[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 19:57

billionache schreef:
Inderdaad, als je het theoretisch bekijkt staat je diafragma bij 2.8 verder open, waardoor er meer licht binnenvalt en je foto dus lichter zal zijn onder dezelfde ISO/sluitertijd, en je zult een zachtere achtergrond krijgen. 2.8 wordt in principe alleen maar gebruikt bij erg lichtarme omstandigheden. Dus bijvoorbeerd 's avonds, in een binnenbak enzoverder :-)

ah daarom dus.
Moet zeggen deze is ook volgens mij met 2.8 gemaakt. En die vind ik dan nog wel gelukt.
Afbeelding

Ketly

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 19:59

Mooie foto!

Zijn er hier ook mensen met voorbeeldfoto's van de Canon 70-200 f/4.0? Kan de mijne deze week ergens ophalen.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 21:05

@Ketly

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als je even mijn weebly kijkt (in onderschrift) hier zijn ook 9 van de 10 foto's met de 70-200

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 21:07

Bedankt! :D

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:15

Geen vraag of tips dit keer maar ik wilde even zeggen dat ik nog steeds echt ontzettend blij ben met mijn 7D en vooral ook met mn 50mm 1.4. Wát een verschil met de 50mm 1.8 zeg, ik vind m echt heerlijk! echt een aanrader!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:01

Zwitsal schreef:
Geen vraag of tips dit keer maar ik wilde even zeggen dat ik nog steeds echt ontzettend blij ben met mijn 7D en vooral ook met mn 50mm 1.4. Wát een verschil met de 50mm 1.8 zeg, ik vind m echt heerlijk! echt een aanrader!

Heb jij de Canon of de Sigma?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:01

canon :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:23

Alwiene schreef:
Aangezien het jullie eerste dslr is zou ik me toch eerst afvragen of de fout niet bij jezelf ligt. Want wanneer het aan je instellingen blijkt te liggen gaat geen enkele lens dat oplossen, zelfs al koop je een 2000 euro exemplaar.

Heb je voorbeeld van wat er fout gaat en welke instellingen je hebt geprobeerd? Ruis is het gevolg van een hoge iso stand, soms ontkom je daar niet aan maar buiten bij mooi weer zou je prima foto's moeten kunnen maken met een redelijke iso waarbij je sluitertijd toch snel genoeg blijft. Misschien gooi je je diafragma te ver dicht of kies je een te lange sluitertijd. Of misschien ga je me nu vertellen dat je probeert foto's te maken in een donkere binnenbak, want dan ga je het met een 70-200 f4 ook niet redden namelijk.
Paarden naar je toe of van je af is wel een lastigere situatie voor je lens, hoe sneller de afstand tussen jou en het paard veranderd des te meer wordt er van je combi gevraagd.
Heb je een canon? Heb je de scherpstelmodus op ai servo staan en selecteer je zelf je scherpstelpunt?

Ik ben zeker niet tegen het upgraden van lenzen maar het zou zuur zijn als je 400 euro uitgeeft en de fout blijkt dan bij je gebrek aan ervaring en niet bij je lens te liggen :)
Het ligt zeker voor een gedeelte aan mezelf, maar gisteren is een vriendin (fotograaf) van ons op bezoek geweest en met haar lens konden we wel gewoon scherpe foto's maken.
Volgens mijn vriendin ligt het grootste probleem bij het missen van een IS.

Wie heeft er ervaring met deze lens?
http://www.the-digital-picture.com/Revi ... -Lens.aspx

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:39

Sorry, maar IS heeft alleen nut bij lange sluitertijden. Paarden in beweging schiet je NIET op lange sluitertijden en heb je dus ook absoluut geen IS voor nodig.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:03

Alwiene schreef:
Sorry, maar IS heeft alleen nut bij lange sluitertijden. Paarden in beweging schiet je NIET op lange sluitertijden en heb je dus ook absoluut geen IS voor nodig.

Nou, bij langere zoomstanden kan IS weldegelijk iets toevoegen.

Punt is dat IS geen oplossing voor alle problemen is, maar een tool die soms iets toe kan voegen.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:09

sorry hoor, maar ik merkte echt niks in mijn tamron 55-200 en mijn canon met is 55-250? :o

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:30

ikke schreef:
Alwiene schreef:

Punt is dat IS geen oplossing voor alle problemen is, maar een tool die soms iets toe kan voegen.

Kun je dat uitleggen? Voor zover ik weet compenseert IS je eigen trillingen wanneer je sluitertijd zo lang wordt dat deze voor onscherpte zouden kunnen zorgen. Wanneer je snelle sluitertijden hebt zouden die trillingen voor zover mij bekend sowieso geen onscherpte moeten geven en dus totaal geen toegevoegde waarde hebben?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:37

Alwiene schreef:
ikke schreef:

Kun je dat uitleggen? Voor zover ik weet compenseert IS je eigen trillingen wanneer je sluitertijd zo lang wordt dat deze voor onscherpte zouden kunnen zorgen. Wanneer je snelle sluitertijden hebt zouden die trillingen voor zover mij bekend sowieso geen onscherpte moeten geven en dus totaal geen toegevoegde waarde hebben?

Langere zoomstanden geeft bij gelijkblijvende sluitertijden een grotere kans op trilling, met name vanuit jezelf. Je kunt namelijk niet ongestraft je sluitertijden verkorten..........

