[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ismy

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:37

nee de eigenlijke kleur van de schoen is wel wit maar dat komt omdat het erg donker was op die locatie zodat dat zo lijkt :P

Bedankt :P

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:00

Huh? het is toch nu week 10?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:09

Vanaf 12 uur wel ja

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 17:28

Ash_
Scherpte is nèt niet helemaal goed. Compositie zou ik zelf iets anders doen. Meer paard op de foto, dus kleiner uitsnijden. De grond op de achtergrond stoort mij totaal niet, wèl dat het hoofdstel, met name de neusriem, scheef zit en volgens mij zit de neusriem ook te hoog. Kleuren en belichting zijn zacht en mooi.

calice
Ik vind de achtergrond erg druk en omdat de sneeuw op de pony ook “druk” is, valt de pony voor mij niet voldoende op. Daarnaast vind ik persoonlijk iets meer contrast mooier.

_Charlotte_
Welkom! Niets op jouw foto aan te merken! Prachtig! (normaal sla ik foto’s over waar ik niets op aan te merken heb, maar aangezien je nieuw bent, wil ik even aangeven dat ik je niet over het hoofd gezien heb.)

chip
Mooie compositie en licht. Jammer dat Meneer Eend niet scherp is… Lastig hè, dieren zo fotograferen!

CRos95
Ik zou de foto vanuit een andere hoek genomen hebben, waarschijnlijk iets meer naar rechts gaan zitten. Wel leuk dat je het onderwerp (bot en kop van hond) niet scherp hebt, alleen zou ik dan meer op de voorgrond scherp willen hebben en niet alleen de poot en staart, die overigens ook niet helemaal scherp zijn. (hoe is het met de hond?)

deviltjh
Ik weet hoe moeilijk het is om binnen te fotograferen, helemaal met snel bewegende paarden. De hindernissen zijn mooi scherp en het paard dus inderdaad nèt niet. Bij foto’s van springende paarden moet je het paard volgen en dan constant scherpstellen. Als hij dan bijna boven de hindernis is, afdrukken. Het paard zou dan scherp boven de hindernis moeten hangen en dat de hindernis niet helemaal scherp is, is niet zo erg.

Faatxhorse
Wat we inderdaad eerder al hadden, hij is nèt niet scherp, maar spreekt wel veel meer aan dan die andere.

fro
Persoonlijk vind ik de compositie niet mooi. Het hoofd van de donkerbruine is me net iets te kort afgesneden. Ik denk dat deze foto aansprekender zou zijn als je hem “landscape” genomen zou hebben waarbij er meer “paard” van beide op de foto zou staan en minder lucht. Erg jammer overigens van de mesthoop die er precies op staat...

Gianti
Eigenlijk helemaal niets op aan te merken, prachtige compositie, gebruik van licht en achtergrond. Zo moet het. Het enige dat ik nog zou verbeteren is het wegshoppen van het muskaton aan de halsterring.

ismy
Ik weet het niet met deze foto… Ik vind hem bijzonder hoe hij genomen is. De beweging van het onderwerp is mooi te zien, terwijl het ook 2 verschillende personen lijkt (door de kleurverandering op de schoen door het licht). De lamp links bovenin stoort een beetje. Misschien iets croppen zodat je meer het onderwerp in beeld hebt.

Jacobeho
Meerdere punten waar ik volgende keer op zou letten. Allereerst inderdaad zoals eerder aangegeven vind ik het paard erg lelijk geschoren. Dat is niet jouw schuld, maar het haalt de kwaliteit van de foto omlaag en je zet wel je naam erop. Mensen gaan dat associëren met jouw fotografie kwaliteit en dat klopt dus niet.
Dan perspectief. Wat ik dènk is dat je hebt uitgezoomd en dicht bij het paard bent gaan staan. Hierdoor krijg je het “karikatuur” perspectief en dat maakt het paard ook niet mooier. In zulke gevallen kun je beter inzoomen (zeg tussen 85 en 100mm brandpunt) en dan verder van het onderwerp af gaan staan. Nu lijkt het paard een heel groot hoofd te hebben en een hele zwakke en verlaagde achterhand, snap je?
Wel vind ik de( kleur van de) achtergrond goed gekozen bij dit paard en de scherpte is ook goed.

