Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elspelsz88 schreef:Net het bos ingeweest om te testen.. maakt mooie fotó's ( alleen flits springt heel vaak omhoog, snap niet hoe ik dat kan uitzetten.)
zomon schreef:Iejoorr schreef:Kan je mij een paar linkjes pben?
Hee Marit, leuk dat je ook wil gaan fotograferen.Zelf ben ik erg tevreden over mijn Canon 60D. Super camera.
Wens voor nu is nog een goede macro lens aanschaffen. Oooooit komt deze er wel.
Veel plezier met het zoeken naar een leuke camera.
Gr. Mo
Iejoorr schreef:Bagheera_206 schreef:Dat is lastig vergelijken.
Canon 1100D <> Nikon D3100
Canon 600D <> Nikon D5100
Canon 60D <> Nikon D7000
Canon 7D <> Nikon D300s
Canon 6D <> Nikon D600
Canon 5D3 <> Nikon D800
Canon 1DX <> Nikon D4
Mooi overzichtje, ik ben nog wat aan het twijfelen
Focussed schreef:Bedankt voor je advies alvast! Een bevriende fotograaf raadt me aan een 5D te kopen omdat deze fullframe is? Is dit echt zoveel beter?
En natuurlijk niet te vergeten, het objectievenaanbod.... Zeker om in m'n achtergrond te houden...
Zijn er echt bijzondere verschillen tussen Nikon en Canon trouwens? Of hangt het allemaal om het even...?
Focussed schreef:De oude 70-200 mm f 2.8 ligt tweedehands rond de 800 euro... De nieuwe rond de 1200 tweedehands...
Dus tweedehands is het te doen
Is er veel verschil tussen de 7D en de 6D?
Het enige wat ik tot nu toe snap van het Canon systeem is dat hoe lager het getal hoe beter... Pff voel me een beetje een dumbo! Hihi.
Focussed schreef:Bedankt voor de verduidelijking!
Mag ik vragen wat jullie zouden adviseren voor paarden en natuur? Full frame of toch crop?
Ik neig net wat meer naar crop, niet zozeer vanwege de prijs, maar vanwege de brandpuntsverlenging. Alhoewel dit wel weer nadelen heeft voor het diafragma.
Ik kom van een Olympus met een cropfactor 2 overigens.
Alwiene schreef:Ik moet dan echt op mijn tong bijten om niks te zeggen hoor. Ik moet altijd even kijken als ik iemand met een SLR zie, en echt schrikbarend vaak staat dat ding op auto. Of bijvoorbeeld mensen met een 7D maar dan een canon 75-300 erop. Serieus, waar ben je dan mee bezig?