[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kathmandu

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:12

Stefke1012: Ik vind hem leuk geworden, alleen vind ik het jammer dat er hier en daar verhoudingen niet helemaal kloppen. Omdat het je toch behoorlijk wat moeite heeft gekost: rond de 30-40 euro Knipoog.
Talisa: Leuke tekening hoor! Jammer dat je hier en daar details iets te duidelijk eruit laat komen (bv de ader). Rond de 10 euro Knipoog

Steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:56

de manen van deze paarden zijn wit en de eigenaresse vond dat ze kloptte dus dat valt ook mee ook is de foto met flits gemaakt veranderd al een heleboel Ja
ik hoor graag van nog meer mensen hoeveel ik ervoor kan vragen Bloos
Talisa mooie tekening ik ben het wel met het commentaar van edelweis1 eens Ja 10 €

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 19:55

Inhaalbeurt voor mij. Tong uitsteken

En nog een reactie op Fnanne: Ik veeg altijd met portretten. Ik vind dat het een sprekender beeld geeft dan inkleuren, omdat er nooit echt een structuur in een huid zit. Dan wil ik natuurlijk niet zeggen dat het egaal is, maar als je het inkleurt, vind ik het zo’n gestructureerd beeld geven. En dat is niet wat ik mooi vind. Knipoog

Blz. 82

Carita: Mooi, maar ik denk dat je wel wat lichter zou kunnen tekenen, ik mis hierdoor details en verschillen tussen de tinten. €10,-
Lontje: Prachtig Lon, echt geweldig! Ja En hoeveel tijd je voor elke rimpel neemt, daar heb ik écht bewondering voor. Ik zou er zeker €100,- voor geven.
Fnanne: Heel erg mooi, niets op aan te merken. €80,-
Janique: Dit spreekt me niet zo aan, maar toch is hij erg goed bedacht! €40,-

Blz. 83

Wizzy: Jammer dat het zo licht is, probeer ook meer aandacht aan de manen te besteden. €5,- voor allebei.
Smeetjoew: Hee, van jou heb ik al een tijdje niets gezien! Mooi, echt een herkenbare stijl! Toch zou ik meer diepte in de neus en de manen willen zien. €15,-
Pollewopsie7: Erg mooi! Vind het wel jammer dat het lijkt of de neus erop geplakt zit. €30,-
Tineke_: Jij moet nog flink dooroefenen. Ik zie geen schaduw, details of uitdrukking.
Fantine: Mooi Miran! Oortjes en oogjes wat klein, maar wederom een mooi werk. Ja €15,-
Babe: Ont-zét-tend mooi AB ! Echt geweldig! Minimaal €150,-

Blz. 84

Naomi21: Aah Naoom, die vind ik zo leuk! Dat oortje maakt het echt helemaal af. Haha! €75,-
Fnanne: Weer zo’n geweldige! €80,-
Carita: Ik vind hem te donker. Je ziet echt de details bijna niet meer en er zit ook nog nauwelijks contrast in. €15,-
Stefke1012: Ontzéttend goed gedaan. Ja €70,-
Talisa: Hij is mooi! Iets meer aandacht aan de manen besteden volgende keer. €15,-

Zo, ik ben weer klaar voorlopig.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 15:38

Mijn beurt weer Clown
Vanaf blz. 81

@ pollewopsie7: helemaal niet slecht voor een eerste keer Je zou wat meer kunnen gaan spelen met de kleuren. In de kleuren die je op een foto of real life ziet, zie je vaak, als je heel goed kijkt, dat die ene kleur rood b.v. is opgebouwd uit nog veel meer tinten dan alleen die rode kleur. Als je dat in je schilderijen kunt gaan verwerken ben je al heel ver. Daarnaast denk ik dat je in de toekomst nog wel gedetailleerder gaat werken. Voor een werk als dit met enige gelijkenis zou ik verzendkosten + materiaalkosten + 10 euro vragen.