JNSW
Ik vind zelf de belichting niet helemaal mooi en hij lijkt te zijn verscherpt, maar net niet helemaal lekker. Ook vind ik de compositie niet heel erg mooi. Ik zou zelf het onderwerp meer naar links of rechts hebben gezet. Ik zag in je topic mooiere foto’s voorbij komen. :j
Overigens zie ik nog iets waar ik zelf heel erg op let omdat ik me er persoonlijk erg aan erger… de sperriem…

joelleollie
Leuk kiekje, maar geen fotografisch hoogstandje. Wat is er op de achtergrond, boven de ruiter? Die streepjes?

Jolijnn
Ook dit vind ik niet echt een mooie foto. Leuk idee, maar het nadeel van een foto op deze manier nemen is dat het model er zelden tot nooit goed op staat. De belichting is vrijwel altijd slecht en de wangen gaan altijd bollen in een positie als deze, waardoor de ogen dieper lijken te liggen en, door het licht, ook donkerder.

__Lauraa
Wat een schattige foto! Ik zou wel de helderheid iets donkerder maken en iets meer contrast. Verder jammer dat het hoofd nèt niet scherp is, maar de achterhand wel en misschien volgende keer het hek erachter wegwerken, al stoort het mij niet.

Leonyr

Nynke_Mandy
Kijk! Die is al veel beter dan de eerste! Zo blijven oefenen. Voor de volgende keer is het mooier om niet het zadel op te hebben en achter de pony te gaan staan. Niet te dicht, maar wel zo dat je langs of over hem heen kan kijken terwijl hij zo zijn hoofd draait. Ook heb je de foto erg geel gemaakt, zonde, want met die zon erop komen juist de kleuren erg mooi uit. Ik ben benieuwd naar het origineel in kleur.

RobinBuck
Dit vind ik een beetje een rommelige foto. Als de hond nou nog ergens zou zitten en je recht aankijken, zou net even een verschil kunnen maken, maar op deze manier valt hij een beetje weg in alle “rommeligheid” van de bomen en takken. Bovendien is de hond onscherp en de takken er omheen scherp. Door de compositie valt dit in mijn ogen ook niet als “bokeh” te beoordelen.
Als je volgende keer de aandacht van de hond trekt zodat hij kijkt, scherpstellen op de hond en iets meer croppen, heb je volgens mij een hele mooie foto.

Sani
Leuk om te zien dat jij ook bij de Vampire meeting was!! Deze foto had ik wat meer òf van bovenaf, òf wat meer van voren genomen. Nu ligt “het slachtoffer” een beetje in de weg. Ook heb je een reportage of gewone flitser gebruikt, waardoor de foto wat vlak wordt en er scherpe schaduwen te zien zijn. Ik weet niet hoe de situatie was en wat voor camera, maar een volgende keer zou ik proberen van het natuurlijke licht gebruik te maken, of je f/# om hoog te doen (dus kleiner diafragma) zodat je de schaduwen wat kan proberen te verminderen. Het licht wordt dan beter gedoseerd.

Tinky12
Leuke foto van spelende pony’s!! Goede timing. Wat ik wèl nog even zou doen is dat rode stukje lint links van de pony’s even wegshoppen. Niet zozeer die verder naar voren zijn, die vallen bijna niet op, maar die ene direct links van de pony’s. Dat is precies wat nu mijn aandacht trekt, omdat de kleur nogal opvalt in de foto.

wienkecarlo
Volgende keer graag je foto draaien, zo kunnen we het niet goed zien en dus ook niet goed beoordelen. Ik vind dit (voor zover ik dus kan zien) een kiekje en niet echt een goede. Het onderwerp is helemaal onscherp. Alles is onscherp. Het leuke is, dat brandylove ook zo is begonnen, maar doordat ze door blijft gaan, verbetert ze zich enorm. Ik hoop dat jij dat ook gaat doen.
De volgende keer kun je beter je camera gewoon recht houden, niet draaien, dan hoef je later ook de foto niet te draaien. Wat voor camera heb je? Als je niet zelf je sluitertijd/diafragma/iso enzo kunt instellen is het handiger om niet meer binnen zulk soort foto’s te nemen, omdat een niet spiegelreflex dan de sluitertijd langer maakt, waardoor je foto eigenlijk (bijna) altijd onscherp zal zijn. Met meer licht (dus buiten), zal de sluitertijd korter zijn, waardoor de foto scherper is. Ook kun je dan beter een stukje naar achteren gaan, zodat het hele paard op de foto staat en niet de hoeven worden afgesneden. Ik hoop dat het helpt en dat je lekker blijft/gaat oefenen!

