[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kathmandu

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:51

Zozo, weer eens wat te doen zo te zien Lachen!
Lessien: Ik vind hem zo mooi! Ik zit te denken aan 30 euro.
Woest: Het linkerpaardje klopt goed, maar het rechterpaardje vind ik iets minder kloppend... Ik denk zo'n 0-5 euro.
Liedje_: Heel mooi, maar voor mijn idee een beetje vlekkerig hier en daar. Rond de 12 euro.
Evelijn: Ook mooi! Ook rond de 12 euro, het linkeroog heeft voor mij iets niet kloppends...
astridjhu: hij is nogal licht, maar ik vind hem verder leuk, rond de 0-5 euro.
Cyntje: Geweldig! Mooi contrast! rond de 20 euro!
nujaro: Ik zou eerst eens wat aan je verhoudingen gaan doen voordat je er geld voor vraagt. Knipoog.

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:00

Naja hier dan mijn Commentaar Tong uitsteken

Lessien: Hoe bedenk je het toch? Haha! 35 euro ofzo? Tong uitsteken
Woest: Mooi gedaan, maar het mist toch uitstraling en details. 4 euro
Evelijn: Prachtig meid! Hope doe je dat toch? 10 euro
astridjhu: Hmm.. ik vind hem niet zo mooi eerlijk gezegt, ik kan je geen bedrag geven
Cyntje: Mooi! Beetje plat gedrukt het hoofd maar voorderest erg mooi gedaan! 18 euro ofzo?
nujaro: Verhoudingen kloppen niet echt, ik weet dat dit je 1e aqaurel werkje is, maar toch nog even goed oefenen! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 23:00

thanx!! k vond het ook neit mijn mooiste maar ja zo super teken ik nou een maal niet Tong uitsteken
ik vraag nu voor mijn tekeningen vijf euro (meteriaalkosten en tijd enzo:P )
k ben nu bezig met een tekening van tom hanks uit de film saving private ryan.. zon mooie film is dat.. en zo sneu dat hij dan doodgaat.. en hoe ryan dan als opa zijnde terug gaat naar izjn graf enzo..
echt mooi!
daarom ben ik hem dan gaan tekenen..
ben er nu al twee en een half uur aan bezig:P
duurde lang voordat de schets goed was :S
mensen tekenen kan ik echt neit Tong uitsteken
blij dat hij hierbij een helm opheeft Tong uitsteken
maar jullie zien die vanzelf langskomen Tong uitsteken

oke hier even de laatste sgattingen (tja ik kan het neit vandaag een schatting:P)

cyntje: ik vind hem heel mooi alleen beetje lang hoofd maar echt heel mooi super ook die schaduwen!! twintig euro?
nujaro: ik vind dit echt super als je eerste agualrel!!! ik heb er een paar keer mee gewerkt en k vond het niks.. jij doet het egt super ga zo door:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:49

Ik doe ook weer een rondje Lachen

Carita; Ik vind het wat zonde van het papier. Kwestie van smaak, ik hou er gewoon niet zo van Knipoog. Wat mij betreft hadden er overal wat meer details in mogen zitten (oren, neus, enz.). Maar toch een leuk plaatje Lachen. Zo'n 10,-

Lontje; Moooooi!! Wow! Super al die details! Vind dit zeker wel 30,- waard als het niet meer is.

Fnanne; Ook zo'n superwerkje Wow!. Dat oog vind ik echt geweldig! Ook voor jou minstens 30,- Jaj

Janique; mooi, heel apart Lachen. Heb er alleen geen idee van wat de waarde zou kunnen zijn. Maar wel erg mooi Jaj

Wizzy; Leuk, maar zou ze niet zo aan de muur hangen. 5,- voor allebei Lachen (zonde van de neus op de 2e tekening)

Smeetjoew; Echt jóuw stijl. Heel mooi Lachen Er had wel wat meer detail in de neus gemogen en ik vind het jammer dat de oortjes op 'kartonnetjes' lijken (weet even niet hoe ik het anders moet verwoorden Clown). Toch zo'n 10,-

Pollewopsie; leuk, het heeft wel iets. Lachen Zo'n 20,-

Tineke; ik zou nog even dooroefenen Lachen

Fantine; Niet helemaal mijn smaak, maar toch een leuke tekening. Zo'n 10,- Lachen

Babe; Die heb ik gezien ja, die is echt supermooi Wow! Voor de echte fans is dit echt super! Minstens 80,-!

