[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 21:15

Bedankt voor alle reacties op mijn vorige post, ook een aantal tips gekregen waar ik wel wat mee kan.

Ik heb zelf ook weer even getaxeerd. Ik taxeer wel voornamelijk op smaak !

Xkathy_love: de foto’s zijn een beetje klein waardoor ik ze moeilijk kan beoordelen. Je kiest wel de goede momenten maar ik zie vooral veel storende elementen. De eerste foto is mooi maar het hek en de paal op de achtergrond had weg gemogen. Oefen vooral nog even door ! Voor deze foto’s 10-15 euro.

LOLLYYwood: Nette foto’s, vooral de eerste vind ik leuk. Wat me wel opvalt is dat ik vaak een beetje ruimte mis aan een kant, bij foto 2 en 3 mag er van mij wat meer ruimte aan de bovenkant, en bij de eenden had ik liever de ‘lege’ ruimte aan de rechterkant gezien. De laatste foto vind ik ook heel mooi, maar ook hier zou nog wat meer ruimte aan de rechterkant mogen. Voor deze foto’s 25-30 euro !

Fosco: Kom ik toevallig weer jouw foto’s tegen om te taxeren haha. De laatste foto vind ik echt geweldig, maar dat wist je al. En Puck staat er ook weer leuk op. Vind de bovenste 2 niet je beste foto’s, maar die kun je ook niet steeds opnieuw plaatsen natuurlijk. 80-100 euro !

HorseyDude: Totaal niet mijn ‘soort’ fotografie, dus ik weet ook niet echt hoe ik dit moet taxeren. Vind ze niet zo bijzonder. Ik zou er zelf dan ook niets voor geven.

LisannePruts: Vind de foto’s nog niet zo bijzonder, en ook een beetje te donker. Je weet wel al goed met composities te werken. Let wel op het afsnijden van kleine stukjes oren. Foto 3 vind ik heel leuk, maar had van mij wat meer ruimte mogen hebben, je hebt ook een stukje van haar voet afgesneden. Voor foto’s zoals 3 nu 15 euro.

Sunnybellami: Fijne kleuren en mooie composities ! Ze ogen wel een beetje te verscherpt. 25 euro.

Its_Juliaa: Heerlijke foto’s ! Vooral foto 3 vind ik leuk, kleuren springen er mooi uit. Mooi watermerk heb je ook. 40-50 euro.

Phiep: Foto 3 is echt prachtig ! De eerste 4 foto’s en de foto met de hond en het vlindertje vind ik ook heel mooi, de andere vind ik wat minder. Ga vooral zo door ! 45-50 euro.

Art_Ificious: Vind de foto met het hondje wel leuk, maar vind ze nog niet zo bijzonder. Ik zou nog even dooroefenen dus. 10 euro.

GerdjeHoran: Leuke eigen stijl heb je, beetje grauw. Vind de eerste en laatste foto het mooiste. 20-25 euro.

Brenda_85: De eerste foto lijkt niet helemaal scherp, maar voor de rest is het wel een hele mooie foto. Foto 2 vind ik persoonlijk helemaal niks, de achtergrond en de make-up is niet mijn smaak, maar de foto is technisch wel netjes. Foto 3 vind ik wel heel geslaagd! Voor foto’s van die kwaliteit 20-25 euro.

Louiisaa: Vind de eerste en de laatste erg leuk, de rest spreekt mij niet zo aan. Voor deze foto’s wel 25-30 euro.

Horserider22: De foto’s zijn onscherp. Qua compositie zijn ze wel leuk. Als ze scherp zouden zijn 10 euro.

Xkathy_love: Ik heb je al getaxeerd, maar vind foto 3 erg mooi van deze foto’s. Foto 1 vind ik ook erg leuk gemaakt, alleen zonde dat je de flitser hebt gebruikt, zo komt het onderwerp erg ‘hard’ over.

Murosch: Rond de 15 euro. Kwaliteit mist nog een beetje, maar de composities zijn goed en je maakt goed gebruik van het licht !

