[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SternPhoto

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:42

Ohja

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:47

iedereen bedankt voor de feedback :D dat mijn foto scheef was klopt nadat ik foto's had gemaakt kwam ik er achter dat mijn statief scheef stond :') en het lukte mij niet helemaal om het in Lightroom recht te zetten.
Mijn week 5
Afbeelding

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:16

Na 50 keer uit pure frustratie de aansteker tegen de vlakte te hebben gegooid, mijn vloek-vocabulaire weer behoorlijk getrained te hebben en een rauwe duim van zowel mijzelf als mijn vriend..(die het slachtoffer was om zijn duim op te offeren nadat de mijne echt niet meer kon :(:) ) zijn we ruim 2 uur verder (en dat was alleen vandaag :') ) maarrrr, het is engzins gelukt :+

Week 5

Afbeelding

Ik heb tijdens het proberen wel 300 verschillende settings gebruikt maar dit is hem voor deze foto:
Canon 600D (had ik maar een 70D dan kon ik op 1/8000 schieten)
Canon EF50mm f/1.8 II
f1.8
1/4000
ISO 3200

Morgen met de lijst ga ik me aan de feedback voor de rest wagen!

Ik ben het nog niet helemaal eens met de crop denk ik..maar kan m'n vinger er niet op leggen..

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:29

Feedback week 5:

Wendy1987: Vind het een gave foto! Niets op aan te merken
Glenstorm: Het contrast vind ik niet zo mooi in deze foto, hierdoor lijkt de foto wat donker. Wel vind ik de foto mooi scherp, en de scherptediepte vind ik ook erg mooi
Joysiee[b]: Leuk zo in het zwartwit, de witte vlek op het hoofd komt zo mooi uit. Wel vind ik de uitsnede niet zo
[b]ismy
: Vind dit echt een onwijs mooi foto zeg! Fijne kleuren zo met die sneeuw en de oranje gloed van de zon. Niks op aan te merken!
Eskegirl: Vind de compositie op de foto niet mooi. Teveel lucht naar mijn mening. De foto was mooier geweest als je van onder meer van de bomen zag
laurajoy: Vind het een aparte foto zo met die sneeuw maar wel erg mooi zo! Mooi scherp ook
SharonPlugge: Ik kan niet echt goed zien waar de scherpte in deze foto zit, jammer dat niet alle druppels scherp waren. Wel vind ik de kleuren erg mooi!
Marit: Heel gaaf! maar dat zijn al jouw foto's eigenlijk wel!
Kimdegroot94: Vind de kleuren in de foto erg mooi, heel zacht maar wel jammer dat de scherpte niet helemaal mooi op de ogen ligt.
Gub: Erg gave foto! Die kleuren zijn ook erg gaaf!
Hilly200: Wat je zelf al zegt jammer van de overbelichte hek, daardoor is de rest van de foto te donker.
MarijeR: Wauw, echt een super mooie foto! Niks op aan te merken!
Teszz: Vind het een interessante foto. Geen bijzonder onderwerp maar ik vind wel dat je er een mooie scherpe en heldere foto van hebt weten te maken!
IsaCalixa: Jammer van de onscherpe neus maar verder wel een mooie heldere foto. De halsband vind ik wel een beetje jammer, hij lijkt niet helemaal door te lopen? Alsof hij op de huid is geplakt als het ware
Murthul: Jammer dat de druppel niet scherp is. Ook had je misschein wat meer met kleur kunnen spelen? Vind de kleuren nu niet zo mooi, beetje mat. Maar druppels zijn moeilijk om te fotograferen dus oefening baart kunst
_elke: Jammer dat de voorste eend niet scherp is, ook vind ik de compositie niet echt geweldig. Hij is als ik het goed zie van bovenaf genomen? Als je wat meer door je knieen was gezakt had de foto denk ik wat pakkender geweest
WiancaR: Vind dit een mooie silhouet foto! NIks op aan te merken
PenS: Interessante foto. Vind de foto mooi maar misschien net wat te donker.
it_is_me: Erg mooie foto! Die rijen bomen op de achtergrond zijn ook erg mooi!
S_imone: Foto is mooi 'bevoren'! Wel vind ik hem qua belichting wat raar. Het hoofd van het paard is erg belicht en de rest van het lichaam en de ruiter weer erg donker
horserider22: Vind het een mooie foto maar mist wel wat scherpte
rosslover: Jammer dat de foto te donker is. Verder vind ik het onderwerp ook niet echt bijzonder, er zit niet echt kleur in de foto
Heavenslove: MOoie scherpe blackfoto! Wel vind ik de pose van het paard een beetje ongemakkelijk eruit zien
Gracezella: Interessante foto! Wel vind ik de foto wel wat onscherp
Kimmetje04: Erg mooie en heldere foto! Zijn jouw ogen zo anders van kleur of heb je dit bewerkt? Ziet er iniedergeval apart uit!
NESCAFE: Foto in het linkje is inderdaad wat beter qua scherpte. Nu doet het een beetje pijn aan mijn ogen. Wel leuk gedaan zo!
Sanne_com: MOoie foto! Is weer een swat anders
billionache: Wauw wat een gave hond en mooie foto ! Inderdaad wel jammer van de achtergrond maar ach
Dandy200: Mooie winterse foto. Wel ietwat te druk en er lijkt een soort waas over de foto te zitten waardoor hij niet helemaal scherp lijkt
Gerdjehoran: Vind dit een erg gave foto! MOoi scherp en ook erg mooi bewerkt!
Ingvild: Mooie scherpe foto! Vind de kleur van het halster in combinatie met het gras op de achtergrond alleen wel wat vloeken
Bellatrix: MOoie foto! Niks op aan te merken
Nefertarie: Mooie foto! Niks op aan te merken
marijepagter: Inderdaad jammer dat het paard centraal staat maar vind ik opzich niet heel erg storend. Vind de foto eigenlijk wel wat hebben zo met die donkere achtergrond!
Binky: Erg mooie foto! De kleuren vna de vrachtwagen vind ik ook erg mooi passen bij de achtergrond!
Suuszels: Wauw, mooie foto Suus!
Astor: Erg mooie foto! Niks op aan te merken
crazy_horses: Erg gave foto zo met die damp! Vind de donkere stuk bij het schuim alleen wat raar er uitzien
monbyou: Vind het geen bijzondere foto. Het had misschien mooier geweest als het paard geen deken om had
Sicayes: Vind hem erg goed gelukt! Heb je dat nog op een bepaalde manier bewerkt?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:34

