Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lumea schreef:Een poos geleden mij hier gemeld met een vraag. Tijd druk gehad dus geen tijd gehad om op zoek te gaan naar een fijne camera.
Nu krijg ik wat meer tijd en wil ik echt graag een spiegelreflexcamera kopen. Ik wil graag Canon of Nikon. Ik heb als advies gekregen om een goede lens erbij te kopen; de canon 70-200 f/4. Hiermee zal ik jarenlang plezier hebben zonder spijt. Zou dit een goede keus zijn?
Als die lens dus geschikt is moet ik nog opzoek naar een leuke fijne camera. Qua camera zou ik wel een instapmodel kunnen kopen, omdat de lens veel belangrijker is dan de camera zelf. Maar wat voor iets raden jullie mij dan aan?
LOLLYYwood schreef:Zou er hier iemand mij kunnen helpen?
Ik fotografeer vooral paarden, soms ook eens wat anders, maar hoofdzakelijk paarden.
Momenteel heb ik een 1100D in combi met kitlens en 70-200mm
Ik ben al even aan het rondkijken naar een nieuwe -betere- body. Een budget heb ik niet echt, maar ik ben nog altijd 'maar' hobbyfotograaf.
Ik kwam uit op een Canon EOS 700D en een EOS 600D, welke van de 2 het zou worden, weet ik nog steeds niet. Nu sinds een dag of 2 verkoopt een familielid van mij zijn EOS 550D met kitlens, 55-250 en tas. En ja, daar is mijn dilemma.
Welke van de 3 body's past het beste 'bij mij' of welke van de 3 is 'het beste'?
Alvast bedankt!
Jaan81 schreef:Logisch!
Heeft iemand een écht goede site waar je kan vergelijken en kijken wat t beste bij jou past?