Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:23

Ik wil binnenkort fotobewerken voor oppakken, eventueel met foto's van mensen hier op bokt :). Dit is een ouder werk van mij. De eigenaar van de stockfoto heeft toestemming gegeven om het buiten Deviantart te gebruiken :).

voor:
Afbeelding

na:
Afbeelding

Marit_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:40

Gaaf gedaan Ierpier! Vind persoonlijk wel dat het paard iets te blauw is geworden en eigenlijk ook te donker, waardoor er wat details wegvallen.

Ik heb zelf ook even open prutsen. Ben nog niet echt goed in bewerken, weet ook niet of ik er helemaal tevreden mee ben.
Ik irriteer me wel echt aan de arm rechtsvoor, maar daar kon ik niet zo 1, 2, 3 een oplossing voor verzinnen :+

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Ps. Boktupload doet niet veel goeds met de kwaliteit 8)7

MusicIsLife

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:43

Gaaf! Ik volg!

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:45

Dankje :) paard is idd wat blauw. Donker verschilt bij mij heel erg op wat voor scherm. Vind m nu op.mobiel idd erg donker uitvallen!

Over die arm, kun je m misschien vervangen door een element uit een andere foto? Een boom of persoon ofzo, dat t wat mooier staat. Overigens werkt de arm op een bepaalde manier wel, ze is echt omringd door mensen en dat zie je. Misschien wat meer blur? Wat een gave foto.

Nog eentje:
Voor:
Afbeelding

Na:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:50

Ik zou de foto van dat meisje uitsnijden.

Even voor het idee een uitsnede gemaakt doormiddel van inzoomen haha :+
Afbeelding

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:53

joysjuh1987 schreef:
@Shauniraquel ik ben zelf niet zo van de double exposure maar deze vind ik toch wel errug gaaf

haha thanks! *\%/*

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:56

Marit_P schreef:
Gaaf gedaan Ierpier! Vind persoonlijk wel dat het paard iets te blauw is geworden en eigenlijk ook te donker, waardoor er wat details wegvallen.

Ik heb zelf ook even open prutsen. Ben nog niet echt goed in bewerken, weet ook niet of ik er helemaal tevreden mee ben.
Ik irriteer me wel echt aan de arm rechtsvoor, maar daar kon ik niet zo 1, 2, 3 een oplossing voor verzinnen :+

Voor
[ [url=m/eVB13y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na
[ [url=m/sPNogI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ps. Boktupload doet niet veel goeds met de kwaliteit 8)7

Ik vind het een erg mooie foto! Maar misschien rechts iets meer van de arm afsnijden? Niet helemaal. Vind het altijd mooi als er een voorgrond is. :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 18:01

@Ierpier die van het paard in berglandschap vind ik erg gaaf. Tips/turtorial hoe dat te doen?
Zie hier sowieso heel gave dingen voorbij komen, ik krijg nooit zulke gave uitsnedes netjes geselecteerd. Moet daarvoor echt nog meer thuis worden in photoshop denk ik. Verdwijnt ook altijd wel iets manen mee, of je blijft echt heel duidelijk zien waar ik geknipt heb... Hoe krijgen jullie die overgangen zo netjes? Of zie je ze op groot formaat wel zitten?

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 18:05

Ik zou m wel als voorgrond houden. Ik vind t effect wel iets hebben.

@Darkadia
dankje :) Ik gebruik GIMP om dit te maken. In feite een kwestie van het paard uitknippen en op een achtergrond plakken en dan wat met de kleuren etc spelen zodat het er natuurlijk uit ziet. Klinkt makkelijk maar vergt wel wat oefening voordat je t netjes kunt :).

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:12

darkadia schreef:
@Ierpier die van het paard in berglandschap vind ik erg gaaf. Tips/turtorial hoe dat te doen?
Zie hier sowieso heel gave dingen voorbij komen, ik krijg nooit zulke gave uitsnedes netjes geselecteerd. Moet daarvoor echt nog meer thuis worden in photoshop denk ik. Verdwijnt ook altijd wel iets manen mee, of je blijft echt heel duidelijk zien waar ik geknipt heb... Hoe krijgen jullie die overgangen zo netjes? Of zie je ze op groot formaat wel zitten?

