Het beginnende (hobby) fotografen forum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:50

Ik heb hem zowel als Brush als apart bestand met transparant laag :)

ik hou van nude kleuren
Afbeelding

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:57

Gianti schreef:
Ik heb hem zowel als Brush als apart bestand met transparant laag :)

ik hou van nude kleuren
[ Afbeelding ]

Love this! Bijna jammer dat ik bijna geen mensen meer fotografeer!!

Mijn basiscursus is af:

Afbeelding

En een leuk probeersel in de studio gehad waar ik vaker meer wil gaan spelen:

Afbeelding

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:38

Die vind ik tof Gina!

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:30

Logo heb ik als png op m'n bureaublad, hoef ik er maar in te slepen en aanpassen van grootte :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:34

Dank jullie wel <3

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:43

Even een vraagje.
Sinds gisteren heb ik PS2021. Echter, de foto's zijn heel geel. In de eerdere versie kreeg ik altijd een melding voor het opstarten met: profiel negeren.
Heeft iemand een idee hoe ik dit terug kan krijgen of heeft iemand dit ook gehad en kunnen oplossen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:47

Lienek schreef:
Tenno7 schreef:
Lienek : oke dan snap ik je vraag nu ook beter haha. In welke stand fotografeer je?

Av voornamelijk en beweging die Tv denk ik?

Gisteren kwam dit wezentje voorbij in de tuin. Was al redelijk donker dus heb het geprobeerd via Lightroom wat op te lichten.
Wat vinden jullie hier van?
50mm lens f1.8 en ISO 1600 (vanwege het weinige licht) 1/200 sec.

[ [url=m/x9n4sn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk!

Punt met dit soort foto's: je hebt meestal maar een kans, take it or leave it. We kunnen wel een discussie starten over details maar je hebt simpelweg de tijd niet om daarover na te denken, laat staan in te stellen.
Tegen die achtergrond is ie uitstekend gelukt.

Voor Canon, waar ik dan iets meer van weet, Av is je diafragma vast zetten (op handmatig instellen zetten) en de camera bepaalt de sluitertijd en ISO (tenzij je ISO in je menu vast hebt gezet)
Tv zet je sluitertijd vast (op handmatig instellen) en de camera bepaalt het diafragma en eventueel je ISO.

Mijn advies zou zijn om je ISO vast (op handmatig instellen) te zetten of de marge waarbinnen de camera mag kiezen zeer beperkt te houden. Deze laatste instelling is echter niet op elke body beschikbaar. ISO op handmatig zetten wel.

@Lau: vind jij het goed of was de kat er klaar mee? }:)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:12

Ik had een handeling gemaakt van mijn logo, super handig. Maar nu heb ik een nieuwe laptop en de nieuwe PS en nu vind ik niet meer waar de handelingen staan :')

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:45

Ikke, ik pas mijn iso altijd handmatig aan. Is het slim om hem op auto te zetten? Krijg je dan niet soms ruis in je foto?

Foto van het egeltje is mooi! Cool :D Mocht je hem nog lichter willen had ik mijn sluitertijd wat langer gemaakt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 19:59

Amado7 schreef:
Ikke, ik pas mijn iso altijd handmatig aan. Is het slim om hem op auto te zetten? Krijg je dan niet soms ruis in je foto?

Foto van het egeltje is mooi! Cool :D Mocht je hem nog lichter willen had ik mijn sluitertijd wat langer gemaakt.

Dat ligt deels aan je body maar uiteindelijk resulteert een hogere ISO in ruis (of korrel zoals dat in de analoge tijd heette).

Ik ben ook een voorstander van handmatige ISO maar ik stam ook uit die analoge tijd waar de ISO bepaalt werd door de film die je gebruikte. Ik heb wel gefotografeerd met drie body's; eentje met ISO 100 film, eentje met 200 en eentje met 400 film erin. Dat hoeft dan tegenwoordig gelukkig niet meer :D

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:01

Amado7 schreef:

Ik pas mijn iso altijd zelf aan. Zo kan je goed zelf spelen met je eigen instellingen. Waardoor je meer controle hebt over de kwaliteit van de afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:30

ik probeer het zelf aan te passen :D vandaag in de sneeuw fotos gemaakt moest ze wel flink aanpassen om het scherper te krijgen (in het topic op beestelboel fotos staan meer) hier zie je ook nog wat ruis maar aldoende leert men :o

Afbeelding

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 00:56

sneeuw???? Waar dat dan hahaha... hier echt helemaal niks in het hoge noorden!! Prachtige foto!