@ Fenn: heel mooi gedaan, wat ik wel zonde vind bij deze is de rand die je eromheen getekend heb. Die is vrij krasserig wat afbreuk doet vind ik aan het mooie paardenhoofd wat je hebt neergezet. Door die rand zou ik er geen waarde aanhechten (in de zin van euri's dan). Het paard zelf + gelijkenis tussen de 10 en 15 euro.

@ sexy_back: wederom een hele nette tekening maar... zijn/haar ogen staan net niet helemaal goed. Als je wilt weten of je tekening redelijk 'klopt' kan het helpen om deze te spiegelen (foto maken en dan spiegelen in paint o.i.d.). Ook hulplijnen die je dan in paint kunt maken kunnen helpen om te zien of het geheel is wat het moet zijn. Het rechter oog (voor de kijker) staat te hoog, het koppie staat scheef naar rechts dat betekend dat het rechter oog (voor de kijker) dus lager moet staan dan het linker oog. Ik heb die paint truc toegepast bij de Engelse Bulldog, die heeft zo'n raar hoofd dat ik zag dat er iets niet klopte maar kon zo niet aangeven wat het precies was. Hetzelfde had ik met de olifant en daarbij bleek op de gespiegelde versie dat ik in eerste instantie het voor ons rechter oor te laag aan de kop geplaatst had...( Ja ook wij hebben er soms moeite mee Clown )
Had het persoonlijk ook mooier gevonden als hij/zij op een ondergrondje had gezeten (al was dat maar een lichtgrijs vlak) nu zweeft het dier. 7,50-10 euro voor deze A4

@ Nevony: knap gedaan Ja Ik denk in dit geval dat de aquarellen mooier uitgekomen waren op de foto als je ze van ietsje verder af had genomen. De appeltjes op de schimmel echt heel erg netjes! Mooi geheel, ben heel nieuwsgierig naar de serie die je gaat maken! A4 10 euro

Blz. 82

@ DeEiken: leuke tekening, alleen ik zou matigen met vegen. Vegen is mooi mits goed en op de juiste manier gebruikt. Hier vind ik het storend omdat hij te vlekkerig is geworden. Halster heb je al heel net uitgewerkt. In het geheel denk ik dat het nog wat 'echter' kan, zonde van de manen.... ik zeg altijd in dat haar gaat bijna net zoveel tijd zitten als in de rest van de tekening. Ik zou nog geen geld vragen alleen verzendkosten. Oefening baart kunst Haha!

@ _Evelijn_: zoals jij vooruit 'vliegt' met je tekeningen Haha! Heel mooi gedaan, zonde dat je de haren niet meer verder uit gaat werken (ik weet het is een engelengeduld werkje...) 25 euro A4. Nog een tip voor je begint met tekenen eerst een rand tekenen van ongeveer 2 cm. Daar moet je binnen blijven met je schets. Deze rand valt namelijk de lijst overheen als je hem zou willen inlijsten.

@ Carita: nette tekening alleen lijkt hij nog te weinig op het origineel om er echt veel voor te gaan vragen. Daarnaast vind ik dat het hoofdstel 'wegvalt' in het hoofd. Op de foto zie je echt sterk contrast tussen hoofdstel en huid van het paard maar in de tekening vind je dat niet terug. Ik denk verzendkosten + 5 euro

@ Fnanne: ik ben fan Ja Haha! zonder enige twijfel minimaal 50 euro A4!

@ janique: niet mijn stijl maar wel heel mooi gedaan. Met dit soort dingen vind ik het idd altijd moeilijk er een schattig voor te doen. Ik denk toch dat je gauw rond de 30 euri kunt zitten maar.... als je een echte liefhebber treft zou dat bedrag makkelijk nog veel en veel hoger uit kunnen vallen!

blz. 83

@ wizzy: 1. leuke compositie ik denk alleen als je wat gedurfder zou gaan tekenen (in het algemeen) dus met meer contrast dat dat zeker je tekeningen ten goede zou komen. A3 10 euro.
2. eveneens een hele leuke compostitie. Het was mooier geweest als je het gras ook ietsje getekend had nu eindigd de neus in .... niets. lief plaatje A3 10 euro.