Ruim genoeg uitsnijden en dan er in maskeren ipv gewoon plakken! Daar vind je vast wel een goede youtube tutorial voor :)

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:27

Met masks heb ik nooit gewerkt, moet ik misschien ook eens naar kijken x)

voor (foto door celine_famke):
Afbeelding

na:
Afbeelding

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:31

Ierpier schreef:
Met masks heb ik nooit gewerkt, moet ik misschien ook eens naar kijken x)

voor (foto door celine_famke):
[ [url=m/O302Gc.jpg]Afbeelding[/url] ]

na:
[ [url=m/vp0Iy1.png]Afbeelding[/url] ]

Zo gaaf!
Vind je bewerkingen echt mooi :)

Mocht je een steigerend paar willen bewerken ik heb nog genoeg foto's daarvan :o

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:35

Dankje :) Stuur me maar wat linkjes naar wat topics met foto's, dan zal ik kijken of ik iets voor je kan maken. Ik wil toch weer wat meer gaan bewerken :).

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 14:54

showteam schreef:
Wat grappig zeg ik had toevallig laatst ook een double exposure 2-luik gemaakt :D Alleen dan net een beetje anders:

[ Afbeelding ]

Marriet ik vind die eerste (zelfportret) heel mooi gedaan. Roodkapje ook super tof maar in alle 3 de bewerkingen zit vrij veel kleurverschil in de wolf en Roodkapje waardoor het net niet helemaal lekker 1 geheel wordt. Verder vind ik m serieus gaaf!

WAUW! _O_

Ik vind die van jou ook heel gaaf Ierpier! Wel zou je nog wat beter naar het lichtinval kunnen kijken om het net wat realistischer te maken!
Hier bijvoorbeeld zou de schaduw achter het paard moeten vallen ipv er voor:
Afbeelding

Wel knap dat je dit in GIMP kunt, ik kan alleen maar huid smudgen met dat programma haha. :')

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 14:57

Dankje! Nu je het zegt zit de schaduw inderdaad aan de verkeerde kant. Licht is nooit mijn sterkste kant geweest. :+.

En ach, GIMP vind ik best een prima programma als je het eenmaal kent :D (en voor photoshop had ik geen geld). Het heeft me ook wat maanden (jaren?) oefening gekost voordat ik dit kon. Heb er aardig virtueel geld mee verdiend op die paardenspellen *D.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:02

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:05

Ik wil ook graag photoshop maar ja, best duur nog voor de lol :P oefenen met gimp dan maar....

Marieke: ik vind de foto veel rustiger ogen in zwart wit.:P

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:11

eclair98 schreef:
Ik wil ook graag photoshop maar ja, best duur nog voor de lol :P oefenen met gimp dan maar....

Marieke: ik vind de foto veel rustiger ogen in zwart wit.:P

je kan ook een lidmaatschap nemen :D. ik heb ook een jaar lidmaatschap

Dankjewel :D

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:29

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:44

Ik vind beide foto's mooier in kleur. Bij de baby vind ik zachtere kleuren veel mooier zoals in de eerste foto. Zwart wit wordt al gauw te hard.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:52

Captain schreef:
Ik vind beide foto's mooier in kleur. Bij de baby vind ik zachtere kleuren veel mooier zoals in de eerste foto. Zwart wit wordt al gauw te hard.

Keuze van zwart wit was vooral omdat de achtergrond meer wegviel. Waar ik zelf wel van gecharmeerd van was. zal even kijken of ik in kleur een mooie bewerking kan maken.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:23

Ik heb geen verstand van fotografie nabewerking, maar ik heb een beetje zitten prutsen met je foto over hoe ik t zal doen. Kan ik m hier plaatsen?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 20:15

Ik volg al een tijdje iemand die Rick Grimes uit 'the Walking Dead' cosplayt.. (Is dat een woord? Nu wel..) Ik ben helemaal fan van Rick in die serie en dit is echt creepy, die kerel lijkt zo erg.. Nu heb ik een van zijn foto's bewerkt haha.. Net naar hem gestuurd en wachten op zijn reactie. Ben benieuwd! :):)

Origineel:
Afbeelding

Foto die ik gebruikt heb:
Afbeelding

Resultaat:
Afbeelding

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 20:18

Gaaf! Hoofd staat iets te ver naar rechts en is iets te licht voor mijn gevoel.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 20:21

Voor mijn gevoel moet hij een tikkie gedraaid worden en is hij ook wat te licht. Ik vind het idee wel super vet!

(Ik scrolde er langs en dacht in eerste instantie dat het een acteur van zoo was :') )