Naomi; Mooi! Ook leuk met dat gras zo Lachen. Van mij 50,-

Fnanne; heb ik die niet al gezien? Nee, dat was een andere Lachen. Deze is ook supermooi, je hebt een hele herkenbare (mooie) stijl! 30,- minstens Ja

De rest komt vanavond Lachen

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:52

Cyntje schreef:
Lessien: geen idee hoor.. wel prachtig!
Woest: 7,50
Liedje: 5,00
Evelijn: 15,00
Astridjhu: 5,00

En mijn aandeel: Borkando 2B potlood/vulpotlood, pastelpapier A4
Afbeelding

Je bedoeld Borkando van Borrie01? Dan vind ik 'm absoluut niet lijkend eerlijk gezegd. Verder is het wel een mooie tekeningen qua schaduwen en zo, maar het hoofd is véél te lang gerekt.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:56

Picassox schreef:
Je bedoeld Borkando van Borrie01? Dan vind ik 'm absoluut niet lijkend eerlijk gezegd. Verder is het wel een mooie tekeningen qua schaduwen en zo, maar het hoofd is véél te lang gerekt.

Dat kan dat jij dat vind, Sharon denkt er zelf heel anders over, zelfs haar oma herkende Borrie van de tekening terwijl ze hem amper heeft gezien vertelde Sharon mij... In het topic hierover gelukkig wel andere reacties en het paard heeft van zichzelf al een lang hoofd. Haha!

Edit:
Citaat:
P.S. Graag bij quoten niet de foto's quoten maar alleen de naam

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 17:13

Okay, sorry voor de opmerking dan, maar dat was mijn mening. Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 17:20

Picassox schreef:
Okay, sorry voor de opmerking dan, maar dat was mijn mening. Knipoog

Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor Knipoog Ieder zijn mening... ik vind vaak ook iets erg mooi terwijl een ander het gruwelijk lelijk vind Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 17:45

En ik ga verder met taxeren
Gebleven bij.. Carita Lachen

Carita; mooi, maar naar mijn mening een beetje donker. Toch zo'n 15,- Lachen

Stefke; heel mooi. Leuk met die zwarte achtergrond. Vind de namen erbij persoonlijk iets minder. 40,- Lachen

Talisa; Leuk, vind de manen wat krasserig. 10,-

Lessien; die is heel tof Wow!. Zoals al is gezegd zou je hier iets van een verhaal omheen moeten verzinnen. Je hebt echt een hele aparte stijl Ja. Durf eigenlijk zo niet te zeggen wat het waard zou kunnen zijn.

Liedje; leuk, maar niet iets dat ik zomaar zou kopen. ongeveer 5,-

Evelijn; Mooi!! Het paard heeft een hele zachte uitdrukking. Zo'n 20,- Lachen

Astridjuh; leuk, maar ik zou nog even dooroefenen. Kan veeeel meer detail in Ja

Cyntje; aparte stijl. Leuk Lachen. Ik vind de schaduwen persoonlijk iets hard overkomen, maar misschien is dat ook wel een beetje een kwestie van smaak, het is gewoon jouw stijl. 20,-

nujaro; nog eventjes oefenen Lachen

Zo, dat weer gehad. Nu eentje van mij Lachen
(houtskoolpotlood, A3 formaat)
Afbeelding

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 17:55

@Plaudar: 25 euro Ja

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:18

Wou plaudar!! ook 25€

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:51

Plaudar: : Wauw super gaaf! Toch echt zon €30 euro, die haren, super!

Een wat mislukte tekening.. denk 0 euro Tong uitsteken

Afbeelding

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 23:32

Plaudar: Leuke Fjord! Mooi gedaan met die vacht, tussen de 25 en de 30 in Knipoog.
Liedje_: Ik ben er niet zo heel erg weg van... De hals en het lijf kloppen niet goed, hoewel je wel probeerdt detail in te brengen. Neus + mond vind ik overigens wel heel mooi! Misschien 5 euro.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 23:46

Ik sta erg achter met taxeren en als straf heb ik hier meer dan een uur tekeningen zitten bekijken. We beginnen eraan:

Blz.79:
Mijntjuh: nog te streperig. Ik zie dat je al met schaduwen werkt, maar je moet ze nog duidelijker maken en de plaatsen waar het licht op schijnt, moeten lichter. 2.5 euro.