Joy_mennings: Vind foto 3 en de laatste foto heel leuk. De rest van de foto’s spreekt mij niet zo aan. Ook heb ik het gevoel dat ze inderdaad nog een beetje gelig/groenig zijn, dit zou je misschien nog wat aan kunnen passen in photoshop ? 15-20 euro.
Laatst bijgewerkt door xBVN op 19-02-16 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 21:28

En weer wat foto's van mij:

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

xniieeenke

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 21:43

Ik zie veel portret en dieren, maar natuur kan toch ook gewoon getaxeerd worden hier? of is dat dan weer anders? wil wel wat posten, en dit weekend me verdiepen in het taxeren.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:51

Natuur is lastig te taxeren omdat je natuurfoto's bijna niet verkoopt of in opdracht doet.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:03

Marit schreef:
Natuur is lastig te taxeren omdat je natuurfoto's bijna niet verkoopt of in opdracht doet.

Dacht ik al :P
Geeft niks, ga ik me richten op m'n katten qua taxatiefoto's

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:31

Lang geleden heb ik hier ook ooit eens gepost... Ik ben wel benieuwd wat er nu uitkomt! :)

GerdjeHoran; Ik zou nog even verder oefenen. Lichtinval is niet overal even fijn en de houding van de pony op de laatste foto ook niet. Let ook op het sperriempje! Ik draai die altijd om tijdens een shoot, dan steekt hij niet uit! (dit gaat over de foto's van pagina 85, heb niet op je site gekeken, gezien de reacties op pagina 85 ;) ).
Brenda_85; Beide paardenfoto's zijn op zich prima, maar mogen nog wel wat specialer van mij. €15,00 zou ik vragen. Portret vind ik te overdadig met make-up, wel scherp. Zou zelfde soort bedrag vragen.
louiisa; Nette foto's, mooi scherp! €30,00.
Horserider22; Ik zou nog even verder oefenen. Je foto's zijn niet scherp, overbelicht en de houdingen van de modellen zijn ook niet heel fijn. :)
xkatylove; €20,00. Je foto's zijn scherp, maar ik vind ze niet heel speciaal. Landschap heeft wel een mooie sfeer trouwens. :j
Murosch; Ik zou nog even verder oefenen. Je foto's zijn niet scherp en ze lijken wat blauwig.
Joy-Mennings; Lastig om jou te taxeren, ik vind dat er veel verschil zit in de foto's. Ik denk dat het verstandig is om nog even door te oefenen. Je foto's verschillen van kleur, de tweede heeft bijv wel een groengele waas erover. Je eerste hondenfoto vind ik tof, maar je tweede dan weer niet. Die zou ik weggegooid hebben.... Kinderfoto's vind ik wat 'stijfjes'.
xBVN; Mooi! Fijne stijl, zie ook echt een eigen stijl. €60,00.

Ik heb vorige week voor het eerst een zwangerschapsshoot gedaan en op basis daarvan al wat nieuwe vragen van mensen met interesse. Ik ben dus wel benieuwd wat jullie ervoor zouden geven. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:04

klein beetje feedback weer van mijn kant :D

Louiisaa: Mooie fijne heldere foto’s 35 euro
Horserider22: Elke keer ga je erg goed vooruit! De laatste foto vind ik het beste. De kleuren zijn daar erg goed. De andere vind ik toch nog iets te warm. 25 euro
Xkathy_love: de compositie vind ik nog niet helemaal lekker. Kleuren zijn verder wel goed ;) 20 euro
Murosch: Ik mis erg veel scherpte.. kleuren zijn soms ook wat vreemd 15 euro
Joy_Mennings: Scherpte is ontzettend goed! Soms zijn de kleuren wel iets te groen gelig maar verder goede foto’s 30 euro
xBVN: ontzettend goede foto’s! ik vind je stijl heel gaaf en je composities zijn net wat anders dan normaal! 60 euro
saskiaa_ : Heel mooi gedaan! Composities zijn interessant en de kleuren zijn ook goed ;) 40 euro