taarss schreef:
IsaCalixa: Jammer van de onscherpe neus maar verder wel een mooie heldere foto. De halsband vind ik wel een beetje jammer, hij lijkt niet helemaal door te lopen? Alsof hij op de huid is geplakt als het ware

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt? Je ziet de halsband niet helemaal, omdat het haar er gedeeltelijk overheen zit natuurlijk. :+ (en ik vind het ook zoiets om de halsband en de M helemaal weg te shoppen)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:35

@Taarss: Naast croppen en een tikje ruisreductie is er niets aan bewerkt :D

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:45

IsaCalixa schreef:
taarss schreef:

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt? Je ziet de halsband niet helemaal, omdat het haar er gedeeltelijk overheen zit natuurlijk. :+ (en ik vind het ook zoiets om de halsband en de M helemaal weg te shoppen)

Ja ik snap dat het haar erover heen valt maar het ziet er een beetje apart uit haha :+

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:45

Sicayes schreef:
@Taarss: Naast croppen en een tikje ruisreductie is er niets aan bewerkt :D

Gaaf! _/-\o_

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:05

Week 5
Afbeelding

Ik heb al met mezelf afgesproken dat ik tot juni geen zelfportretten meer mag maken, tenzij het full body foto's zijn :=
Ben me bewust dat er veel ruis in zit, wilde een beetje ruis om de stijl te bereiken die ik wilde, maar daar ietwat in doorgeschoten :+

-------
Suuszels, mooi panorama! Was je lens helemaal schoon? Lijkt net iets vettigs zichtbaar rond de zon.

