Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
First_Unique schreef:Hoi,
Ik was vandaag in een fotowinkel, en die man die gaf aan dat hij volgende week weer een canon eos 1100D met 18 - 200 mm lens erbij.. Die man zei dat ik dan geen 2 lenzen nodig had, dus de 18-55 en de 55-250 en dat het niets uitmaakte in kwaliteit van de foto's...
Set kost €525,- Is dat een goede keuze wat betreft lenzen?? (Body ben ik al over uit en ik wil de 1100D)
SCC schreef:hoi hoi heb gisteren toch de Canon EOS 1100D gekocht met starters kit (18-55mm)
welke lens kan ik het beste voor gaan sparen voor meer zoom ?
ik wil toch graag ook wat shoots gaan doen met de paarden. dit gaat wel, maar vraag niet hoe.
als t kan zo low budget mogenlijk
kun je trouwens ook niet Canon lensen er op doen ?
Courses schreef:SCC schreef:hoi hoi heb gisteren toch de Canon EOS 1100D gekocht met starters kit (18-55mm)
welke lens kan ik het beste voor gaan sparen voor meer zoom ?
ik wil toch graag ook wat shoots gaan doen met de paarden. dit gaat wel, maar vraag niet hoe.
als t kan zo low budget mogenlijk
kun je trouwens ook niet Canon lensen er op doen ?
Low budget? Fotografie is een dure hobby, niet bezuinigen op je objectieven.
Bagheera_206 schreef:Courses schreef:Nou ja, je begint op minimaal 300 euro voor een body dus dat is relatief aan de prijs dacht ik toch zo
Daarom kon ik het mij pas permitteren dat ik eind 20 was.Eerder had ik er niet de financiële ruimte voor.
SCC schreef:het gaat er mij om dat ik geen 500 euro uit wil geven voor een zoomlens.
dat word eerst nog een half jaartje goed doorsparen.
AnneXxX schreef:Ja ik schrok gewoon van het gewicht van de 2.8!
Maar eens kijken van wie ik ze kan uittesten dus!
Alleen zijn er zoveel 70-200, van 500eu tot 2000.
Welke is nu prijs/kwaliteit/gebruiksgemak aan te raden?
Yvettee schreef:Ik heb de 2.8 eerst dacht ik echt mijn hemel hoe ga ik hiermee fotograferen, maar als je eenmaal bezig bent merk je het al niet meer! Merk het hooguit als ik echt een dag heb gefotografeerd. (en ik ben echt totaal niet sterk haha dus daar ligt het niet aan, ben maar een klein meisje)
Met de 4 heb ik geen ervaring
Diertjec schreef:Hee allemaal,
Ik ben opzoek naar een nieuwe lens, aangezien ik van de zomer een week naar Kroatie ga, en graag mooie foto's van de natuur wil maken.
Ik heb de Olympus E500 met een 14-45mm lens en een 40-150mm lens. Nu ben ik over die 2e zeer tevreden als het gaat om bewegende foto's maken, maar ik weet niet of er speciale lensen zijn waardoor je mooiere foto's van de natuur kan maken? (ik ben een beetje een leek op dit gebied hahah).
Ik ben errruuugg benieuwd naar wat jullie een goede lens daarvoor vinden.