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:58

Weer even vanaf de laatste keer :o

Sunnybelami Vooral de hond vind ik erg mooi, heel sprekend en sfeervol! Paarden vind ik wat minder, de een is te donker en de ander juist te licht naar mijn smaak. Ik zou hier, vooral van de hondenfoto uitgaand, 30 euro voor geven.
Strasshorse Mooie foto's, vooral de tweede vind ik erg mooi! Wel vind ik de foto's een beetje groen ogen, wat ik erg jammer vind. Voor jou ook rond de 30 euro.
Horserider22 De eerste vind ik net iets te krap genomen, maar verder wel erg mooi. De tweede lijkt helaas niet scherp. De derde en vierde zijn wel erg leuk! Ik denk dat je 20 euro kan vragen.
Maaike_Melis Lastig te beoordelen met 1 foto, maar deze foto alleen zou ik wel gaaf vinden voor aan de muur, dus 50 euro denk ik!
xTitanic Gave foto's! Vooral de eerste 2 <3 Ik denk zo'n 45 euro!
Jovimanoe Fijne zachte kleuren, en de zwart-wit foto's zijn ook erg mooi! Mijn favoriet is toch wel de twee kindjes, wat een lekkere spontane foto zeg! Ik denk dat je wel tegen de 50 euro kan gaan vragen!
Joeluna Prima foto's, 30 euro!
Horseydude Lastig te beoordelen, je maakt het jezelf ook niet makkelijk door dolfijnenfoto's te uploaden... Heb je ook andere foto's?
Horsesm Super foto's! Ik zou zo 70 euro neerleggen voor een shoot, ziet er echt goed uit!
Kathy_love De steigerfoto is mooi, mist nog wat kwaliteit maar qua compositie zie ik er wel je ideeën in!
Lollywood Ohhh dit is niet eerlijk, ik ben verliefd op Stippels <3 Maar verder ook echt perfecte foto's! Fijne kleuren, scherp, maar niet overscherpt zegmaar... Gewoon fijne sfeervolle platen! Ik zou hier best 40 euro voor neer willen leggen
Fosco Wauw, super! 70 euro
LisannePruts Ik mis nog scherpte in je foto's. Ik schat je nu op 10 euro in.
Sunnybellami Wat loop je nou te klagen over je camera, kijk dan wat een prachtige foto's je hebt! <3 Ik zou hier zo 60 euro voor neerleggen hoor!
Its_Juliaaa Lekker sfeervol, 40 euro!
Phiep Erg gave foto's, mamma mia <3 Voor jou 80+ euro!
Art_Ificious Leuke foto's, probeer paarden van een lager perspectief te pakken. Nu lijkt het bijna alsof je de foto met een groethoeklens gemaakt hebt. 10 euro nu.
GerdjeHoran Mooi, maar lijkt erg overscherpt. Upload je toevallig met flickr? Nu 40 euro denk ik.
Brenda_85 Eerste lijkt niet helemaal scherp, en in de laatste mis ik nog een beetje sfeer. Ik denk nu 20 euro.
Louiisa Mooie foto's, lekker sfeertje zit er ook in. Ik denk nu aan 30 euro!
Horserider22 Ik mis bij sommige foto's wat scherpte, maar de compositie en kleuren vind ik wel erg goed! 25 euro denk ik
xKathylove Bij de eerste zie je heel erg dat er geflitst is, de laatste mis ik wat scherpte. Ik denk nu aan 15 euro.
Murosch De laatste vind ik erg leuk! Ik denk dat je wel 25 euro kan vragen.
Joy_Mennings Je foto's vallen erg groen uit, zonde! Als je dit kan herstellen dan zou ik 30 euro per shoot vragen dnek ik
xBVN Ja, jouw foto's vind ik heel mooi constant, gewoon altijd mooi, altijd goed. 80+
Saskiaa_ Wat een leuke en vooral lieve foto's! Had misschien nog wat meer kleur ingemogen. Het model heeft rood haar (als ik het goed zie). Ik vind het persoonlijk dan super gaaf als dat rode haar er echt uitspringt! Desondanks kan je makkelijk 35 euro voor een shoot betalen!

Volgensmij ben ik steeds hoger gaan taxeren :')

Nou, weer eens foto's van mij. Voor mijn gevoel ga ik met sprongen vooruit, of ik ben in ieder geval steeds meer tevreden met mijn foto's, dus ik ben allang blij :D

Afbeelding_DSC1429 by Maxime Willemsen, on Flickr
AfbeeldingUntitled 1 by Maxime Willemsen, on Flickr
Afbeelding_DSC2213© by Maxime Willemsen, on Flickr
Afbeelding_DSC1763© by Maxime Willemsen, on Flickr
Afbeelding_DSC1861© by Maxime Willemsen, on Flickr
Afbeelding_DSC2624© by Maxime Willemsen, on Flickr

Ik ben benieuwd! :D

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:31

@xmaxxiee ja ik upload inderdaad met flickr waardoor het nogal verscherpt word..