Astor, mooi scherp, en mooi paard :D Had het paard liever iets meer naar links gezien, vind de kadering nu net niet helemaal lekker kijken.

crazy_horses, mooie sfeerfoto, denk dat er nog wat te winnen valt door te spelen met kleur en de witbalans, vond hem nu overall iets eentonig warm.

Sicayes, vind hem erg tof, maar denk dat hij nog mooier zou zijn als je hem meer cropt. Zit nu erg veel loze ruimte omheen. Maar erg goed gedaan, bijna magisch :D

Monbyou, had hem net wat sterker gevonden als hij symmetrisch was geweest. Mooi scherpgesteld :j

aNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:21

Reacties die ik kreeg op mijn foto week 4:
Weslyjune:
foto met alle potentie voor wow factor (van mij dan ), die boom is erg mooi, ik vind de graven erbij voor sfeer zorgen. Kun je hem ook zo nemen dat die haag er niet opstaat? de leidt nu erg erg en maakt het beeld onrustig.

Dat zou opzich wel kunnen, maar deze keer was die mogelijkheid er niet.. als ik de hond mee moet nemen naar het kerkhof gaat ie alle konijntjes achterna -O-

Jespri:
Mooie foto, al geprobeerd om de levendigheid en of verzadiging wat naar beneden te halen? Denk dat dit een nog betere sfeer aan de foto geeft.

Nee, nog niet geprobeerd volgensmij, bedankt voor de tip ga het gelijk proberen!

Hilly200:
Hele aparte foto, vind het zwart gekleurde van de bomen mooi gedaan maar weet bij deze foto niet hoe ik hem moet bekijken, overal is boom en je haalt er niet uit waar de stam is en de boomtop.

Ik ga hier helemaal mee in, tis allemaal beetje zelfde kleur bruin en zo vlak..

NESCAFE
Mooie foto. In zwart wit misschien inderdaad wel iets dramatischer.

Had deze gedachte eerst ook, persoonlijk vond ik het wat minder in zwart wit.

Sicayes
In de lente/zomer is deze boom vast prachtig groen maar zo doet hij wel wat spooky aan he? Past erg goed bij de algehele sfeer van het plaatje.

Dankjewel!

Joeluna
Een beste interessante foto. Jammer van de struiken op de voorgrond (daar kun jij natuurlijk ook niets aan doen ;)) en verder was een mooi scherpte-diepte verschil wel mooi geweest. Maar met een kitlens is dat wel lastig ;) Is dit in Zundert/Wernhout? :o

Genomen achter mijn huis, volgensmij ben je wel eens bij mij thuis geweest met een wedstrijd?

Billionache
ik vind het idee top! maar ik vind hem nu een beetje vlak. Wellicht met wat meer contrast en bijvoorbeeld in ZW had ik hem stukken beter gevonden.

Dankjewel! Ik krijg er zelf geen diepte in.. -O-

Eline91
Gave foto, wat een bijzondere sfeer! Heel leuk gedaan!

Dankje!

Magda_90
Met dit soort onderwerpen kun je heel veel doen qua compositie. Ik denk dat je er ook mooi mee kunt stoeien, voor nu pakt de foto nog niet namelijk. Wellicht een lager en ander standpunt kiezen zodat je de kijker mee neemt?

Zal ik zeker weten eens proberen een dees weken :)

Kanzi
Die boom past helemaal op die plek. Misschien mooi om er een jaargetijde-serie van te maken?

Hmmm.. das eigenlijk best wel een goed idee, wie weet zie je van de zomer/herfst of nog wel met sneeuw deze foto terug van mij!

Asselruiter
Knappe foto! Geeft echt de sfeer van een begraafplaats weer. Goed gedaan!

Dankjewel!

aNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:24

En dan nu mijn foto van week 5, heb hem dinsdag al geschoten maar hoopte nog een fatsoenlijkere te maken deze week.. helaas geen tijd voor gehad dus dan maar deze inleven..

