[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:11

week 6
Afbeelding
deze week een foto uit Rome! :) Ik heb helaas week 5 niet kunnen beoordelen, omdat ik dus op vakantie was :P komende week wel weer!

Nayomie

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:43

Ohja :') 6 alweer

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:03

Week 6
Lens EF-S18-55mm f/3.5-5.6 III Canon EOS 1100D
Afbeelding
Ik vind de foto iets te donker en eigenlijk had het bovenste vlammetje er helemaal op moeten staan. Maar ja.
Deze keer weer verkleind met bokt.nl/verkleinen... In werkelijkheid is hij scherper.

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:25

Mijn week 6. Nog eentje van mijn fotomeeting vorige zondag, deze keer wel in kleur :P
Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:34

Gub: Ik vind het een hele leuke en sprekende foto! Leuk idee! ;) Ik vind het witte vlak links wel net een tikkeltje te fel

Kani_ejj: Zwart/wit vind ik goed bij deze foto. Ik denk dat ik wel liever meer van 1 van de gezichten van de honden had willen zien + toch wat scherper. Maar ik kan begrijpen dat je snel moest zijn hier ;)

Nayomie: Hm.. heb lang naar jou foto zitten kijken omdat ik niet meteen kon zeggen wat ik ervan vind. Het is een mooi kat, dat staat vast, maar ik denk dat de foto mij verder niet echt boeit. (M'n excuses, niet gemeen bedoeld..)

C_estmoi: leuke sfeerplaat; ik had hem graag wat lichter gezien (maar het zag er precies geen al te best fotoweer uit, dus kan daaraan liggen) en kan het zijn dat je foto een tikkeltje scheef is? Als je naar de sokkel van het beeld kijkt, lijkt dat :)

MyHu: Ik vind het een leuke foto :o Het stoort mij niet echt dat het laatste kaarsje er niet volledig opstaat. Ik ga akkoord met je eigen commentaar (foto lichter) en ik geloof je als je zegt dat hij origineel scherper is :) Leuk idee'tje!

Hanna_94: een leuke foto! Mooie hond trouwens! Mooi scherp! +:)+ Het zand is misschien een tikkeltje overbelicht.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:35

Bedankt Asselruiter!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:38

Dank je :) ja dit gebeurt altijd in een oogwenk en is me eindelijk gelukt in een jaar tijd haha

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:39

Deze foto voor mij deze week denk ik. De foto doet iets met mij maar ik weet niet wat.. Ik wil iedereen bedanken voor het commentaar, wanneer ik tijd vrij kan vinden ga ik ook een inhaalslag proberen te maken!

Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:45

Ismy: de foto spreekt me aan, leuk hoe je de bloem scherp hebt en de achtergrond (waar eigenlijk meer aan de hand is) niet. Het is eens iets anders en dat vind ik leuk! :o

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:48

Asselruiter schreef:
C_estmoi: leuke sfeerplaat; ik had hem graag wat lichter gezien (maar het zag er precies geen al te best fotoweer uit, dus kan daaraan liggen) en kan het zijn dat je foto een tikkeltje scheef is? Als je naar de sokkel van het beeld kijkt, lijkt dat :)

Het was inderdaad heel grauw weer helaas.. De foto is een beetje schuin van voren genomen, omdat het beeld op een brug stond kon ik recht van voren niet ver genoeg weg gaan staan (of ik moest in het water springen :P ) dus daardoor is het perspectief wat vreemd.

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:51

Ondanks het slechte weer toch maar buiten een shoot gedaan met een goede vriendin van mij, ben best blij met de resultaten (weer was echt niet optimaal, donker, miezerig enzo)
Ik verzamel HIER :)
Dus hierbij...:
Week 6:
Afbeelding

Wat komen er een hoop katten voorbij deze week :) Hihi

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:58

Kimberley23: geen misse foto om genomen te zijn in niet-optimale weersomstandigheden. :) De foto lijkt mij wel een tikkeltje onscherp (maar dit kan misschien door het uploaden)