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:35

GerdjeHoran schreef:
@xmaxxiee ja ik upload inderdaad met flickr waardoor het nogal verscherpt word..

Ahh zie. Dacht ik al! Ik had precies hetzelfde kwaaltje haha. Ik verklein de foto's nu voor het uploaden in plaats van dat ik Flickr laat verkleinen, scheelt een hoop.
Maar dit betekent in ieder geval dat het origineel waarschijnlijk perfect is qua scherpte! Dus daar hoef je niks meer aan te veranderen!

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:37

xMaxxiee schreef:
GerdjeHoran schreef:

Ahh zie. Dacht ik al! Ik had precies hetzelfde kwaaltje haha. Ik verklein de foto's nu voor het uploaden in plaats van dat ik Flickr laat verkleinen, scheelt een hoop.
Maar dit betekent in ieder geval dat het origineel waarschijnlijk perfect is qua scherpte! Dus daar hoef je niks meer aan te veranderen!

Haha bedankt! maar hoe verklein jij ze dan?

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:21

GerdjeHoran schreef:
xMaxxiee schreef:

Haha bedankt! maar hoe verklein jij ze dan?

Ik bemoei me er even mee :') maar als je de foto in photoshop al verkleint naar boktformaat (960x...) en dan upload naar Flickr en vervolgens bij BBCode kiest voor 'original' dan plaatst hij hem zoals hij is zonder zijn eigen bewerking er overheen te knallen.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:30

Jaa, dat bedoelde ik! Sorry, ik had gister een uitleg getypt over hoe je moet verkleinen maar deze heb ik blijkbaar niet gepost. :')
Welk programma gebruik je GH?

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:26

Bedankt voor de uitleg sicayes!
ik gebruik lightroom en photsop xmaxxiee

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:32

Ik zal even taxeren en dan zelf foto's plaatsen :D

Pagina 84:

xkathy_love: De eerste foto is erg goed gelukt, wel jammer van het hek op de achtergrond. De andere vind ik nog een beetje gewoontjes. 20 euro.

LOLLYYwood: Zitten zeker mooie platen bij! 60 euro.

Fosco: Heel erg gaaf, zeker 100 euro.

HorseyDude: Deze foto's had iedereen op vakantie wel kunnen maken vind ik.. niks dus.

LisannePruts: Je bent al op de goede weg. Let alleen goed op je instellingen, sommige foto's zijn te donker. En let erop dat bij de katten het oortje niet wordt afgesneden! 15 euro.

sunnybellami: Heerlijke platen! 70-80 euro.

Its_Juliaa: Hele mooie sfeerfoto's! 60 euro.

Phiep: Wauw! Hier zou ik zeker 90-100 euro voor geven.

Art_Ificious: Zitten al mooie plaatjes bij, toch zou ik nog wat oefenen op scherpte, compositie en nabewerking. 25 euro.

Pagina 85:

GerdjeHoran: Zitten mooie foto's bij! Ik ben alleen niet zo'n fan van de nabewerking, vind ze vrij 'hard' en een beetje koud. Zou wat warmere foto's willen zien denk ik! 30 euro.

Brenda_85: Mooie foto's, al zou ik nog wel wat letten op scherpte. De 1e en 2e foto lijken niet scherp. 30 euro.

louiisaa: Nette foto's! 40-50 euro.

horserider22: Leuke foto's. Sommigen vind ik wel wat te gelig en onscherp. 25 euro.

xkathy_love: Mooie plaatjes, ze mogen van mij alleen nog wat spannender/sfeervoller. 20 euro.

Murosch: Ik vind de kwaliteit van deze foto's nog wat tegenvallen. Ook jammer dat ze vierkant zijn uitgesneden. 10 euro.

Joy_Mennings: Leuke plaatjes zitten erbij. 25 euro.

