[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 07:18

Hanna_94 schreef:
Eline91 schreef:
Vervolg op mijn feedback van week 5 :)

Hanna_94 Niet slecht, maar ik mis toch een beetje scherpte.

Waar mis je de scherpte? Ik vind hem namelijk echt wel scherp :j

Je hebt gelijk hoor, ik denk dat het aan de calibratie van het beeldscherm lag. Het donkere hoofd werd niet zo mooi weergegeven, maar als ik op mijn eigen laptop kijk is het wel goed :) Knappe foto!

JewEmm Leuk, maar ik vind hem net een tikje te druk. Waar in Gent is dat genomen?

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 07:25

glenstorm schreef:
Zal ik dan maar de spits afbijten,

Mijn week 5:
Zelfportret (ben geïnspireerd door Irene)

[ [url=m/bdEQjs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik verwacht dat de boodschap van deze foto wel duidelijk is.

Bedoel je niet week 6 ? :)

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 07:44

NESCAFE schreef:
glenstorm schreef:
Zal ik dan maar de spits afbijten,

Mijn week 5:
Zelfportret (ben geïnspireerd door Irene)

[ [url=m/bdEQjs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik verwacht dat de boodschap van deze foto wel duidelijk is.

Bedoel je niet week 6 ? :)

Oepsie ja het moet week 6 zijn.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 08:11

Ik heb helaas niet kunnen plaatsen wegens een heel druk weekend school. Nu is dat voorbij dus zou graag vanavond of morgenavond alsnog mijn missende foto in willen sturen :)

Anoniem

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 08:13

Dankjewel voor de feedback! :D

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 08:14

Bedankt voor de feedback! Donkere achtergrond/vignet heb ik bewust gedaan om de aandacht naar de pony te leiden. :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 09:04

Carolaaxxxx schreef:
Ik heb helaas niet kunnen plaatsen wegens een heel druk weekend school. Nu is dat voorbij dus zou graag vanavond of morgenavond alsnog mijn missende foto in willen sturen :)

Stuur Agossie even een pbtje. Had je Agossie wel op de hoogte gebracht?

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 10:58

Jespri schreef:
caaramel Gefeliciteerd met je spiegelreflex! :D Mooie foto. Had persoonlijk iets meer hals op de foto gelaten, verder super gedaan.

Bedankt!!! :D En ik zal er volgende keer op proberen letten ;)

Eline91 schreef:
caaramel Ik mis toch wat scherpte, en ik vind het altijd jammer om enkel een voorhoofd te zien. De neus en oren van een paard helpen om zijn stemming mooi weer te geven dus ik vind het spijtig als die er niet op staan.

Het is al veel scherper dan ik gewend ben :P maar oefening baart kunst zeker? :+
En ik vond dat ze hier met genoeg expressie keek (ik vermoed dat ik niet altijd onbevooroordeeld naar mijn eigen paard kijk... :P
Bedankt voor de feedback!

S_imonee schreef:
caaramel Wat kijkt ie lief :)

Bedankt!!! :o

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:03

Als ik in de samenvatting mijn profielnaam aanklik krijg ik de foto van Revanches te zien

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 13:11

Oeps... Dat is dan toch niet helemaal goed gegaan!! Excuses! Ik kan het helaas niet meer wijzigen...

Dit is de foto van horserider22

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:29

Ik doe het nu even via de lijst en ga dus niet terug om jullie posts te lezen. Sorry als ik iets zeg wat je zelf misschien al had onderbouwd in je post! Dan mag je daar gewoon overheen lezen :+

Agossie: Mooie foto! Geslaagd :)

Ash_: Mooie ogen! Foto had naar mijn idee over het algemeen iets helderder gemogen met nabewerken.

Asselruiter: Mooie blik! Jammer dat de oogjes een beetje vies lijken te zijn.

Astor: Een foto zo ‚over de kont’ vind ik niet altijd geslaagd maar komt bij dit paard mooi uit! Goeie foto!

Babel: Wauw! Supergaaf, jammer dat z’n kin er nét niet helemaal opstaat. Maar die ogen zeg :wow:

Bellatrix: Mooie foto, lijkt wel een beetje scheef te staan. Of de zuil bedriegt mijn ogen :+

billionache: Knappe hond, jammer van het hek! Maar ik denk dat je geen keuze had?

binky: Misschien had ik die laatste donkere strook onderop er nog af geknipt/gecropped. Bijzonder landschap!

Brechtjee: Die knuffel heeft veel meegemaakt ;) Technisch een goeie foto. Vind hem bijna soort van zielig, alsof hij achtergelaten is.