Afbeelding
Ik dacht dus dat hij heel goed gelukt was, toen ik hem op mijn camera zag. Op de laptop zag ik pas dat de foto nog helemaal in kleur was. Ik vindt het zwart er een beetje nep uitzien -O-

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:33

Vorige week een kat binnen gefotografeerd. Erg lastig in een vrij donker huis. Ondanks een beetje ruis toch best tevreden. Iets heel anders dan ik normaal doe. (altijd buiten) Daarom plaats ik deze voor tips :)
Afbeelding

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:55

Vanochtend vroeg op gegaan voor wat 'nacht' in mijn geval ochtend fotografie dmv statief en lange sluitertijden. Totaal mislukt (woon ook in een dorp er geen stad, had een geweldig idee van duister verlichte bomen dmv groot licht, maar faalde in de foto maken :P ) . Dus nog even langs de kerk gereden voor een foto voor week 5.

En bij deze (dit keer echt geen hoogstandje en kan heel wat tips gebruiken ivm nachtfotografie).

Week 5
Afbeelding

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:17

Mijn week 5, upload via Flickr dus iets te sterk verscherpt voor hier..
Takken linksboven vind ik zelf een beetje storend.

Afbeelding

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:46

Een wat oudere foto voor deze week

Afbeelding

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:04

Kan iemand mij even snel helpen? Laatst werd er getoond hoe je de automatische voorinstellingen o.i.d. van LR uit kon zetten, omdat, als je hem importeert en naar ontwikkelen gaat, hij hem automatisch iets aanpast. Ik kan het niet terugvinden, zou diegene mij even kunnen helpen? Of iemand anders die het weet? :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:09

NESCAFE schreef:
Rechtsonder waar je al die instellingen kunt veranderen zit ook Camera profiel. In de ontwikkelmodule. Het moet er zo uitzien:

[ Afbeelding ]

Bedoel je dit MZorro?

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:19

Jaa heel erg bedankt!!
Alleen lijkt die het toch nog een beetje te verbeteren. Dan heb ik een blauwe lucht, moet die even nadenken en wordt de lucht grijzer. Of komt dat door dat ik in RAW schiet en hij op de camera in iets verbeterde versie wordt getoond en als ik hem dus vanaf mijn kaartje in Lightroom importeer, dat die dan dus terugspringt in RAW?

Snappen jullie het nog?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:31

Ik heb toch werkelijk geen idee of ik er deze week nou wel of niet 1 ingeleverd had........rare week :o

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:33

Volgens mij is het zo dat RAW files een standaard 'JPG Preview' in de data heeft verwerkt- dit zie je dus op het schermpje van je camera en tijdens het laden in Lightroom. Vandaar dat hij misschien dus wat 'overspringt'

Quartel: volgens mij niet? je week 4 waren de puppies toch?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:36

Sicayes schreef:
Volgens mij is het zo dat RAW files een standaard 'JPG Preview' in de data heeft verwerkt- dit zie je dus op het schermpje van je camera en tijdens het laden in Lightroom. Vandaar dat hij misschien dus wat 'overspringt'

Quartel: volgens mij niet? je week 4 waren de puppies toch?

pppfff stom van mij.
Ik heb er vandaag wel 1 gemaakt denk ik....kan morgen ook nog toch?

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:40

Ik kan helaas niet meer feedback geven deze week. Moet morgen vroeg op, want ga een weekje met school weg. Daarna zal ik gewoon weer invallen voor de feedback!

Van mij een fotootje waar ik niet heel tevreden over ben, maar mijn LR doet nog niet zoals die hoort te doen en ik heb er nu ff geen puf voor.

Week 5
Afbeelding

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:52

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:53

Bedankt aan iedereen die me feedback gegeven heeft, ik heb hier al veel nuttige tips gekregen!

Mijn feedback van week 5 (vervolg)

Joysiee In kleur vind ik persoonlijk wel beter :) Ik weet niet of de oren er nu wel of niet af moeten, het was leuker geweest als ze helemaal op de foto stonden :)

Gracezellaa Best een bijzondere foto, waar is dat genomen? Leuk!

