Maar t extra geld vond ik toch een beetje jammer en ik ben met die canon dus ook meer dan blij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LaCiega schreef:it_is_me schreef:Alweer eventjes terug heb ik een Canon 700D met kitlens aangeschaft en deze uitgebreid met een 55-250 zoomlens. Ik ben erg tevreden met deze set, maar zou toch nog wel een portret/ macrolens erbij willen hebben. Welke lens zou een aanrader kunnen zijn? (Moet wel een vriendelijk prijsje hebben;-)
Ik zou voor een lens gaan met een klein f-nummer (2.8 of kleiner). Is de portretlens bedoeld om individuele portretten te schieten (één persoon op de foto) zou ik een lens nemen van tussen de 70 en 130 mm, dit om het effect van wide-angle te vermijden en het (de langere afstand) draagt bij aan het nog verder blurren van de achtergrond.
it_is_me schreef:Ik heb besloten om voor de Canon 100mm lens met zonnekap te gaan. Aangezien de lens toch wel wat kost zit ik erover te denken om er nog uv-filter bij te kopen. Maar zie dat er toch nog wel verschil in prijs in zit, zodoende heb ik deze er niet bijbesteld. Hoe zit dat nu met die beschermfilters en in hoeverre gebruiken jullie polarisatiefilters?
Sammylover schreef:Ik weet niet of het in dit topic geplaatst hoort te worden, maar kan het kwaad om een onofficiële accu in je camera te stoppen?
Leverage schreef:Zolang er niks mee gebeurd kan het geen kwaad. Gebeurd er wel iets, dan valt je garantie meteen weg.
Maar ik begrijp niet zo goed waarom mensen een paar euro willen besparen op accu'sAls je een body koopt zit er al een originele accu bij, begrijp totaal niet waarom je dan nog een nep accu erbij wilt hebben.
Leverage schreef:Ik doe met 1 accu gerust 1 maand, als het niet meer isHeb mijn scherm altijd op het allerhelderst staan en zet 'm tussen het fotograferen nooit uit. Heb 'm ook een aantal keren per ongelijk 's nachts aan laten staan. Mijn accu's zijn pas echt na 3/4 maanden echt leeg. Heb dan wel originele Canon accu's.
Je kan ook kijken of de mogelijkheid er is dat je er batterijen in kan doen. Bij batterijgrippen heb je die optie in ieder geval.
Heb net nog even gekeken voor een nep accu, de gene die ik vind op KA kosten alsnog meer als 30 euro..