@ smeetjoew! long time no see Haha! Haha! uhm... je had je naam er niet bij hoeven te zetten hoor ook zonder herken ik je stijl Clown Mooi gedaan! Kijk wel uit met het teveel aangeven van rondingen, bij deze geeft het een beetje een onnatuurlijke look maar ... misstaat niet. 15 euro A4 Hoop zeer zeker weer vaker wat van je werk te zien Ja

@ pollewopsie7: heb al gezegd wat ik ervan vind Ja mooi geworden, heel sfeervol, leuk koppie 30 euro

@ tineke_: nog lekker door oefenen. Het is duidelijk dat je het materiaal niet onder de knie hebt nog (is moeilijk spul dat krijt) maar ook de verhoudingen kloppen nog niet. oefening baart kunst Knipoog

@ Fantine: mooi! let wel op de ogen, je hebt de neiging om deze aan de kleine kant te tekenen. Als je portretten redelijk goed lijken kun je denk ik zo 10 a 15 euro vragen. Ook jij hebt een heel herkenbare stijl Haha! De hals vind ik bij deze wat statisch, hadden wat meer details ingekunt denk ik.

@ babe: ik durf dit bijna niet meer te taxeren zo onwijs mooi gedaan! Als het een origineel was.. nee hoe zeg ik dit nou... als het een opdracht was geweest ... ik denk dat je hier goudgeld mee kunt verdienen, denk niet eens meer aan 100 euri niet aan 200 euri maar veel hoger Ja

Blz. 84

@ Naomi21: ook deze vind ik echt een prachtig stuk! Als je professioneel zou gaan tekenen denk ik dat ook jij boven de 100 kan vragen en ontvangen (heel belangrijk stukje Clown ) voor A3. Ik heb kattentekeningen gezien waarbij het begint bij een 200 euri, als ik die vergelijk met wat jij hier hebt neergezet denk ik dat je daar nog boven zit. De prijzen op je website vind ik zeer zekers te laag!! A4 50 euro A3 75-100 euro en dan langzaam opbouwen Ja

@ Fnanne: het wordt saai Haha! ik blijf bij mijn schatting van eerder Ja 50 euri A4 A3 tss 75-100 euri

@ Carita: hmmm nu bij deze valt het me op dat je portretten over het geheel vrij donker zijn. Het zou mooier zijn als je ook de lichtval meeneemt in je tekeningen daardoor wordt het geheel speelser en gaan de portretten meer spreken. Mijn advies zou zijn om te proberen het geheel minder donker te maken zodat er wat meer contrast ontstaat. Ook bij deze valt het leer van het halster weg tegen de huid van het paard. 10 euro

@ stefke1012: zoals beloofd nu hij af is mijn beurt Haha! Mooi, mooi gedaan! Zoals ik ook al in je topic schreef zou ik de manen meer uitgewerkt hebben. Die vind ik nu wat teveel 1 vlak ondanks de kleur die je erin verwerkt hebt. De hoofden zelf heb je heel mooi neergezet. Ik schat zo'n 30 a 40 euro.

@ Talisa: heel aparte stijl ook, wat stripachtig maar toch ook weer niet doordat je heel gedetailleerd te werk gegaan bent. Het doet me ergens aan Poortvliet denken. Wat wel jammer is en wat ik bij veel zie ... de manen vind ik een minpuntje. Die zouden mooier kunnen. Desondanks denk ik dat je voor een goed gelijkend portret tussen de 15 a 20 euro kunt vragen.

Go jij! Go jij! Jeujjj alles weer gehad.

