[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:11

Ja die sigma is een 'art' versie toch? Heb ik idd ook goeie reviews over gelezen.
Maar t extra geld vond ik toch een beetje jammer en ik ben met die canon dus ook meer dan blij :D

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:59

Ik lees over die Sigma lens dat die een front-focus probleem kan hebben... Iemand daar bekend mee?

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:23

LaCiega schreef:
it_is_me schreef:
Alweer eventjes terug heb ik een Canon 700D met kitlens aangeschaft en deze uitgebreid met een 55-250 zoomlens. Ik ben erg tevreden met deze set, maar zou toch nog wel een portret/ macrolens erbij willen hebben. Welke lens zou een aanrader kunnen zijn? (Moet wel een vriendelijk prijsje hebben;-)

Ik zou voor een lens gaan met een klein f-nummer (2.8 of kleiner). Is de portretlens bedoeld om individuele portretten te schieten (één persoon op de foto) zou ik een lens nemen van tussen de 70 en 130 mm, dit om het effect van wide-angle te vermijden en het (de langere afstand) draagt bij aan het nog verder blurren van de achtergrond.

Klopt dat dit de duurdere lenzen zijn? Graag zou ik er zowel binnen als buiten mee willen fotograferen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:41

Die 50mm f/1.4, 85mm f/1.8 of 100mm f/2.8 zijn erg fijne portretlensjes en die 100mm is ook geschikt voor macro. :)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:06

Bagheera_206 schreef:
Die 50mm f/1.4, 85mm f/1.8 of 100mm f/2.8 zijn erg fijne portretlensjes en die 100mm is ook geschikt voor macro. :)

Oke, duidelijk. Bedankt!

Is trouwens een beeldstabilisator hierbij handig of werken deze lenzen zonder ook fijn?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:15

IS maakt de lenzen vooral duurder. :=

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:29

He verdorie, ik baal. Gisteren gezien dat de 55-250 mm IS II van Canon 149,00 was, maar vergeten te bestellen. Wil ik hem vandaag bestellen, is hij ineens 158,00. Zelfde site, heeft dus blijkbaar elke dag een andere prijs... Ik wil de lens heel graag voor Horse Event in huis hebben, dus ik heb nog eventjes, maar ik kan er altijd zo van balen als ik me erop heb ingesteld en het niet lukt... De komende dagen even goed in de gaten houden dus!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:43

Ik heb een 55-250mm te koop.. :D

maaikysammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:42

it_is_me schreef:
Heb je voor de 1.4 of de 1.8 gekozen?

ik heb de 1.8, is voor mij voor nu voldoende!
en was gezien de prijs een super aankoop!!
ben er echt super blij mee!!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:47

Ik heb besloten om voor de Canon 100mm lens met zonnekap te gaan. Aangezien de lens toch wel wat kost zit ik erover te denken om er nog uv-filter bij te kopen. Maar zie dat er toch nog wel verschil in prijs in zit, zodoende heb ik deze er niet bijbesteld. Hoe zit dat nu met die beschermfilters en in hoeverre gebruiken jullie polarisatiefilters?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 20:49

it_is_me schreef:
Ik heb besloten om voor de Canon 100mm lens met zonnekap te gaan. Aangezien de lens toch wel wat kost zit ik erover te denken om er nog uv-filter bij te kopen. Maar zie dat er toch nog wel verschil in prijs in zit, zodoende heb ik deze er niet bijbesteld. Hoe zit dat nu met die beschermfilters en in hoeverre gebruiken jullie polarisatiefilters?

Ik vind de zonnekap voldoende bescherming geven. Alleen als ik op het strand sta en het waait met al het zand een zeewater doe ik er een UV filter op ter bescherming.

Van de goedkope filters gaat je kwaliteit vaak achteruit. Voor een beetje fatsoenlijke UV-filter ben je al gauw 100 euro kwijt, -O-

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:39

Mmm, oke, dus toch hoe duurder hoe beter de kwaliteit. Dan ga ik het eerst met alleen een zonnekap proberen.

En wat vind je een polarisatiefilter? Heeft dat een toegevoegde waarde?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 05:42

it_is_me schreef:
Mmm, oke, dus toch hoe duurder hoe beter de kwaliteit. Dan ga ik het eerst met alleen een zonnekap proberen.

En wat vind je een polarisatiefilter? Heeft dat een toegevoegde waarde?

Met name voor landschappen en blauwe luchten kan het soms wat extra's toevoegen.

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:19

Hoi hoi, kom ik even binnenstormen.

Al een poosje ben ik aan het sparen voor een betere canon body maar was toch eerst van plan om een nieuwe lens bij mijn huidige body te kopen. Ik heb 30 pagina's terug gelezen ( :+ ) en ben al wel een heel stuk duidelijker geworden in mijn keuze maar toch op zoek naar een duidelijke mening in mijn situatie.