Alison: nogal streperig, maar ik vind dat je bepaalde delen zoals de neus op de tweede tekening erg mooi tekent. Het heeft in mijn ogen wel wat weg van striptekeningen, maar toch mooi. 7 euro.

Janique: ik denk dat ik deze al eens heb gezien. Het is niet mijn stijl, dieren als mens uitbeelden, maar qua tekenen toch een 20 euro. Je weet zeker goed met kleuren en schaduwen om te gaan.

Evelijn: ik vind het gezicht prachtig gedaan, jammer van de jas dat die zo streperig is. Voor het gezicht alleen zou ik al aan 30 euro denken. Het straalt echt.

Edelweis1: leuk gedaan, maar naar mijn mening is er te weinig schaduw en is er ietwat streperig gewerkt. Zo’n 8 euro.

Plaudar: mooi, vooral het gebruik van lichte kleuren bij de lichtinval op de huid. Het bit vind ik wat storend, iets te groot? En de achtergrond mocht van mij levendiger zijn. De staart vind ik ook erg goed gelukt. Toch 25 euro.

Iwan_Fjord: leuke pose, maar het lijkt nogal houterig. Je paard moet er echt uit zien: 5 euro. Bij de tweede tekening vind ik dat je mooie kleuren hebt gebruikt. De manen zijn iets te streperig en aan het neusgat moet gewerkt worden: 6 euro.

Blz.80:
Wendy 15: leuk gedaan. Jammer dat het letterlijk kleuren overnemen is en dat je in zo’n tekening niet je eigen stijl kunt brengen. Maar het zou goed staan op kaartjes en dergelijke, maar dan wordt je al snel achtervolgd voor plagiaat. Als je nou zelf een figuur zou uitvinden en in alle mogelijke poses kunt zetten en leuk voor het oog dan ben je goed op weg…

Blz.81:
Pollewopsie: voor je eerste olieschilderij vind ik het zeer goed gelukt. Net een schilderijtje dat je vaak op boerderijen ziet hangen. Leuke kleuren gebruikt. Er zouden wel wat meer details in kunnen verwerkt worden: 12 euro.

Fenn: mooi. De stijl van deze tekening bevalt me, zo vind ik ze mooi: met alles rekening gehouden, maar niet te gedetailleerd zodat het niet op een foto lijkt: 15 euro.

Sexy_back: ik vind dat er aan deze tekening nog enkele delen niet kloppen vb.: de voorpoot klopt niet. De poot lijkt smal met (te) grote nagels. De vachtstructuur kan beter. Je hebt al wel goed de emotie vastgelegd in de ogen van de hond, deze is ook zichtbaar in de houding van de hond: 7 euro.

Nevony: voor een aquarel is die goed gelukt. Ik vind het jammer van de grove structuur van het papier en dat je een beetje het wit van het papier door de tekening heen ziet: 13 euro.

Evelijn: het vegen hier is erg goed gelukt. Van het haar, dat zeg je al zelf. Goed gedaan: 14 euro.

Blz. 82:
Lontje en Fnanne: die taxeer ik samen: allebei +100 euro. Ik vind ze beide abnormaal goed getekend.

Janique: je hebt in ieder geval fantasie, maar persoonlijk zegt het me niets, wat wel logisch is, want ik zie er niets van mij in. Als je zo’n werk ook kunt maken voor iemand anders, maar dan met persoonlijke accenten van die persoon erin, kan dit wel waardevol worden.

Blz.83:
Wizzy: je tekeningen vind ik best mooi. Je speelt echt al met de lichtinval op de huid. Jammer van de onafgewerkte snuit op de tweede tekeing. Mocht deze volledig zijn: beide 10 euro.

Smeetjoew: mooi, maar zoveel haar! 12 euro?