Pagina 86:

xBVN: Gave foto's hoor! Erg origineel. 90 euro.

Saskiaa_: Mooie composities en nette platen. Ik zou nog iets meer spelen met de nabewerking. 70 euro.

xMaxxiee: Zitten mooie foto's bij! 40-50 euro.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:51

Hier dan mijn foto's :D Dit zijn allemaal vrij recente foto's. Op http://www.ihsfotografie.nl staan meer foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mensen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Honden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Taxeren mag ook apart als dat handiger is :)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 16:12

Geen idee waar ik de laatste keer was gebleven.. :=
Overigens wel een beetje jammer dat er weer mensen zijn die (bijna) niemand taxeren, dan heb ik eigenlijk ook niet zoveel zin om die personen te taxeren.. :o

Dus ik begin bij pagina 84. :)

LOLLYYwood
Denk rond de 20 euro, vind de hond en witte pony foto wat donker, als die wat lichter zijn denk ik dat het een hele verbetering is. :)

Fosco
Heel mooi! Rond de 70-100 euro denk ik. :)

HorseyDude
Ik heb helaas geen idee wat ik voor landschap zou gaan geven.. Aangezien ik zulke foto's niet in mijn huis hoef (om zo even te zeggen :P). Wel vind ik de foto's wat dof.

LisannePruts
Vind de foto's best donker, als ze lichter gemaakt worden scheelt dat denk ik een hoop. Zou er nu niks voor geven.

sunnybellami
Rond de 30 euro, vind het mooie foto's, maar toch een beetje dof ogen.

Its_Juliaa
Mooie foto's! Rond de 60 euro.

Phiep
De eerste 4 vind ik het mooist, rond de 70 euro. De andere 3 denk ik rond de 40 euro.

Art_Ificious
Zou er zelf niks voor geven, mist nog scherpte en ik heb het idee dat de laatste foto niet helemaal klopt, alsof het lichaam uit verhouding is.

85
GerdjeHoran
De foto's mogen wat lichter. Ik zou nu nog niks voor geven.

Brenda_85
De blackfoto vind ik een beetje donker, of nouja.. Het paard wegvallen omdat hij zelf ook donker is van kleur. Als het paard wat lichter is geweest komt hij vast beter naar voor. Ik heb het idee dat de eerste foto wat onscherp is, en ik zie ook nog dingen zoals het bit, weet niet of dat de bedoeling was?

louiisaa
Het paard bij de blackfoto's valt bijna weg in de achtergrond. Zou het paard dus wat lichter maken. En had zelf bij de laatste foto het paard meer naar rechts in het beeld gezet.
Nog lekker dooroefenen. :)

horserider22
Ik mis scherpte in de foto's, ik zou er niks voor geven.

xkathy_love
Heb het idee dat het paard uit verhouding is. De kleuren mogen ook wat kleurrijker zijn. Zou nog niks geven.

Murosch
Ik mis scherpte en kleur, de kat is naar mijn idee ook 'groen'. Denk dat als je de kleur daarvan veranderd al een hoop verbeterd. :)

Joy_Mennings
De foto's mogen iets lichter. En net als bij de kat foto van Murosch zijn jouw foto's best groen/geel. De laatste honden foto had ik zelf meer naar links geplaatst.
Zou er nog niks voor geven.

86
xBVN
Erg mooi, rond de 70 euro.

Saskiaa_
Rond de 30 euro. Vind de foto's wat dof aan kleur.

xMaxxiee
Ik heb het idee dat de 2e foto het hondje wat groen is, net als de laatste foto, die vind ik wat geel/groen ogen. De een na laatste vind ik de contrast tussen de lucht (bijna tot helemaal wit) en het paard net wat te groot.
Rond de 20 euro.
Stijger foto vind ik overigens leuk gedaan.

IsaCalixa
Rond de 20-30 euro. Vind de laatste foto wel wat hebben met dat blauw. Al weet ik niet of ik hem net wat te blauw vind.