Hebben er nog mensen tips om in de openingspost te zetten van het nieuwe taxatietopic over 15 pagina's? Ik houdt me er sterk voor aanbevolen.

En last but not least bedankt allemaal voor jullie taxaties van de mijne en alle andere tekeningen. Persoonlijk vind ik het altijd heel erg leuk om al die meningen te lezen en de commentaren te zien Ja

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:00

Over 15 pagina´s?
Stopt deze dan iedere keer bij de 100 pagina´s?

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 16:24

Ja is geen HK dus mag maar 100 pagina's
maar we gaan gewoon door Ja Haha!. Ik open weer een nieuwe.
Ik moet zeggen dat het mij verbaast dat er al zoveel mensen werk geplaatst hebben, dat er toch vraag naar is.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:26

oh zo ok Schijnheilig Nagelbijten / Gniffelen

Tja tips voor het volgende topic uhm....
Dat mensen taxeren als zij zelf ook iets plaatsen...
Ik heb op mijn laatste creatie maar 2 taxen gehad, dat begrijp ik dan ook niet helemaal...

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 16:34

Ja die had ik er al bij staan... is inderdaad niet leuk dat met regelmaat weinig door anderen getaxeerd wordt. Maar... die van mij heb je altijd! Haha! (anders is het een per ongeluk foutje Clown )

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:38

Deze keer dan echt een foutje Clown
Keek meestal naar de taxatie van de betere tekenaars uit... deze keer zaten die er niet bij terwijl het naar mijn weten mijn beste pastel tot nu toe... * snik Knipoog

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 19:51

Lontje schreef:
@Cyntje: Bordeaux Dog? Jij wordt ook al beter met kleur! Ik mis alleen wat diepte door gemis aan schaduwaccenten denk ik? Ik vind het hoofd wat plat lijken. Verder ziet het er al goed uit. A4 20 euro. Doei!

Deze Cyntje?
zie blz. 74
Laatst bijgewerkt door Lontje op 28-11-06 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Lessien_2810

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:54

tadaaaa! Lachen

Afbeelding

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 19:59

Afbeelding
whaaa!!

Hoe kom je erop! Vind hem gaaf Ja , zou je het formaat en materiaal er nog even bij kunnen zetten?

*trekt zich even terug om te denken wat hoeveel euries ze hiervoor zou geven...*

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:03

weetje wat jij zou moeten doen? (jaaah, heel groot tekenaar worden) Een verhaal rond je tekeningen gaan schrijven Ja (of iemand zoeken met veel fantasie die dat gaat doen Knipoog )
Hij is erg gaaf. *wacht op formaat en materiaal.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:59

Lontje schreef:
Lontje schreef:
@Cyntje: Bordeaux Dog? Jij wordt ook al beter met kleur! Ik mis alleen wat diepte door gemis aan schaduwaccenten denk ik? Ik vind het hoofd wat plat lijken. Verder ziet het er al goed uit. A4 20 euro. Doei!

Deze Cyntje?
zie blz. 74

Bloos Cool

Lessien_2810

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 22:07

Ik heb hem met een printpapiertje gemaakt en verschillende potloden, van hele dunne lichte naar donkere. Zat er idd al een tijdje aan te denken om er een verhaal omheen te maken Lachen , maarja zo ver ben ik nog niet helemaal gekomen.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 22:10

Blijft het nieuwe topic onder tabblad 'young riders-crea bea' of verhuist deze naar het tabblad 'algemeen-...'? Is hier al enig idee over aangezien de meesten onder ons geen 'young riders' meer zijn (maar ietsiepietsie ouder).

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 10:35

blijft hier onder creabea, wij worden ouder net als iedereen maar... er zullen vast wel nieuwe kunstenaars in de dop bij komen Ja Haha!
Daarnaast is het zo dat je op een gegeven moment, zodra je serieus aan opdrachten gaat beginnen, zelf al een idee hebt van de prijzen die je ervoor wilt hebben. Ik plaats meestal alleen nog wat vrij werk gewoon uit nieuwsgierigheid maar mijn eigen prijzen staan allang vast.