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:46

vervolg van mijn commentaar voor week 6

Marit weer een super mooie foto! Ik ben groot fan van jouw style van fotograferen :D
Asselruiter mooi erg gaaf dat kasteel.
XiiaaooNaa leuk erg mooi zo met het licht.
DmNqUe mooi, Ik heb alleen het idee dat je foto niet helemaal scherp is.
Racheel mooi erg gaaf!
xLoki prachtig echt heel mooi.
Marjoow mooi erg mooi scherp.
Yvonne_V leuk mooi scherp.
Sanne_com gaaf erg mooi zo met die kleuren.
Bubblehorse mooi ziet er erg goed uit voor een 2de black foto.
Suuzels leuk erg mooi dat hondje zo met die bal.
Manonvot mooi alleen jammer dat net de oren er niet opstaan.
Ash_ leuk ik vind alleen dat de foto aan de rechterkant iets te krap is.
tesseke leuk erg schattig hoe die zit.
Agossie Mooi erg gaaf dat hij niet helemaal scherp is vind ik niet storend.
Robin_rikkie erg mooi en goed scherp.
_Kiki_ leuk de uitsnede zo is weer een iets anders.
Naomi_g1998 erg leuk alleen jammer van de scherpte.
Chip gaaf! leuk idee! dit doet me meteen aan een aflevering van criminal minds denken :D
Gub mooi erg goed scherp erg leuk.
kani_ejj leuk erg mooi zo in het zwart wit.
Nayomie leuk mooi gedaan.
C_estmoi leuk erg mooi.
MyHu mooi alleen jammer dat net het laatste kaarsje er niet opstaat.
Hanna_94 mooi erg goed scherp en mooie hond.
ismy mooi ik vind het leuk dat juist de bloemen scherp zijn.
Kimberley23 leuk erg mooi.

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:49

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:47

HeavensLove: prachtig foto! Om bij weg te dromen! <3

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:15

Waarschijnlijk vinden een hoop mensen uit dit topic het niks (denk ik :') ), maar ik ga lekker met zelfportretjes en vind het heel leuk om daar mee te werken :j

Maargoed, dit is mijn week 6! Zelfportretje dus en ik wilde een beetje spooky, geschokt, bang, 'verdwaald in het bos' idee creeëren.. :)

Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:35

En dat is jou gelukt hoor Joey :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:39

ik heb vast feedback gegeven op de foto's die er al zijn. als ik namen verkeerd over getypt heb dan spijt mij dat, zit bij mijn schoonouders en hier is het nogal donker en ik ize niet alle letters goed op de laptop.

djura99. ik mis scherpte in je foto, ik kan niet zo goed zien waar je nu scherp op gesteld hebt. het grauwe in de foto heeft ook wel z'n charme. ik mis alleen het detail wat mij in de foto zou trekken. zoals een oog bijv wat scherp is.

ann_pam. ik heb bewondering voor jouw werk. ik vind het een hele nette foto en vind het moelijk hier feedback op te geven. ik zou willen dat ik op een dag zulke nette platen kan maken. vind deze heel mooi, het masker geeft geheimen met zich mee maar ook genoeg om te onhullen. ik vind de kleuren erg fijn kijken en het scherpte kijkt ook fijn weg. echt een mooie foto :j

mb_foto. ik vind beide foto's leuk om naar te kijken. persoonlijk vind ik de foto in de link net wat mooier. deze is wat scherper. vind het effect met de spiegel en softbox echt een aanwinst. het voegt zeker wat toe aan het beeld. je stuurde je 2e foto in als de inzending dus zal ik deze beoordelen. Ik vind de foto wat ruis hebben, hier is deze niet zo heel scherp. vind het een leuk creatief idee, het idee vind ik leuker en orgineler als de 1e foto, alleen vind ik jammer dat de foto hier niet zo scherp over komt. kleuren vind ik wat donker over komen, had het net wat lichter willen zien.

kelzzs: ik vind je idee leuk, probeer alleen wat meer diafragma te krijgen en een wat rustigere achtergrond. de foto word nu wat druk. ik vind de kleuren ook niet zo fijn kijken hier, en het lijkt of er wat ruis overheen zit.

laurajoy15: in eerste instantie dacht ik dat het een ezelsveulen was (nu hoop ik dat ik niemand beledigd heb) wat een dotje zeg ik vind je foto mooi scherp, goede compositie en mooi diafragma. fijne foto om naar te kijken.
binky: wat een kleuren pracht. een hele mooie foto. vind dit een typische foto die van mij in een reisbrochure mag of zelfs in de presentatie van dit land. een hele mooie plaat. fijn om naar te kijken.