Nou mijn foto's dan maar. Fotografie ligt een beetje stil, maar af en toe mijn eigen hondjes mee en laatst nog 2 paarden voor de lens gehad. :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En deze zijn van vandaag:
Afbeelding
Afbeelding

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:20

Blz 84
LOLLYwood: €30 – Maar meer voor de laatste.
Fosco: €70 – Mooie uniforme stijl en sprekende foto’s.
HorseyDude: Door het weer (?) zijn ze niet mooi helder, daarom niets.
LisannePruts: €15 – Ik mis helderheid en licht. Bij de katten zit de focus volgens mij op de neus ipv de ogen.
sunnybellami: €25 – Ze zijn zeker mooi maar nog geen kunst.
Its_Juliaa: €25 – Leuk!
Phiep: €65 – De eerste drie steken wel boven de rest uit. De hond en de vlinder is echt geweldig, maar volgens mij komt de vlindersoort niet in Nederland voor, is hij geshopt?
Art_Ificious: €10 – Blijven oefenen!

Blz 85
GerdjeHoran: I like. €20 – 25, denk dat je gebruik van schaduwen nog kan verbeteren.
Brenda_85: €10 - Ik vind je foto’s nog wat ziel missen.
louissaa: €20 - Leuke foto’s. :j
horserider22: Nog niets, je foto’s missen scherpte. Blijven oefenen!
xkathy_love: €10 - De tweede vind ik wel heel geslaagd!
Murosch: €5 - De kat vind ik qua kleuren niet mooi, het veulentje is heel schattig, maar ik had het mooier gevonden wanneer de foto van lager genomen was. De derde foto heeft een mooie compositie.
Joy_Mennings: €30 – Voor de portretten, de rest vind ik nog wat te amateuristisch.

Blz 86
xBVN: €60 - Gaaaaf! Heerlijk gebruik van kleuren! Bij iedere foto anders, maar wel altijd passend. Vraag me wel af wat je eigen stijl is. :)
Saskiaa_: €40 – Denk dat ze er erg blij mee zijn!
xMaxxiee: €30 – Sommige vind ik echt heel gaaf (4,5), andere wat minder (2,6).
IsaCalixa: €20 – 30 – Leuk om je vooruit te zien gaan!
puppy1128: €5 – Ik vind je nabewerking te extreem. :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.flickr.com/photos/130571719@N07/albums

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 00:19

Pagina 85:

GerdjeHoran: Mooi effect zit er over je foto's, wel vind ik ze allemaal vrij donker €20
Brenda_85: Ik vind je blackfoto het mooist, de zonsondergang foto had ik nog meer contrast toegevoegd en schaduw zodat je nog meer dat silhouet krijgt, bij foto 2 vind ik de blink van het model niet zo mooi, ook vind ik de make-up niet mooi matchen bij haar kleur ogen, verder vind ik de compositie en de kleuren wel mooi gedaan €15
louiisaa: Mooie heldere foto's €15
horserider22: Helaas doen jouw foto's het niet bij mij
xkathy_love: Bij foto 1 had ik meer afstand gehouden, en misschien van een ander standpunt gefotografeerd. Bij foto 2 fotografeer je van onderaf, bij paarden is het het mooist als je ze recht van voren neemt, zo blijven de verhoudingen goed, hij heeft nu een erg groot hoofd icm zijn lijf :P foto 3 vind ik wel mooi, mooie zachte kleuren.
Murosch: Ze zijn allemaal niet scherp, ook is bij foto 1 het gras erg gelig
Joy_Mennings: De meeste zijn goed scherp, wel vind ik de kleuren wat grauw, de laatste foto heeft meer kleur en contrast en die spreekt mij het meeste aan €10

Pagina 86

xBVN: erg mooi, vooral die foto van het jongetje met hond €35
Saskiaa_: Leuke spontane foto's, vind dat je ze scheef hebt gefotografeerd ook wel wat hebben, al zou ik dat persoonlijk niet bij alle foto's gedaan hebben en de kleuren mogen van mij wat helderder €25 / €30
xMaxxiee: Mooie duidelijke foto's en fijne composities €45 / €50
IsaCalixa: Mooi helder en fijne kleuren, vooral de witte herder icm de blauw tinten spreken mij erg aan €45
puppy1128: Mooi scherp en fijne composities + Kleuren, al mogen de foto's van mij wel iets spannender (houding van het dier bijvoorbeeld) €40
Tomaatje: Vind ze leuk maar nog meer kiekjes, ook zie ik graag meer kleur