Bumblehorse: Leuke foto! Grappig dat Tinkerbell’s silhouet vaag is en de vleugels heel scherp. Tof gedaan!

Caaramel: Had er persoonlijk liever nog oortjes of een neusje op gezien, dan had het net wat sprekender geweest.

calice: Mooie foto, niets op aan te merken.

Cathyenbeau: Jammer dat de lensflare van die vlekken maakt op de foto. Verder qua kleur en warmte wel mooi!

Crazy_horses: Krijg spontaan zin in koffie! Mooi, zeker ook met die stoom er bij!

Crazymel: Vind hem iets te donker ogen.

Dandy200: Is deze door je raam genomen? Daar lijkt het een beetje op. Lijkt wat scherpte te missen. maar wel een gaaf winters landschap zo.

Deetjeeuh: Mooie foto! Erg leuk.

Eline91: Mooie foto, niets op aan te merken.

_Elke: Leuk zo die ganzen in een rijtje. Leuke foto.

EskeGirl: Mooie lucht! Daar hou ik wel van. Vind de rook nieteens zo storend :)

Fellow: Mooie foto, niets op aan te merken.

femmelz: Leuke foto, maar niet zo bijzonder. Hoe je het lijntje kan wegwerken is volgens mij al verteld :)

GerdjeHoran: Super gave compositie. Het contrast is misschien iets t hoog (donkere stukken vallen weg) en jou zou kunnen proberen om in photoshop/lightroom de lucht weer een beetje kleur te geven.

glenstorm: Het paard oogt te donker en blauwig. Het zwart valt een beetje weg. Pose is wel mooi :)

Gracezella: Bijzonder doorkijkje, mooi lijnenspel! Gaaf!

Gub: Wat een geinige kleurtjes! En bijzonder hoe de spetters precies rond lijken te gaan. Gaaf hoor!

Hanna_94: Mooie pose, over het algemeen gewoon een super mooie foto! :)

HeavensLove: Ik had zelf liever gezien dat jij of iets meer naar rechts stond of het paard ietsje meer met zijn neus richting jou. Nu heb ik een betje dat ‚dubbelgeklapte nek’ idee. Bij de nek linksboven lijkt het iets te zwart. Verder qua belichting wel ontzettend goed.

hilly200: Witte hekje is iets te licht, wel grappig met dat rook effect (?) onderin. Beetje spooky :)

Horserider22: Zag de aanpassing van Agossie oprijd. Mooie foto! Fijn winters beeld met die bijzondere zon.

Iejoorr: Weer zo’n mooie luchtfoto :) niks op aan te merken!

Ingvild: Mooie foto! Kleur touwhalster past goed bij de pony. Enige wat me een klein beetje stoort is dat er onder de hals een stukje water (sloot/plas?) ligt. Had liver dat het groene gras doorliep.

Irene96: Had het al op Facebook gezegd. maar hij blijft gaaf!!

IsaCalixa: De grote M die aan de hond z’n halsband hangt is een beetje afleidend. Verder wel goeie foto, mooie blik en goed scherp op de ogen.

it_is_me: Mooie foto, leuke lijnen zitten er in!

Ismy: :wow: wat gaaf! Combinatie van de lucht en het winterse landschap is echt geweldig!!

Jacobeho: Beetje een zoekplaatje maar vind je Bokeh wel bijzonder.

Jespri: leuke foto, niks op aan te merken!

Jilinda: Niet helemaal scherpen pony is te overbelicht. Pose is wel prima, mooi de oortjes naar voren.

joeluna: Leuk volgplaatje. Had die twee takjes in de rechter bovenhoek weggewerkt denk ik. Verder leuk!

Jolijnn: Lieve foto, had misschien ietsje meer contrast in gemogen want hij oogt wat ‚vlak’ maar snap dat je dan misschien een beetje met het zwarte van de hond zit.

Jooproo: Gaaf zo met die mist voor de maan en de takken! Beetje spooky idee!

Joysiee: Mooi scherp, oortjes staan er voldoende op om een beetje van de stemming mee te krijgen. Leuk :)

Kanzi: Bijzondere foto.. dons denk ik? Mooi rustig, zacht beeld.

Killyenn: Vind je schaduw en bewerking iets te ‚hard’ maar misschien is dit juist je bedoeling geweest :)

KimdeGroot: Lieffff <3 qua pose is hij echt fantastisch. . Newborn fotografie is ontzettend lastig, dat begrijp ik haha. Het huidje van de baby had ik misschien ook een klein beetje aangepast. Ik kon m’n vinger er niet goed opleggen wat ik nou bedoelde..maar toen googlede ik even en zag ik dat de meeste newborn fotografie de huid een beetje egaliseert om het pure te benadrukken. Niet zoveel dat het net barbiebabies zijn natuurlijk := maar net dat het rode ietsje minder is en de vlekjes beetje weg zijn.