Kimmetjee04 Gave foto, ik ben helemaal fan :D Extra verscherpt stoort niet echt, het draagt volgens mij wel bij aan de sfeer van de foto. Zijn die ogen nou verschillend van kleur?

NESCAFE Stiekemerd, je zendt meer dan één foto in ;) Ik vind ze best leuk hoor, en hopelijk voel je je gauw beter!

Sanne_com Gaaf! Wat is dat precies? :)

XiiaaooNaa Hé, dat is toch een leuke foto? Waarom voel je je er slecht over? :of

billionache Wat een leuke hond, ik vind het best een geslaagde foto :) Om de rommelige achtergrond te verbergen kon je met een groter diafragma (lager f-getal) gewerkt hebben, door met je scherptediepte te spelen kan je de achtergrond nog veel meer wazig maken :)

Dandy200 Leuke foto, maar het lijkt alsof hij onvoldoende belicht is. Daardoor toont de sneeuw heel grauw en valt je landschap een beetje weg tegen de grijze lucht. Als je sneeuw fotografeert moet je altijd een klein beetje meer belichten dan je camera aangeeft, want je camera gaat automatisch op zoek naar een bepaalde kleurbalans maar die kan niet zo goed omgaan met al dat wit van de sneeuw.

GerdjeHoran Ik vind je foto best geslaagd. Door de bewerking lijkt hij een beetje surrealistisch, gaaf!

Ingvild Leuk! Ik vind alleen het groene in de achtergrond wat overheersend, het lijkt net iets te fel.

Bellatrix Gave foto! Hij staat alleen een beetje scheef ;)

Nefertarie Knappe foto, hij heeft een beetje iets mysterieus over zich :)

marijepagter Met welke sluitertijd/diafragma/ISO heb je deze foto gemaakt? Ik mis ook wat scherpte, maar dat heeft wellicht te maken met de slechter weersomstandigheden.

binky Gaaf landschap! Als je in flickr naar 'Delen' gaat moet je de optie BBCode kiezen, de juiste afmetingen instellen en dan het linkje kopiëren en in je post plakken ;)

Suuszels Niet gek! Hoe heb je dat panorama gemaakt?

Astor Leuk gedaan! Het oog is helemaal scherp, dat vind ik heel belangrijk. Persoonlijk had ik iets verder uitgezoomd zodat het paard er (bijna) volledig op stond.

crazy_horses Dat ziet er superlekker uit! Leuk gedaan, en die damp boven de koffie maakt het helemaal af :Daardoor

monbyou Leuk die oortjes! Ik ben niet zo'n 'stukje paard' fan, maar deze is leuk omdat de oren er volledig op staan :)

Sicayes Heel gaaf! Ik vind dat de foto je frustraties en pijnlijke duimen wel waard was ;) Edit: Die laatste versie vind ik zelfs nog iets beter.

Killyen Het is nochtans een leuk zelfportret! Knap gedaan, ik ben ook heel erg fan van je make-up :D

ponyaddicted Ik vind je concept leuk geworden, maar het resultaat was mooier geweest als je had gekozen voor een achtergrond met enkel bomen en geen gebouwen :) Nu zie je maar een deel van het silhouet duidelijk.

Ash_ Ik vind je foto qua scherpte best goed! Ik had persoonlijk wel voor een achtergrond gekozen die wat meer contrasteert qua kleur denk ik.

verography Best leuk geworden hoor, doordat je bovenaan enkel een silhouet hebt en onderaan meer detail ziet. Het is alleen jammer dat de lamp niet wat minder fel was, dan had je met een langere sluitertijd kunnen werken en was het silhouet van de toren nog duidelijker geweest :)

Rianne Gaaf hoor, ik vind de takken zeker niet storend eigenlijk :)

Racheel Niet slecht, maar ik 'mis' toch wat. In een macro-foto had ik graag iets meer scherpte gezien, en ook de belichting vind ik ietsje te weinig.
Laatst bijgewerkt door Eline91 op 01-02-15 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:53

Per ongeluk op de verkeerde knop gedrukt, dubbelpost!
Laatst bijgewerkt door Eline91 op 01-02-15 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt