[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:20

Dankjewel! :D Ben er zelf ook heeel erg blij mee (het is mijn oppaskindje) <3

elinevandijk; Niet meer uploaden bij Mijn album. :n Gebruik de volgende keer bijvoorbeeld Photobucket.

De kip oogt hier niet scherp. Daarnaast vind ik de compositie niet lekker kijken. Bovenaan en rechts zit erg veel ruimte. Die ruimte had ik liever links en onder gezien. Dan kijkt de kip de foto in. De hond is heel donker op de ene helft van zijn koppie en de schouder is weer enorm overbelicht. Vind de houding ook niet erg interessant.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 20:01

Nog 2 fotootjes van het hondje dat ik begin deze week op de foto heb gezet. Had al eerder in het topic 2 foto's geplaatst. Hondje moet binnenkort inslapen dus dit was een afscheidsshoot.

Afbeelding

Afbeelding

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 20:22

Goof, handig die ringen... toch eens naar kijken :)

NatasJa, ik zou de jongen denk ik laten stil staan. Maar het is zeker geen slechte foto.

Jolanda, nette foto al hoewel de posie niet echt spannend is. Idd even naar het wegwerken van het touwtje kijken.

Saskia, love de voetjes!!

Channii, hond staat er netjes op. Jammer dat hij ingeslapen moet worden. Hij heeft nu nog mooie lichtjes in zijn ogen. Vind ik altijd wel belangrijk.

Nog eentje van gister...

Afbeelding

C_Spirit

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 20:23

Wauw!
Prachtig

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 20:43

Gave plaat Ivonka!
Heel mooi, die bokeh. Hoe die lijnen 'weglopen' van het schepte punt en dan overgaan in blauw. Echt heel gaaf! Hoewel ik wel twijfel over de scherpte, maar dat kan ik niet zo goed beoordelen op mijn laptop. :)

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 20:46

Sorry dat ik er zo lang niet ben geweest :=

Ivonka : wauw mooi zeg :D !! super goed

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 20:52

Saskia, scherpte is ook echt miniminimaal :) maar stoort mij niet.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 20:53

Nee, het stoort mij eigenlijk ook niet echt. Blijf kijken naar dat lijnenspel. :)

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 20:56

Ik oefen nu elke dag , het is nog zeker weten niet perfect :D
Afbeelding

annelindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:28

Saskiaa_: Prachtige foto van die babyvoetjes! Blijf ernaar kijken :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:22

Vonk, prachtige foto! Zag ook leuke babyvoetjes voorbij komen en weer een paar foto's van de golden, leuke foto's :j

Elinevandijk, ik ga met de rest van het commentaar mee, en ik ben toch wel nieuwschierig, je geeft aan dat de foto's besteld kunnen worden, denk je dat dat gaat gebeuren of zeg je het er gewoon bij voor de zekerheid? :P Want ik weet uit persoonlijke ervaringen dat er vrijwel nooit foto's worden besteld die niet in opdracht zijn gemaakt (behalve wedstrijden en evenementen dan). Ik heb het iig nog nooit meegemaakt :') Nou heb ik ze ook niet op stockfoto staan, maar toch :P

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:24

Je hebt natuurlijk stock foto's maar dan hebben we het wel over een hele andere kwaliteit. Maar gewoon blijven oefenen hoor :)

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:35

Ivonka schreef:
Je hebt natuurlijk stock foto's maar dan hebben we het wel over een hele andere kwaliteit. Maar gewoon blijven oefenen hoor :)

Okee dankjewel :D

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:44

lifaya schreef:
Vonk, prachtige foto! Zag ook leuke babyvoetjes voorbij komen en weer een paar foto's van de golden, leuke foto's :j

Elinevandijk, ik ga met de rest van het commentaar mee, en ik ben toch wel nieuwschierig, je geeft aan dat de foto's besteld kunnen worden, denk je dat dat gaat gebeuren of zeg je het er gewoon bij voor de zekerheid? :P Want ik weet uit persoonlijke ervaringen dat er vrijwel nooit foto's worden besteld die niet in opdracht zijn gemaakt (behalve wedstrijden en evenementen dan). Ik heb het iig nog nooit meegemaakt :') Nou heb ik ze ook niet op stockfoto staan, maar toch :P

het verdient wel hoor :D bijna alle foto's in magazines en boeken zijn van dit soort stock foto site's gekocht! er zijn verschillende site's maar deze verdient wel :D

p.s. hoe kan ik zo'n witte achtergrond bouwen?

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:49

joelleollie schreef:
Ivonka schreef:

Okee dankjewel :D

Doelde eigenlijk op Elinevandijk.
Maar blijven oefenen geld eigenlijk voor iedereen. Je leert steeds weer bij :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:51

Elinevandijk; Ik weet hoe stockfoto's werken :) Ik heb bij de krant stage gelopen (telegraaf/Spits) en heb toen ook foto's moeten aankopen, bewerken en plaatsen. Maar particulieren zullen daar dus niet snel foto's bestellen, vandaar dat ik het vraag :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:53

elinevandijk schreef:
lifaya schreef:

het verdient wel hoor :D bijna alle foto's in magazines en boeken zijn van dit soort stock foto site's gekocht! er zijn verschillende site's maar deze verdient wel :D

Tuurlijk verdient het, voor professionele fotografen. Niet om banketstaaf te doen, maar dat ben je natuurlijk nog niet :P De kans is dus héél klein dat bedrijven bij jouw foto's terecht komen als ze ook professionele foto's kunnen krijgen :j

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:04

elinevandijk schreef:
lifaya schreef:

Tuurlijk verdient het, voor professionele fotografen. Niet om banketstaaf te doen, maar dat ben je natuurlijk nog niet :P De kans is dus héél klein dat bedrijven bij jouw foto's terecht komen als ze ook professionele foto's kunnen krijgen :j[/quote]

inderdaad... ik ben ook maar 13 :Y)
en heb net een boek over fotografie voor beginners gekocht :D en ben sinds gisteren echt gestart met fotograferen :P dus nog veel oefenen...

Btw heb al iets verkocht :D het is maar 1 euro maar toch *D was net kei blij :')

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 00:57

Ivonka, dat vind ik echt een geweldige plaat, zeer geslaagd :j Moet toch zelf maar eens gaan oefenen met lensje keren..
Gisteravond in de tuin was er zo'n mooie lucht, wilde deze even met jullie delen:
Afbeelding

Edit: zie wel dat er wat ruis in zit helaas :=

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:33

Afbeelding

...En ja: ik zit in een fotoblock... :'(

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:35

Dat is toch in de efteling. Theater Ravenstijn?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:35

C_Spirit schreef:
Dat is toch in de efteling. Theater Ravenstijn?

Ja :) Raveleijn

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:01

Ow hahah Raveleijn.
Ben er ook geweest.

vind het een leuke foto. Het is daar zeker moeilijk om een mooie foto te maken met een niet drukke achtergrond

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:21

Peer_hvj: mooie kleurrijke foto. Wel jammer van het ruis.
HorseyDude: Ik moest even 2x kijken voor ik zag wat het voorstelde. Vind het moment heel gaaf en voor een foto van een show ook goed gelukt!

Afbeelding

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:35

peer_hvj, mooie kleuren! :j compositie vind ik ietswat saai.
Horseydude, leuk idee, maar ik vind het niet helemaal overkomen, weet niet precies waarom.
v33ri3, leuke foto, maar wat druk.

Boomer. :)
Afbeelding