bellatrix: ik zie veel ruis op je foto. vind de kleuren wel leuk overkomen op het beeld. mooie details, bomen komen prachtig over.

calice: wat een lekker ventje heb je toch :D mooie foto, leuke details, gaaf pakkie ook! nette portret foto. :j
showteam: hele mooie foto. mooi scherp gesteld, goede achtergrond, juiste licht verhoudingen. top!

irene96. leuke foto, vind alleen de horizon wat scheef. vind de kleuren en de lichten fijn overkomen. gebruik je hiervoor een korte of lange sluitertijd? goede sfeer :j

monbyou: het zwarte gedeelte is netjes, vind de foto alleen best wel flets van kleur. en de pony is niet helemaal scherp. probeer bij een kleine pony wat lager te gaan staan. dan lijkt de pony wat groter en word je foto wat 'statiger'.

fenneeeee: vind het een leuke foto, sfeer is goed duidelijk. was het niet koud? iets ruimer mag wel, maar vind het alsnog een nette foto.

JewEmm: mooie foto, vind het een heerlijke lentersfeer.

trendylover: vind de foto in kleur mooier. vind deze kleuren niet zo fijn kijken. goede scherpstelling gebrui,t.

Marit: wat een emotie op deze foto zeg. heel gaaf. geen tips van mijn kant. vind hem prachtig!

asselruiter. hele nette foto, vind de kleuren heel mooi over komen. wel lijkt die ietsie scheef? verder een nette plaat. top!

Xiiaaanoaa: hele leuke foto, vind de kleuren goed over komen. mooie sfeer foto.

DmNque: vind de foto niet helemaal scherp. vind wel je kleurgebruik eruit springen. eens een keer wat anders dan de standaard portret. jammer van de scherpte, verder wel een nette plaat.
Rachel: wauw , staat dat daar al in bloei? verder een hele mooie foto. vind hem erg fijn kijken. geeft mij het lente gevoel, maar toch nog wat inhoudend met het winterweer. top!
xLoki: heule gave foto :D heel mooi netjes gedaan. ga ik binnenkort ook eens oefenen als ik weer naar de dierentuin ga. netjes!
Marjoow: hele mooie scherpe foto. netjes gedaan. kan je geen tips geven, vind het een geslaagde foto .
Yvonne_V: vind de compositie wat krapjes. had rechts wat meer ruimte willen zien. verder is het hoofd mooi scherp. er had wat meer contrast in mogen zitten.
sanne_com: beterschap. vind dit een hele nette foto. enige tip wat ik je kan geven is dat de horizon ietsie rechter had gemogen. mooie scherpstelling.
Bumblehorse: mis best wel wat scherpte in je foto, het black gedeelte is netjes gelukt. ook vind ik het jammer dat je geen ogen van het paard ziet. die had ik wel graag willen zien.
Suuszels: brr ik ruik natte hond door je foto :+ nee grapje. vind het een mooie nette plaat. goed scherp en plezier straalt er van af. netjes
mannonevot: ik vind het jammer dat het paard nu half op de foto staat van 2 kanten. ik mis benen en een deel van het hoofd. foto was mooier geweest als je de camera gedraaid had. verder is je foto wel mooi scherp :j
Ash_: hele nette foto. vind het niet eens erg dat de kat er maar voor de helft op staat zoals je zegt. vind het een fijne foto om naar te kijken, warme kleuren. heerlijk. goede foto!
tesseke: leuke opstelling van je foto. het lijkt of je op de mand heb scherp gesteld? vind de compositie goed, mis alleen net wat scherpte op de kat.