Ik ben nog niet zo heel lang begonnen met (echt) fotograferen (heb de spiegelreflex 4 jaar en pas een halfjaar van de automatische stand af) maar ben er nu wel heel druk mee en dat vooral met fotoshoots met paarden en straks nog veel zwangeren/baby's/groepsfoto's en gewoon portret foto's. Dierenfotografie staat bij mij voorop en wil daar dus ook een geschikte lens bij zoeken. Denken jullie dat ik nog een 50 mm erbij moet hebben? Geeft dat nog toegevoegde waarde? Of eerder een 70 - 200 of 300?

Of kan ik nou echt eerst beter in een betere body investeren? Ik zit hier echt in twijfels.
Mijn budget is nu 600 euro en mag wel iets uitlopen of inlopen :')

Wat ik op dit moment heb
Canon 1000D aan het sparen voor een betere, iemand suggesties via pb?
Canon EF-S 55-250 mm - f/4-5.6 IS - telezoom lens
Kitlens 18-55

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:30

De 50mm f/1.8 is een relatief kleine investering en zeker dubbel en dwars waard. Dan kun je ondertussen kijken of je eerst je body of eerst je objectief wilt upgraden.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:06

Ik weet niet of het in dit topic geplaatst hoort te worden, maar kan het kwaad om een onofficiële accu in je camera te stoppen?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 16:02

Sammylover schreef:
Ik weet niet of het in dit topic geplaatst hoort te worden, maar kan het kwaad om een onofficiële accu in je camera te stoppen?

Zolang deze wel bedoelt is voor jouw camera kan dat in principe geen kwaad. Heb zelf erg goede ervaringen met Lenmar accu's die soms zelfs beter presteerden dan mijn originele Canon accu.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 18:52

Zolang er niks mee gebeurd kan het geen kwaad. Gebeurd er wel iets, dan valt je garantie meteen weg.

Maar ik begrijp niet zo goed waarom mensen een paar euro willen besparen op accu's := Als je een body koopt zit er al een originele accu bij, begrijp totaal niet waarom je dan nog een nep accu erbij wilt hebben.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:42

Leverage schreef:
Zolang er niks mee gebeurd kan het geen kwaad. Gebeurd er wel iets, dan valt je garantie meteen weg.

Maar ik begrijp niet zo goed waarom mensen een paar euro willen besparen op accu's := Als je een body koopt zit er al een originele accu bij, begrijp totaal niet waarom je dan nog een nep accu erbij wilt hebben.

Naja omdat ik het eigenlijk altijd prima red op 1 accu, maar op Horse Event nooit :')
En om nou voor 1 dag per jaar een 'dure' accu te kopen, terwijl ik een accu kan kopen die nog geen tientje kost...

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:46

Ik doe met 1 accu gerust 1 maand, als het niet meer is ;) Heb mijn scherm altijd op het allerhelderst staan en zet 'm tussen het fotograferen nooit uit. Heb 'm ook een aantal keren per ongelijk 's nachts aan laten staan. Mijn accu's zijn pas echt na 3/4 maanden echt leeg. Heb dan wel originele Canon accu's.

Je kan ook kijken of de mogelijkheid er is dat je er batterijen in kan doen. Bij batterijgrippen heb je die optie in ieder geval.

Heb net nog even gekeken voor een nep accu, de gene die ik vind op KA kosten alsnog meer als 30 euro.. Een accu van 'n tientje zal dan kwalitatief ook weinig voorstellen.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:54

Leverage schreef:
Ik doe met 1 accu gerust 1 maand, als het niet meer is ;) Heb mijn scherm altijd op het allerhelderst staan en zet 'm tussen het fotograferen nooit uit. Heb 'm ook een aantal keren per ongelijk 's nachts aan laten staan. Mijn accu's zijn pas echt na 3/4 maanden echt leeg. Heb dan wel originele Canon accu's.

Je kan ook kijken of de mogelijkheid er is dat je er batterijen in kan doen. Bij batterijgrippen heb je die optie in ieder geval.

Heb net nog even gekeken voor een nep accu, de gene die ik vind op KA kosten alsnog meer als 30 euro..

Mijn originele accu is toch echt leeg na een dagje Horse Event en hij gaat ondertussen uit. Ik maak gewoon teveel foto's vrees ik :') Bij normaal gebruik doe ik er inderdaad ook een maand of langer mee.
Ja je hebt ook gewoon nep accu's die bijna evenveel kosten als een originele, maar die zal ik dan ook niet kopen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:55

Sommige bodies accepteren geen accu's van een ander merk. :=

Ik heb ook gewoon 2e setje. Dan hoef ik ze idd minder vaak te laden. Ik laad zie pas op als ze zo goed als leeg zijn. Op deze manier gaan mijn accu's het langst mee. Mijn accu's uit 2011/2012 hebben inmiddels 1 streepje minder qua performance.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:55

Op welke helderheid staat jou staat jou body dan wel niet? :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:57

Bedoel qua performance en niet qua volheid. Inmiddels gaan ze ook iets sneller leeg dan voorheen als ik ze alleen maar oplaad en er niets mee doe. :=

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:00

Had 't nog tegen Sammylover :P