[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 23:50

WildJes schreef:
Is er misschien ook een leuke spiegelreflexcamera die onder de 200 euro kost?

Niet nieuw, tweedehands met kitlensje wel, moet je er nog wel een telelens bij kopen als je ook paardjes enzo wil fotograferen.
Besef wel dat tweedehands altijd een risico is, want als je camera er na een week mee stopt hebt je gewoon pech.

Nieuw heb je voor 350 euro een instapspiegelreflex met kitlens. Een telezoom kan je er tweedehands bij kopen voor ongeveer 150 euro.

Bagheera_206

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:10

Filmpje van Canon 650D vs Nikon D3200:

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:24

Zou ik hier nog even een vraag mogen stellen...

Ik twijfel erg over het aanschaffen van een full frame of een crop....
Het zou samen gaan met een 70-200 2.8 lens.

Als ik crop koop ben ik bang dat ik niet de optimale DOF krijg.
Als ik full frame koop ben ik bang dat ik te weinig afstand kan overbruggen. (Ik had een 150mm op een 2x sensor, dus equivalent van 300mm op full frame. En daar had ik soms al iets van: "Hij zou wel wat verder morgen zoomen")

Qua bodies zit ik dan te kijken naar een EOS 7D, 6D of de 5D Mark II . (Tweedehands).

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:30

6D is te nieuw voor tweede hands. ;) En als je voor een voelvreempje gaat zou ik de 6D verkiezen boven de 5D2.

6D vs 5D2:

Dus ik denk dat het dat een 7D zal worden. Erg fijne body met een erg goede autofocus. :)
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 15-12-12 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:31

Lever je dan niet teveel in op je DOF?

De bevriende fotograaf adviseer de 5D Mark II. Maar ik begrijp dat de 7D een snellere en betere autofocus heeft, en dus meer geschikt is voor paarden?

Ik zit ook nog even te kijken naar de concurrerende toestellen van Nikon. Is er een specifieke reden waarom jullie voor ofwel Nikon ofwel Canon hebben gekozen?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:36

Focussed schreef:

Je kunt DOF ook als nadeel van FF zien. Je DOF wordt zo klein dat je echt heel nauwkeurig moet scherpstellen. Daar heb je bij crop dus minder last van. Als je zorgt dat je wijd open op f/2.8 fotografeert en de afstand tot de achtergrond zo groot mogelijk houdt valt het allemaal reuzemee hoor. De meeste fotografen op Bokt fotograferen met crop. Heb jij op al die fotografen wat aan te merken qua DOF. Ik iig niet. Er zitten echt een aantal zeer goede fotografen op Bokt die erg mooi gebruik maken van DOF.
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 15-12-12 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:38

Focussed schreef:
De bevriende fotograaf adviseer de 5D Mark II. Maar ik begrijp dat de 7D een snellere en betere autofocus heeft, en dus meer geschikt is voor paarden?

Is er een specifieke reden waarom jullie voor ofwel Nikon ofwel Canon hebben gekozen?

De AF van 6D/7D is idd beter dan de 5D2. Laat nou juist net AF belangrijk zijn bij paardensportfotogfafie. :=

Ik snap Canon en Canon snapt mij. :+ Er is geen specifieke reden, maar het is vooral een persoonlijke keuze. Canon, Nikon en de andere grote merken maken allemaal fantastische bodies.

WildJes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:14

Alwiene schreef:
WildJes schreef:
Is er misschien ook een leuke spiegelreflexcamera die onder de 200 euro kost?

Niet nieuw, tweedehands met kitlensje wel, moet je er nog wel een telelens bij kopen als je ook paardjes enzo wil fotograferen.
Besef wel dat tweedehands altijd een risico is, want als je camera er na een week mee stopt hebt je gewoon pech.

Nieuw heb je voor 350 euro een instapspiegelreflex met kitlens. Een telezoom kan je er tweedehands bij kopen voor ongeveer 150 euro.

Bedankt! :) Heeft iemand ervaring met de Nikon Coolpix L810 ?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:32

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:35

Bagheera_206 schreef:
Focussed schreef:

Je kunt DOF ook als nadeel van FF zien. Je DOF wordt zo klein dat je echt heel nauwkeurig moet scherpstellen. Daar heb je bij crop dus minder last van. Als je zorgt dat je wijd open op f/2.8 fotografeert en de afstand tot de achtergrond zo groot mogelijk houdt valt het allemaal reuzemee hoor. De meeste fotografen op Bokt fotograferen met crop. Heb jij op al die fotografen wat aan te merken qua DOF. Ik iig niet. Er zitten echt een aantal zeer goede fotografen op Bokt die erg mooi gebruik maken van DOF.

Daar heb je natuurlijk gelijk in. En de DOF van de meeste boktfotografen vind ik super mooi, alleen weet ik dan niet of zij fullframe of crop fotograferen. Dus dan ga ik weer twijfelen :') (Vrouwen he...).

