Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik ga denk toch maar voortaan zonder UV-filters proberen te fotograferen. Met UV-filter maakte het niet uit waar, wanneer en waarmee ik mijn UV-filter poetste... Daar zal ik nu veel voorzichtiger mee moeten zijn. Met beetje hard poetsen op mijn filters kreeg ik er ook de hardnekkige vlekken af.
Gelukkig had ik er een blaasbalg bij gekocht...
micha_a schreef:Dankjewel voor jullie reacties. Ik heb de handleiding gelezen en ik heb zelfs een boek speciaal over mijn camera gekocht en een heel dik boek over fotograferen met een spiegelreflexcamera. Ik snap dus ook wel wat de verschillende instellingen zijn over scherpstellen en hoe het werkt en hoe je zegmaar bepaalde vakjes kan selecteren om scherp te stellen. Op papier is het me helemaal duidelijk, maar toch lukt het in de praktijk niet. Ik hoopte hier dat iemand die het zelf al wel eens gedaan heeft het mij in haar of zijn eigen woorden uit zou kunnen leggen. Dat is toch anders dan gewoon je handleiding.
Ik snap dus op welk knopje ik moet drukken om een bepaalde instelling te krijgen op mijn camera. Dat heb ik gelezen in de handleiding en de twee boeken.
Maar goed, volgens jullie is het allemaal zo simpel, mij lukt het niet. Jammer dat ik alleen maar reacties krijg van zoek het maar op.

Mensen reageren zo omdat er hier nogal wat mensen komen die de handleiding dus níet lezen en zo dit topic als een soort handleiding-op-aanvraag ofzo proberen te gebruiken. Wat nogal irritant is, als ze er zelf geen moeite voor doen. Snap je? Maar ik snap dat het soms lastig is om de theorie om te zetten in de praktijk, maar hoop dat het nu wel gaat lukken 
Als cadeautje voor mn verjaardag