Pollewopsie7: lief zeg. Je ouders zullen er blij met zijn. Het kleurgebruik op de kop is mooi: 14 euro.

Fantine: het halster vind ik erg mooi, gedetailleerd. Het oog mag iets groter en de manen ‘echter’: 9 euro. Je tekent in ieder geval niet streperig.

Babe, jij kan al met Lontje en Fnanne mee: niet normaal goed. +100 euro.

Blz. 84:
Naomi21: de hond is superschattig en ook nog eens goed getekend: 25-30 euro.

Blz.: 85:
Lessien2810: wat een fantasie. 10/10. Ik vind deze echt goed (maar te eng om in mijn woonkamer te hangen). Zoals al gezegd is op Bokt, moet je een schrijver vinden die wil dat je haar boek beklad met je tekeningen: 20 euro.

Evelijn: echt leuk. Misschien meer detail in het oor, maar echt 20 euro.

Cyntje: mooi gedaan. Het papier vind ik minder en het paard lijkt een smal hoofd te hebben, kan hé: 20 euro

Blz. 86:
Plaudar: echt mooi. Ik heb wel een heel kleine opmerking, nl. dat de voorlok een beetje doorzichtig lijkt. De donkere brede strook in de voorlok lijkt me de linkerhelft van het hoofd en dan is het net of de manen erg doorzichtbaar zijn. Toch 25 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 23:59

Bedankt allemaal voor de taxaties!

@ Lunas; hier heb je echt een tijd aan gezeten he? Nagelbijten / Gniffelen In ieder geval bedankt, ben het wel eens met je commentaar Ja

WannieSannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 13:23

Plaudar: wouw heel mooi gemaakt 25 tot 30 euro

en die van mij
het is nog maar de 2e keer dat ik een schilderij maak Haha!
Afbeelding

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 14:04

WannieSannie, Leuk gedaan, maar er zit weinig detail in... Ik denk dat je beter eerst kunt dooroefenen, nu zou ik er 0-5 euro voor geven.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 15:24

Ik zie dat ik weer heel wat bij moet taxeren,
nu heb ik helaas geen tijd, maar ik ga het wel doen hoor.

Trouwens Plaudar, ik denk dat je veel meer voor die tekening kunt vragen dan 25,- euries, als het mijn fjordje was zou ik je er al zo'n 60 euro voor geven, hij is reuze mooi en super sprekend!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 17:12

@Wanniesannie: 5 euro

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 17:59

Plaudar, heel mooi gedetaileerd, 25/35

Liedje, je bent al goed op weg Ja 2,5/5

Wanniesannie, hij klopt hier en daar niet en er zitten weinig details in maar vind hem wel erg leuk 7,50

en van mij:
met acryl op A4 canvas
Afbeelding

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 18:09

@Vajente: moeilijk moeilijk...zeker meer dan 50 euro *LOL*

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:45

@Vajente: Leuk gemaakt zeg! Heel erg knap! Veel detail, maar er zitten wel een paar dingen in die in mijn ogen niet helemaal kloppen (hals en haar)... Rond de 70 euro.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 12:15

Zal ik maar even het werk van anderen beoordelen, voordat ik eigen werk neerzet?
Dit is dus MIJN mening over de tekeningen Knipoog

Cyntje ik vindt hem eerlijk gezegt een té smal hoofd hebben, nee nog niet goed genoeg om er geld voor te vragen, maar zeker door blijven gaan met tekenen!

Plaudar Echt heel mooi hoe je de zwetende vacht erop hebt gezet, ik vind alleen persoonlijk de voorpluk iets minder. €20-25 ?

WannieSannie Heel erg leuk gedaan Haha! €10?

Vajente Prachtig, ben ook niet ander van jou gewend, echt super hoor! Zeker € 30

Ben niet zo goed in prijs bepalen Nagelbijten / Gniffelen

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 12:17

Nu mijn tekening:

Hondje in potlood op A4
Afbeelding
Geheel

Afbeelding
Close-Up

hij is voor €10 weggegaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 12:34

vajente: echt super!! echt mooi dit zou ik dus nooit kunnen!! 50 euro zeker!
xxveronaxx: heel mooi!! met weinig lijntjes in het gezicht maar toch zo veel detail!!! 40 euro?