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 23:07

Dat je bij meer mm sneller trilling terugziet is me niet onbekend. Maar nogmaals, volgens mij zijn sluitertijden waarbij je normaal gesproken bewegende paarden fotografeert dusdanig kort om de beweging te bevriezen dat je daarmee ook geen hinder hebt van je eigen trilling.
Nou weet ik dat jij er prat op gaat dat je nog weg komt met langere sluitertijden dan de gemiddelde persoon ;) maar normaal gesproken zouden sluitertijden bij bewegende paarden fotografie kort genoeg moeten zijn om geen last te hebben van je eigen trilling.
Het ontbreken van IS aanwijzen als dé grote reden waarom een objectief voor dat gebruik niet voldoet vind ik dan ook heel vreemd.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 07:26

Alwiene schreef:
Dat je bij meer mm sneller trilling terugziet is me niet onbekend. Maar nogmaals, volgens mij zijn sluitertijden waarbij je normaal gesproken bewegende paarden fotografeert dusdanig kort om de beweging te bevriezen dat je daarmee ook geen hinder hebt van je eigen trilling.
Nou weet ik dat jij er prat op gaat dat je nog weg komt met langere sluitertijden dan de gemiddelde persoon ;) maar normaal gesproken zouden sluitertijden bij bewegende paarden fotografie kort genoeg moeten zijn om geen last te hebben van je eigen trilling.
Het ontbreken van IS aanwijzen als dé grote reden waarom een objectief voor dat gebruik niet voldoet vind ik dan ook heel vreemd.

Ik ben het met je eens dat IS als oorzaak aanwijzen een poging tot verdoezelen van de waarheid is.

Ik ga er niet prat op; voor mij wordt fotografie pas leuk als de anderen afhaken. Voor mij zijn de mooiste plaatjes diegene die gemaakt zijn in een sfeer en omgeving waar de meesten afhaken omdat ze geen vertrouwen hebben in eigen kunnen en materiaal........

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 15:41

Hoi, ik kom even binnenvallen :o

Mijn vriendin is op zoek naar een nieuw objectief.
Ze heeft sinds kort de Canon EOS 70D, maar heeft wel veel ervaring op het gebied van fotografie.
Alleen heeft ze bij de 70D de standaard 18-55mm lens.
Ze wil graag een nieuwe (paarden)lens, haar budget is maximaal 200 euro. Maar hij mag ook tweedehands zijn.
Wie heeft er enig idee welke lens hiervoor geschikt zou zijn?
Alvast bedankt :)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:22

Alweer eventjes terug heb ik een Canon 700D met kitlens aangeschaft en deze uitgebreid met een 55-250 zoomlens. Ik ben erg tevreden met deze set, maar zou toch nog wel een portret/ macrolens erbij willen hebben. Welke lens zou een aanrader kunnen zijn? (Moet wel een vriendelijk prijsje hebben;-)

maaikysammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:27

it_is_me schreef:
Alweer eventjes terug heb ik een Canon 700D met kitlens aangeschaft en deze uitgebreid met een 55-250 zoomlens. Ik ben erg tevreden met deze set, maar zou toch nog wel een portret/ macrolens erbij willen hebben. Welke lens zou een aanrader kunnen zijn? (Moet wel een vriendelijk prijsje hebben;-)

Voor portret heb ik de 50mm erbij gekocht (ook in combi met de 700d). Daar ben ik echt zeer tevreden over!! Voor macro heb ik tussenringen en besteld, maar nog niet de tijd gehad om ze echt goed te proberen. Zo binnenshuis werkten ze prima!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 15:02

Heb je voor de 1.4 of de 1.8 gekozen?

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 15:06

it_is_me schreef:

Ik zou voor een lens gaan met een klein f-nummer (2.8 of kleiner). Is de portretlens bedoeld om individuele portretten te schieten (één persoon op de foto) zou ik een lens nemen van tussen de 70 en 130 mm, dit om het effect van wide-angle te vermijden en het (de langere afstand) draagt bij aan het nog verder blurren van de achtergrond.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 15:09

Ik had de Canon 50mm f/1.8 en heb een upgrade gedaan naar de Canon 50mm f/1.4. Alleen heeft mijn AF van mijn f/1.4 het inmiddels begeven :( en repareren is nogal duur en is het bijna goedkoper om een nieuwe te kopen... -O- Dat ga ik voorlopig dus even niet doen, want op dit moment gebruik ik meer de 85mm of 100mm voor portretten en in de studio.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 15:13

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 15:16

ikke schreef:
it_is_me schreef:
Heb je voor de 1.4 of de 1.8 gekozen?

Die 1.8 is een dijk van een dingie, zeker in verhouding tot de prijs.......
http://www.cameratools.nl/lenzen-object ... -f-1-8-ii/

Qua prijs/kwaliteit niet te verslaan. +:)+

Ik vond hem nogal hunten in het donker dus heb de upgrade naar de Canon 50mm f/1.4 gedaan. Destijds was de Sigma net uit en als ik mijn keuze opnieuw had mogen maken was ik voor de Sigma 50mm f/1.4 ipv Canon 50mm f/1.4 gegaan... :=

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 16:00

Is de sigma dan toch net even beter dan de canon?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 16:57

it_is_me schreef:
Is de sigma dan toch net even beter dan de canon?

En helaas duurder... -O-