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:33

Dat is regen :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:34

Thanks!
Het was een binnenshoot, in een trapgat en ik was volledig afhankelijk van het licht van de flitser. Had mijn flitser bovenop mijn body zitten.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:05

Thanks voor de feedback. Kan ik wat mee ga ik op Letten.

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:21

Dankjulliewel voor het commentaar! Ik ga er zeker iets mee proberen te doen. :j

RobinBuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:41

dankjulliewel voor al het commentaar!
mijn week 10:
Afbeelding

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:05

Deviltjh: ja, dat is onze (gekke) kat :+

De andere is niet zo fotogeniek, haar wit kopje en een zwarte onderkaak zorgen ervoor dat het meestal op foto lijkt dat ze heel erg raar lacht :')

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:28

lifaya: Hele mooie foto! :)
lovey_ou: Mooie foto!
Lunaeekie: Leuke foto
NatassJa: Mooi, de hondenkleur staat mooi bij de achtergrond!
Sani: Gave foto!
Lipydo: Mooie foto, mooie ruimte!

XiiaaooNaa: Mooie kleuren bij de foto!
ismy: Mooie foto, maar toch mis ik wat scherpte.
RobinBuck: Leuke foto, alleen vind ik het paarse effect wat minder mooi.

Bedankt voor het commentaar allemaal :) Agossie: http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 0575_n.jpg De orginele foto in kleur. Maar dan nog niet nabewerkt.

Vanmiddag foto's gemaakt met mijn moeders camera. Ik heb ze net op mijn laptop gezet, en ga ze zo nabewerken. :)

wienkecarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:38

Laatst bijgewerkt door wienkecarlo op 04-03-13 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:38

Ik verander mijn week 10 naar:

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:52

Mijn week 10 zit hier tussen, maar ik kan nog geen keus maken. :')
[FK] [FOTO] Chrysanten

Bijlees:

• KirstenVosje, Iejoorr en deviltjh: bedankt voor jullie feedback!

Week 9

• Agossie: het rechteroog valt helemaal weg in het donker waardoor ik de foto niet fijn kijken vind. Jammer, want je hebt wel een interessante compositie.

Ash_: Een beetje neutraal qua compositie maar tecnisch wel ok.

calice: Sfeervol met die sneeuw, heerlijk winters. Mooi gedaan.

_Charlotte_: Niets anders dan +:)+

chip: een hele mooie compositie, maar qua technische aspecten vind ik hem niet fijn kijken. Iets met de kleuren denk ik? Ik weet het niet precies.

CRos95: dit had een hele intersante foto kunnen zijn als je bijvoorbeeld had scherpgesteld op de kop of het bot. Nu mis ik namelijk een scherp vlak waardoor ik niet zo goed weet waar ik naar moet kijken.

deviltjh: ik moest even het paard zoeken omdat het daar zo donker was, maar een mooie impressie heb je zo.

Faatxhorse: ik vind hem wat donker maar verder wel ok.

fro: hij pakt het nét niet. Het is wel een leuke foto die twee zo samen, maar op fototechnisch gebied pakt hij hem nét niet.

Gianti: Zelfde als vorige keer? Blijft een leuke foto.

Iejoorr: heel leuk gedaan, vooral met die dieptewerking erin.

ismy: leuk idee!

Jacobeho: een neutrale foto die technisch in orde is. Maar hij is niet spannend als je mij snapt. Ik ben zelf heel erg van het eruit halen wat erin zit, hoe moeilijk het ook is. M.a.w. de sfeer.

Jespri: leuk, interessant. Leuke compositie!

JNSW: mooi!

joelleollie: ik mis wat aan scherpte en wat zijn dat voor een witte strepen op de achtergrond? Wel een leuk plaatje zo die twee.

Jolijnn: ik vind hem net te veel donkere vlakken hebben om het een geslaagde foto te vinden helaas.

KirstenVosje: mooi +:)+

__Lauraa: leuk idee met die zeepbelletjes! Al mis ik iets aan scherpte en vind ik de kleuren wat flets.

Leonyr: +:)+

lifaya: mooie foto! Slecht weer? Want ik vind de kleuren wat flets namelijk.