Hier mijn foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier nog een honden foto:

Afbeelding

Geupload met bokt upload, helaas verlies van scherpte want ze zijn echt haarscherp

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:22

Even taxeren sinds mijn laatste post.

blz 85

xkathy_love:Ik vind dat de eerste 2 foto's een wat sprekendere kleur mogen hebben. €10,-
Murosch:Ik mis wat scherpte bij je foto's. €10,-
Joy_Mennings: De rijfoto is niet helemaal op het goede moment gemaakt en bij de 2e honden foto vind ik de compositie niet fijn kijken. €15,-

blz 86
xBVN: Mooie foto's en een leuke sfeer! €60,-
Saskiaa_: Leuke composities €35,-
xMaxxiee: Bij de hondenfoto's is een erg mooie sfeer. De paarden foto's vind ik een klein beetje koud lijken. €30,-
IsaCalixa: Erg mooie foto's €25,-
puppy1128: Had persoonlijk de foto van het paard in het water weg gelaten uit deze serie. Paard lijkt hier niet op zijn best €30,-
Tomaatje:Ik zou graag wat meer kleur zien in je foto's €5,-
Strasshorse: mooie foto's €35,-

Hier bij mijn foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:10

Bedankt voor het commentaar beide! Het valt me inderdaad nu pas op dat ze vrij flets over komen. Ik zal er voortaan op letten in mijn nabewerking. :D

Strasshorse: €25 - Het contrast van de kleuren van het strand gecombineerd met actie is niet mijn ding, waardoor ik foto 2, de een-na-laatste en de laatste ( <3 ) veel mooier vind.
horserider22: Oeh, dit vind ik een lastige. De eerste foto vind ik heerlijk, juist omdat je ondanks het grote zwarte paard midden op de foto toch juist naar het model kijkt. De foto's eronder vind ik niet bijzonder, maar wel passende kleuren hebben. Daarom €30-40 voor de eerste maar €10 voor de rest.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:45

Bedankt voor jullie taxaties allemaal!

xBVN €50,- Erg mooie foto's!
Saskiaa_ €35,- Mooie foto's maar de kleuren zouden iets feller mogen.
xMaxxiee €15,- Ik vind ze niet heel speciaal. Sommige foto's hebben te veel contrast naar mijn mening. Ook lijken ze erg verscherpt te zijn maar ik denk dat dit door Flickr komt.
IsaCalixa €30/40 Vooral de portretten van de mensen en de hondenfoto's vind ik erg mooi.
puppy1128 €15,- Ik vind ze niks speciaals hebben. Voor de laatste foto's zou ik iets meer over hebben.
Tomaatje €5/10 omdat ik de foto's nog niks speciaals vind hebben. Ook lijken ze niet allemaal even scherp.
Strasshorse €40/50 Erg mooie en scherpe foto's! Vooral de hondenfoto's vind ik erg mooi.
horserider22 €10/15 De eerste foto vind ik het mooist maar de rest vind ik niet bijzonder genoeg.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:54

hallo,
ik val even binnen.
wat kan ik als beginnend fotograaf vragen voor een shoot voor een vriendin? (zij met haar zussen en oma).
Ik heb tot nu toe alles gratis gedaan en er staan er nog veel op de planning, maar ik zou graag een leuke bijdrage krijgen voor de volgende shoots die ik plan. Ik heb alleen geen idee waar ik aan moet denken. Ik weet dat professionele shoots erg duur zijn. dus moet ik denken aan 5 euro of meer richting de 40/50?
In dit geval wil ik gewoon een prijsje wat leuk is voor beide.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:58

Voor een vriendin weet ik niet of je korting wil doen? Zou ik wel doen helemaal als beginner.
Beginnend? ligt aan je foto's.

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:04

mzara, als je een goed beeld wil scheppen kun je wat foto's plaatsen. Zo zonder foto's is het lastig te zeggen wat je zou kunnen vragen. In dit geval gaat het om een shoot voor een vriendin dus zou je zoals xniieeenke zegt 'een vriendenprijsje' kunnen maken. Hierbij is het wel handig te weten wat je ongeveer voor volgende shoots gaat vragen, zodat je de prijs voor deze shoot daarop af kan stemmen.