[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:15

Racheel schreef:
Marit schreef:
Racheel: Mooi gedaan! Vind alleen de sfeer nog net iets te donker en kil voor het onderwerp op de foto. Je zou er iets meer licht aan toe kunnen voegen en iets meer verzadiging, dan krijg je denk ik al een heel ander effect!

Ik ben nog is wat gaan spelen met verzadiging en hij is zo al een stuk beter toch? :)

http://farm6.staticflickr.com/5493/1238 ... a74e_c.jpg

Ja zo knapt ie al een heel stuk op! Maar het belangrijkst is nog het licht, het heeft echt een frisse en lente-achtige sfeer, en daar hoort veel licht bij. Dan krijg je meer dit;
http://i58.tinypic.com/flg0p2.jpg
Ik heb dan ook de temperatuur ietsjes warmer gemaakt. Zo zie je wat je allemaal uit je foto kan halen! Het is echt een gave plaat, maar met wat bewerking kun je er nog zo veel meer sfeer aan geven :D

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:51

Marit schreef:
Asselruiter; Opzich mooi erop gezet, maar hij staat ietsjes scheef. Dat kun je heel simpel veranderen in bijvoorbeeld Lightroom. Altijd belangrijk bij gebouwen :)

Dank je Marit! Wel ik was enorm aan het twijfelen of hij nu scheef staat of niet. Heb ook een correctie uitgevoerd met Photoshop, maar blijkbaar staat ie dus nog steeds wat scheef :+

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:57

Sanne_com: eerst en vooral veel beterschap! Een leuke sfeerplaat. Leuk met dat opwaaiend zand op de voorgrond :)

Bumblehorse: deze is al veel beter, goed gedaan! Ik lijk wel wat scherpte te missen aan het paardje, kan dat? :)

Suuszels: Leuke actiefoto, mooi scherp :o

Manonnevot: Hele mooi foto, jammer dat de oortjes van het paard er niet helemaal opstaan. Ik denk dat ik het paard liever volledig op de foto had gezien. Maar het licht is heel mooi vind ik :) Mooi scherp.

Sanne_com

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:01

Dankje :D

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:18

Asselruiter schreef:
Bumblehorse: deze is al veel beter, goed gedaan! Ik lijk wel wat scherpte te missen aan het paardje, kan dat? :)

Ja, dat kan wel, met omzetten is er weer wat van scherpte achteruit gegaan.
Hij is ook wel behoorlijk gecropt.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:43

Mijn week 6. (afgelopen vrijdag een new born shoot gedaan, bewerking is nog niet af en moet nog toestemming vragen als ik weet welke foto ik van de kleine wil gebruiken. Daarom een foto van hun Ragdoll kater)
Afbeelding

Jammer dat de kat er niet in zijn geheel op staat.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:56

DmNqUe, Lijkt het op een authentieke foto mooi!
is hij wel helemaal scherp? Ik vind hem echt mooi, blijf ernaar kijken gek genoeg! :)

Racheel, De foto is erg donker voor deze lieve bloemetjes!
Had zelf de foto lichter gemaakt met een mooi liefelijk effectje. :9

xLoki, Mooi mooi! Niks op aan te merken <3

Marjoow, Kan het kloppen dat de neus het scherpst is?
Verder vind ik het een leuke foto! Niks op aan te merken :)

Yvonne_V, De foto is wat ... blauw/paars op sommige plekjes ...
Verder had ik de camera ietsjes gekanteld, nu valt de kat een beetje naar voren lijkt het... ;)

Sanne_com, Mooi! Alleen had ik de kleuren nog duidelijker gemaakt en het silhouet nog sterker :)

Bumblehorse, De foto is ten eerste niet heel scherp...maar ook niet heel interessant op naar te kijken.
Je ziet de ogen van het paard niet en het paard valt weg in de achtergrond.
Probeer je foto te maken als het paard actief omhoog kijkt met de oortjes naar voren.
De foto had ook ietsjes lichter gemogen, lekker veel oefnen (altijd leuk hihi) ;)

Suuszels, Gaaf moment! Alleen is je foto wat ... flets en onscherp?
(je copy is trouwens wat pixelig)
Prima foto dus, alleen wat leveniger maken (oogje oplichten, foto lichter enz) en top! :P

manonnevot, Gaaf moment ook! Enorm jammer dat je de oren er niet op hebt staan!
Als je aan de andere kant zou staan..zou je dan een betere achtergrond hebben?
Want een half huis is nou niet zo .... mooi haha! :)

Ash_, Dat de kat er niet geheel op staat maakt niet uit denk ik nu ...
Vind het vooral jammer dat de kat niet in de lens kijkt en je de foto aan de rechterkant zo krap genomen hebt. :9

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:59

hmm is echt om gek van te worden, foto is haarscherp is ook afgedrukt op een heel groot formaat en ook daar haarscherp, maar was met de vorige ook al, misschien toch maar met een ander programma uploaden

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:06

Week 6

Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 22:15

Lang zitten dubben... Toch maar deze foto. Voor volgende week heb ik weer een heel ander idee dat ik hoop te kunnen uitvoeren.

Afbeelding

Ik weet het... Niet scherp, maar vind het zelf in deze foto niet zo storend. Ben zelf erg zoekende naar wat ik wil in fotografie. Tot nu toe vond ik "mijn ei" het mooist, gevolgd door mijn neefje...