Lipydo: niets anders dan :wow: +:)+ _/-\o_

lovey_ou: het hoofdje is wat vreemd/pixelig? Verder mooie foto, lekker voorjaarsachtig.

LuffB: leuke sfeervolle foto maar ik mis de scherpte wat. Mooie kleuren dat zekers.

Lunaeekie: mooi al zou ietjse meer ruimte aan de onderkant niet hebben misstaan.

NatassJa: +:)+

Nefertarie: +:)+

Nooor_: die foto doet mij helaas erg weinig. Ik zie alleen maar wat takken met een kleurfilter. Ik zie geen sfeer/verhaal oid.

_nvds: +:)+

Nynke_Mandy: mooi sfeervol! Al had ik persoonlijk niet voor die filter gekozen.

RobinBuck: mijn aandacht wordt niet direct naar de hond getrokken, wat je eigenlijk wel wilt. Al dat hout ligt aardig in de weg. Probeer dus de volgende keer echt direct de aandacht van de kijker naar de hond te trekken door deze bijvoorbeeld in een interessante compositie te zetten of iets voor de achtergrond.

Sani: leuk gedaan! Die vampierenmeeting zeker? Ik vind de achtergrond alleen niet "horrorachtig" genoeg. Bij vampierachtige toestanden denk ik zelf altijd aan donker en ruis (nee geen Twilight dat is het tegenovergestelde :+ ) en ik denk persoonlijk dat dat beter bij deze foto had gepast.

Sodeletuut: heel lief en snoezig zo.

tesseke: mooi zo.

Tinky12: ik vind de foto wat donker zo en niet echt scherp. Het trekt daardoor mijn aandacht niet helemaal. Maar naast de technische kant is het wel een leuke foto.

wienkecarlo: donker en niet echt scherp waardoor deze foto mijn aandacht niet heeft als we het over de technische aspecten hebben. Voor een kiekje is het wel een leuke foto.

XiiaaooNaa: +:)+

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:55

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:57

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:02

Is haar zusjw :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 22:07

Magda, foto 3!!! Die had me meteen! Is scherp waar hij scherp moet zijn en nodigt uit langer te kijken.

magda_90 schreef:
Agossie: het rechteroog valt helemaal weg in het donker waardoor ik de foto niet fijn kijken vind. Jammer, want je hebt wel een interessante compositie.

Dat was de bedoeling... :D Het is een foto voor mijn opleiding. En dank je voor het compliment over de compositie!
Laatst bijgewerkt door Agossie op 04-03-13 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:09

Bedankt voor je berichtje, gelukkig heb ik nog een weekje de tijd om in te zenden. :)

Dan heb ik niets gezegd als dat de opdracht was. :+

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 22:14

magda_90 schreef:
Bedankt voor je berichtje, gelukkig heb ik nog een weekje de tijd om in te zenden. :)

Dan heb ik niets gezegd als dat de opdracht was. :+

Jawel, dat soort dingen moet je JUIST zeggen! Het was nu dan de opdracht, maar het is wèl jouw mening, en ik geef je er ook gelijk in. Het is voor mij juist erg leerzaam en verfrissend om te horen wat anderen vinden, ookal is dat niet zo leuk om te horen, het is wèl veel leerzamer dan "mooie foto". Dus, dank je wel!!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:19

Graag gedaan dan dus. :)

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:26

Bedankt voor jullie leuke reacties :D

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:31

leuk dit. Ik lees al een tijdje mee. Er zitten veel mooie foto`s bij. Ik ben echt een leek heb daarom geen commentaar gegeven.

Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 23:10

Welkom, cesara!
Beoordelen hoeft absoluut niet, hoor! Maar het is wel heel leerzaam voor jezelf ook. En, je kunt ook gewoon zeggen waarom een foto jou wel of niet aanspreekt.
Het is hier dus de bedoeling dat je elke week een foto inzendt. Je hebt in principe tot en met zondagavond. Maandag, 12:00 gaat de volgende week in. Dit is dus jouw week 10!

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:16

Ik vind het zelf ook lastig om foto's te beoordelen omdat ik er te weinig kijk op heb en het ook maar saai is om steeds te zeggen, leuke, mooie of prachtige foto :o