Kimmetjee04: Gaaaf! Moie foto, niets op aan te merken.

K_m: Gevoelig zelfportret. De emotie komt er wel van af. Goed gelukt :)

LauraBloem: Lieve foto, had hem misschien iets minder ruimte rechts gegeven.

laurajoy15: Leuk met die dwarrelende snufjes sneeuw. Jammer dat de druppel niet scherp is!

Leonyr: Wauw gaaf zeg!! Deze vind ik echt heel tof.

Lipydo: :wow: Wát een prachtige foto. Ongeloofelijk.

LinSa: Mooi helder en scherp!! Onze katjesboom begint er ook weer zo uit te zien :) Ik had de lens flare rechtsonder weg gewerkt, maar verder goed!

LOVESUSHI: Mis helaas scherpte over het hele hondje. Scherptepunt lijkt meer op het gras te liggen.

Magda_90: Gewoon goed :D super leuk gedaan.

Mallow: Lief, had nog even de vuiligheid weggeveegd boven en onder het oog.

Manonfleur: Mooie bokeh! Flesje lijkt iets scheef te staan.

MarBri: Mooie scherpte, pier met die bomen zo doet me denken aan een enge film die ik dit weekend zag (The Conjuring :+ )

Mariett: K-k-k-koouuuddd! Is er echt iemand met z’n blote voetjes in gaan staan? Brr! hahaha! Maar wel leuke foto :)

Marijepagter: Mooie pose van de pony :) lucht hebben we het op Facebook over gehad :D

MarijeR: Aah wat mooi! *_*

Marit: Zag hem al op je facebook, super gaaf Marit!

Marjoow: Krijg er een beetje een zomers gevoel bij. Mooie foto, fijn beeld.

Mb_foto: Sterke foto! Mooi beeld.

Monbyou Bijzonder perspectief zo! Grappig.

Murthul: Ik mis een tikje scherpte denk ik. Maar druppels fotograferen is niet makkelijk.

MyHu: Technisch in orde, verder vind ik hem niet zo bijzonder.

MZorro: Ik kan er niet zo goed uit opmaken wat het nou precies is. Takje met een hoopje sneeuw?

Nefertarie: Vind de makeup net een tikje te hard voor de sfeer van de foto. Jammer dat het hoofd ook net wordt afgesneden. Verder wel mooi qua scherpte en pose/compositie.

NESCAFE: Je maakt er wel wat leuks van. Mooi drieluik :)

_Patriciaa: Hij pakt me niet zo, maar weet niet waarom.. persoonlijk denk ik.

PenS: Ooh mooi! Erg gaaf beeld zo.

Ponyaddicted: De gloed is mooi, maar vind de achtergrond iets te druk.

Quartel: Imposant paard zeg! Jammer dat z’n snoet er niet helemaal op staat.

Racheel: Mooie wazige achtergrond, foto lijkt wel iets van een gele zweem te hebben (naast het gele bloemetje uiteraard)

Revanches: Vind hem gaaf hoor! Mooie foto met al die hard werkende dames!

Rianne_[:/b] Spooky! Mooie sfeer, goeie foto!

[b]Robin_Rikkie:
Lijkt niet helemaal haarscherp? wel mooie blik van de hond.

Rosslover: Vind hem helaas wat donker.

Sanne_com: Mooi! Een wereldbol? Leuk zeg.

Sharonplugge: Mooi beeld, sneeuw op de blaadjes lijkt een tikje overbelicht.

Showteam: Cool! Erg gave landschapsfoto. Niets meer aan doen!

S_imonee: Jammer dat hij wat donker/gelig is maar dit is met een kitlens gedaan dacht ik he? Dan vind ik het alsnog onwijs knap!

Sodeletuut: Mooi beeld met die stom zo. Jammer dat de horizon scheef is.

Sorsie: Leuk dat groen tussen de winterse beelden. Scherpte ligt denk ik iets te hoog?

Sternphoto: Haha, wat een karakteristieke blik! Mooie scherpte op de ogen :)

SuperLiesje: Jammer dat ze allemaal de zon in moeten kijken waardoor ze de ogen net teveel dichtknijpen. Wel leuke omgeving zo.

Suuszels: Whoa! Mooi! niets op aan te merken verder.

