Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
AnneXxX schreef:Hoe is de kwaliteits verhouding tussen de sigma 70-200 2.8 en de sigma 50-150 2.8 ?
Beide zonder OS.
Als het verschil nihil is ga ik denk toch voor de 50-150.
Deze staat namelijk voor een leuk prijsje bij mij in de buurt op mp. Ook zou ik deze mm's denk fijner vinden.
(Vanaf deze lens wil ik doorsparen voor canon 70-200 2.8)
AnneXxX schreef:Hoe is de kwaliteits verhouding tussen de sigma 70-200 2.8 en de sigma 50-150 2.8 ?
Beide zonder OS.
Deze staat namelijk voor een leuk prijsje bij mij in de buurt op mp. Ook zou ik deze mm's denk fijner vinden.
dieketje schreef:Ik heb even jullie advies nodig
zaterdag ga ik foto's maken van de baby van een vriendin van mij en was zoiezo al van plan een nieuwe licht sterke lens te kopen. maar is een 55 mm hiervoor bijvoorbeeld een goede?
en dan heb ik vandaag de vraag gekregen om eind mei de comunie van de dochter van een collega van mij te fotograferen wat zal hiervoor een goede lens zijn?
budget heb ik niet spaar er gewoon naar toe en aangezien ik tot eind mei heb moet dat lukken
tweedehands kan eventueel ook altijd nog
dieketje schreef:ik heb een 650d body ISO kan tot 12800 uiteraard gebruik ik dat liever niet haha tot 3200 vind ik het nog acceptabel!
een losse flister wil ik ook nog kopen maar denk dat ze het niet heel erg zouden waarderen op een communie .
ik wil in ieder geval nog een lichtsterke lens met zoom erbij hebben maar is dan bijvoorbeeld 17-50 f 2.8 voldoende?
dieketje schreef:ik heb een 650d body ISO kan tot 12800 uiteraard gebruik ik dat liever niet haha tot 3200 vind ik het nog acceptabel!
een losse flister wil ik ook nog kopen maar denk dat ze het niet heel erg zouden waarderen op een communie .
ik wil in ieder geval nog een lichtsterke lens met zoom erbij hebben maar is dan bijvoorbeeld 17-50 f 2.8 voldoende?
Bagheera_206 schreef:dieketje schreef:ik heb een 650d body ISO kan tot 12800 uiteraard gebruik ik dat liever niet haha tot 3200 vind ik het nog acceptabel!
De 650D kan geloof ik zelfs nog een stop hoger tot ISO 25600, maar idd bruikbaar t/m 1600-3200.
Dat bereik met f/2.8 is een fijne lens voor gebruik binnen, maar vaak is een 50mm ook wel erg fijn goedkoop alternatief als je de ruimte hebt om stap voor- of achteruit te doen.
JolandaS schreef:zou die nieuwe met OS zeker niet uitvlakken... die kan zich behoorlijk meten met de 70-200 f/2.8 IS USM Mk1. op crop is ie zelfs beter.Ik heb een paar jaar met de Sigma 70-200 mm f/2.8 (zonder IS) gefotografeerd. Nu heb ik de Canon 70-200 mm f/2.8 IS en de Canon 70-200 mm f/4.0. De duurste en de goedkoopste.![]()
De Canons zijn iets scherper en die witte lenzen zijn wat degelijker gebouwd, maar de Sigma is zeker geen verkeerde lens om mee te beginnen.
De Canon f/4.0 zou ik ook serieus overwegen. Die is nieuw de goedkoopste in de 70-200-reeks en dan heb je garantie.
Beide zonder OS.
JolandaS schreef:zeker de 50-150: testen, testen, testen. zijn best wel wat mindere exemplaren van op de markt nl. (als in: slecht gecentreerd, dus hoe dichter bij de 150mm hoe waziger je foto).De Sigma 50-150 mm is zeker geen verkeerde lens!
AnneXxX schreef:Wat denken jullie hier van?
http://m.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-f ... ousPage=lr
Hier ga zaterdag kijken voor 335eu.