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:31

XiiaaooNaa schreef:
manonnevot, Gaaf moment ook! Enorm jammer dat je de oren er niet op hebt staan!
Als je aan de andere kant zou staan..zou je dan een betere achtergrond hebben?
Want een half huis is nou niet zo .... mooi haha! :)

Vond ik ook jammer, maar het was echt heel onverwachts.
Als ik aan de andere kant stond zou je onze eigen stal op de achtergrond hebben staan, bij ons thuis kun je niet echt een mooie achtergrond krijgen, want we wonen midden in het dorp.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:42

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:13

Mijn week 6!
vind zelf de ruis veel te veel storen en mijn hand in het oog leid af...

Afbeelding

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:17

Week 6:

Afbeelding

Nog niet helemaal tevreden over de scherpte maar al wel iets beter naar mijn idee dan de afgelopen weken.
Ik wilde trouwens een foto maken van (een van) de kat spelend, maar het was lastig om met het zweepje te zwaaien, te zorgen dat de kat niet in m'n hand hing/van het bed af sprong en ook de camera nog enigszins stil vast de houden :')

Ik heb deze week geen tijd gehad om commentaar te geven, ik zal het van week 6 wel weer doen, sorry!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:22

Heb helaas even geen tijd om iedereen feedback te geven, misschien dat ik het morgen nog kan. Voor volgende week ga ik het wel weer doen natuurlijk.

mijn week 6 - Ik vind het zelf weer jammer van de scherpte, mobiel doet op de een of andere manier altijd op de achtergrond of voorgrond scherpstellen maar nooit waarvan ik een foto wil maken. Dat moet ik dus nog even uitvogelen. Verder vind ik het jammer van de achtergrond want door het 'neppe' licht oogt die grijs terwijl die lichtblauw is, dat had ik leuker gevonden denk ik.
Afbeelding

Als iemand trouwens tips heeft voor dieren fotograferen graag! Ik kom niet verder als zit en af en dat is wel een beetje standaard natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 08-02-14 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:27

Ash_ schreef:
Heb ook deze maar vond die wat te centraal
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 6280_n.jpg

Ik vind dit juist een hele leuke foto, alleen zou de foto met bewerken nog veel leuker zijn. Zo stoor ik me echt heel erg aan de ruis en mogen van mij de ogen er nog wel meer uitspringen. Dit kun je heel gemakkelijk via een online bewerkingssite bewerken!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:29

Blijft toch bij deze foto. Heb nu echt geen tijd voor de bewerking en vind die andere een keer iets anders dan standaard in de lens kijken object

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:33

Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 10:45

Ash_: ik vind het een mooie foto. Mij stoort het niet dat de kat er niet helemaal opstaat. Ik vind het een leuk sfeerbeeld :)

Tesseke: hihi wat een gezichtsuitdrukking :) Geen misse foto, mooi scherp op het ene oog, misschien wat jammer van de schaduw over het andere.

Agossie: ik vind het een goede foto hoor Agossie! Dat beetje onscherpte stoort mij ook helemaal niet, dat maakt de foto juist af vind ik! Zwart/wit was een goede keuze, goed hoor! :o

Robin_Rikkie: De ruis stoort me niet echt in jouw foto, maar inderdaad wat jammer van je hand. Verder vind ik het geen slechter foto, mooi scherp op het oog van het paard :)

_Kiki_: Heb je voor deze foto een flits gebruikt of scheen er een felle lamp op de kat? (Ik krijg die indruk, sorry als het niet zo is) Ik vind de oogjes wat overbelicht. De uitsnede vind ik apart, maar het is eens wat anders, dus dat is wel goed vind ik :)

Naomi_g1998: je haalt zelf al de verbeterpunten aan en ik volg je daarin. Fotografeer je altijd met mobiel of was dat juist bij deze foto? Het idee van de foto is zeker niet mis, het is een leuk beeld!

Chip: Wat een spooky plaat Chip! :D Ik vind hem echt leuk, doet me meteen aan een film over spoken en skeletten denken, een halloweenscène. Goed gedaan! Zwart/wit bewerking vind ik een goede keuze! :)

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 10:48

Dankjewel !

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 11:17

@Asselruiter: nee, geen flits of lamp gebruikt (zoals de vorige keer, hihi). De kat ligt voor het raam dat open staat, dus het licht komt gewoon van buiten. Dankjewel!

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 12:16

Mijn foto voor week 6.

Thema 'candy'. Dat vond mijn dochtertje helemaal niet erg ;)

Afbeelding

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 14:30

leuke foto ! !

hierbij mijn week 6 heb expres wat verzadiging erin gedaan, vondt m zachter wat mooier.
Afbeelding

Alleen wel jammer dat de rechter hond wat overbelicht is, maar t was een snel moment zijn 2 broertjes en begroeten elkaar altijd door een knuffel. <3

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:46

Ash_ Mooie foto!
Chip[b] Nice :D
[b]Gub
Awhh die is leuk :D
kani_ejj mooie foto, maar ik vind hem op sommige delen iets te overbelicht :)
_Kiki_ Niet heel erg speciaal maar wel leuk :)
naomi_g1998 je gaat al met sprongen vooruit hoor! :j Ga zo door

Mijn deel voor week 5
Afbeelding

Ik hou van mijn katten, sorry alvast hiervoor :') En over mijn logo ben ik nog niet uit dus ik heb regelmatig een ander logo :o

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:03

Week 6 toch ?