[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gwen09

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:46

Hahahahaa ja dat ga ik zeker doen! Waarom leer ik er nou nooit van om niet na 22.00 uur 's avonds (na een lange werkweek) bestellingen te doen! #enthousiasme ;)

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:50

Zojuist na lang twijfelen mijn nieuwe camera gekocht. Samsung nx300.

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:41

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:49

Ik zou zelf een tas niet snel via internet kopen, want vind een fijne tas echt heel belangrijk dus die wil ik kunnen zien en proberen in een winkel.
Dat kaartje wat daarbij zit zegt mij niets eigenlijk, wifi kaartje? Geen flauw idee wat daar de bedoeling van is.

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:56

Ik ga sowieso in de winkel nog kijken en zien of ie daar dus ook los is. Wel vele fijne reviews van gezien. En dat kaartje is ook ene geheugenkaartje dacht ik? Verder weet ik het niet echt..

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:35

Een poos geleden mij hier gemeld met een vraag. Tijd druk gehad dus geen tijd gehad om op zoek te gaan naar een fijne camera.

Nu krijg ik wat meer tijd en wil ik echt graag een spiegelreflexcamera kopen. Ik wil graag Canon of Nikon. Ik heb als advies gekregen om een goede lens erbij te kopen; de canon 70-200 f/4. Hiermee zal ik jarenlang plezier hebben zonder spijt. Zou dit een goede keus zijn?
Als die lens dus geschikt is moet ik nog opzoek naar een leuke fijne camera. Qua camera zou ik wel een instapmodel kunnen kopen, omdat de lens veel belangrijker is dan de camera zelf. Maar wat voor iets raden jullie mij dan aan?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:41

Lumea schreef:
Een poos geleden mij hier gemeld met een vraag. Tijd druk gehad dus geen tijd gehad om op zoek te gaan naar een fijne camera.

Nu krijg ik wat meer tijd en wil ik echt graag een spiegelreflexcamera kopen. Ik wil graag Canon of Nikon. Ik heb als advies gekregen om een goede lens erbij te kopen; de canon 70-200 f/4. Hiermee zal ik jarenlang plezier hebben zonder spijt. Zou dit een goede keus zijn?
Als die lens dus geschikt is moet ik nog opzoek naar een leuke fijne camera. Qua camera zou ik wel een instapmodel kunnen kopen, omdat de lens veel belangrijker is dan de camera zelf. Maar wat voor iets raden jullie mij dan aan?

Zo te horen ben je al behoorlijk goed geïnformeerd. Lens is inderdaad belangrijker dan je camera. Dus als je geen budget (of wens) hebt om beide meteen flink te doen dan inderdaad liever een goede lens op een instapcamera dan andersom. Die Canon is een toppertje en heel fijn voor paarden en honden enzo. Kom je dus automatisch ook op een Canon camera, en als je een instapper wil dan zou ik naar de 1200D kijken. Wil je iets meer kom je op een 700D en zou je nóg een stap hoger willen dan is de 70D een hele fijne.
Kans dat je na een paar jaar je camera wilt upgraden (ontwikkelingen gaan ook hard) is vrij groot, maar je kan inderdaad heel prima met een 1200D beginnen hoor. Allerbelangrijkste is en blijft dat je investeert in jezelf en leert om uit je camera te halen wat er in zit.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:13

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:52

Zou er hier iemand mij kunnen helpen?

Ik fotografeer vooral paarden, soms ook eens wat anders, maar hoofdzakelijk paarden.
Momenteel heb ik een 1100D in combi met kitlens en 70-200mm

Ik ben al even aan het rondkijken naar een nieuwe -betere- body. Een budget heb ik niet echt, maar ik ben nog altijd 'maar' hobbyfotograaf. :)

Ik kwam uit op een Canon EOS 700D en een EOS 600D, welke van de 2 het zou worden, weet ik nog steeds niet. Nu sinds een dag of 2 verkoopt een familielid van mij zijn EOS 550D met kitlens, 55-250 en tas. En ja, daar is mijn dilemma. :+

Welke van de 3 body's past het beste 'bij mij' of welke van de 3 is 'het beste'?

Alvast bedankt!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:49

LOLLYYwood schreef:
Zou er hier iemand mij kunnen helpen?

Ik fotografeer vooral paarden, soms ook eens wat anders, maar hoofdzakelijk paarden.
Momenteel heb ik een 1100D in combi met kitlens en 70-200mm

Ik ben al even aan het rondkijken naar een nieuwe -betere- body. Een budget heb ik niet echt, maar ik ben nog altijd 'maar' hobbyfotograaf. :)

Ik kwam uit op een Canon EOS 700D en een EOS 600D, welke van de 2 het zou worden, weet ik nog steeds niet. Nu sinds een dag of 2 verkoopt een familielid van mij zijn EOS 550D met kitlens, 55-250 en tas. En ja, daar is mijn dilemma. :+

Welke van de 3 body's past het beste 'bij mij' of welke van de 3 is 'het beste'?

Alvast bedankt!

Indien jouw budget het toelaat zou ik voor de 700D gaan waar jij op uit kwam. Die andere 2 bodies is alleen het middelste autofocuspuntje kruisgevoelig en zijn niet meer nieuw te verkrijgen. Kruisgevoelige autofocuspuntjes komen prima van pas bij bewegingsfoto's, omdat de body onderwerpen beter kan blijven volgen tijdens het focussen.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:18

Hallo,

Zou iemand mij hier kunnen helpen?
Ik twijfel al een tijdje tussen 2 camera's.

