Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) zijn we ruim 2 uur verder (en dat was alleen vandaag
) maarrrr, het is engzins gelukt 

taarss schreef:IsaCalixa: Jammer van de onscherpe neus maar verder wel een mooie heldere foto. De halsband vind ik wel een beetje jammer, hij lijkt niet helemaal door te lopen? Alsof hij op de huid is geplakt als het ware
(en ik vind het ook zoiets om de halsband en de M helemaal weg te shoppen) IsaCalixa schreef:taarss schreef:IsaCalixa: Jammer van de onscherpe neus maar verder wel een mooie heldere foto. De halsband vind ik wel een beetje jammer, hij lijkt niet helemaal door te lopen? Alsof hij op de huid is geplakt als het ware
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt? Je ziet de halsband niet helemaal, omdat het haar er gedeeltelijk overheen zit natuurlijk.(en ik vind het ook zoiets om de halsband en de M helemaal weg te shoppen)

Had het paard liever iets meer naar links gezien, vind de kadering nu net niet helemaal lekker kijken. 
) en verder was een mooi scherpte-diepte verschil wel mooi geweest. Maar met een kitlens is dat wel lastig
Is dit in Zundert/Wernhout? 

) . Dus nog even langs de kerk gereden voor een foto voor week 5.

NESCAFE schreef:Rechtsonder waar je al die instellingen kunt veranderen zit ook Camera profiel. In de ontwikkelmodule. Het moet er zo uitzien:
[ Afbeelding ]
Sicayes schreef:Volgens mij is het zo dat RAW files een standaard 'JPG Preview' in de data heeft verwerkt- dit zie je dus op het schermpje van je camera en tijdens het laden in Lightroom. Vandaar dat hij misschien dus wat 'overspringt'
Quartel: volgens mij niet? je week 4 waren de puppies toch?
Ik weet niet of de oren er nu wel of niet af moeten, het was leuker geweest als ze helemaal op de foto stonden 
Extra verscherpt stoort niet echt, het draagt volgens mij wel bij aan de sfeer van de foto. Zijn die ogen nou verschillend van kleur?
Ik vind ze best leuk hoor, en hopelijk voel je je gauw beter!
f
Om de rommelige achtergrond te verbergen kon je met een groter diafragma (lager f-getal) gewerkt hebben, door met je scherptediepte te spelen kan je de achtergrond nog veel meer wazig maken 

aardoor
Edit: Die laatste versie vind ik zelfs nog iets beter.
Nu zie je maar een deel van het silhouet duidelijk.