... TamronDat laatste is niet waar. Ook Sigma, Tamron en Tokina hebben zeer goed exemplaren (vraag me niet welke, HLP of Nouks kan je daar meer over vertellen), waar Canon ook mindere exemplaren heeft.
Oscar schreef:Zou met name die 70-300 IS USM niet zomaar onder de tafel praten voor professioneel gebruik. Hij is stil, focust snel genoeg, en als het scherp is is het simpelweg scherp. Scherp is scherp genoeg zeg maarRhealLover, ik denk dat als je het echt over kwaliteit hebt, dat het dan niet om een 55-250 of een 70-300 gaat zoals wij die hebben. Voor ons als hobbyisten zijn het natuurlijk hartstikke leuke lenzen en ik ben er ook heel erg tevreden over voor mijn huistuinkeuken-foto's, maar als je over echte kwaliteit praat dan heb je het toch over iets anders
Oscar schreef:Imd, ik heb de hele mikmak bij zo'n 'ouderwetse' fotozaak gekocht. Camera, lenzen, filters, tas etc.
Uiteindelijk misschien wel ietsje duurder dan wanneer je alle aanbiedingen bij elkaar shopt (hoewel het verschil me erg meeviel), maar als leek ga ik toch liever voor een goed advies en een fijne service.
Voor simpele dingen zoals een filtertje oid. zou ik ook gerust via internet bestellen, maar de aanschaf van een eerste camera met toebehoren doe ik toch liever 'live' bij een zaak waar ze nog ouderwets de tijd voor je nemen.
imd schreef:De 18-55IS werkt niet fijner dan de 18-55 non-IS, maar is wel heel veel scherper. Zoveel scherper dat ik momenteel voornamelijk schiet met een 400D en een 550D, en dan met een 17-50 2.8, een 18-55IS, een 85 1.8 en een 70-300IS USM. Meer heb ik voor m'n huidige opdrachten écht niet nodig..HLP, heb de non-IS versieIk had al een lijstje met opties gemaakt, en daar komen zowel de 18-55 IS als de Tamron op voor.
HLPhoto schreef:@imd: Wat vind je er niet fijn aan werken?![]()
Er zijn imho twee "steps-up" vanaf de 18-55IS van Canon:
- Tamron 17-50 f/2.8 (gaarne zonder OS... mits goed exemplaar HEEL scherp)
- Canon 17-55 f/2.8 IS USM (SUPERobjectief maar DUUR).
De Tokina 16-50 f/2.8 is HEEL scherp en erg stevig (ietsje minder dan gebruikelijk van Tokina), maar heeft exemplarisch last van (extreme vormen van) CA. Kan eruit gekalibreerd worden, maar toch, niet wat ik van Tokina gewend ben.
@iloveiwan: Olympus... heb ik weinig kennis van. Iemand anders?