agossie: hele nette foto. vind de kleuren fijn om naar te kijken, mooi scherp.
robin_rikkie: vind de foto fijn om naar te kijken. vind het een nette foto. je hand stoort maar een klein beetje.
_KikI_ aah daar hebben de kat met de gele ogen :D foto had ietsie scherp gemogen maar vind hem goed. vind alleen de uitsnede wat krapjes. had wat meer ruimte willen zien. maar een foto maken en een kat entertainen is niet niks :j
naomi_g1998. heb je geen camera dan? met een mobiel fotograferen is niet makkelijk. probeer buiten foto's te maken en daar zit of af. kunstjes leren is altijd een extra. verder vind ik je compositie goed. mis inderdaad wat scherpte op de hond, maar ik snap je idee erachter en dat is goed :j
chip: wat een spookachtige scene. het zwart witte maakt dit wel echt af. vind het een goede foto. leuk gedaan.
gub: mooie foto. nette pakkende kleuren lolly maakt het af. heel netjes.
kani_ejj: hele mooie sfeer in de foto. vind de verzadiging echt een goede toevoeging.
Nayomie: leuke foto, vind alleen de achtergrond wat storend. vind het niet fijn kijken.
C_estmoi: mis wat scherpte in de foto. de achtergrond van het gebouw stoort ook wat. maar dat verander je niet zo maar. vind de kleuren wel heel mooi over komen.
mYhU: vind de foto niet helemaal scherp. vind je idee erg leuk maar mis veel scherpte. foto is wat wazig hier.
Hanna_94: hele mooie scherpe foto. sfeer is goed vast gelegd op de foto. netjes.
ismy: hele mooie foto. sfeer komt goed over. vind het een nette plaat. enige tip dat ik je kan geven is de zwarte kabel aan de voorkant die wat stoort.
kimberley23: vind de foto wat onscherp ogen? vind de compositie niet zo fijn. was mooier geweest als het model naar links had gekeken. verder zijn de kleuren ondanks het weer wel fijn om naar te kijken.
HeavensLove: ik wil op vakantie! hele mooie foto. vind hem erg mooi. ook de scherpstelling op het water spreekt mij heel erg aan.
Joey: ik vind het zelf geen fijne foto om naar te kijken. ik vind het net iets te bewerkt op de handen. je ziet nog goed de barokke lijnen lopen die ik niet zo prettig vind.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:46

Jolandaa_ schreef:
tesseke: leuke opstelling van je foto. het lijkt of je op de mand heb scherp gesteld? vind de compositie goed, mis alleen net wat scherpte op de kat.

Die indruk heb ik ook. Ik wou de foto's eigenlijk opnieuw proberen, maar daar is deze week geen tijd meer voor geweest.

Ook zei iemand iets over dat de ene kant goed belicht is, en de andere kant een beetje donker. Dat kan wel. De foto is op tafel genomen in de living onder de lamp. Ik heb sinds vrijdag wel een reflectiescherm waarmee ik deze foto opnieuw ga proberen zodat de schaduwkant ook wat belicht is (als dit lukt :o ).

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:08

Bedankt Jolandaa_! Het staat hier al in de bloei inderdaad, bomen zijn van slag :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:11

Prachtig Joey!!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 22:14

Joey schreef:
Waarschijnlijk vinden een hoop mensen uit dit topic het niks (denk ik :') ), maar ik ga lekker met zelfportretjes en vind het heel leuk om daar mee te werken :j

Maargoed, dit is mijn week 6! Zelfportretje dus en ik wilde een beetje spooky, geschokt, bang, 'verdwaald in het bos' idee creeëren.. :)

[ Afbeelding ]

Doet me enorm aan "Blair Witch Project" denken. :j

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:33

Jolandaa_, ben ik wel voor aan het sparen. :j Denk dat inderdaad de scherpte buiten over het algemeen beter is met deze mobiel. Voornamelijk door het licht gok ik want bij deze foto was het ook al aan het schemeren buiten dus is ook veel lamplicht. Bedankt voor de feedbacks! Ik denk dat ik helaas volgende week pas weer kan doen..

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:34

Bedankt voor de feedback die ik al gehad heb. Enkele reacties gingen over dat het te veel gecropt was. Wat is croppen?

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:40

Jolandaa_ schreef:
Joey: ik vind het zelf geen fijne foto om naar te kijken. ik vind het net iets te bewerkt op de handen. je ziet nog goed de barokke lijnen lopen die ik niet zo prettig vind.

Dat was me helemaal niet opgevallen! :oo Inderdaad, je hebt gelijk :j Had de texturelaag dus toch wat minder moeten 'laten zien'. Goed dat je het zegt!

Thanks allemaal voor de leuke feedback verder :)

Agossie schreef:
Doet me enorm aan "Blair Witch Project" denken. :j

Ga morgen even goed googlen, typde het net in en zag er heel creapy uit. Moet zo nog wel kunnen slapen _O-