Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
AnneXxX schreef:Het is dan wel geen fotografie...maar mij is gevraagd een "videoclip" te maken voor een band...
Nu film ik eigenlijk nooit met mijn spiegelreflex.
Sowieso vraag ik me af wat het beste is om mee te filmen. Kitlens, 50mm f1.8 of 70-200 4.0 non IS.
Wat zijn dingen die belangrijk zijn voor het filmen? Tips etc..
KootMiraDrum schreef:Ik vind deze 2 voor je:
http://www.fotokonijnenberg.nl/objectie ... e_for=2170
Ik ben meestal niet voor ander merk objectief op camera. De Sigma 70-200 f2.8 is daar een positieve uitzondering op. Ik heb geen ervaring met Pentax, maar dit objectief op Nikon camera's werkt prima.
AnneXxX schreef:Het is dan wel geen fotografie...maar mij is gevraagd een "videoclip" te maken voor een band...
Sowieso vraag ik me af wat het beste is om mee te filmen. Kitlens, 50mm f1.8 of 70-200 4.0 non IS.
Martine_R schreef:Oeh, die zijn ongeveer 8x zo duur als de camera![]()
Daar ga ik even over nadenken..
Bedankt voor je hulp
xRiiannex schreef:AnneXxX schreef:Het is dan wel geen fotografie...maar mij is gevraagd een "videoclip" te maken voor een band...
Ik zou zelf voor de kitlens gaan (als je dicht bij hun staat)
Zorgen dat je goed scherp filmt.
Film je binnen?
Citaat:Nieuw:
Seminar “Succesvol zaken doen als dierenfotograaf”Voor hobbyisten, semi-professionals en professionele dierenfotografen.Hoe zorg je voor naamsbekendheid en nieuwe klanten in een moeilijke markt?
Social media: hoe zet je likes om in opdrachten? Waar moet een website aan voldoen? Waarom kiest een klant voor een bepaalde fotograaf? Welke invloed heeft mijn prijs op mijn succes?Dit en meer, leer je tijdens deze nieuwe workshop door Femke Puijman (Hypo Focus Paardenfotografie & Kyno Focus Hondenfotografie en auteur van het boek “Paardenfotografie”).Kom leren en discussiëren. Een fijne, leerzame middag.Datum: zondag 8 december 2013
Tijd: 12.00 – 16.00
Speciale prijs voor deze eerste seminar (pilot): € 50,- euro p.p.
AnneXxX schreef:KootMiraDrum schreef:Heb je je kleurprofiel op SRGB staan of op Adobe kleuren?
Daar dacht ik zelf ook al een aan want daar heb ik laatst inderdaad aan lopen sleutelen.. alleen nu weet ik niet meer waarop die hoort te staan..