Taarss: Mooie foto, niets op aan te merken :D

Tesseke: Danbo!! Leuk ding. Misschien dat ik er ook maar eens eentje aanschaf. Foto is leuk, hij kijkt zo lekker verbaasd naar de moeilijke boeken haha.

TeSzZz: Mooie foto, niets op aan te merken.

Verography: Mooie foto, wat gaaf dat het zo overloopt naar pikzwart. Lijkt op de kerk bij mij in de buurt.

Wendy1987: Vind hem nogsteeds gaaf deze :)

WiancaR: Mooie foto! niets op aan te merken.

XiiaaooNaa: Ah wat lief! Erg leuk deze foto. De kleuren passen zo mooi bij elkaar.

Ylvy: Jammer van de ruis! Lijkt ook net ietsje bewogen.

Zo pff dat was 'm weer :+ nu even lunchen!

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:45

Dank je voor de feedback :)

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:11

Sicayes# inderdaad, een oude globe :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:19

Heel gaaf! Volgens mij had mijn oma er vroeger ook zo eentje.. alleen kon die open en zat er drank in :+

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:42

Sicayes, bedankt voor je feedback. :D

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:45

Dankjullie wel voor jullie feedback!

Hier mijn week 6: een zelfportret! :)
Afbeelding

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:02

Mariett, ik vind hem echt super gaaf! Niets op aan te merken.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:12

@Sicayes, bedankt voor de feedback! Is wel geen zelfportret, haha! :)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:42

Sicayes: het is met een 135mm f1.8 gemaakt. En een ander geheimpje ik mocht de canon 5d mark III uitproberen, daar is deze foto mee gemaakt hi hi. Heb zelf een 450d
Bedankt voor de feedback! Ben ook niet 100% tevreden, maar voor de eerste keer vind ik het niet slecht.

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:43

Bedankt voor je feedback Sicayes.

Ik had mijn dakraam helemaal opengeklapt en toen de foto gemaakt. Zit dus geen glas tussen.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:49

S_imonee schreef:
Sicayes: het is met een 135mm f1.8 gemaakt. En een ander geheimpje ik mocht de canon 5d mark III uitproberen, daar is deze foto mee gemaakt hi hi. Heb zelf een 450d
Bedankt voor de feedback! Ben ook niet 100% tevreden, maar voor de eerste keer vind ik het niet slecht.

5DMark III <3 als ik toch ooit de loterij win...

Ah dacht eerder ergens (dit topic? ander topic..) te zien dat je een 1200D net had, vandaar mijn aanname. Maar dat was jij dus niet :+ ik ben zo goed in dingen onthouden dat blijkt. Maargoed, alsnog is de foto goed gelukt.. het valt niet mee zo binnenbakselen.

Dandy200 schreef:
Bedankt voor je feedback Sicayes.

Ik had mijn dakraam helemaal opengeklapt en toen de foto gemaakt. Zit dus geen glas tussen.

Ooh misschien komt het dan door de lucht, dat er een beetje mistigheid ofzo hangt. Zou kunnen :)

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:39

Sicayes schreef:
KimdeGroot: Lieffff <3 qua pose is hij echt fantastisch. . Newborn fotografie is ontzettend lastig, dat begrijp ik haha. Het huidje van de baby had ik misschien ook een klein beetje aangepast. Ik kon m’n vinger er niet goed opleggen wat ik nou bedoelde..maar toen googlede ik even en zag ik dat de meeste newborn fotografie de huid een beetje egaliseert om het pure te benadrukken. Niet zoveel dat het net barbiebabies zijn natuurlijk := maar net dat het rode ietsje minder is en de vlekjes beetje weg zijn.

Heel erg bedankt! Ik geprobeerd om met lightroom de huid een beetje te verzachten, maar dat vond ik toch niet helemaal mooi! Wel ben ik met je eens dat het mooier zou zijn het huidje te egaliseren!

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:16

Eline91 schreef:
JewEmm Leuk, maar ik vind hem net een tikje te druk. Waar in Gent is dat genomen?

Dank je! Ben het ook met je eens. maar ja, een stad is nu eenmaal niet rustig.
Hij is genomen vanaf m'n werk. 11e verdieping van het Ledeganckgebouw.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:00

Sicayes Bedankt voor de feedback, daar is vast veel tijd in gekropen :o

JewEmm Ik dacht al dat ik de locatie herkende :) Wat leuk! Werk je dan voor de UGent? Ik werk zelf voor de KU Leuven vandaar mijn interesse ;)

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:11

Ik werk als doctoraatstudent bij UGent ja. :)