Maar iig bedankt voor je duidelijke advies, ik leer er een hoop van!! Allemaal bedankt trouwens in dit topic die mij helpen +:)+

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:41

Ik ken maar een handjevol Bokkers die met een voelvreempje fotograferen. :=

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 15:03

Ik proestte mijn drinken even uit _O- 'Voelvreempje'

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 15:03

Marit schreef:
Ik proestte mijn drinken even uit _O- 'Voelvreempje'

:=

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:56

Hallo,
Ik was vandaag in de mediamarkt en heb toen toch besloten om naar een spiegelreflex camera te gaan kijken, maar er is zoveel keus. Zelf heb ik mijn oog op dit moment laten vallen op de camera's Nikon D3200 Nikon D5100 of de Cannon EOS 550 D. Heeft iemand misschien tips? Ik ben een beginner, op dit gebied. Maarvind het leuk om mooie foto's te maken van de natuur van dieren of mooie momenten. Hoop dat jullie mij misschien verder kunnen helpen.

Groetjes.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:57

HorseTimeXL schreef:
Hallo,
Ik was vandaag in de mediamarkt en heb toen toch besloten om naar een spiegelreflex camera te gaan kijken, maar er is zoveel keus. Zelf heb ik mijn oog op dit moment laten vallen op de camera's Nikon D3200 Nikon D5100 of de Cannon EOS 550 D. Heeft iemand misschien tips? Ik ben een beginner, op dit gebied. Maarvind het leuk om mooie foto's te maken van de natuur van dieren of mooie momenten. Hoop dat jullie mij misschien verder kunnen helpen.

Groetjes.

Ik heb zelf de 550D gehad. Wil je ook paarden gaan fotograferen en wat is jouw budget?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:22

Bagheera_206 schreef:
HorseTimeXL schreef:
Hallo,

Groetjes.

Ik heb zelf de 550D gehad. Wil je ook paarden gaan fotograferen en wat is jouw budget?

Nou het lijkt me mooi om dingen uit de natuur en dieren te fotograferen maar ook personen of verjaardagen en vaka ties. Eigenlijk heb ik op dit moment nog niet een specifieke iets dat ik wil gaan fotograferen. Mij budjet ligt zo rond de 500 euro.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:23

ik heb nu de 550D van Canon.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:25

HorseTimeXL schreef:
Nou het lijkt me mooi om dingen uit de natuur en dieren te fotograferen maar ook personen of verjaardagen en vaka ties. Eigenlijk heb ik op dit moment nog niet een specifieke iets dat ik wil gaan fotograferen. Mij budjet ligt zo rond de 500 euro.

Helaas heb je voor paardjes ook een telezoom nodig. De kost ook nog eens minimaal 225 euro. :=

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:25

Bagheera_206 schreef:

Waar ik er eentje van ben.. :+ Voor mij niet anders meer, tenzij ik gewoon voor de lol plaatjes schiet, dan pak ik af en toe nog mijn 40D.
Ligt er ook wel aan op wat voor fotografie je je richt.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:40

Bagheera_206 schreef:

Hier nog eentje maar heb er ook de 60D naast welke ik ook nog steeds vaak gebruik. :D
Mijn voelvreempje gebruik ik eigenlijk alleen bij de newborn reportages en huwelijksvoltrekkingen, maar dan ook naast de 60D..op een èèn of andere manier is dat ècht mijn camera..weird, i Know :+

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:43

Oh het valt mee. Er zijn toch stiekem meer Bokkers met voelvreempjes. :)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:47

Bagheera_206 schreef:
HorseTimeXL schreef:

Helaas heb je voor paardjes ook een telezoom nodig. De kost ook nog eens minimaal 225 euro. :=

Jadat werd mij ook verteld inderdaad in de fotografie winkel. Hier hadden ze ereen voor 199 euro. Maar ik ben totaal niet bekend met spiegelreflex dus ik dach van, dat ik nu gewoon ga kijken naar een spiegelreflex met een standaard lens die je erbij krijgt en dan ga ik gewoon eerst die camera een beetje verkennen en hoe alles gaat in z'n werk gaat en een beetje testen op gewoon de normale onderwerpen zoals verjaardagen etc. En dan over een maandje of 2 als ik wat verder wil en alles een beetje weet wil ik een lens erbij kopen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:03

Dat is een goed keuze. :)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:09

Hen jij toevallig een camera waarvan jij zou zeggen, dat is echt een goede? Goede kwaliteit etc en veel functies?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:16

HorseTimeXL schreef:
Hen jij toevallig een camera waarvan jij zou zeggen, dat is echt een goede? Goede kwaliteit etc en veel functies?

Die 550D is een prima camera hoor. :)