micha_a schreef:Alwiene schreef:Ik hoop dat het je zo iets duidelijker is geworden.Mensen reageren zo omdat er hier nogal wat mensen komen die de handleiding dus níet lezen en zo dit topic als een soort handleiding-op-aanvraag ofzo proberen te gebruiken. Wat nogal irritant is, als ze er zelf geen moeite voor doen. Snap je? Maar ik snap dat het soms lastig is om de theorie om te zetten in de praktijk, maar hoop dat het nu wel gaat lukken
Ik snap zeker wat je bedoelt, daarom verdiep ik me eerst ergens in voordat ik met zo een vraag kom. Maar dat kunnen jullie natuurlijk ook niet weten.
Dankjewel voor je uitgebreide uitleg, ik heb ook nog van iemand pb gekregen en gecombineerd met mijn theoretische kennis moet het wel goed komen nu. Ik ga het snel eens uitproberen ergens buiten. Nogmaals dankjewel.
Denk dat het niet alleen het probleem was van het scherpstelvlakje verplaatsen maar ook dat de camera eigenlijk doet waarvoor die bedoeld is. Hij stelt namelijk scherp op een object in het scherpstelvlakje maar eigenlijk wil je dat de camera dat niet doet en scherpstelt op datgene dat erachter staat. Dit zal altijd een probleem blijven, op duurdere lenzen kun je het scherpstel bereik instellen van bijvoorbeeld 3 meter afstand tot oneindig. Met "goedkopere" lenzen gaat dit niet en zul je of moeten proberen met de hand scherp te stellen op wat er achter het hek staat of een groter gat in het hekwerk moeten zoeken.
Hoop dat dit ook een beetje je vraag beantwoord