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 12:12

@ Lessien_2810 hmmm dat printpapiertje is eigenlijk dan weer zonde van de tekening... Ik denk dat hier best wel wat geld voor gegeven wordt, 40 a 50 euri mss zelfs wel meer door de liefhebbers...
Mooier was geweest als je tekenpapier gebruikt had hiervoor
Inderdaad een verhaal eromheen Ja daar is dit heel mooi voor... hji/zij straalt op zich ook al een verhaal uit vind ik. Knap gedaan Lessien!!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:02

Weer een paar van mij Sigaar

Fnanne, ja minimaal €50,- natuurlijk, gewoon prachtig! Dat oogjee Wow!

Carito Jammer dat het geheel zo donker is, zodat je details slecht kunt zien ong. €10,-

Stefke1012 jammer dat er zo weinig kleurverschil is tussen de bles en de manen, ook hadden er van mij wat meer schaduwen/details in de manen gemogen, maar dat zijn kleine puntjes want hij is natuurlijk hartstikke mooi! Ik zou er ongeveer €50,- voor geven.

Talisa Vind dit eigenlijk wel een hele leuke stijl! €15,-

Lessien_2810 Helemaal mijn stijl! vind het een prachtige tekening! Ongeveer €50,- vind ik redelijk.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:30

Afbeelding

probeersel van overlaats die ik best goed vind

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:31

Afbeelding

Foto niet gemaakt met daglicht maar met bureau lampje

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:51

Lessien_2810: Wauw, wat heb jij toch een fantasie! Ja Ik ben er zelf niet zo fan van, maar ik denk dat het voor de liefhebber wel 50/60 euro waard is!

Woest: Er mag wel iets meer contrast in, meer schaduw en details. Lachen €5,-

Liedje_: Mooi, je wordt steeds beter! Ja Jammer van het linkeroor, er zitten lijnen doorheen waardoor hij niet helemaal klopt. De neus mag ook iets gedetailleerder. Lachen €7,50

En weer een tekening van mij. Ik ben hard aan het oefenen op manen en voorpluk, want die gaan mij niet bepaald makkelijk af, zoals te zien is. Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 22:41

ik ga ook eens taxceren denk eraan ben er neit goed in hoor dus zal vast neit kloppen Clown

woest heel mooi ik vind alleen de manen een beetje krasserig maar ik ben benieuwd hoe jouw echte tekeningen zijn asl dit alleen maar een probeersel is! Knipoog ik denk vijftien euro?

liedje_: heel mooi Tong uitsteken maar voor mijn gevoel zit het neusgat ietsje te ver naar links ook tien euro?

evelijn: echt super weer hoor!! ik heb eigenlijk niks erop aan te merken echt super!! Haha! dertig euro?

neem me neit kwalijk als het verkeerd is hoor ik volg dit topic al de hele tijd maar tis de eerste keer dat ik zelf tacceer Clown

hierbij ook maar een foto vanmijn laatste tekening is savonds gemaakt dus met flits hij komt dus lichter over dan hij is Vork
(had hem ook met vreemde camera genomen) ook bij uploaden neit mooier op geworden
Afbeelding

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:50

Lessien: geen idee hoor.. wel prachtig!
Woest: 7,50
Liedje: 5,00
Evelijn: 15,00
Astridjhu: 5,00

En mijn aandeel: Borkando 2B potlood/vulpotlood, pastelpapier A4
Afbeelding

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 16:13

dit is mijn eerste aquarel werk dus veel is het niet, maar goed Vork kon het niet laten Clown
beetje jammer dat ik ben gaan accentueren dat heeft hem een beetje verpest Huilen
denk trouwens dat het niets waard is maar goed Vork

Afbeelding