Ik stel altijd alles bij elke shoot/locatie zelf weer in. Enige waar ik vaak niet aankom is mijn diafragma, staat vrijwel altijd op f/2.8.

Vandaag eens een urban stijl foto proberen te maken voor het eerst! Wat vinden jullie ervan??

Afbeelding

Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 01:03

haha in zweden :D

Ik vind ze goed gelukt! ik vind persoonlijk de tweede het leukste met de stenen zo <3

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:05

Bewerk je de wazige achtergrond altijd nog in PS of komt dit zo uit de camera? Ik krijg dit zo echt niet voor elkaar. Al moet ik zeggen dat ik sowieso tegen veel problemen aan loop.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:26

welmoed__ schreef:
Bewerk je de wazige achtergrond altijd nog in PS of komt dit zo uit de camera? Ik krijg dit zo echt niet voor elkaar. Al moet ik zeggen dat ik sowieso tegen veel problemen aan loop.

Nee komt echt zo uit mijn camera, met een laag diafragma lukt dat, de foto hierboven is op f/2.8 geschoten, lager kan hij niet.
Dit is hoe die uit de camera komt. Je mag me best een privé berichtje sturen met waar je tegen aan loopt, misschien dat ik je kan helpen!
Afbeelding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 17:47

Tenno7 schreef:
welmoed__ schreef:

Nee komt echt zo uit mijn camera, met een laag diafragma lukt dat, de foto hierboven is op f/2.8 geschoten, lager kan hij niet.
Dit is hoe die uit de camera komt. Je mag me best een privé berichtje sturen met waar je tegen aan loopt, misschien dat ik je kan helpen!
[ [url=m/eeA6vD.jpg]Afbeelding[/url] ]

En juist bij deze foto had ik een iets kleiner diafragma gebruikt voor iets meer scherpte-diepte.

Bij die met muurtjes is het juist prima maar bij zulke lange lijnen als bovenstaande misstaat iets meer scherpte-diepte niet. Ik schat in dat f4 - f5.6 nog prima had gekund. Probeer maar eens.

mmvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:40

Tenno7 schreef:
sneeuw???? Waar dat dan hahaha... hier echt helemaal niks in het hoge noorden!! Prachtige foto!

Ik stel altijd alles bij elke shoot/locatie zelf weer in. Enige waar ik vaak niet aankom is mijn diafragma, staat vrijwel altijd op f/2.8.

Vandaag eens een urban stijl foto proberen te maken voor het eerst! Wat vinden jullie ervan??

[ [url=m/rsuBxa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BjsGjg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Moooi ! <3

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:50

Ikke : ja dat had idd nog gekunt, was er alleen bang voor dat het gebouw erachter dan teveel aanwezig zou zijn op de foto, daarom wel voor een groot diafragma gekozen.

Viel mij ook best tegen om goeie locaties in mijn buurt te vinden, het is heel anders kijken naar je omgeving,lijnen en wat staat er op de achtergrond. Binnenkort maar ff weer op pad denk ik

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:43

Heel gaaf Tenno!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:01

Tenno7 schreef:
Ikke : ja dat had idd nog gekunt, was er alleen bang voor dat het gebouw erachter dan teveel aanwezig zou zijn op de foto, daarom wel voor een groot diafragma gekozen.

Viel mij ook best tegen om goeie locaties in mijn buurt te vinden, het is heel anders kijken naar je omgeving,lijnen en wat staat er op de achtergrond. Binnenkort maar ff weer op pad denk ik

Maar als je diezelfde plek nog eens opzoekt en gewoon vier of vijf foto's maakt met verschillende diafragma's dan zie je heel snel wat dat doet.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:25

Ikke, ja klopt, maar ik vindt het zelf niet storend en juist wel mooi bij deze foto passen, dus het is ook weer een kwestie van smaak natuurlijk.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:30

Tenno7 schreef:
Ikke, ja klopt, maar ik vindt het zelf niet storend en juist wel mooi bij deze foto passen, dus het is ook weer een kwestie van smaak natuurlijk.

Ik probeer je alleen maar te verleiden om het creatieve effect van het diafragma te laten ontdekken.

Tenno7 schreef:

Elke parameter voegt z'n eigen effect toe aan de foto.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:19

Vanmiddag met de zonsondergang even paard uit de wei getrokken en met zijn echte baasje op de foto gezet :D

Afbeelding

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 23:28

Ikke : klopt hoor, bedankt voor je tips!