De : NIKON D3100 of de CANON EOS 1200D.

De camera is voor het maken van natuurfoto's (recreatief) en af en toe van mijn paard, kat etc.
Ik heb al ervaring met fotografie door mijn opleiding. Mijn vriend zou er ook af en toe mee willen fotograferen en die heeft ook ervaring met een spiegelreflex.

De ene is iets duurder dan de andere. Ik heb de vergelijking bij de mediamarkt gedaan, maar dat maakte me nog meer aan het twijfelen.

Welke camera kan ik het beste kopen?

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:48

Ik zie dat je vriend ervaring heeft met een DSLR. Heeft hij er zelf ook een of heb je iemand dicht in de familie met een DSLR? Zo ja, dan zou ik datzelfde merk nemen zodat je lenzen kunt uitwisselen.

Zo nee, dan is de keuze vooral persoonlijk. Beide camera's hebben hun voor- en nadelen ten opzichte van hun concurrent. De Nikon heeft inmiddels wel een opvolger, de D3200, welke weer nieuwe verbeteringen heeft getroffen.
De Canon heeft iets meer voordeel op het gebied van filmen (hogere frame rate) en heeft een ingebouwde focusmotor, de door jou genoemde Nikon heeft een grotere sensor en meer focuspoints. Canon heeft een ander voordeel met betrekking tot hun lenzen, zij hebben een groter aanbod in telelenzen voor bij de paardjes in lagere prijsklassen.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:50

Ik vind Canon fijner en makkelijker in de bediening maar dat is heel persoonlijk. Heb je ze allebei een beetje uit kunnen proberen?

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:54

Ik heb ze mogen proberen ja ;)

Ik denk dat ik voor de Canon ga ja :)

bedankt!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:25

Bommetje als je voor de canon 1200d gaat, deze is in de aanbieding (met kit lens) bij mediamarkt inclusief gratis tas statief en wifi geheugenkaart. Wellicht interessant voor je

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:30

Ik ben me ook aan het oriënteren op een spiegelreflex. Vanochtend in fotozaak geweest en daar raadde de man me een Sony a58 voor. Nu heb ik deze lopen zoeken in dit topic, maar hij werd welgeteld 1x genoemd :=
Ik lees eigenlijk alleen maar over Canon en Nikon (vooral eerstgenoemde)

Iemand hier ervaring en/of mening over de Sony a58? En deze is vergelijk met een canon of Nikon? DANK!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:36

@KletsKoekje: Leuke aanbieding. :) Eye-Fi is ook best grappig. :)

@Jaan81: Die Sony Alpha 58 is vast wel prima, maar waarom een groot deel van de paardenfotografen voor Canon of Nikon kiest is het het grote assortiment objectieven die geschikt zijn voor paardenfotografie. Bij Sony en andere merken ben je daar iets meer beperkt in. Niet dat het opeens minder goed zou zijn... Ik ken bijvoorbeeld een paardenfotograaf die met een Sony Alpha 99 met een Sony 70-200mm f/2.8G fotografeert en supertoffe platen maakt! :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:53

Dank je voor je reactie! +:)+

De man van de fotozaak vroeg naar m'n doel, wat ik wilde gaan fotograferen. Landschappen, omgeving, beweging en dieren was mijn antwoord. Ik wil niet puur paarden fotograferen. Wil er ook geen betalende hobby van maken oid.

Ik ga weer verder zoeken en vergelijken, haha!
Ook eens tweedehands camera's kijken denk ik. Misschien ook wel een optie?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:05

Ik deed een aanname... := De meeste mensen hier op Bokt fotograferen voor het grootste deel paarden. :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:07

Logisch! :D

Heeft iemand een écht goede site waar je kan vergelijken en kijken wat t beste bij jou past?

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:00

Afgelopen week een weekje naar Zweden geweest en daar mijn nieuwe canon 700D uitgeprobeerd. En ben er erg blij mee! Wel staan er nog de macrolens en telelens/zoomlens op mijn wensenlijstje. Maar daar ga ik mij eerst even verder in verdiepen, aangezien ze niet bepaald goedkoop zijn ;-).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:45

Jaan81 schreef:
Logisch! :D

Heeft iemand een écht goede site waar je kan vergelijken en kijken wat t beste bij jou past?

Ik heb een paar avonden lopen knutselen met excel en alle specs van camera's die nu (of wellicht later) binnen mijn interesse zouden kunnen liggen. Dan krijg je vanzelf alle verschillen op een rij. Neem daarbij ook camera's mee die eigenlijk boven je budget zitten.
Ik trof vervolgens een Bokker die beide beoogde camera's bezat en die me de kans bood ermee te spelen en de voor- en nadelen op een rij te zetten.

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:35

Nu is er een set van de canon eos 1200d met kitlens, slingbag, sd-card en klein statiefje, voor 394 euro.
Bij klein is de camera met kitlens er voor 355 euro, dus dan moeten er nog ene tas en sd-card bijkomen. Ben nu heel erg aant twijfelen wt ik ga doen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:39

En er is toch ook nog die 25 euro retour van Canon?

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 21:46

Jep, die krijg ik dan sowieso, ongeacht welke ik doe. Vraag is alleen of ik die tas en sd-card beter apart zou kopen of in de set.